Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (N1)

Sylabus przedmiotu Technologia transportu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia transportu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów
Nauczyciel odpowiedzialny Wawrzyniec Gołębiewski <Wawrzyniec.Golebiewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 9 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość różnych środków transportu i roli bezpieczeństwa środków transportu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie pojęć ogólnych z zakresu produkcji i technologii transportu
C-2Zapoznanie sie z charakterystyką transportu i procesów produkcyjnych w transporcie
C-3Zaprezentowanie możliwości wykorzystania różnych technologii transportu związanych z pojazdami bojowymi i specjalnymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Pojęcia ogólne dotyczące produkcji i technologii transportu1
T-W-2Charakterystyka transportu i procesów produkcyjnych w transporcie1
T-W-3Technologie procesów produkcyjnych w transporcie samochodowym i kolejowym1
T-W-4Technologie procesów ładunkowych i przewozowych w transporcie wodnym i morskim1
T-W-5Technologie procesów ładunkowych i przewozowych w transporcie lotniczym1
T-W-6Podatność transportowa ładunków oraz cechy techniczno-eksploatacyjne wybranych środków przewozowych1
T-W-7Charakterystyka transportu kombinowanego2
T-W-8Funkcje i znaczenie centrów logistycznych1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Czytanie wskazanej literatury16
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu25
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, objaśnienia
M-2Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny w formie testu jednokrotnego wyboru, brak ujemnych punktów za nieprawidłowe odpowiedzi

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_C31-1_W01
Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia z zakresu produkcji i technologii transportu, scharakteryzować różne gałęzie transportu związane z pojazdami bojowymi i specjalnymi
IPBiS_1A_W14C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_C31-1_U01
Student powinien umieć zaprezentować różnice i cechy szczególne transportu lądowego, wodnego i powietrznego (z uwzględnieniem transportu kombinowanego) oraz przybliżyć funkcje oraz role centrów logistycznych.
IPBiS_1A_U12C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C03-1_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: - aktualizować wiedzę w zakresie technologii transportu, - stosować metody i techniki rozwiązywania problemów związanych z przewozem ładunku przy wykorzystaniu różnych gałęzi transportu
IPBiS_1A_K03C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
T_1A_C31-1_W01
Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia z zakresu produkcji i technologii transportu, scharakteryzować różne gałęzie transportu związane z pojazdami bojowymi i specjalnymi
2,0poniżej 50 % maskymalnej liczby punktów
3,0od 10 do 11,99 pkt
3,5od 12 do 13,99 pkt
4,0od 14 do 15,99 pkt
4,5od 16 do 17,99 pkt
5,0od 18 pkt

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
T_1A_C31-1_U01
Student powinien umieć zaprezentować różnice i cechy szczególne transportu lądowego, wodnego i powietrznego (z uwzględnieniem transportu kombinowanego) oraz przybliżyć funkcje oraz role centrów logistycznych.
2,0Poniżej 10 pkt
3,0od 10 do 11,99 pkt
3,5od 12 do 13,99 pkt
4,0od 14 do 15,99 pkt
4,5od 16 do 17,99 pkt
5,0od 18 pkt

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C03-1_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: - aktualizować wiedzę w zakresie technologii transportu, - stosować metody i techniki rozwiązywania problemów związanych z przewozem ładunku przy wykorzystaniu różnych gałęzi transportu
2,0Poniżej 10 pkt
3,0od 10 do 11,99 pkt
3,5od 12 do 13,99 pkt
4,0od 14 do 15,99 pkt
4,5od 16 do 17,99 pkt
5,0Powyżej 18 pkt

Literatura podstawowa

  1. Mindur L., Technologie transportowe XXI wieku, ITE, Warszawa-Radom, 2008
  2. Babis H., Transport, PWN, Warszawa, 2005
  3. Pluciński M., Wiktorowska-Jasik A., Zintegrowane ładńcuchy transportowe, DIFIN, Warszawa, 2008
  4. Bentkowska-Senator K., Polski transport samochodowy ładunków, Kodeks 2002, Bydgoszcz, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Storkowski D., Bińczak K., Zwierzycki W., Samochodowy transport krajowy i międzynarodowy, Systherm Serwis, Warszawa, 2006, Tom 1

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia ogólne dotyczące produkcji i technologii transportu1
T-W-2Charakterystyka transportu i procesów produkcyjnych w transporcie1
T-W-3Technologie procesów produkcyjnych w transporcie samochodowym i kolejowym1
T-W-4Technologie procesów ładunkowych i przewozowych w transporcie wodnym i morskim1
T-W-5Technologie procesów ładunkowych i przewozowych w transporcie lotniczym1
T-W-6Podatność transportowa ładunków oraz cechy techniczno-eksploatacyjne wybranych środków przewozowych1
T-W-7Charakterystyka transportu kombinowanego2
T-W-8Funkcje i znaczenie centrów logistycznych1
9

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Czytanie wskazanej literatury16
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu25
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięT_1A_C31-1_W01Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia z zakresu produkcji i technologii transportu, scharakteryzować różne gałęzie transportu związane z pojazdami bojowymi i specjalnymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_W14Ma wiedzę w zakresie podstawowych procesów i systemów logistycznych.
Cel przedmiotuC-1Poznanie pojęć ogólnych z zakresu produkcji i technologii transportu
C-2Zapoznanie sie z charakterystyką transportu i procesów produkcyjnych w transporcie
C-3Zaprezentowanie możliwości wykorzystania różnych technologii transportu związanych z pojazdami bojowymi i specjalnymi
Treści programoweT-W-1Pojęcia ogólne dotyczące produkcji i technologii transportu
T-W-2Charakterystyka transportu i procesów produkcyjnych w transporcie
T-W-3Technologie procesów produkcyjnych w transporcie samochodowym i kolejowym
T-W-4Technologie procesów ładunkowych i przewozowych w transporcie wodnym i morskim
T-W-5Technologie procesów ładunkowych i przewozowych w transporcie lotniczym
T-W-6Podatność transportowa ładunków oraz cechy techniczno-eksploatacyjne wybranych środków przewozowych
T-W-7Charakterystyka transportu kombinowanego
T-W-8Funkcje i znaczenie centrów logistycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, objaśnienia
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny w formie testu jednokrotnego wyboru, brak ujemnych punktów za nieprawidłowe odpowiedzi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0poniżej 50 % maskymalnej liczby punktów
3,0od 10 do 11,99 pkt
3,5od 12 do 13,99 pkt
4,0od 14 do 15,99 pkt
4,5od 16 do 17,99 pkt
5,0od 18 pkt
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięT_1A_C31-1_U01Student powinien umieć zaprezentować różnice i cechy szczególne transportu lądowego, wodnego i powietrznego (z uwzględnieniem transportu kombinowanego) oraz przybliżyć funkcje oraz role centrów logistycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_U12Potrafi zaplanować i przeprowadzić eksperyment działania układów pojazdu bojowego i w przypadku wykrycia nieprawidłowości dokonać ich diagnostyki.
Cel przedmiotuC-1Poznanie pojęć ogólnych z zakresu produkcji i technologii transportu
C-2Zapoznanie sie z charakterystyką transportu i procesów produkcyjnych w transporcie
C-3Zaprezentowanie możliwości wykorzystania różnych technologii transportu związanych z pojazdami bojowymi i specjalnymi
Treści programoweT-W-1Pojęcia ogólne dotyczące produkcji i technologii transportu
T-W-2Charakterystyka transportu i procesów produkcyjnych w transporcie
T-W-3Technologie procesów produkcyjnych w transporcie samochodowym i kolejowym
T-W-4Technologie procesów ładunkowych i przewozowych w transporcie wodnym i morskim
T-W-5Technologie procesów ładunkowych i przewozowych w transporcie lotniczym
T-W-6Podatność transportowa ładunków oraz cechy techniczno-eksploatacyjne wybranych środków przewozowych
T-W-7Charakterystyka transportu kombinowanego
T-W-8Funkcje i znaczenie centrów logistycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, objaśnienia
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny w formie testu jednokrotnego wyboru, brak ujemnych punktów za nieprawidłowe odpowiedzi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Poniżej 10 pkt
3,0od 10 do 11,99 pkt
3,5od 12 do 13,99 pkt
4,0od 14 do 15,99 pkt
4,5od 16 do 17,99 pkt
5,0od 18 pkt
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C03-1_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: - aktualizować wiedzę w zakresie technologii transportu, - stosować metody i techniki rozwiązywania problemów związanych z przewozem ładunku przy wykorzystaniu różnych gałęzi transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_K03Jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną i zespołową oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole w celu realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Poznanie pojęć ogólnych z zakresu produkcji i technologii transportu
C-2Zapoznanie sie z charakterystyką transportu i procesów produkcyjnych w transporcie
C-3Zaprezentowanie możliwości wykorzystania różnych technologii transportu związanych z pojazdami bojowymi i specjalnymi
Treści programoweT-W-1Pojęcia ogólne dotyczące produkcji i technologii transportu
T-W-2Charakterystyka transportu i procesów produkcyjnych w transporcie
T-W-3Technologie procesów produkcyjnych w transporcie samochodowym i kolejowym
T-W-4Technologie procesów ładunkowych i przewozowych w transporcie wodnym i morskim
T-W-5Technologie procesów ładunkowych i przewozowych w transporcie lotniczym
T-W-6Podatność transportowa ładunków oraz cechy techniczno-eksploatacyjne wybranych środków przewozowych
T-W-7Charakterystyka transportu kombinowanego
T-W-8Funkcje i znaczenie centrów logistycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, objaśnienia
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny w formie testu jednokrotnego wyboru, brak ujemnych punktów za nieprawidłowe odpowiedzi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Poniżej 10 pkt
3,0od 10 do 11,99 pkt
3,5od 12 do 13,99 pkt
4,0od 14 do 15,99 pkt
4,5od 16 do 17,99 pkt
5,0Powyżej 18 pkt