Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (N2)
specjalność: zarządzanie energią i środowiskiem
Sylabus przedmiotu Cykl paliwowy w energetyce jądrowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Cykl paliwowy w energetyce jądrowej | ||
Specjalność | technologie jądrowe i wodorowe | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Energetycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Eliasz <Jacek.Eliasz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza i umiejętności z zakresu chemii, fizyki, energetyki jądrowej, reaktorów jądrowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy z zakresu jądrowego cyklu paliwowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rozwiązywanie zadań tematycznie powiązanych z treścią wykładu. Zaliczenie. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do zagadnienia jądrowego cyklu paliwowego. Wydobycie, przerób i konwersja rudy uranowej. Wzbogacanie izotopowe uranu. Produkcja paliwa reaktorowego. Kampania paliwowa reaktora jądrowego. Wymiana, przechowywanie i transport wypalonego paliwa. Przerób wypalonego paliwa jądrowego (reprocessing). Klasyfikacja i składowanie odpadów promieniotwórczych. Paliwa dla reaktorów IV generacji. Zaliczenie. | 20 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Praca własna studenta - przygotowanie do zaliczenia. | 9 |
A-A-3 | Konsultacje. | 1 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 20 |
A-W-2 | Praca własna studenta. | 28 |
A-W-3 | Konsultacje. | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków do prezentacji multimedialnych. |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne. |
M-3 | Konsultacje. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_TJiW/07_W01 Student powinien być w stanie opisać główne etapy jądrowego cyklu paliwowego. | ENE_2A_W10, ENE_2A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_TJiW/07_U01 Student potrafi ocenić i opracować koncepcję poszczególnych etapów i elementów cyklu paliwowego. | ENE_2A_U13 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_TJiW/07_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się oraz podnoszenia swoich umiejętności i kompetencji zawodowych | ENE_2A_K03, ENE_2A_K04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_TJiW/07_W01 Student powinien być w stanie opisać główne etapy jądrowego cyklu paliwowego. | 2,0 | |
3,0 | 60-70% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_TJiW/07_U01 Student potrafi ocenić i opracować koncepcję poszczególnych etapów i elementów cyklu paliwowego. | 2,0 | |
3,0 | 60-70% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_TJiW/07_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się oraz podnoszenia swoich umiejętności i kompetencji zawodowych | 2,0 | |
3,0 | 60-70% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kubowski J., Nowoczesne elektrownie jądrowe, WNT, 2010
- Celiński Z., Energetyka jądrowa, PWN, 1991
- Barre B. (pod red.), Wszystko o energetyce jądrowej, AREVA, 2011
Literatura dodatkowa
- Jezierski G., Energia jądrowa wczoraj i dziś, WNT, 2005
- Reński A., Elektrownie jądrowe, WPGd, 1991
- Paska J., Elektrownie jądrowe, WPWar, 1990
- Pawlik M., Strzelczyk F., Elektrownie, WNT, 2009