Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)
specjalność: Systemy elektroenergetyczne

Sylabus przedmiotu Projektowanie elektromechanicznych przetworników energii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie elektromechanicznych przetworników energii
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Pałka <Ryszard.Palka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl>, Marcin Wardach <Marcin.Wardach@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 25 2,60,44zaliczenie
wykładyW2 45 2,40,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elektrotechnika
W-2Metody numeryczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami działania, projektowania i analizy pracy elektromechanicznych przetworników energii
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania elektromechanicznych przetworników energii

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Obliczenia elektromechanicznego przetwornika energii podstawie założeń projektowych, dokumentacji, wytycznych z wykorzystaniem dostępnego oprogramowania wspomagającego czynności obliczeniowe i symulacyjne.15
T-P-2Projekt elektromechanicznego przetwornika energii sporządzony na podstawie wykonanych obliczeń z wykorzystaniem dostępnego oprogramowania wspomagającego czynności projektowe10
25
wykłady
T-W-1Prawa elektromagnetyzmu w teorii maszyn elektrycznych7
T-W-2Metody projektowania, optymalizacji i analizy maszyn elektrycznych6
T-W-3Maszyny prądu stałego - zasada działania, budowa, podstawowe zależności4
T-W-4Maszyny indukcyjne - zasada działania, budowa, podstawowe zależności4
T-W-5Maszyny z magnesami trwałymi - wiadomości podstawowe4
T-W-6Maszyny specjalne4
T-W-7Maszyny tarczowe4
T-W-8Maszyny reluktancyjne4
T-W-9Maszyny nadprzewodnikowe4
T-W-10Silniki liniowe4
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-P-2Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia projektu.40
65
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia wykładu.14
A-W-3Egzamin1
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metoda programowana: z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na zakończenie wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C12.2_W01
Student zna zasady działania elektromechanicznych przetworników energii
EL_2A_W03, EL_2A_W10C-1T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-6M-1S-1
EL_2A_C12.2_W02
Student zna zasady projektowania elektromechanicznych przetworników energii
EL_2A_W03, EL_2A_W10C-1T-W-1, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C12.2_U01
Student potrafi wykonać obliczenia przetwornika energii elektrycznej z wykorzystaniem numerycznych programów komputerowych
EL_2A_U02, EL_2A_U09, EL_2A_U11, EL_2A_U15, EL_2A_U17C-2T-P-1M-2S-2
EL_2A_C12.2_U02
Student potrafi przeprowadzić analizy symulacyjne do projektowania elektromechanicznych przetworników energii
EL_2A_U02, EL_2A_U09, EL_2A_U11, EL_2A_U15, EL_2A_U17C-2T-P-1M-2S-2
EL_2A_C12.2_U03
Student potrafi wykonać projekt elektromechanicznego przetwornika energii
EL_2A_U02, EL_2A_U09, EL_2A_U11, EL_2A_U15, EL_2A_U17C-2T-P-2M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_C12.2_W01
Student zna zasady działania elektromechanicznych przetworników energii
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_2A_C12.2_W02
Student zna zasady projektowania elektromechanicznych przetworników energii
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_C12.2_U01
Student potrafi wykonać obliczenia przetwornika energii elektrycznej z wykorzystaniem numerycznych programów komputerowych
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_2A_C12.2_U02
Student potrafi przeprowadzić analizy symulacyjne do projektowania elektromechanicznych przetworników energii
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_2A_C12.2_U03
Student potrafi wykonać projekt elektromechanicznego przetwornika energii
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Literatura podstawowa

  1. Dąbrowski M., Projektowanie maszyn elektrycznych prądu przemiennego, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1988
  2. Glinka T., Mikromaszyny elektryczne wzbudzane magnesami trwałymi, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1995
  3. Gratkowski S., Pałka R., Komputerowo wspomagana analiza i projektowanie urządzeń i układów elektromagnetycznych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Łukaniszyn M., Wróbel R., Jagieła M., Komputerowe modelowanie bezszczotkowych silników tarczowych wzbudzanych magnesami trwałymi, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole, 2002
  2. Wiak S., Welfle H., Silniki tarczowe w napędach lekkich pojazdów elektrycznych, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2001, Monografie
  3. Gieras J., Silniki indukcyjne liniowe, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1990
  4. Makieła D., Wysokoobrotowe silniki BLDC, Spatium, 2020
  5. Bernatt J., Obwody elektryczne i magnetyczne maszyn elektrycznych wzbudzanych magnesami trwałymi, KOMEL, 2010
  6. Glinka T., Maszyny elektryczne i transformatory, PWN, 2018

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Obliczenia elektromechanicznego przetwornika energii podstawie założeń projektowych, dokumentacji, wytycznych z wykorzystaniem dostępnego oprogramowania wspomagającego czynności obliczeniowe i symulacyjne.15
T-P-2Projekt elektromechanicznego przetwornika energii sporządzony na podstawie wykonanych obliczeń z wykorzystaniem dostępnego oprogramowania wspomagającego czynności projektowe10
25

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Prawa elektromagnetyzmu w teorii maszyn elektrycznych7
T-W-2Metody projektowania, optymalizacji i analizy maszyn elektrycznych6
T-W-3Maszyny prądu stałego - zasada działania, budowa, podstawowe zależności4
T-W-4Maszyny indukcyjne - zasada działania, budowa, podstawowe zależności4
T-W-5Maszyny z magnesami trwałymi - wiadomości podstawowe4
T-W-6Maszyny specjalne4
T-W-7Maszyny tarczowe4
T-W-8Maszyny reluktancyjne4
T-W-9Maszyny nadprzewodnikowe4
T-W-10Silniki liniowe4
45

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-P-2Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia projektu.40
65
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia wykładu.14
A-W-3Egzamin1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C12.2_W01Student zna zasady działania elektromechanicznych przetworników energii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_W03Ma pogłębioną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie teorii pola elektromagnetycznego, w tym niezbędną wiedzę do zrozumienia działania złożonych maszyn i urządzeń elektrycznych oraz systemów elektrotechnicznych
EL_2A_W10Zna i rozumie metodykę projektowania elektromechanicznych systemów napędowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami działania, projektowania i analizy pracy elektromechanicznych przetworników energii
Treści programoweT-W-4Maszyny indukcyjne - zasada działania, budowa, podstawowe zależności
T-W-3Maszyny prądu stałego - zasada działania, budowa, podstawowe zależności
T-W-5Maszyny z magnesami trwałymi - wiadomości podstawowe
T-W-10Silniki liniowe
T-W-9Maszyny nadprzewodnikowe
T-W-8Maszyny reluktancyjne
T-W-7Maszyny tarczowe
T-W-6Maszyny specjalne
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na zakończenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C12.2_W02Student zna zasady projektowania elektromechanicznych przetworników energii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_W03Ma pogłębioną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie teorii pola elektromagnetycznego, w tym niezbędną wiedzę do zrozumienia działania złożonych maszyn i urządzeń elektrycznych oraz systemów elektrotechnicznych
EL_2A_W10Zna i rozumie metodykę projektowania elektromechanicznych systemów napędowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami działania, projektowania i analizy pracy elektromechanicznych przetworników energii
Treści programoweT-W-1Prawa elektromagnetyzmu w teorii maszyn elektrycznych
T-W-2Metody projektowania, optymalizacji i analizy maszyn elektrycznych
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na zakończenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C12.2_U01Student potrafi wykonać obliczenia przetwornika energii elektrycznej z wykorzystaniem numerycznych programów komputerowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi ocenić czasochłonność zadania, potrafi kierować małym zespołem w sposób zapewniający realizację zadania w określonym terminie
EL_2A_U09Potrafi ocenić i porównać rozwiązania projektowe oraz wynikające z nich konsekwencje użytkowe i ekonomiczne (energooszczędność, straty, szybkość działania, elastyczność, itp.) komponentów oraz układów zasilania różnego rodzaju obiektów, w tym wykorzystujących energię elektryczną ze źródeł odnawialnych
EL_2A_U11Potrafi sformułować specyfikę projektową złożonego układu lub systemu elektrycznego oraz napędowego z uwzględnieniem aspektów prawnych, w tym ochrony własności intelektualnej oraz innych aspektów pozatechnicznych takich jak oddziaływanie na otoczenie (np. środowisko naturalne), korzystając m.in. z norm regulujących działanie takich systemów
EL_2A_U15Potrafi oszacować koszt procesu projektowania i realizacji układu lub systemu elektroenergetycznego
EL_2A_U17Potrafi zaprojektować sieci i instalacje elektroenergetyczne i oświetleniowe oraz przygotować dokumentację budowlaną i wykonawczą z uwzględnieniem zadanych warunków technicznych, użytkowych i ekonomicznych z wykorzystaniem zaawansowanych technik projektowych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności projektowania elektromechanicznych przetworników energii
Treści programoweT-P-1Obliczenia elektromechanicznego przetwornika energii podstawie założeń projektowych, dokumentacji, wytycznych z wykorzystaniem dostępnego oprogramowania wspomagającego czynności obliczeniowe i symulacyjne.
Metody nauczaniaM-2Metoda programowana: z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C12.2_U02Student potrafi przeprowadzić analizy symulacyjne do projektowania elektromechanicznych przetworników energii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi ocenić czasochłonność zadania, potrafi kierować małym zespołem w sposób zapewniający realizację zadania w określonym terminie
EL_2A_U09Potrafi ocenić i porównać rozwiązania projektowe oraz wynikające z nich konsekwencje użytkowe i ekonomiczne (energooszczędność, straty, szybkość działania, elastyczność, itp.) komponentów oraz układów zasilania różnego rodzaju obiektów, w tym wykorzystujących energię elektryczną ze źródeł odnawialnych
EL_2A_U11Potrafi sformułować specyfikę projektową złożonego układu lub systemu elektrycznego oraz napędowego z uwzględnieniem aspektów prawnych, w tym ochrony własności intelektualnej oraz innych aspektów pozatechnicznych takich jak oddziaływanie na otoczenie (np. środowisko naturalne), korzystając m.in. z norm regulujących działanie takich systemów
EL_2A_U15Potrafi oszacować koszt procesu projektowania i realizacji układu lub systemu elektroenergetycznego
EL_2A_U17Potrafi zaprojektować sieci i instalacje elektroenergetyczne i oświetleniowe oraz przygotować dokumentację budowlaną i wykonawczą z uwzględnieniem zadanych warunków technicznych, użytkowych i ekonomicznych z wykorzystaniem zaawansowanych technik projektowych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności projektowania elektromechanicznych przetworników energii
Treści programoweT-P-1Obliczenia elektromechanicznego przetwornika energii podstawie założeń projektowych, dokumentacji, wytycznych z wykorzystaniem dostępnego oprogramowania wspomagającego czynności obliczeniowe i symulacyjne.
Metody nauczaniaM-2Metoda programowana: z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C12.2_U03Student potrafi wykonać projekt elektromechanicznego przetwornika energii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi ocenić czasochłonność zadania, potrafi kierować małym zespołem w sposób zapewniający realizację zadania w określonym terminie
EL_2A_U09Potrafi ocenić i porównać rozwiązania projektowe oraz wynikające z nich konsekwencje użytkowe i ekonomiczne (energooszczędność, straty, szybkość działania, elastyczność, itp.) komponentów oraz układów zasilania różnego rodzaju obiektów, w tym wykorzystujących energię elektryczną ze źródeł odnawialnych
EL_2A_U11Potrafi sformułować specyfikę projektową złożonego układu lub systemu elektrycznego oraz napędowego z uwzględnieniem aspektów prawnych, w tym ochrony własności intelektualnej oraz innych aspektów pozatechnicznych takich jak oddziaływanie na otoczenie (np. środowisko naturalne), korzystając m.in. z norm regulujących działanie takich systemów
EL_2A_U15Potrafi oszacować koszt procesu projektowania i realizacji układu lub systemu elektroenergetycznego
EL_2A_U17Potrafi zaprojektować sieci i instalacje elektroenergetyczne i oświetleniowe oraz przygotować dokumentację budowlaną i wykonawczą z uwzględnieniem zadanych warunków technicznych, użytkowych i ekonomicznych z wykorzystaniem zaawansowanych technik projektowych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności projektowania elektromechanicznych przetworników energii
Treści programoweT-P-2Projekt elektromechanicznego przetwornika energii sporządzony na podstawie wykonanych obliczeń z wykorzystaniem dostępnego oprogramowania wspomagającego czynności projektowe
Metody nauczaniaM-2Metoda programowana: z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia