Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (N2)
Sylabus przedmiotu Seminarium:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Energetycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Eliasz <Jacek.Eliasz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Spełnienie wymagań przewidzianych regulaminem studiów warunkujacych mozliwość przystąpienia do realizacji pracy dyplomowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie przez studenta umiejętności realizowania, redagowania i prezentowania zagadnień naukowych zawartych w temacie pracy dyplomowej. Kontrola realizacji pracy dyplomowej. Przyswojenie zasad realizacji indywidualnych zadań badawczych. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji na tematy naukowo-techniczne. Poszerzenie wiedzy na tematy związane z realizacją prac dyplomowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Wprowadzenie i przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. Indywidualne informacje studentów o stanie zaawansowania prowadzonych prac. Prezentacja i omówienie końcowych wyników badań (prezentacja multimedialna). Seminaryjna (grupowa) aanaliza i dyskusja nad przyjętymi założeniami, metodami realizacji oraz uzyskanymi wynikami. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach; informacje cząstkowe o wykonywanej pracy dyplomowej, przewidywanym sposobie jej realizacji oraz stopniu zaawansowania. Dyskusja grupowa. | 5 |
A-SD-2 | Uczestnictwo w zajęciach; informacja końcowa o stanie realizacji pracy dyplomowej, obejmująca temat, założenia, sposób realizacji, uzyskiwane wyniki i wnioski - prezentacja multimedialna. Zespołowa analiza i ocena prezentowanych prac. | 5 |
A-SD-3 | Opracowanie materiału do omówienia pracy i do dyskusji oraz przygotowanie prezentacji multimedialnej. | 40 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia fakultatywne. Seminarium z prezentacjami i dyskusją oraz oceną realizowanych prac. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci. Ocena kompleksowa obejmująca poprawność przygotowania i wygłoszenia prezentacji, odpowiedzi na postawione pytania oraz aktywności w dyskusji na temat prezentacji innych studentów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_C09_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie profesjonalnie objaśnić realizowane prace badawcze (analityczne, eksperymentalne) oraz przedstawić, zinterpretować i podsumować otrzymane wyniki badań. Powinien być w stanie przygotować prezentację na temat wykonywanej pracy a także uczestniczyć w dyskusji na jej temat i na temat innych prac. | ENE_2A_W15 | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_C09_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć objaśnić prowadzone badania oraz zinterpretować i podsumować uzyskane wyniki. Ponadto powinien umieć poprawnie przygotować i przedstawić prezentację multimedialną oraz brać udział w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym. | ENE_2A_U03, ENE_2A_U04, ENE_2A_U01 | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_C09_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa kompetencji w planowaniu i realizacji badań, prezentacji osiągnięć oraz w zakresie profesjonalnej dyskusji o charakterze naukowo-technicznym. | ENE_2A_K01 | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_C09_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie profesjonalnie objaśnić realizowane prace badawcze (analityczne, eksperymentalne) oraz przedstawić, zinterpretować i podsumować otrzymane wyniki badań. Powinien być w stanie przygotować prezentację na temat wykonywanej pracy a także uczestniczyć w dyskusji na jej temat i na temat innych prac. | 2,0 | Student nie bierze udziału w zajęciach. Jest całkowicie nieaktywny, |
3,0 | Student wykazuje aktywność na zajęciach na poziomie dostatecznym (minimalnym). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_C09_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć objaśnić prowadzone badania oraz zinterpretować i podsumować uzyskane wyniki. Ponadto powinien umieć poprawnie przygotować i przedstawić prezentację multimedialną oraz brać udział w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym. | 2,0 | Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. Nie przedstawił własnej prezentacji. |
3,0 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie minimalnym (dostatecznym). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_C09_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa kompetencji w planowaniu i realizacji badań, prezentacji osiągnięć oraz w zakresie profesjonalnej dyskusji o charakterze naukowo-technicznym. | 2,0 | Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. Nie przedstawił własnej prezentacji. |
3,0 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie minimalnym (dostatecznym). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura z dziedziny, do której należy tematyka pracy, Indywidualne rozpoznanie literatury dostępnej w uczelnianych bazach danych dotyczącej tematyki pracy dyplomowej
- Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wyd. Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000
- Hindle T., Sztuka prezentacji., Wyd. Wiedza i Życie, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Negrino T., PowerPoint. Tworzenie prezentacji. Projekty., Helion, Gliwice, 2005