Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawowe systemy uzbrojenia i osprzętu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawowe systemy uzbrojenia i osprzętu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów
Nauczyciel odpowiedzialny Wawrzyniec Gołębiewski <Wawrzyniec.Golebiewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jaromir Mysłowski <m.szczepanek@am.szczecin.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 1,00,40zaliczenie
wykładyW2 30 2,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza na temat budowy i zasad eksploatacji maszyn i urządzeń.Podstawowa wiedza z zakresu wojskowego sprzetu i wyposażenia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi elementami budowy , zasad eksploatacji maszyn i urządzeń ,sprzetu i wyposażenia wojskowego Ukształtowanie umiejętności oceny przydatności technicznej i wartości bojowej omawianych pojazdów,systemów i innych urzadzeń o wojskowym przeznaczeniu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do zajęć, przedstawienie zasad BHP2
T-L-2Budowa i zasada działania pistoletu2
T-L-3Budowa i zasada działania karabinu2
T-L-4Uzbrojenie osobiste i grupowe2
T-L-5Symulator jazdy wozu bojowego - kołowego transportera opancerzonego „Rosomak” – cz. I2
T-L-6Symulator jazdy wozu bojowego - kołowego transportera opancerzonego „Rosomak” – cz. II2
T-L-7Symulator jazdy wozu bojowego - kołowego transportera opancerzonego „Rosomak” – cz. III2
T-L-8Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Początki i historia systemów uzbrojenia3
T-W-2Klasyfikacja systemów uzbrojenia i osprzętu1
T-W-3Definicja, klasyfikacja i przykłady broni białej1
T-W-4Definicja, klasyfikacja i przykłady broni neurobalistycznej1
T-W-5Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej1
T-W-6Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej strzeleckiej3
T-W-7Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej rakietowej2
T-W-8Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej artyleryjskiej2
T-W-9Definicja, klasyfikacja i przykłady materiałów wybuchowych2
T-W-10Definicja, klasyfikacja i przykłady wozów bojowych3
T-W-11Definicja, klasyfikacja i przykłady samolotów bojowych3
T-W-12Definicja, klasyfikacja i przykłady helikopterów szturmowych2
T-W-13Definicja, klasyfikacja i przykłady okrętów nawodnych2
T-W-14Definicja, klasyfikacja i przykłady okrętów podwodnych2
T-W-15Definicja, klasyfikacja i przykłady uzbrojenia defensywnego2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach,15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych10
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach,30
A-W-2Przygotowanie prezentacji zwiazanych z tematyka wykładów10
A-W-3Powtórzenie materiału w ramach przygotowania do zaliczeniua10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny, wykład problemowy, pokazy, filmy, symulacje komputerowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: obecność na wszystkich wykładach i zajęciach laboratoryjnych, uzyskanie pozytywnej oceny zaliczeń zajęć laboratoryjnych i wykładów. Na ocenę końcową składa się: ocena zaliczenia laboratoriów (50%), ocena zaliczenia treści wykładów (50%). Zaliczenie ćwiczeń odbywa się w czasie całego semestru, jak również na zakończenie tej formy zajęć. Zaliczenie wykładów odbywa się na końcu semestru w formie pisemnej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C06_W01
Student poznaje podstawowe systemy uzbrojenia i osprzetu wojskowego stosowanego obecnie.Poznaje budowe i zasadę funkcjonowania typowych rozwiązań w tej dziedzinie
IPBiS_1A_W04C-1T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15, T-W-1, T-W-6, T-W-14M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C06_U01
Student umie ocenic sytuacje taktyczną i opracować projekt nezbednego dla danego oddziału systemu / systemów uzbrojenie
IPBiS_1A_U18, IPBiS_1A_U19C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-1, T-L-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C06_K01
Student uzyskuje kompetencje do własciwej ocyny systuacji w warunkach bojowych lub pokojowych i opracowania precyzyjnego i jasnego planu działania
IPBiS_1A_K03, IPBiS_1A_K05C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-1, T-L-5, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15, T-W-1, T-W-6, T-W-14M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C06_W01
Student poznaje podstawowe systemy uzbrojenia i osprzetu wojskowego stosowanego obecnie.Poznaje budowe i zasadę funkcjonowania typowych rozwiązań w tej dziedzinie
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) ,nie opanował wymaganego materiału i nie przejawiał zainteresownia przedmiotem
3,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał umiarkowane zainteresownia przedmiotem
3,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał zainteresownia przedmiotem
4,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach,jest liderem w grupie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C06_U01
Student umie ocenic sytuacje taktyczną i opracować projekt nezbednego dla danego oddziału systemu / systemów uzbrojenie
2,0tudent uczestniczył w zajeciach ( lub nie) ,nie opanował wymaganego materiału i nie przejawiał zainteresownia przedmiotem
3,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał umiarkowane zainteresownia przedmiotem
3,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał zainteresownia przedmiotem
4,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach,jest liderem w grupie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C06_K01
Student uzyskuje kompetencje do własciwej ocyny systuacji w warunkach bojowych lub pokojowych i opracowania precyzyjnego i jasnego planu działania
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) , nie przejawiał zainteresownia przedmiotem, brak mu kreatywności
3,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał niewielkie zainteresownia przedmiotem, brak mu kreatywności
3,5Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał zainteresownia przedmiotem, był kreatywny ,nie brak mu motywacji
4,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny kreatywny ,nie brak mu motywacji
4,5Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny i kreatywny , ma motywacje i chęć działania
5,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny i kreatywny , ma motywacje i chęć działania,jest liderem w grupie

Literatura podstawowa

  1. Richard Ogórkiewicz, Czołgi 100 lat historii, Oficyna wydawnicza READ ME, Łódz, 2015, 1, 2015, 1
  2. Ryszard Wozniak, Encyklopedia najnowszej broni palnej, Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa, 2001, 1

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do zajęć, przedstawienie zasad BHP2
T-L-2Budowa i zasada działania pistoletu2
T-L-3Budowa i zasada działania karabinu2
T-L-4Uzbrojenie osobiste i grupowe2
T-L-5Symulator jazdy wozu bojowego - kołowego transportera opancerzonego „Rosomak” – cz. I2
T-L-6Symulator jazdy wozu bojowego - kołowego transportera opancerzonego „Rosomak” – cz. II2
T-L-7Symulator jazdy wozu bojowego - kołowego transportera opancerzonego „Rosomak” – cz. III2
T-L-8Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Początki i historia systemów uzbrojenia3
T-W-2Klasyfikacja systemów uzbrojenia i osprzętu1
T-W-3Definicja, klasyfikacja i przykłady broni białej1
T-W-4Definicja, klasyfikacja i przykłady broni neurobalistycznej1
T-W-5Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej1
T-W-6Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej strzeleckiej3
T-W-7Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej rakietowej2
T-W-8Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej artyleryjskiej2
T-W-9Definicja, klasyfikacja i przykłady materiałów wybuchowych2
T-W-10Definicja, klasyfikacja i przykłady wozów bojowych3
T-W-11Definicja, klasyfikacja i przykłady samolotów bojowych3
T-W-12Definicja, klasyfikacja i przykłady helikopterów szturmowych2
T-W-13Definicja, klasyfikacja i przykłady okrętów nawodnych2
T-W-14Definicja, klasyfikacja i przykłady okrętów podwodnych2
T-W-15Definicja, klasyfikacja i przykłady uzbrojenia defensywnego2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach,15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach,30
A-W-2Przygotowanie prezentacji zwiazanych z tematyka wykładów10
A-W-3Powtórzenie materiału w ramach przygotowania do zaliczeniua10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C06_W01Student poznaje podstawowe systemy uzbrojenia i osprzetu wojskowego stosowanego obecnie.Poznaje budowe i zasadę funkcjonowania typowych rozwiązań w tej dziedzinie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_W04Ma podstawową wiedzę w zakresie projektowania, budowy, konstrukcji i zasad funkcjonowania części i podzespołów pojazdów i maszyn.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi elementami budowy , zasad eksploatacji maszyn i urządzeń ,sprzetu i wyposażenia wojskowego Ukształtowanie umiejętności oceny przydatności technicznej i wartości bojowej omawianych pojazdów,systemów i innych urzadzeń o wojskowym przeznaczeniu
Treści programoweT-W-2Klasyfikacja systemów uzbrojenia i osprzętu
T-W-4Definicja, klasyfikacja i przykłady broni neurobalistycznej
T-W-3Definicja, klasyfikacja i przykłady broni białej
T-W-5Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej
T-W-7Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej rakietowej
T-W-8Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej artyleryjskiej
T-W-9Definicja, klasyfikacja i przykłady materiałów wybuchowych
T-W-10Definicja, klasyfikacja i przykłady wozów bojowych
T-W-11Definicja, klasyfikacja i przykłady samolotów bojowych
T-W-12Definicja, klasyfikacja i przykłady helikopterów szturmowych
T-W-13Definicja, klasyfikacja i przykłady okrętów nawodnych
T-W-15Definicja, klasyfikacja i przykłady uzbrojenia defensywnego
T-W-1Początki i historia systemów uzbrojenia
T-W-6Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej strzeleckiej
T-W-14Definicja, klasyfikacja i przykłady okrętów podwodnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wykład problemowy, pokazy, filmy, symulacje komputerowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: obecność na wszystkich wykładach i zajęciach laboratoryjnych, uzyskanie pozytywnej oceny zaliczeń zajęć laboratoryjnych i wykładów. Na ocenę końcową składa się: ocena zaliczenia laboratoriów (50%), ocena zaliczenia treści wykładów (50%). Zaliczenie ćwiczeń odbywa się w czasie całego semestru, jak również na zakończenie tej formy zajęć. Zaliczenie wykładów odbywa się na końcu semestru w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) ,nie opanował wymaganego materiału i nie przejawiał zainteresownia przedmiotem
3,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał umiarkowane zainteresownia przedmiotem
3,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał zainteresownia przedmiotem
4,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach,jest liderem w grupie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C06_U01Student umie ocenic sytuacje taktyczną i opracować projekt nezbednego dla danego oddziału systemu / systemów uzbrojenie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_U18Potrafi ocenić przydatność powszechnie stosowanych metod i narzędzi, wykorzystywanych do rozwiązywania prostych zagadnień inżynierskich, typowych dla inżynierii pojazdów bojowych, w celu ich prawidłowego doboru.
IPBiS_1A_U19Potrafi zgodnie z przyjętą specyfikacją sporządzić projekt i wykonać proste urządzenie, obiekt, system lub proces w inżynierii pojazdów bojowych oraz potrafi przeprowadzić wstępną analizę ekonomiczną podejmowanych działań.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi elementami budowy , zasad eksploatacji maszyn i urządzeń ,sprzetu i wyposażenia wojskowego Ukształtowanie umiejętności oceny przydatności technicznej i wartości bojowej omawianych pojazdów,systemów i innych urzadzeń o wojskowym przeznaczeniu
Treści programoweT-L-2Budowa i zasada działania pistoletu
T-L-3Budowa i zasada działania karabinu
T-L-4Uzbrojenie osobiste i grupowe
T-L-6Symulator jazdy wozu bojowego - kołowego transportera opancerzonego „Rosomak” – cz. II
T-L-7Symulator jazdy wozu bojowego - kołowego transportera opancerzonego „Rosomak” – cz. III
T-L-8Zaliczenie
T-L-1Wprowadzenie do zajęć, przedstawienie zasad BHP
T-L-5Symulator jazdy wozu bojowego - kołowego transportera opancerzonego „Rosomak” – cz. I
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wykład problemowy, pokazy, filmy, symulacje komputerowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: obecność na wszystkich wykładach i zajęciach laboratoryjnych, uzyskanie pozytywnej oceny zaliczeń zajęć laboratoryjnych i wykładów. Na ocenę końcową składa się: ocena zaliczenia laboratoriów (50%), ocena zaliczenia treści wykładów (50%). Zaliczenie ćwiczeń odbywa się w czasie całego semestru, jak również na zakończenie tej formy zajęć. Zaliczenie wykładów odbywa się na końcu semestru w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0tudent uczestniczył w zajeciach ( lub nie) ,nie opanował wymaganego materiału i nie przejawiał zainteresownia przedmiotem
3,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał umiarkowane zainteresownia przedmiotem
3,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał zainteresownia przedmiotem
4,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach,jest liderem w grupie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C06_K01Student uzyskuje kompetencje do własciwej ocyny systuacji w warunkach bojowych lub pokojowych i opracowania precyzyjnego i jasnego planu działania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_K03Jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną i zespołową oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole w celu realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
IPBiS_1A_K05Rozumie potrzebę mobilności oraz potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi elementami budowy , zasad eksploatacji maszyn i urządzeń ,sprzetu i wyposażenia wojskowego Ukształtowanie umiejętności oceny przydatności technicznej i wartości bojowej omawianych pojazdów,systemów i innych urzadzeń o wojskowym przeznaczeniu
Treści programoweT-L-2Budowa i zasada działania pistoletu
T-L-3Budowa i zasada działania karabinu
T-L-4Uzbrojenie osobiste i grupowe
T-L-6Symulator jazdy wozu bojowego - kołowego transportera opancerzonego „Rosomak” – cz. II
T-L-7Symulator jazdy wozu bojowego - kołowego transportera opancerzonego „Rosomak” – cz. III
T-L-8Zaliczenie
T-L-1Wprowadzenie do zajęć, przedstawienie zasad BHP
T-L-5Symulator jazdy wozu bojowego - kołowego transportera opancerzonego „Rosomak” – cz. I
T-W-2Klasyfikacja systemów uzbrojenia i osprzętu
T-W-4Definicja, klasyfikacja i przykłady broni neurobalistycznej
T-W-3Definicja, klasyfikacja i przykłady broni białej
T-W-5Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej
T-W-7Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej rakietowej
T-W-8Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej artyleryjskiej
T-W-9Definicja, klasyfikacja i przykłady materiałów wybuchowych
T-W-10Definicja, klasyfikacja i przykłady wozów bojowych
T-W-11Definicja, klasyfikacja i przykłady samolotów bojowych
T-W-12Definicja, klasyfikacja i przykłady helikopterów szturmowych
T-W-13Definicja, klasyfikacja i przykłady okrętów nawodnych
T-W-15Definicja, klasyfikacja i przykłady uzbrojenia defensywnego
T-W-1Początki i historia systemów uzbrojenia
T-W-6Definicja, klasyfikacja i przykłady broni palnej strzeleckiej
T-W-14Definicja, klasyfikacja i przykłady okrętów podwodnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wykład problemowy, pokazy, filmy, symulacje komputerowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: obecność na wszystkich wykładach i zajęciach laboratoryjnych, uzyskanie pozytywnej oceny zaliczeń zajęć laboratoryjnych i wykładów. Na ocenę końcową składa się: ocena zaliczenia laboratoriów (50%), ocena zaliczenia treści wykładów (50%). Zaliczenie ćwiczeń odbywa się w czasie całego semestru, jak również na zakończenie tej formy zajęć. Zaliczenie wykładów odbywa się na końcu semestru w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) , nie przejawiał zainteresownia przedmiotem, brak mu kreatywności
3,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał niewielkie zainteresownia przedmiotem, brak mu kreatywności
3,5Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał zainteresownia przedmiotem, był kreatywny ,nie brak mu motywacji
4,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny kreatywny ,nie brak mu motywacji
4,5Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny i kreatywny , ma motywacje i chęć działania
5,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny i kreatywny , ma motywacje i chęć działania,jest liderem w grupie