Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria produkcji w Przemyśle 4.0 (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria produkcji w Przemyśle 4.0
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Produkcją
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Chodźko <Marcin.Chodzko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Chodźko <Marcin.Chodzko@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD6 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętnoość korzystania z baz danych i katalogów bibliotecznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Wybór problemu badawczego. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Udział studenta w zajęciach kontaktowych15
A-SD-2Przygotowanie prezentacji opisującej wybrany problem badawczy.8
A-SD-3konsultacje2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości wykonania praca oraz ocena przygotowania do prezentacji tematu i zakresu pracy.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPP4_1P_C22_W01
Wiedza na temat poprawnego przygotowywania prac o charakterze inżynierskim, w tym pracy dyplomowej. Student zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł informacji.
IPP4_1P_W01C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPP4_1P_C22_U01
Umiejętność prezentacji wybranego problemu inżynierskiego. Umiejętności w zakresie sposobu przygotowania pracy dyplomowej od strony formalnej.
IPP4_1P_U08C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPP4_1P_C22_K01
Student uświadamia sobie potrzebę samodzielnego kształcenia się oraz rolę jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak może popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie.
IPP4_1P_K01, IPP4_1P_K03C-1T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPP4_1P_C22_W01
Wiedza na temat poprawnego przygotowywania prac o charakterze inżynierskim, w tym pracy dyplomowej. Student zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł informacji.
2,0Brak wiedzy podstawowej w obrzarze rozwiązywanego problemu.
3,0Ma uporządkowaną postawową wiedzę w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPP4_1P_C22_U01
Umiejętność prezentacji wybranego problemu inżynierskiego. Umiejętności w zakresie sposobu przygotowania pracy dyplomowej od strony formalnej.
2,0.
3,0Student potrfi przedsawić problem inżynierski i umie dyskutować na temat związany z prezentacją.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPP4_1P_C22_K01
Student uświadamia sobie potrzebę samodzielnego kształcenia się oraz rolę jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak może popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie.
2,0Ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizacji pracy.
3,0Ujawnia przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko J. Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wydawnictwo Uczelniane PS, Szczecin, 2000

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Wybór problemu badawczego. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.15
15

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Udział studenta w zajęciach kontaktowych15
A-SD-2Przygotowanie prezentacji opisującej wybrany problem badawczy.8
A-SD-3konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPP4_1P_C22_W01Wiedza na temat poprawnego przygotowywania prac o charakterze inżynierskim, w tym pracy dyplomowej. Student zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł informacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPP4_1P_W01Zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia maszyn, urządzeń, obiektów i systemów technicznych w różnych branżach przemysłu, w szczególności związane z ich integracją i tworzeniem sieci zgodnie z ideą Przemysłu 4.0.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-1Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Wybór problemu badawczego. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości wykonania praca oraz ocena przygotowania do prezentacji tematu i zakresu pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak wiedzy podstawowej w obrzarze rozwiązywanego problemu.
3,0Ma uporządkowaną postawową wiedzę w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPP4_1P_C22_U01Umiejętność prezentacji wybranego problemu inżynierskiego. Umiejętności w zakresie sposobu przygotowania pracy dyplomowej od strony formalnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPP4_1P_U08Potrafi opisać oraz dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych i ocenić, w zakresie inżynierii mechanicznej, urządzenia, obiekty, systemy, procesy i usługi.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-1Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Wybór problemu badawczego. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości wykonania praca oraz ocena przygotowania do prezentacji tematu i zakresu pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0.
3,0Student potrfi przedsawić problem inżynierski i umie dyskutować na temat związany z prezentacją.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPP4_1P_C22_K01Student uświadamia sobie potrzebę samodzielnego kształcenia się oraz rolę jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak może popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPP4_1P_K01Ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązaniu problemów poznawczych i praktycznych, potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę oraz ją uzupełnić i doskonalić, ma świadomość ważności i rozumienia pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
IPP4_1P_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych, dba o dorobek i tradycję zawodu.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-1Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Wybór problemu badawczego. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości wykonania praca oraz ocena przygotowania do prezentacji tematu i zakresu pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizacji pracy.
3,0Ujawnia przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0