Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)
Sylabus przedmiotu Nowoczesne sieci i instalacje elektroenergetyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nowoczesne sieci i instalacje elektroenergetyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Michał Zeńczak <Michal.Zenczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Cierzniewski <Piotr.Cierzniewski@zut.edu.pl>, Olgierd Małyszko <Olgierd.Malyszko@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 15 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Postawy elektroenergetyki |
W-2 | Urządzenia i instalacje niskiego napięcia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomości zasad funkcjonowania i projektowania nowoczesnych sieci i instalacji elektroenergetycznych |
C-2 | Umiejętność projektowania nowoczesnych sieci i instalacji elektroenergetycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Nowoczesna metody projektowania | 3 |
T-P-2 | Projekt fragmentu instalacji elektrycznej z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi | 6 |
T-P-3 | Projekt linii napowietrznej nowej generacji | 6 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nowoczesne rozwiązania konstrukcji wsporczych linii napowietrznych | 2 |
T-W-2 | Nowoczesne technogie stosowane w budowie przewodów linii napowietrznych | 3 |
T-W-3 | Nowoczasne techniki projektowania instalacji elektrycznych | 3 |
T-W-4 | Nowoczesne techniki projektowania oświetlenia Zaliczenie wykładu | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Przygotowanie projektów | 35 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Uzupełnienie wiedzy z literatury | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne wykładów |
S-2 | Ocena formująca: Ocena na podstawie wykonanych projektów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C32.5_W01 Nowoczesne rozwiązania w napowietrznych liniach energetycznych i przy projektowaniu instalacji elektrycznych i oświetleniowych | EL_1A_W04, EL_1A_W15 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C32.5_U01 Potrafi zaprojektować fragmenty nowoczesnej sieci i instalacji elektroenergetycznej | EL_1A_U02, EL_1A_U08, EL_1A_U11 | — | — | C-2 | T-P-3, T-P-2, T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C32.5_K01 Współpraca w grupie i gotowość przyjęcia roli lidera. | EL_1A_K04 | — | — | C-2 | T-P-3, T-P-2, T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C32.5_W01 Nowoczesne rozwiązania w napowietrznych liniach energetycznych i przy projektowaniu instalacji elektrycznych i oświetleniowych | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał 50-60% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał 61-70% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał 71-80% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał 81-90% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C32.5_U01 Potrafi zaprojektować fragmenty nowoczesnej sieci i instalacji elektroenergetycznej | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał 50-60% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał 61-70% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał 71-80% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał 81-90% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C32.5_K01 Współpraca w grupie i gotowość przyjęcia roli lidera. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał 50-60% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał 61-70% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał 71-80% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał 81-90% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształceni | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia |
Literatura podstawowa
- Kujszczyk S.:, Elektroenergetyczne sieci rozdzielcze, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004
- Mendera Z., Szojda L., Wandzik G., Stalowe konstrukcje wsporcze napowietrznych linii elektroenergetycznych wysokiego napięcia, PWN, Warszawa, 2012
- Knych T., Elektroenergetyczne przewody napowietrzne, Teoria-Materiały-Aplikacje, Wydawnictwo AGH, Kraków, 2010
- Szkutnik J., Perspektywy i kierunki rozwoju systemu elektroenergetycznego, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa, 2015
- Tomana A., BIM – Innowacyjna technologia w budownictwie. Podstawy, standardy, narzędzia, Builder, Kraków, 2015
- Dariusz Kasznia, Jacek Magiera, Paweł Wierzowiecki, BIM w praktyce Standardy Wdrożenie Case Study, PWN, Warszawa, 2018
- Wojciech Żagan, Rafał Krupiński, Teoria i praktyka iluminacji obiektów, OWPW, Warszawa, 2016
- Casper Kofod, Oświetlenie wewnętrzne w sektorze publicznym i prywatnym - poradnik, PremiumLight-Pro, Katoawice, 2017