Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (S1)
specjalność: Inżynieria pojazdów bojowych
Sylabus przedmiotu Technologia transportu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia transportu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wawrzyniec Gołębiewski <Wawrzyniec.Golebiewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 13 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość różnych środków transportu i roli bezpieczeństwa środków transportu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie charakterystyki faz procesu transportowego |
C-2 | Poznanie wymagań dotyczących transportu osób i ładunków |
C-3 | Poznanie różnych ogólnych technologii transportu ładunków |
C-4 | Poznanie zależności doboru środka transportu od podatności transportowej ładunków |
C-5 | Poznanie szczegółowych technologii transportu wybranych rodzajów ładunków, bezpieczeństwa transportu ładunków i ruchu drogowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | 1.Podstawowe pojęcia w transporcie ładunków i osób 2. Charakterystyka transportu samochodowego ładunków i osób 3. Fazy procesu transportowego 4. Technologie zunifikowane drogowego transportu ładunków 5. Technologie specjalizowane transportu ładunków 6. Technologie uniwersalne transportu ładunków 7. Podatność transportowa ładunków 8. Opakowania transportowe i magazynowe 9. Kontenerowe jednostki ładunkowe 10. Mechanizacja prac przeładunkowych 11. Pojęcia dotyczące okresów i czasów pracy kierowców | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Praca własna | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, objaśnienia |
M-2 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny w formie testowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C31-1_W01 Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia w transporcie, scharakteryzować transport lądowy, wodny i powietrzny, rozróżniać fazy procesu transportowego wytłumaczyć różne technologie transportu ładunków, opisać pojęcie podatności transportowej ładunków, objasnić technologie przewozów wybranych rodzajów ładunków. | IT_1A_W14, IT_1A_W17 | — | — | C-5, C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C31-1_U01 Student powinien umieć zaprezentować różnice i cechy szczególne transportu lądowego, wodnego i powietrznego, łączyć możliwości wykorzystywania różnych środków transportu, zaprezentować różne rodzaje jednostek ładunkowych, scharakteryzować cechy przewozu osób w różnych formach (transport miejski, podmiejski, na dalekie odległości). | IT_1A_U21 | — | — | C-5, C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C31-1_K01 Student nabędzie aktywną postawę do rozwiązywania konkretnych zadań, otwartość na zmienne potrzeby rozwiązywania zadań zawodowych, świadomość możliwości wykorzystywania dostępnych środków technicznych, zdolność do właściwej oceny istotności zadania zawodowego. | IT_1A_K04, IT_1A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C31-1_W01 Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia w transporcie, scharakteryzować transport lądowy, wodny i powietrzny, rozróżniać fazy procesu transportowego wytłumaczyć różne technologie transportu ładunków, opisać pojęcie podatności transportowej ładunków, objasnić technologie przewozów wybranych rodzajów ładunków. | 2,0 | Student/ka uzyskał/a mniej niż 10pkt/20 pkt z testu jednokrotnego wyboru |
3,0 | Student/ka uzyskał/a od 10...12 pkt/20 pkt z testu jednokrotnego wyboru | |
3,5 | Student/ka uzyskał/a od 13...14 pkt/20 pkt z testu jednokrotnego wyboru | |
4,0 | Student/ka uzyskał/a od 15...16 pkt/20 pkt z testu jednokrotnego wyboru | |
4,5 | Student/ka uzyskał/a od 17...18 pkt/20 pkt z testu jednokrotnego wyboru | |
5,0 | Student/ka uzyskał/a od 19...20 pkt/20 pkt z testu jednokrotnego wyboru |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C31-1_U01 Student powinien umieć zaprezentować różnice i cechy szczególne transportu lądowego, wodnego i powietrznego, łączyć możliwości wykorzystywania różnych środków transportu, zaprezentować różne rodzaje jednostek ładunkowych, scharakteryzować cechy przewozu osób w różnych formach (transport miejski, podmiejski, na dalekie odległości). | 2,0 | |
3,0 | Student/ka jest w stanie tylko wymienić gałęzie transportu i fazy procesu transportowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C31-1_K01 Student nabędzie aktywną postawę do rozwiązywania konkretnych zadań, otwartość na zmienne potrzeby rozwiązywania zadań zawodowych, świadomość możliwości wykorzystywania dostępnych środków technicznych, zdolność do właściwej oceny istotności zadania zawodowego. | 2,0 | |
3,0 | Student/ka potrafi, w sposób elastyczny, stosować uzyskaną wiedzę. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mindur L., Technologie transportowe XXI wieku, ITE, Warszawa-Radom, 2008
- Babis H., Transport, PWN, Warszawa, 2005
- Pluciński M., Wiktorowska-Jasik A., Zintegrowane ładńcuchy transportowe, DIFIN, Warszawa, 2008
- Bentkowska-Senator K., Polski transport samochodowy ładunków, Kodeks 2002, Bydgoszcz, 2007
Literatura dodatkowa
- Storkowski D., Bińczak K., Zwierzycki W., Samochodowy transport krajowy i międzynarodowy, Systherm Serwis, Warszawa, 2006, Tom 1