Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie systemami jakości w laboratorium:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie systemami jakości w laboratorium
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Materiałowych
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW7 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu ekonomi i podstaw zarzadzania.
W-2Podstawowa wiedza z zakresu technik wytwarzania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu funkjonowania systemów zarządzania jakością w laboratorium badawczym
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami i metodami zarządzania jakością w laboratorium badawczym
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami wdrażania i funkcjonowania systemu zarządzania jakością w laboratorium badawczym
C-4ukształtowanie umiejętności posługiwania się podstawowymi narzędziami stosowanymi w zarządzaniu jakością w laboratorium
C-5ukształtowanie umiejętności przygotowania procedury technicznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wybrane stare narzędzia zarządzania jakością5
T-A-2Wybrane nowe narzędzia zarządzania jakością4
T-A-3zaliczenie1
T-A-4dokumentacja systemu zarządzania jakością w laboratorium - opracowanie procedury technicznej5
15
wykłady
T-W-1Rozwój koncepcji zarządzania jakością,2
T-W-2TQM1
T-W-3podstawowe zasady jakości2
T-W-4narzędzia i metody stosowane w systemie zarzadzania jakością w laboratorium,3
T-W-5norma ISO 17 0251
T-W-6zasady wprowadzania systemu zarządzania jakością w laboratorium,1
T-W-7dokumentacja systemu jakości w laboratorium4
T-W-8zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach14
A-A-2przygotwanie do zajęć i zaliczenia w oparciu o treści wykładów i lilteraturę5
A-A-3przygotowanie do zaliczenia pisemnego1
A-A-4opracowanie procedury i przygotowanie prezentacji4
A-A-5konsultacje2
26
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2przygotowanie do zaliczenia w oparciu o wykłady i literaturę8
A-W-3przygotowanie do zaliczenia pisemnego1
A-W-4konsultacje2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny, opis, objaśnienie
M-2dyskusja dydaktyczna związana z wykładem, burza mózgów, metaplan
M-3ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów, seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zadawanie pytań problemowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: prezentacja procedury

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C35-2_W01
potrafi scharakteryzować podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania jakością
IM_1A_W18C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3M-1, M-2S-2
IM_1A_C35-2_W02
potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia i metody stosowane w zarządzaniu jakością w laboratorium
IM_1A_W18C-2, C-4T-W-4, T-A-1, T-A-2M-3, M-1, M-2S-2, S-1
IM_1A_C35-2_W03
potrafi opisać istotne aspekty wdrażania systemu zarządzania jakością w laboratorium
IM_1A_W18C-3T-W-6M-1, M-2S-2
IM_1A_C35-2_W04
Zna i potrafi opisać podstawową dokumentację systemu zarządzania jakością w laboratorium
IM_1A_W18C-3, C-5T-W-7, T-A-4M-3, M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C35-2_U01
potrafii zastosować podstawowe narzędzia zarządzania jakością
IM_1A_U19C-4T-W-4, T-A-1, T-A-2M-3S-2, S-1
IM_1A_C35-2_U02
potrafi opracować procedurę techniczną
IM_1A_U04, IM_1A_U02C-3, C-5T-W-5, T-W-7, T-A-4M-3, M-2S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C35-2_K01
Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera oraz odzpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zadadom pracy w zespole i ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IM_1A_K02C-5, C-2, C-1, C-3, C-4T-W-6, T-W-3, T-A-1, T-A-4, T-W-5, T-A-2, T-W-1, T-W-7, T-A-3, T-W-8, T-W-4, T-W-2M-2, M-1, M-3S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IM_1A_C35-2_W01
potrafi scharakteryzować podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania jakością
2,0Student nie osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,0Student osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,5Student osiągnął min. 60% pkt z tego zakresu
4,0Student osiągnął min. 70% pkt z tego zakresu
4,5Student osiągnął min. 80% pkt z tego zakresu
5,0Student osiągnął min. 90% pkt z tego zakresu
IM_1A_C35-2_W02
potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia i metody stosowane w zarządzaniu jakością w laboratorium
2,0Student nie osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,0Student osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,5Student osiągnął min. 60% pkt z tego zakresu
4,0Student osiągnął min. 70% pkt z tego zakresu
4,5Student osiągnął min. 80% pkt z tego zakresu
5,0Student osiągnął min. 90% pkt z tego zakresu
IM_1A_C35-2_W03
potrafi opisać istotne aspekty wdrażania systemu zarządzania jakością w laboratorium
2,0Student nie osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,0Student osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,5Student osiągnął min. 60% pkt z tego zakresu
4,0Student osiągnął min. 70% pkt z tego zakresu
4,5Student osiągnął min. 80% pkt z tego zakresu
5,0Student osiągnął min. 90% pkt z tego zakresu
IM_1A_C35-2_W04
Zna i potrafi opisać podstawową dokumentację systemu zarządzania jakością w laboratorium
2,0Student nie osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,0Student osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,5Student osiągnął min. 60% pkt z tego zakresu
4,0Student osiągnął min. 70% pkt z tego zakresu
4,5Student osiągnął min. 80% pkt z tego zakresu
5,0Student osiągnął min. 90% pkt z tego zakresu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IM_1A_C35-2_U01
potrafii zastosować podstawowe narzędzia zarządzania jakością
2,0Student nie osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,0Student osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,5Student osiągnął min. 60% pkt z tego zakresu
4,0Student osiągnął min. 70% pkt z tego zakresu
4,5Student osiągnął min. 80% pkt z tego zakresu
5,0Student osiągnął min. 90% pkt z tego zakresu
IM_1A_C35-2_U02
potrafi opracować procedurę techniczną
2,0Student nie osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,0Student osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,5Student osiągnął min. 60% pkt z tego zakresu
4,0Student osiągnął min. 70% pkt z tego zakresu
4,5Student osiągnął min. 80% pkt z tego zakresu
5,0Student osiągnął min. 90% pkt z tego zakresu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IM_1A_C35-2_K01
Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera oraz odzpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zadadom pracy w zespole i ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
2,0Student nie osiągnął kompetencje w stopniu dostatecznym
3,0Student osiągnął kompetencje w stopniu dostatecznym
3,5Student osiągnął kompetencje w stopniu dość dobrym
4,0Student osiągnął kompetencje w stopniu dobrym
4,5Student osiągnął kompetencje w stopniu ponad dobrym
5,0Student osiągnął kompetencje w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. K. Szczepanska, Metody i techniki TQM, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2009
  2. A. Hamrol, Zarzadzanie jakoscia z przykładami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
  3. J. Łunarski, Zarzadzanie jakoscia : standardy i zasady, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. J. Łancucki, Podstawy kompleksowego zarzadzania jakoscia TQM, Wyd. Akad. Ekonom, Poznan, 2006
  2. N.Grzenkowicz, Zarzadzanie jakoscia: metody i instrumenty controllingu jakosci, Wyd.Naukowe Wydziału Zarzadzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wybrane stare narzędzia zarządzania jakością5
T-A-2Wybrane nowe narzędzia zarządzania jakością4
T-A-3zaliczenie1
T-A-4dokumentacja systemu zarządzania jakością w laboratorium - opracowanie procedury technicznej5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rozwój koncepcji zarządzania jakością,2
T-W-2TQM1
T-W-3podstawowe zasady jakości2
T-W-4narzędzia i metody stosowane w systemie zarzadzania jakością w laboratorium,3
T-W-5norma ISO 17 0251
T-W-6zasady wprowadzania systemu zarządzania jakością w laboratorium,1
T-W-7dokumentacja systemu jakości w laboratorium4
T-W-8zaliczenie1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach14
A-A-2przygotwanie do zajęć i zaliczenia w oparciu o treści wykładów i lilteraturę5
A-A-3przygotowanie do zaliczenia pisemnego1
A-A-4opracowanie procedury i przygotowanie prezentacji4
A-A-5konsultacje2
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2przygotowanie do zaliczenia w oparciu o wykłady i literaturę8
A-W-3przygotowanie do zaliczenia pisemnego1
A-W-4konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_1A_C35-2_W01potrafi scharakteryzować podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania jakością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_W18Ma elementarną wiedzę w zakresie zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu funkjonowania systemów zarządzania jakością w laboratorium badawczym
Treści programoweT-W-2TQM
T-W-1Rozwój koncepcji zarządzania jakością,
T-W-3podstawowe zasady jakości
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, opis, objaśnienie
M-2dyskusja dydaktyczna związana z wykładem, burza mózgów, metaplan
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,0Student osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,5Student osiągnął min. 60% pkt z tego zakresu
4,0Student osiągnął min. 70% pkt z tego zakresu
4,5Student osiągnął min. 80% pkt z tego zakresu
5,0Student osiągnął min. 90% pkt z tego zakresu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_1A_C35-2_W02potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia i metody stosowane w zarządzaniu jakością w laboratorium
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_W18Ma elementarną wiedzę w zakresie zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami i metodami zarządzania jakością w laboratorium badawczym
C-4ukształtowanie umiejętności posługiwania się podstawowymi narzędziami stosowanymi w zarządzaniu jakością w laboratorium
Treści programoweT-W-4narzędzia i metody stosowane w systemie zarzadzania jakością w laboratorium,
T-A-1Wybrane stare narzędzia zarządzania jakością
T-A-2Wybrane nowe narzędzia zarządzania jakością
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów, seminarium
M-1wykład informacyjny, opis, objaśnienie
M-2dyskusja dydaktyczna związana z wykładem, burza mózgów, metaplan
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-1Ocena formująca: zadawanie pytań problemowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,0Student osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,5Student osiągnął min. 60% pkt z tego zakresu
4,0Student osiągnął min. 70% pkt z tego zakresu
4,5Student osiągnął min. 80% pkt z tego zakresu
5,0Student osiągnął min. 90% pkt z tego zakresu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_1A_C35-2_W03potrafi opisać istotne aspekty wdrażania systemu zarządzania jakością w laboratorium
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_W18Ma elementarną wiedzę w zakresie zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami wdrażania i funkcjonowania systemu zarządzania jakością w laboratorium badawczym
Treści programoweT-W-6zasady wprowadzania systemu zarządzania jakością w laboratorium,
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, opis, objaśnienie
M-2dyskusja dydaktyczna związana z wykładem, burza mózgów, metaplan
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,0Student osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,5Student osiągnął min. 60% pkt z tego zakresu
4,0Student osiągnął min. 70% pkt z tego zakresu
4,5Student osiągnął min. 80% pkt z tego zakresu
5,0Student osiągnął min. 90% pkt z tego zakresu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_1A_C35-2_W04Zna i potrafi opisać podstawową dokumentację systemu zarządzania jakością w laboratorium
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_W18Ma elementarną wiedzę w zakresie zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami wdrażania i funkcjonowania systemu zarządzania jakością w laboratorium badawczym
C-5ukształtowanie umiejętności przygotowania procedury technicznej
Treści programoweT-W-7dokumentacja systemu jakości w laboratorium
T-A-4dokumentacja systemu zarządzania jakością w laboratorium - opracowanie procedury technicznej
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów, seminarium
M-1wykład informacyjny, opis, objaśnienie
M-2dyskusja dydaktyczna związana z wykładem, burza mózgów, metaplan
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: prezentacja procedury
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,0Student osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,5Student osiągnął min. 60% pkt z tego zakresu
4,0Student osiągnął min. 70% pkt z tego zakresu
4,5Student osiągnął min. 80% pkt z tego zakresu
5,0Student osiągnął min. 90% pkt z tego zakresu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_1A_C35-2_U01potrafii zastosować podstawowe narzędzia zarządzania jakością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_U19Potrafi przedstawić otrzymane wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i wyciągnąć właściwe wnioski
Cel przedmiotuC-4ukształtowanie umiejętności posługiwania się podstawowymi narzędziami stosowanymi w zarządzaniu jakością w laboratorium
Treści programoweT-W-4narzędzia i metody stosowane w systemie zarzadzania jakością w laboratorium,
T-A-1Wybrane stare narzędzia zarządzania jakością
T-A-2Wybrane nowe narzędzia zarządzania jakością
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów, seminarium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-1Ocena formująca: zadawanie pytań problemowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,0Student osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,5Student osiągnął min. 60% pkt z tego zakresu
4,0Student osiągnął min. 70% pkt z tego zakresu
4,5Student osiągnął min. 80% pkt z tego zakresu
5,0Student osiągnął min. 90% pkt z tego zakresu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_1A_C35-2_U02potrafi opracować procedurę techniczną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_U04Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentacje poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego
IM_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizacje zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami wdrażania i funkcjonowania systemu zarządzania jakością w laboratorium badawczym
C-5ukształtowanie umiejętności przygotowania procedury technicznej
Treści programoweT-W-5norma ISO 17 025
T-W-7dokumentacja systemu jakości w laboratorium
T-A-4dokumentacja systemu zarządzania jakością w laboratorium - opracowanie procedury technicznej
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów, seminarium
M-2dyskusja dydaktyczna związana z wykładem, burza mózgów, metaplan
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: prezentacja procedury
S-1Ocena formująca: zadawanie pytań problemowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,0Student osiągnął min. 50% pkt z tego zakresu
3,5Student osiągnął min. 60% pkt z tego zakresu
4,0Student osiągnął min. 70% pkt z tego zakresu
4,5Student osiągnął min. 80% pkt z tego zakresu
5,0Student osiągnął min. 90% pkt z tego zakresu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_1A_C35-2_K01Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera oraz odzpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zadadom pracy w zespole i ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera – technologa materiałów, w tym jej wpływ na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-5ukształtowanie umiejętności przygotowania procedury technicznej
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami i metodami zarządzania jakością w laboratorium badawczym
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu funkjonowania systemów zarządzania jakością w laboratorium badawczym
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami wdrażania i funkcjonowania systemu zarządzania jakością w laboratorium badawczym
C-4ukształtowanie umiejętności posługiwania się podstawowymi narzędziami stosowanymi w zarządzaniu jakością w laboratorium
Treści programoweT-W-6zasady wprowadzania systemu zarządzania jakością w laboratorium,
T-W-3podstawowe zasady jakości
T-A-1Wybrane stare narzędzia zarządzania jakością
T-A-4dokumentacja systemu zarządzania jakością w laboratorium - opracowanie procedury technicznej
T-W-5norma ISO 17 025
T-A-2Wybrane nowe narzędzia zarządzania jakością
T-W-1Rozwój koncepcji zarządzania jakością,
T-W-7dokumentacja systemu jakości w laboratorium
T-A-3zaliczenie
T-W-8zaliczenie
T-W-4narzędzia i metody stosowane w systemie zarzadzania jakością w laboratorium,
T-W-2TQM
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna związana z wykładem, burza mózgów, metaplan
M-1wykład informacyjny, opis, objaśnienie
M-3ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów, seminarium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: prezentacja procedury
S-1Ocena formująca: zadawanie pytań problemowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie osiągnął kompetencje w stopniu dostatecznym
3,0Student osiągnął kompetencje w stopniu dostatecznym
3,5Student osiągnął kompetencje w stopniu dość dobrym
4,0Student osiągnął kompetencje w stopniu dobrym
4,5Student osiągnął kompetencje w stopniu ponad dobrym
5,0Student osiągnął kompetencje w stopniu bardzo dobrym