Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy spawalnictwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy spawalnictwa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Materiałowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Sławomir Krajewski <Slawomir.Krajewski@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy fizyki, chemii i nauki o materiałach |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z technikam iłączenia tworzyw konstrukcyjnych z zastosowaniem współczesnych technik spajania |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności doboru optymalnego procesu spajania dla zadanego materiału i warunków eksploatacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Spawanie MMA | 2 |
T-L-2 | Spawanie SAW | 2 |
T-L-3 | Spawanie GTA i GMA | 3 |
T-L-4 | Spawanie PTA | 2 |
T-L-5 | Zgrzewanie i lutowanie | 2 |
T-L-6 | Cięcie | 2 |
T-L-7 | Odkształcenia i pęknięcia spawalnicze | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Klasyfikacja i charakterystyka metod spajania | 2 |
T-W-2 | Źródła ciepła w procesie spajania, ich charakterystyka statyczna i dynamiczna | 2 |
T-W-3 | Fizyka elektrycznego łuku spawalniczego, regulacja i samoregulacja łuku | 2 |
T-W-4 | Osłona pola spawania: otulina, topnik, gazy ochronne obojętne i aktywne | 1 |
T-W-5 | Przygotowanie do spawania, rodzaje spoin i złączy, pozycje spawania | 2 |
T-W-6 | Materiałowe i technologiczne aspekty spawania łukowego | 2 |
T-W-7 | Zgrzewanie oprowe, tarciowe FW i FSW oraz ultradźwiękowe | 2 |
T-W-8 | Lutowanie i klejenie | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Opracowanie raportów z wynikami badań i analiza wyników | 5 |
A-L-3 | Przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego | 6 |
26 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnistwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie się do kolokwiów | 6 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Film |
M-3 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: kolokium w połowie semstru |
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe pod koniec semestru |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_1A_C20_W01 Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia procesów technologicznych kształtowania struktury i właściwości materiałów w wyniku spajania | IM_1A_W09 | — | — | C-2, C-1 | T-L-7, T-L-6, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_1A_C20_U01 potrafi dobrać technologię spawania, zgrzewania, lutowania materiałów | IM_1A_U08 | — | — | C-2, C-1 | T-L-7, T-L-6, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_1A_C20_K01 Potrafi myślec i działać w sposób przedsiębiorczy | IM_1A_K05 | — | — | C-2, C-1 | T-L-7, T-L-6, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_1A_C20_W01 Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia procesów technologicznych kształtowania struktury i właściwości materiałów w wyniku spajania | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólną wiedzę z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_1A_C20_U01 potrafi dobrać technologię spawania, zgrzewania, lutowania materiałów | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólną wiedzę i umiejętności z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobrą wiedzę i umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobrą wiedzę i umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobrą wiedzę i umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_1A_C20_K01 Potrafi myślec i działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólną wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Literatura podstawowa
- Tasak E., Spawalność stali, Fotobit, Kraków, 2008
- Żebrowski H., Techniki wytwarzania, Oficyna Wydawnicza Politwchniki Warszawskiej, Warszawa, 2001
Literatura dodatkowa
- Nowacki J., Chudziński M., Zmitrowicz P., Lutowanie w budowie maszyn, WNT, Warszawa, 2007