Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (N1)
Sylabus przedmiotu Tendencje rozwojowe pojazdów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Tendencje rozwojowe pojazdów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konrad Prajwowski <Konrad.Prajwowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawowe wiadomości na temat historii rozwoju motoryzacji ,budowy pojazdów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student uzyskuje wiedzę na temat tendencji obowiazujących w budowie i konstrukcji pojazdów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza elektroniki w pojazdach samochodowych Analizaj silników z zapłonem iskrowym Analiza silników z zapłonem samoczynnym Analiza pojazdów z napędem hybrydowym Analiza tendencji rozwojowych w budowie nadwozi autobusowych Analiza alternatywnych źródeł zasilania silników Zaliczenie | 8 |
8 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Rozwój elektroniki w pojazdach samochodowych Rozwój silników z zapłonem iskrowym Rozwój silników z zapłonem samoczynnym Rozwój pojazdów z napędem hybrydowym Rozwój tendencji rozwojowych w budowie nadwozi autobusowych Rozwój alternatywnych źródeł zasilania silników Zaliczenie | 8 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych. | 1 |
T-W-2 | Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. | 2 |
T-W-3 | Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. | 2 |
T-W-4 | Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. | 1 |
T-W-5 | Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne. | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-A-2 | Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji multimedialnej na zadany temat dotyczący tendencji rozwojowych pojazdów | 6 |
A-A-3 | Bieżące porządkowanie notatek i powtarzanie materiału | 6 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 6 |
26 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-L-2 | Przygotowanie do laboratoriumj na zadany temat dotyczący tendencji rozwojowych pojazdów | 6 |
A-L-3 | Bieżące porządkowanie notatek i powtarzanie materiału | 6 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 6 |
26 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie do wykładów-Informacje z biblioteki i internetu | 3 |
A-W-2 | Udział w zajeciach | 8 |
A-W-3 | Bieżące porządkowanie notatek i powtarzanie materiału | 4 |
A-W-4 | Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji multimedialnej na zadany temat dotyczący tendencji rozwojowych pojazdów | 6 |
A-W-5 | Powtórzenie materiału przed końcowym zaliczeniem | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | 1Metody podające 2.Metody problemowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: 1.Aktywny udział w zajęciach,2 przygotowanie i wygłoszenie opracowania o wybranym zagadnieniu w formie prezentacji ,3 pozytywna ocena z kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C17_W01 Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie | IT_1A_W08, IT_1A_W14, IT_1A_W05 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C17_U01 Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie | IT_1A_U06, IT_1A_U04, IT_1A_U10 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C17_K01 Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie | IT_1A_K01, IT_1A_K02, IT_1A_K05 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C17_W01 Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie | 2,0 | Student uczestniczył w zajęciach , ale nie opanował podstawowch pojęć i zagadnienia, uzyskał negatywną ocenę z zaliczenia ,nie przedstawił prezentacji poziomie, nie był aktywny na zajęciach |
3,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na niskim poziomie, był mało aktywny na zajęciach | |
3,5 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na niezłym poziomie, był aktywny na zajęciach | |
4,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na dobrym poziomie, był aktywny na zajęciach | |
4,5 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą lub wyższą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na dobrym poziomie, był bardzo aktywny na zajęciach | |
5,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał bardzo dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na bardzo dobrym poziomie, był bardzo aktywny na zajęciach |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C17_U01 Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie | 2,0 | Student uczestniczył w zajęciach ,nie opanował podstawowych umiejetności,nie interesował sie prezentowanymi zagadnieniami |
3,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe umiejętności, nie był aktywny na zajęciach | |
3,5 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe umiejętności, był mało aktywny na zajęciach | |
4,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach,przejawiał zainteresowanie przedmiotem | |
4,5 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach,przejawiał zainteresowanie przedmiotem,zgłosił własna inicjatywe lub rozwiniecie tematu | |
5,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach,przejawiał zainteresowanie przedmiotem,zgłosił własną inicjatywe lub rozwiniecie tematu,opanował informacje wykraczające poza ramy przedmiotu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C17_K01 Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie | 2,0 | Student uczestniczył w zajęciach , nie opanował przewidywanych umiejętności |
3,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności ,rozumie potrzebę samokształcenia ale brak mu motywacji . | |
3,5 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w wyższym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje ale brak mu sumienności . | |
4,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki . | |
4,5 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywe i zainteresowanie przedmiotem | |
5,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w bardzo dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywe ,zainteresowanie przedmiotem i jest liderem w grupie |
Literatura podstawowa
- A.W Feliński ,J.Ogrodniczak, Pojazdy w zbiorach Muzeum Techniki i Komunikacji, Muzeum Techniki i Komunikacji, Szczecin, 2010
- Witold Lesniak, Samochody od A do Z, Wydawnictwa komunikacyjne, Warszawa, 1960