Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praktyka zawodowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR4 90 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Cel główny: nabycie umiejętności praktycznych, uzupełniających i pogłębiających kompetencje uzyskane przez studenta w toku zajęć dydaktycznych (integracja wiedzy teoretycznej i praktycznej), w tym wykonywanie rutynowych i nietypowych zadań na określonym stanowisku pracy
C-2Poznanie warunków i specyfiki działalności danej jednostki gospodarczej o specyfice turystycznej
C-3Poznanie środowiska zawodowego przez obserwację i naśladowanie zachowań pracowników
C-4Poznanie oczekiwań pracodawców względem przyszłych pracowników w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw, w tym podstaw etycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Podczas praktyki student poznaje poszczególne obszary funkcjonowania jednostki oraz bierze udział w realizacji wykonywanych przez nią zadań z zakresu organizacji i obsługi ruchu turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej, a w szczególności: 1. Badanie potrzeb rynku turystycznego, zapoznanie z zakresem, sprzedażą i jakością oferty turystycznej, ze sposobami tworzenia produktu turystycznego. 2. Zapoznanie z formami nowoczesnej organizacji jednostki obsługi ruchu turystycznego, zakresem obowiązków na poszczególnych stanowiskach, poznanie zasad obiegu dokumentów oraz ich wypełnianiem, formami reklamy, sposobami rozliczeń finansowych z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi w jednostkach takich, jak: a. biura podróży, b. sanatoria, uzdrowiska, ośrodki wypoczynkowe, ośrodki kolonijne, c. placówki usług hotelarsko-gastronomicznych, d. gospodarstwo agroturystyczne, e. punkty informacji turystycznej, miejskie ośrodki turystyki i wypoczynku, ośrodki kultury, wydziały promocji urzędów gminnych i starostw powiatowych, f. i inne.90
90

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Realizacja programu praktyk - wykonywanie w zakładzie pracy zadań powierzonych przez opiekuna praktyk zgodnie z ramowym programem praktyk72
A-PR-2Szkolenie bhp8
A-PR-3Wdrożenie w tematykę praktyk8
A-PR-4Rejestracja przebiegu praktyki i przygotowanie sprawozdania z przebiegu praktyk1
A-PR-5Ustne złożenie sprawozdania z praktyk wraz z prezentacją uzyskanych efektów1
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Spotkanie informacyjne zaznajamiające studentów z zasadami realizacji praktyk studenckich, obowiazkami i prawami praktykanta i praktykodawcy (zakładu pracy). Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. studenckich praktyk zawodowych
M-2Przeprowadzane w zakładzie pracy objaśnienia, szkolenia, prezentacje itp. mające na celu zapoznanie studenta z tematyką zadań realizowanych w zakładzie pracy i na danym stanowisku pracy
M-3Przez okres trwania praktyk nadzór i kontrola pracy praktykanta prowadzona przez zakładowego opiekuna praktyk

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Weryfikacja dokumentacji przebiegu praktyk, w tym poświadczenia odbycia praktyk i sprawozdania z przebiegu praktyk
S-2Ocena podsumowująca: Ustne kolokwium z zakresu zadań realizowanych podczas praktyk

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_P01/4.1_W01
Zna i rozumie zasady funkcjonowania podmiotu (zakładu pracy) o specyfice turystycznej i wykonywania zadań praktycznych w wybranym obszarze działania podmiotu
GT_1A_W03, GT_1A_W07, GT_1A_W01C-2, C-4, C-1, C-3T-PR-1M-1, M-3, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_P01/4.1_U01
Potrafi wykorzystać wiedzę i umiejętności uzyskane w toku zajęć dydaktycznych do wykonania konkretnych czynności zgodnie z ramowym programem praktyk
GT_1A_U01, GT_1A_U02, GT_1A_U04C-4, C-2, C-3, C-1T-PR-1M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_P01/4.1_K01
Jest gotów do wykazywania otwartości i współpracy w innym środowisku niż uczelnia
GT_1A_K05, GT_1A_K03C-4, C-1, C-2, C-3T-PR-1M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_P01/4.1_W01
Zna i rozumie zasady funkcjonowania podmiotu (zakładu pracy) o specyfice turystycznej i wykonywania zadań praktycznych w wybranym obszarze działania podmiotu
2,0Student nie zna zasad funkcjonowania podmiotu gospodarczego o specyfice turystycznej
3,0Student zna niektóre zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego o specyfice turystycznej
3,5Student zna zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego o specyfice turystycznej
4,0Student zna zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego i zakres podmiotowy i przedmiotowy czynności wykonywanych w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu o specyfice turystycznej
4,5Student zna zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego, omawia zakres podmiotowy i przedmiotowy czynności wykonywanych w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu o specyfice turystycznej
5,0Student zna i objaśnia zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego, omawia zakres podmiotowy i przedmiotowy czynności wykonywanych w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu o specyfice turystycznej, objaśnia przebieg zadań prowadzonych na danym stanowisku pracy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_P01/4.1_U01
Potrafi wykorzystać wiedzę i umiejętności uzyskane w toku zajęć dydaktycznych do wykonania konkretnych czynności zgodnie z ramowym programem praktyk
2,0Student nie odbył praktyk lub nie wykonywał powierzonych czynności wynikających z ramowego programu praktyk
3,0Student odbył praktyki i wykonywał niektóre z powierzonych czynności wynikajacych z ramowego programu praktyk
3,5Student wykonywał powierzone zadania wynikajace z ramowego programu praktyk
4,0Student wykonywał powierzone zadania wynikające z ramowego programu praktyk i wykonywał wybrane czynności w sposób przyjęty w danym zakładzie pracy i na danym stanowisku
4,5Student wykonywał powierzone zadania wynikające z ramowego programu praktyk, objaśniał ich przebieg, wykonywał wybrane czynności w sposób przyjęty w danym zakładzie pracy i na danym stanowisku
5,0Student wykonywał powierzone zadania wynikające z ramowego programu praktyk, objaśniał ich przebieg i skutki, planował i wykonywał wybrane czynności w sposób przyjęty w danym zakładzie pracy i na danym stanowisku

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_P01/4.1_K01
Jest gotów do wykazywania otwartości i współpracy w innym środowisku niż uczelnia
2,0Student nie wykazuje chęci podejmowania i wykonywania czynności w zakładzie pracy
3,0Student wykazuje umiarkowaną chęć podejmowania wybranych czynności w zakładzie pracy
3,5Student wykazuje umiarkowaną chęć podejmwania i wykonywania wybranych czynności w zakładzie pracy.
4,0Student wykazuje chęć podejmowania i wykonywania powierzonych czynności w zakładzie pracy.
4,5Student wykonuje powierzone zadania w sposób adekwatny do swoich umiejętności
5,0Student wykonuje powierzone zadania w sposób adekwatny do swoich umiejętności, oczekiwań przełożonego i zespołu, w którym pracuje.

Literatura podstawowa

  1. https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/praktyki-zawodowe.htm
  2. https://www.erasmusplus.zut.edu.pl/

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Podczas praktyki student poznaje poszczególne obszary funkcjonowania jednostki oraz bierze udział w realizacji wykonywanych przez nią zadań z zakresu organizacji i obsługi ruchu turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej, a w szczególności: 1. Badanie potrzeb rynku turystycznego, zapoznanie z zakresem, sprzedażą i jakością oferty turystycznej, ze sposobami tworzenia produktu turystycznego. 2. Zapoznanie z formami nowoczesnej organizacji jednostki obsługi ruchu turystycznego, zakresem obowiązków na poszczególnych stanowiskach, poznanie zasad obiegu dokumentów oraz ich wypełnianiem, formami reklamy, sposobami rozliczeń finansowych z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi w jednostkach takich, jak: a. biura podróży, b. sanatoria, uzdrowiska, ośrodki wypoczynkowe, ośrodki kolonijne, c. placówki usług hotelarsko-gastronomicznych, d. gospodarstwo agroturystyczne, e. punkty informacji turystycznej, miejskie ośrodki turystyki i wypoczynku, ośrodki kultury, wydziały promocji urzędów gminnych i starostw powiatowych, f. i inne.90
90

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Realizacja programu praktyk - wykonywanie w zakładzie pracy zadań powierzonych przez opiekuna praktyk zgodnie z ramowym programem praktyk72
A-PR-2Szkolenie bhp8
A-PR-3Wdrożenie w tematykę praktyk8
A-PR-4Rejestracja przebiegu praktyki i przygotowanie sprawozdania z przebiegu praktyk1
A-PR-5Ustne złożenie sprawozdania z praktyk wraz z prezentacją uzyskanych efektów1
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_P01/4.1_W01Zna i rozumie zasady funkcjonowania podmiotu (zakładu pracy) o specyfice turystycznej i wykonywania zadań praktycznych w wybranym obszarze działania podmiotu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące struktur i zasad funkcjonowania podmiotów gospodarczych z zakresu gospodarki turystycznej w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej
GT_1A_W07Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości, w tym przedsiębiorczości indywidulanej
GT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-2Poznanie warunków i specyfiki działalności danej jednostki gospodarczej o specyfice turystycznej
C-4Poznanie oczekiwań pracodawców względem przyszłych pracowników w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw, w tym podstaw etycznych
C-1Cel główny: nabycie umiejętności praktycznych, uzupełniających i pogłębiających kompetencje uzyskane przez studenta w toku zajęć dydaktycznych (integracja wiedzy teoretycznej i praktycznej), w tym wykonywanie rutynowych i nietypowych zadań na określonym stanowisku pracy
C-3Poznanie środowiska zawodowego przez obserwację i naśladowanie zachowań pracowników
Treści programoweT-PR-1Podczas praktyki student poznaje poszczególne obszary funkcjonowania jednostki oraz bierze udział w realizacji wykonywanych przez nią zadań z zakresu organizacji i obsługi ruchu turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej, a w szczególności: 1. Badanie potrzeb rynku turystycznego, zapoznanie z zakresem, sprzedażą i jakością oferty turystycznej, ze sposobami tworzenia produktu turystycznego. 2. Zapoznanie z formami nowoczesnej organizacji jednostki obsługi ruchu turystycznego, zakresem obowiązków na poszczególnych stanowiskach, poznanie zasad obiegu dokumentów oraz ich wypełnianiem, formami reklamy, sposobami rozliczeń finansowych z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi w jednostkach takich, jak: a. biura podróży, b. sanatoria, uzdrowiska, ośrodki wypoczynkowe, ośrodki kolonijne, c. placówki usług hotelarsko-gastronomicznych, d. gospodarstwo agroturystyczne, e. punkty informacji turystycznej, miejskie ośrodki turystyki i wypoczynku, ośrodki kultury, wydziały promocji urzędów gminnych i starostw powiatowych, f. i inne.
Metody nauczaniaM-1Spotkanie informacyjne zaznajamiające studentów z zasadami realizacji praktyk studenckich, obowiazkami i prawami praktykanta i praktykodawcy (zakładu pracy). Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. studenckich praktyk zawodowych
M-3Przez okres trwania praktyk nadzór i kontrola pracy praktykanta prowadzona przez zakładowego opiekuna praktyk
M-2Przeprowadzane w zakładzie pracy objaśnienia, szkolenia, prezentacje itp. mające na celu zapoznanie studenta z tematyką zadań realizowanych w zakładzie pracy i na danym stanowisku pracy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ustne kolokwium z zakresu zadań realizowanych podczas praktyk
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad funkcjonowania podmiotu gospodarczego o specyfice turystycznej
3,0Student zna niektóre zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego o specyfice turystycznej
3,5Student zna zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego o specyfice turystycznej
4,0Student zna zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego i zakres podmiotowy i przedmiotowy czynności wykonywanych w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu o specyfice turystycznej
4,5Student zna zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego, omawia zakres podmiotowy i przedmiotowy czynności wykonywanych w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu o specyfice turystycznej
5,0Student zna i objaśnia zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego, omawia zakres podmiotowy i przedmiotowy czynności wykonywanych w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu o specyfice turystycznej, objaśnia przebieg zadań prowadzonych na danym stanowisku pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_P01/4.1_U01Potrafi wykorzystać wiedzę i umiejętności uzyskane w toku zajęć dydaktycznych do wykonania konkretnych czynności zgodnie z ramowym programem praktyk
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
GT_1A_U02Potrafi weryfikować i dobierać źródła danych i pochodzące z nich informacje podejmując procesy oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu rozwiązywania zadań i problemów z zakresu gospodarki turystycznej
GT_1A_U04Potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią w środowisku związanym z gospodarką turystyczną i poza nim
Cel przedmiotuC-4Poznanie oczekiwań pracodawców względem przyszłych pracowników w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw, w tym podstaw etycznych
C-2Poznanie warunków i specyfiki działalności danej jednostki gospodarczej o specyfice turystycznej
C-3Poznanie środowiska zawodowego przez obserwację i naśladowanie zachowań pracowników
C-1Cel główny: nabycie umiejętności praktycznych, uzupełniających i pogłębiających kompetencje uzyskane przez studenta w toku zajęć dydaktycznych (integracja wiedzy teoretycznej i praktycznej), w tym wykonywanie rutynowych i nietypowych zadań na określonym stanowisku pracy
Treści programoweT-PR-1Podczas praktyki student poznaje poszczególne obszary funkcjonowania jednostki oraz bierze udział w realizacji wykonywanych przez nią zadań z zakresu organizacji i obsługi ruchu turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej, a w szczególności: 1. Badanie potrzeb rynku turystycznego, zapoznanie z zakresem, sprzedażą i jakością oferty turystycznej, ze sposobami tworzenia produktu turystycznego. 2. Zapoznanie z formami nowoczesnej organizacji jednostki obsługi ruchu turystycznego, zakresem obowiązków na poszczególnych stanowiskach, poznanie zasad obiegu dokumentów oraz ich wypełnianiem, formami reklamy, sposobami rozliczeń finansowych z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi w jednostkach takich, jak: a. biura podróży, b. sanatoria, uzdrowiska, ośrodki wypoczynkowe, ośrodki kolonijne, c. placówki usług hotelarsko-gastronomicznych, d. gospodarstwo agroturystyczne, e. punkty informacji turystycznej, miejskie ośrodki turystyki i wypoczynku, ośrodki kultury, wydziały promocji urzędów gminnych i starostw powiatowych, f. i inne.
Metody nauczaniaM-1Spotkanie informacyjne zaznajamiające studentów z zasadami realizacji praktyk studenckich, obowiazkami i prawami praktykanta i praktykodawcy (zakładu pracy). Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. studenckich praktyk zawodowych
M-2Przeprowadzane w zakładzie pracy objaśnienia, szkolenia, prezentacje itp. mające na celu zapoznanie studenta z tematyką zadań realizowanych w zakładzie pracy i na danym stanowisku pracy
M-3Przez okres trwania praktyk nadzór i kontrola pracy praktykanta prowadzona przez zakładowego opiekuna praktyk
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ustne kolokwium z zakresu zadań realizowanych podczas praktyk
S-1Ocena podsumowująca: Weryfikacja dokumentacji przebiegu praktyk, w tym poświadczenia odbycia praktyk i sprawozdania z przebiegu praktyk
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie odbył praktyk lub nie wykonywał powierzonych czynności wynikających z ramowego programu praktyk
3,0Student odbył praktyki i wykonywał niektóre z powierzonych czynności wynikajacych z ramowego programu praktyk
3,5Student wykonywał powierzone zadania wynikajace z ramowego programu praktyk
4,0Student wykonywał powierzone zadania wynikające z ramowego programu praktyk i wykonywał wybrane czynności w sposób przyjęty w danym zakładzie pracy i na danym stanowisku
4,5Student wykonywał powierzone zadania wynikające z ramowego programu praktyk, objaśniał ich przebieg, wykonywał wybrane czynności w sposób przyjęty w danym zakładzie pracy i na danym stanowisku
5,0Student wykonywał powierzone zadania wynikające z ramowego programu praktyk, objaśniał ich przebieg i skutki, planował i wykonywał wybrane czynności w sposób przyjęty w danym zakładzie pracy i na danym stanowisku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_P01/4.1_K01Jest gotów do wykazywania otwartości i współpracy w innym środowisku niż uczelnia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K05Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za wykonywane obowiązki zawodowe, ze świadomością wymagania tego do innych, a także dbałością o dorobek i tradycje wykonywanego zawodu
GT_1A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego oraz inicjowania działań w turystyce na rzecz interesu publicznego
Cel przedmiotuC-4Poznanie oczekiwań pracodawców względem przyszłych pracowników w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw, w tym podstaw etycznych
C-1Cel główny: nabycie umiejętności praktycznych, uzupełniających i pogłębiających kompetencje uzyskane przez studenta w toku zajęć dydaktycznych (integracja wiedzy teoretycznej i praktycznej), w tym wykonywanie rutynowych i nietypowych zadań na określonym stanowisku pracy
C-2Poznanie warunków i specyfiki działalności danej jednostki gospodarczej o specyfice turystycznej
C-3Poznanie środowiska zawodowego przez obserwację i naśladowanie zachowań pracowników
Treści programoweT-PR-1Podczas praktyki student poznaje poszczególne obszary funkcjonowania jednostki oraz bierze udział w realizacji wykonywanych przez nią zadań z zakresu organizacji i obsługi ruchu turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej, a w szczególności: 1. Badanie potrzeb rynku turystycznego, zapoznanie z zakresem, sprzedażą i jakością oferty turystycznej, ze sposobami tworzenia produktu turystycznego. 2. Zapoznanie z formami nowoczesnej organizacji jednostki obsługi ruchu turystycznego, zakresem obowiązków na poszczególnych stanowiskach, poznanie zasad obiegu dokumentów oraz ich wypełnianiem, formami reklamy, sposobami rozliczeń finansowych z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi w jednostkach takich, jak: a. biura podróży, b. sanatoria, uzdrowiska, ośrodki wypoczynkowe, ośrodki kolonijne, c. placówki usług hotelarsko-gastronomicznych, d. gospodarstwo agroturystyczne, e. punkty informacji turystycznej, miejskie ośrodki turystyki i wypoczynku, ośrodki kultury, wydziały promocji urzędów gminnych i starostw powiatowych, f. i inne.
Metody nauczaniaM-3Przez okres trwania praktyk nadzór i kontrola pracy praktykanta prowadzona przez zakładowego opiekuna praktyk
M-1Spotkanie informacyjne zaznajamiające studentów z zasadami realizacji praktyk studenckich, obowiazkami i prawami praktykanta i praktykodawcy (zakładu pracy). Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. studenckich praktyk zawodowych
M-2Przeprowadzane w zakładzie pracy objaśnienia, szkolenia, prezentacje itp. mające na celu zapoznanie studenta z tematyką zadań realizowanych w zakładzie pracy i na danym stanowisku pracy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Weryfikacja dokumentacji przebiegu praktyk, w tym poświadczenia odbycia praktyk i sprawozdania z przebiegu praktyk
S-2Ocena podsumowująca: Ustne kolokwium z zakresu zadań realizowanych podczas praktyk
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje chęci podejmowania i wykonywania czynności w zakładzie pracy
3,0Student wykazuje umiarkowaną chęć podejmowania wybranych czynności w zakładzie pracy
3,5Student wykazuje umiarkowaną chęć podejmwania i wykonywania wybranych czynności w zakładzie pracy.
4,0Student wykazuje chęć podejmowania i wykonywania powierzonych czynności w zakładzie pracy.
4,5Student wykonuje powierzone zadania w sposób adekwatny do swoich umiejętności
5,0Student wykonuje powierzone zadania w sposób adekwatny do swoich umiejętności, oczekiwań przełożonego i zespołu, w którym pracuje.