Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S1)
Sylabus przedmiotu Kompozyty metaliczne i ceramiczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kompozyty metaliczne i ceramiczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Materiałowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Piekarski <Bogdan.Piekarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>, Sławomir Krajewski <Slawomir.Krajewski@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy fizyki, chemii i nauki o materiałach |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z właściwościami kompozytów metalicznych i ceramicznych |
C-2 | Ukształtowanie umiejetności porojektowania i doboru kompozytów metalicznych i ceramicznych dla zadanych warunków eksploatacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Struktura kompozytów metalicznych zbrojonych cząstkami | 3 |
T-L-2 | Węgliki spiekane | 3 |
T-L-3 | Badanie właściwości kompozytów metalicznych i ceramicznych | 3 |
T-L-4 | Metody wytwarzania kompozytów metalicznych i ceramicznych | 3 |
T-L-5 | Kompozytowe powłoki o osnowie metalicznej i ceramicznej | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i podział kompozytów metalicznych i ceramicznych | 2 |
T-W-2 | Struktura i właściwości kompozytów metalicznych i ceramicznych | 2 |
T-W-3 | Rodzaje osnowy i zbrojenia w kompozytach metalicznych i ceramicznych | 2 |
T-W-4 | Technologie wytwarzanie kompozytów metalicznych i ceramicznych | 3 |
T-W-5 | Projektowanie i dobór kompozytów metalicznych i ceramicznych na elementy maszyn, urzadzeń, narzędzi i implantów | 2 |
T-W-6 | Główne kierunki zastosowań i perspektywy rozwojowe kompozytów metalicznych i ceramicznych | 2 |
T-W-7 | Eksploatacja i zużycie oraz środowiskowe aspekty eksploatachi kompozytów metalicznych i ceramicznych | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Opracowanie raportów z wynikami badań i analiza wyników | 5 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie się do kolokwiów | 4 |
29 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Film |
M-3 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Kolokwium sprawdzające w połowie semestru |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące po koniec semestru |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_1A_C13_W01 Ma wiedzę w zakresie zjawisk zwiazanych z właściwościami materiałów konstrukcyjnych. | IM_1A_W02 | — | — | C-2, C-1 | T-L-4, T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-5 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_1A_C13_U01 potrafi na podstawie teorii budowy materii rozwiązywac proste zadania dotyczące problemów materiałowo technologicznych | IM_1A_U08 | — | — | C-2, C-1 | T-L-4, T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-5 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_1A_C13_K01 potrafi określić priorytety dotyczące wyboru właściwego rozwiązania problemu technologiczno - materiałałowego dla zadanych warunków eksploatacji i uwarunkowań produkcyjnych | IM_1A_K05 | — | — | C-2, C-1 | T-L-4, T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-5 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_1A_C13_W01 Ma wiedzę w zakresie zjawisk zwiazanych z właściwościami materiałów konstrukcyjnych. | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student przezentuje ogólną wiedzę z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi analizować podstawowe związki czynników wyjściowych ze skutkami | |
4,5 | student wykazuje ponad dobrą wiedze z zakresu przedmiotu i wyciaga wnioski z prostej analizy związków przyczyn ze skutkami | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu oraz umiejetność interpretacji zwiążków przyczyn ze skutkami |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_1A_C13_U01 potrafi na podstawie teorii budowy materii rozwiązywac proste zadania dotyczące problemów materiałowo technologicznych | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student wykazuje podstawową orietacje w problematyce zastosowania wiedzy z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student wykazuje ogólną orientacje w problematyce zastosowania wiedzy z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student potrafi formułować i testować proste problemy z zakresu przedmiotu | |
4,5 | student potrafi formułować i testować średnio trudne problemy z zakresu przedmiotu | |
5,0 | student potrafi sprawnie rozwiązywać problemy w oparciu o zdobyta wiedzę w ramach przedmiotu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_1A_C13_K01 potrafi określić priorytety dotyczące wyboru właściwego rozwiązania problemu technologiczno - materiałałowego dla zadanych warunków eksploatacji i uwarunkowań produkcyjnych | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólną wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Literatura podstawowa
- Boczkowska A., Kompozyty, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2002
- Nowacki J., Spiekane metale i kompozyty o osnowie metalicznej, WNT, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Dobrzański L. A., Materiały Inzynierskie, WNT, Warszawa, 2007