Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (S1)
specjalność: Inżynieria pojazdów bojowych

Sylabus przedmiotu Matematyka (zajęcia uzupełniające):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria transportu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Matematyka (zajęcia uzupełniające)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Matematyki
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Perl <Monika.Perl@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Gnutek <Pawel.Gnutek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 25 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość pojęć matematycznych z zakresu szkoły ponadpodstawowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i ekonomicznych.
C-2Uświadomienie potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Elementy logiki i rachunku zbiorów. Wartość bezwzględna, potęgowanie i pierwiastkowanie liczb rzeczywistych. Silnia, symbol Newtona i trójkąt Pascala. Funkcja liniowa i kwadratowa (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Funkcja wielomianowa i potęgowa (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Twierdzenie Bezouta i schemat Hornera. Funkcja wykładnicza i logarytmiczna (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Funkcje trygonometryczne i cyklometryczne (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Podstawowe własności ciągów liczbowych (ciąg arytmetyczny i geometryczny). Podstawy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.25
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.25
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Przypomnienie zagadnień teoretycznych, rozwiązywanie zadań, dyskusje problemowe, wykorzystanie kursu na platformie Moodle.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Na podstawie pytań i odpowiedzi studentów podczas zajęć i konsultacji, a także na podstawie postępów w kursie na platformie Moodle.
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie pracy pisemnej, aktywności podczas zajęć, realizacji kursu na platformie Moodle student uzyskuje zaliczenie przedmiotu.

Literatura podstawowa

  1. B. Wikieł (red.), Matematyka. Podstawy z elementami matematyki wyższej, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2019
  2. M. Kucharska, M. Perl, Repetytorium z matematyki, https://e-edukacja.zut.edu.pl/course/view.php?id=319, Uczelniana platforma Moodle [dostęp: 17.03.2022]

Literatura dodatkowa

  1. H. Łubanowicz, B. Wieprzykowicz, Zbiór zadań z matematyki dla kandydatów na studia techniczne, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1994

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Elementy logiki i rachunku zbiorów. Wartość bezwzględna, potęgowanie i pierwiastkowanie liczb rzeczywistych. Silnia, symbol Newtona i trójkąt Pascala. Funkcja liniowa i kwadratowa (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Funkcja wielomianowa i potęgowa (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Twierdzenie Bezouta i schemat Hornera. Funkcja wykładnicza i logarytmiczna (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Funkcje trygonometryczne i cyklometryczne (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Podstawowe własności ciągów liczbowych (ciąg arytmetyczny i geometryczny). Podstawy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.25
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.25
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta