Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i robotyzacja przemysłu (S1)
specjalność: Mechanika
Sylabus przedmiotu Diagnostyka i pomiary w pojazdach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i robotyzacja przemysłu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diagnostyka i pomiary w pojazdach | ||
Specjalność | Inżynieria pojazdów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konrad Prajwowski <Konrad.Prajwowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość budowy i działania urządzeń mechatronicznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość podstawowych pomiarów diagnostycznych silników oraz pojazdów samochodowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Pomiary silników na hamowni silnikowej, charakterystyki silników spalinowych, pomiary pojazdów na hamowni podwoziowej, badania aparatury zasilania w paliwo silników spalinowych, diagnostyka komputerowa pojazdu, pomiary wielkości mechanicznych w pojazdach, pomiary wielkości elektrycznych w pojazdach, badania i sterowanie silników spalinowych. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wskaźniki pracy silników i ich charakterystyki, sposoby pomiarów silników na hamowni silnikowej, pomiary pojazdów na hamowni podwoziowej, badania aparatury zasilania w paliwo silników spalinowych, diagnostyka komputerowa pojazdu, pomiary wielkości mechanicznych w pojazdach, pomiary wielkości elektrycznych w pojazdach, badania i sterowanie silników spalinowych. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Studiowanie literatury, wykonanie sprawozdań, zaliczenie laboratoriów. | 20 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 23 |
A-W-3 | Wykonanie prac zaliczeniowych z analizowanych tematów. | 20 |
A-W-4 | egzamin | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny i problemowy, dyskusja dydaktyczna. |
M-2 | Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Dyskusja dydaktyczna. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Praca pisemna |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MRP_1A_??_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedę na temat poszczególnych zespołów pojazdu oraz możliwości ich diagnozowania. | MRP_1A_W04 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MRP_1A_??_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnozowania poszczególnych zespołów pojazdu. | MRP_1A_U09 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MRP_1A_??_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedę na temat poszczególnych zespołów pojazdu oraz możliwości ich diagnozowania. | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie zna pojęcia i podstawową aparaturę z diagnostyki pojazdów samochodowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MRP_1A_??_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnozowania poszczególnych zespołów pojazdu. | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje narzędzia i aparaturę z diagnostyki pojazdów samochodowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gajek A., Juda Ź., Mechatronika Samochodowa - Czujniki, WKiŁ, 2010Warszawa, 2010
- Gunther H., Układy wtryskowe Common Rail w praktyce warsztatowej, WKiŁ, Warszawa, 2010
- Frei M., Samochodowe magistrale danych w praktyce warsztatowej, WKiŁ, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Grzejszczyk E., Fryśkowski B., Mechatronika samochodowaMechatronika samochodowa - Systemy transmisji danych, WKiŁ, Warszawa, 2010
- Merkisz J., Mazurek St., Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych, WKiŁ, Warszawa, 2007