Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Ekonomia społeczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ekonomia społeczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Irena Łącka <Irena.Lacka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza o funkcjonowaniu gospodarki i społeczeństwa na poziomie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z ważnymi problemami społecznymi, ekonomicznymi, rozwojowymi, ekologicznymi itp. w Polsce i możliwościami ich rozwiązywania w ramach III sektora.
C-2Opanowanie umiejętności wykorzystania potencjału otoczenia do stworzenia przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Geneza, istota oraz funkcje ekonomii społecznej.1
T-A-2Wyzwania współczesnego świata a stare i nowe zadania dla podmiotów ekonomii społecznej (w tym w branży turystycznej).2
T-A-3Podstawy prawne funkcjonowania podmiotów ekonomii społecznej. Programy wspierające ekonomię społeczną (w tym w obszarze turystyki). Finansowanie podmiotów ekonomii społecznej ze środków krajowych i zagranicznych.2
T-A-4Podmioty ekonomii społecznej na świecie i w Polsce oraz ich przykłady w branży turystcznej.2
T-A-5Rola ekonomii społecznej i jej możliwości aktywizacji wykluczonych w branży turystycznej.2
T-A-6Podmioty ekonomii społecznej w branży turystycznej (misja i charakterystyka) - przykłady regionalne i lokalne.2
T-A-7Organizacje poząrzadowe i wolontariat w III sektorze. Działaność organizacji pozarządowych na rzecz branży turytycznej.2
T-A-8Przedsiębiorczość społeczna i jej przejawy w branży turystycznej.2
T-A-9Potencjał otoczenia (terytorium) jako szansa dla rozwoju lokalnego i stworzenia przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej.2
T-A-10Wykorzystanie modelu Business Canvas do stworzenia projektu przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej (praca w zespołach).6
T-A-11Przedstawienie projektów zespołowych koncepcji przedsiębiorstw turystycznych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej (zaliczenie ćwiczeń).2
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu i innymi źródłami informacji.10
A-A-3Poszukiwanie studiów przypadków i przykładów podmiotów ekonomii społecznej, w tym z branży turystycznej.5
A-A-4Przygotowanie ostatecznej wersji koncepcji przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej i jej prezentacji multimedialnej.10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna.
M-3Metoda aktywizująca: metoda przypadków.
M-4Metoda praktyczna: metoda projektu (praca w zespole).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena z przedstawienia koncepcji przedsiębiorstwa społecznego w branzy turystycznej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D36/6.10_W01
Student zna i rozumie ważne problemy społeczne, ekonomizne, rozwojowe, ekologiczne itp. i możliwości ich rozwiązywania w ramach III sektora.
GT_1A_W01, GT_1A_W02, GT_1A_W03, GT_1A_W05, GT_1A_W08C-1, C-2T-A-5, T-A-6, T-A-1, T-A-11, T-A-7, T-A-4, T-A-3, T-A-2M-3, M-4, M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D36/6.10_U01
Student potrafi stworzyć (pracując zespołowo) koncepcję przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej.
GT_1A_U01, GT_1A_U02, GT_1A_U04, GT_1A_U07, GT_1A_U08C-2T-A-10, T-A-11, T-A-9, T-A-6, T-A-8M-4, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D36/6.10_K01
Student wykazuje postawę empatyczną, wrażliwość na problemy osób wykluczonych, problemy ekologiczne i społeczne.
GT_1A_K03C-1, C-2T-A-8, T-A-6, T-A-2, T-A-7, T-A-9, T-A-5, T-A-11, T-A-10M-4, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D36/6.10_W01
Student zna i rozumie ważne problemy społeczne, ekonomizne, rozwojowe, ekologiczne itp. i możliwości ich rozwiązywania w ramach III sektora.
2,0Student nie zna i nie rozumie ważnych problemów społecznych, ekonomicznych, rozwojowych, ekologicznych itp. i możliwości ich rozwiązywania w ramach III sektora.
3,0Student zna i rozumie ważne problemy społeczne, ekonomiczne, rozwojowe, ekologiczne itp. i możlowości ich rozwiązywania w ramach III sektora co najmniej w 55%.
3,5Student zna i rozumie ważne problemy społeczne, ekonomiczne, rozwojowe, ekologiczne itp. i możliwości ich rozwiązywania w ramach III sektora co najmniej w 65%.
4,0Student zna i rozumie ważne problemy społeczne, ekonomiczne, rozwojowe, ekologiczne itp i możliwości ich rozwiązywania w ramach III sektora co najmniej w 75%.
4,5Student zna i rozumie ważne problemy społeczne, ekonomiczne, rozwojowe, ekologiczne itp. i możliwości ich rozwiązywania w ramach III sektora co najmniej w 85%.
5,0Student zna i rozumie ważne problemy społeczne, ekonomiczne, rozwojowe, ekologiczne itp. i możliowości ich rozwiązywania w ramach III sektora co najmniej w 95%.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D36/6.10_U01
Student potrafi stworzyć (pracując zespołowo) koncepcję przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej.
2,0Student nie potrafi stworzyć (pracując zespołowo) koncepcji przedsiębiorstwa społecznego w turystyce.
3,0Student potrafi stworzyć (pracując zespołowo) koncepcję przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej co najmniej w 55%.
3,5Student potrafi stworzyć (pracując zespołowo) koncepcję przedsiębiorstwa społecznego w branzy turystycznej co najmniej w 65%.
4,0Student potrafi stworzyć (pracujac zespołowo) koncepcję przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej co najmniej w 75%.
4,5Student potrafi stworzyć (pracujac zespołowo) koncepcję przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej co najmniej w 85%.
5,0Student potrafi stworzyć (pracując zespołowo) koncepcję przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej co najmniej w 95%.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D36/6.10_K01
Student wykazuje postawę empatyczną, wrażliwość na problemy osób wykluczonych, problemy ekologiczne i społeczne.
2,0Student nie wykazuje postawy empatycznej, wrażliwości na problemy osób wykluczonych, problemy ekologiczne i społeczne.
3,0Student w ograniczonym stopniu wykazuje postawę empatyczną, wrażliwość na problemy osób wykluczonych, problemy ekologiczne i społeczne (z inspiracji nauczyciela).
3,5Student w średnim stopniu wykazuje postawę empatyczną, wrażliwość na problemy osób wykluczonych, problemy ekologiczne i społeczne (z inspiracji nauczyciela).
4,0Student samodzielnie wykazuje postawę empatyczną, wrażliwość na problemy osób wykluczonych, problemy ekologiczne i społeczne.
4,5Student samodzielnie wykazuje postawę empatyczną, wrażliwość na problemy osób wykluczonych, problemy ekologiczne i społeczne; ujawnia skłonność do ich rozwiązywania.
5,0Student samodzielne wykazuje postawę empaptyczną, wrażliwość na problemy osób wykuczonych, problemy ekologiczne i społeczne; ujawnia skłonność do ich rozwiązywania i potrafi wskazać takie rozwiązania.

Literatura podstawowa

  1. Aquino R.s., Luck M., Schanzel H.A., Tourism Social Entrepreneurship for Sustainable Community Development. Review and Conceptual Fremwork, University of Newcastle, Newcastle, Australia, 2018, https://researchgate.net/publication/323130033
  2. Becker G.S., Murphy K.M., Ekonomia społeczna, PWN, Warszawa, 2020
  3. Brzuska E., Kukulak-Dolata I., Nyk M. (red.), Ekonomia społeczna. Teoria i praltyka przedsiębiorczości społecznej, Difin, Warszawa, 2017
  4. Kurleto M.H., Model przedsiębiorstwa społecznego, Difin, Warszawa, 2016
  5. Turystyka narzędziem rozwoju podmiotów ekonomii społecznej, 2011, htps://korzyscidlakazdego.pl/2022/05/23/podmioty-ekonomii-spolecznej-instytucje-wspierajace-srodowiska-zagrozone-wykluczeniem-spolecznym/
  6. von der Weppen J., Cochrane J., Social enerprises in tourism: An exlploratory study of operastional models and success factors, Journal of Sustainable Tourism, 2012, No 20(3), pp. 497-511, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Będzik B., Kapitał społeczny w gminach wiejskich w kierunku społeczeństwa obywatelskiego, Wydawnictwo Uczelniane Zachoodniopomorskiego Uniwerystetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2019
  2. Łącka I., Ekoturystyka jako obszar działalności podmiotów ekonomii społecznej, Europa Regionum, 2015, t. XXIII, s. 195-210, 2015
  3. Łącka I., Wieś tematyczna jako szansa na turystyczne ożywienie wsi Pomorza Zachodniego, w: Turystyka w rozwoju obszarów wiejskich, WEiOGŻ, Akademia Rolnicza w Szczecinie, Szczecin, 2005
  4. Łącka I., Przedsiębiorczość społeczna a wykluczenie społeczne na obszarach wiejskich w Polsce, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Społecznej w Ostrołęce, t. 27, nr 4, s. 41-60, 2017

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Geneza, istota oraz funkcje ekonomii społecznej.1
T-A-2Wyzwania współczesnego świata a stare i nowe zadania dla podmiotów ekonomii społecznej (w tym w branży turystycznej).2
T-A-3Podstawy prawne funkcjonowania podmiotów ekonomii społecznej. Programy wspierające ekonomię społeczną (w tym w obszarze turystyki). Finansowanie podmiotów ekonomii społecznej ze środków krajowych i zagranicznych.2
T-A-4Podmioty ekonomii społecznej na świecie i w Polsce oraz ich przykłady w branży turystcznej.2
T-A-5Rola ekonomii społecznej i jej możliwości aktywizacji wykluczonych w branży turystycznej.2
T-A-6Podmioty ekonomii społecznej w branży turystycznej (misja i charakterystyka) - przykłady regionalne i lokalne.2
T-A-7Organizacje poząrzadowe i wolontariat w III sektorze. Działaność organizacji pozarządowych na rzecz branży turytycznej.2
T-A-8Przedsiębiorczość społeczna i jej przejawy w branży turystycznej.2
T-A-9Potencjał otoczenia (terytorium) jako szansa dla rozwoju lokalnego i stworzenia przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej.2
T-A-10Wykorzystanie modelu Business Canvas do stworzenia projektu przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej (praca w zespołach).6
T-A-11Przedstawienie projektów zespołowych koncepcji przedsiębiorstw turystycznych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej (zaliczenie ćwiczeń).2
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu i innymi źródłami informacji.10
A-A-3Poszukiwanie studiów przypadków i przykładów podmiotów ekonomii społecznej, w tym z branży turystycznej.5
A-A-4Przygotowanie ostatecznej wersji koncepcji przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej i jej prezentacji multimedialnej.10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D36/6.10_W01Student zna i rozumie ważne problemy społeczne, ekonomizne, rozwojowe, ekologiczne itp. i możliwości ich rozwiązywania w ramach III sektora.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
GT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
GT_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące struktur i zasad funkcjonowania podmiotów gospodarczych z zakresu gospodarki turystycznej w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej
GT_1A_W05Zna dylematy współczesnej gospodarki, w tym gospodarki turystycznej i rozumie czynniki wpływające na jej stan i zmiany
GT_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności turystycznej z uwzględnieniem regulacji dotyczących podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z ważnymi problemami społecznymi, ekonomicznymi, rozwojowymi, ekologicznymi itp. w Polsce i możliwościami ich rozwiązywania w ramach III sektora.
C-2Opanowanie umiejętności wykorzystania potencjału otoczenia do stworzenia przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej.
Treści programoweT-A-5Rola ekonomii społecznej i jej możliwości aktywizacji wykluczonych w branży turystycznej.
T-A-6Podmioty ekonomii społecznej w branży turystycznej (misja i charakterystyka) - przykłady regionalne i lokalne.
T-A-1Geneza, istota oraz funkcje ekonomii społecznej.
T-A-11Przedstawienie projektów zespołowych koncepcji przedsiębiorstw turystycznych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej (zaliczenie ćwiczeń).
T-A-7Organizacje poząrzadowe i wolontariat w III sektorze. Działaność organizacji pozarządowych na rzecz branży turytycznej.
T-A-4Podmioty ekonomii społecznej na świecie i w Polsce oraz ich przykłady w branży turystcznej.
T-A-3Podstawy prawne funkcjonowania podmiotów ekonomii społecznej. Programy wspierające ekonomię społeczną (w tym w obszarze turystyki). Finansowanie podmiotów ekonomii społecznej ze środków krajowych i zagranicznych.
T-A-2Wyzwania współczesnego świata a stare i nowe zadania dla podmiotów ekonomii społecznej (w tym w branży turystycznej).
Metody nauczaniaM-3Metoda aktywizująca: metoda przypadków.
M-4Metoda praktyczna: metoda projektu (praca w zespole).
M-2Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna.
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z przedstawienia koncepcji przedsiębiorstwa społecznego w branzy turystycznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie ważnych problemów społecznych, ekonomicznych, rozwojowych, ekologicznych itp. i możliwości ich rozwiązywania w ramach III sektora.
3,0Student zna i rozumie ważne problemy społeczne, ekonomiczne, rozwojowe, ekologiczne itp. i możlowości ich rozwiązywania w ramach III sektora co najmniej w 55%.
3,5Student zna i rozumie ważne problemy społeczne, ekonomiczne, rozwojowe, ekologiczne itp. i możliwości ich rozwiązywania w ramach III sektora co najmniej w 65%.
4,0Student zna i rozumie ważne problemy społeczne, ekonomiczne, rozwojowe, ekologiczne itp i możliwości ich rozwiązywania w ramach III sektora co najmniej w 75%.
4,5Student zna i rozumie ważne problemy społeczne, ekonomiczne, rozwojowe, ekologiczne itp. i możliwości ich rozwiązywania w ramach III sektora co najmniej w 85%.
5,0Student zna i rozumie ważne problemy społeczne, ekonomiczne, rozwojowe, ekologiczne itp. i możliowości ich rozwiązywania w ramach III sektora co najmniej w 95%.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D36/6.10_U01Student potrafi stworzyć (pracując zespołowo) koncepcję przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
GT_1A_U02Potrafi weryfikować i dobierać źródła danych i pochodzące z nich informacje podejmując procesy oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu rozwiązywania zadań i problemów z zakresu gospodarki turystycznej
GT_1A_U04Potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią w środowisku związanym z gospodarką turystyczną i poza nim
GT_1A_U07Potrafi przygotować wystąpienie ustne lub pracę pisemną w języku polskim lub obcym z wybranych zagadnień szczegółowych z obszaru gospodarki turystycznej, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy, a także różnych źródeł danych
GT_1A_U08Potrafi planować i organizować indywidulaną pracę oraz współdziałać z innymi osobami w ramach realizacji prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności wykorzystania potencjału otoczenia do stworzenia przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej.
Treści programoweT-A-10Wykorzystanie modelu Business Canvas do stworzenia projektu przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej (praca w zespołach).
T-A-11Przedstawienie projektów zespołowych koncepcji przedsiębiorstw turystycznych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej (zaliczenie ćwiczeń).
T-A-9Potencjał otoczenia (terytorium) jako szansa dla rozwoju lokalnego i stworzenia przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej.
T-A-6Podmioty ekonomii społecznej w branży turystycznej (misja i charakterystyka) - przykłady regionalne i lokalne.
T-A-8Przedsiębiorczość społeczna i jej przejawy w branży turystycznej.
Metody nauczaniaM-4Metoda praktyczna: metoda projektu (praca w zespole).
M-3Metoda aktywizująca: metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z przedstawienia koncepcji przedsiębiorstwa społecznego w branzy turystycznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi stworzyć (pracując zespołowo) koncepcji przedsiębiorstwa społecznego w turystyce.
3,0Student potrafi stworzyć (pracując zespołowo) koncepcję przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej co najmniej w 55%.
3,5Student potrafi stworzyć (pracując zespołowo) koncepcję przedsiębiorstwa społecznego w branzy turystycznej co najmniej w 65%.
4,0Student potrafi stworzyć (pracujac zespołowo) koncepcję przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej co najmniej w 75%.
4,5Student potrafi stworzyć (pracujac zespołowo) koncepcję przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej co najmniej w 85%.
5,0Student potrafi stworzyć (pracując zespołowo) koncepcję przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej co najmniej w 95%.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D36/6.10_K01Student wykazuje postawę empatyczną, wrażliwość na problemy osób wykluczonych, problemy ekologiczne i społeczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego oraz inicjowania działań w turystyce na rzecz interesu publicznego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z ważnymi problemami społecznymi, ekonomicznymi, rozwojowymi, ekologicznymi itp. w Polsce i możliwościami ich rozwiązywania w ramach III sektora.
C-2Opanowanie umiejętności wykorzystania potencjału otoczenia do stworzenia przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej.
Treści programoweT-A-8Przedsiębiorczość społeczna i jej przejawy w branży turystycznej.
T-A-6Podmioty ekonomii społecznej w branży turystycznej (misja i charakterystyka) - przykłady regionalne i lokalne.
T-A-2Wyzwania współczesnego świata a stare i nowe zadania dla podmiotów ekonomii społecznej (w tym w branży turystycznej).
T-A-7Organizacje poząrzadowe i wolontariat w III sektorze. Działaność organizacji pozarządowych na rzecz branży turytycznej.
T-A-9Potencjał otoczenia (terytorium) jako szansa dla rozwoju lokalnego i stworzenia przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej.
T-A-5Rola ekonomii społecznej i jej możliwości aktywizacji wykluczonych w branży turystycznej.
T-A-11Przedstawienie projektów zespołowych koncepcji przedsiębiorstw turystycznych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej (zaliczenie ćwiczeń).
T-A-10Wykorzystanie modelu Business Canvas do stworzenia projektu przedsiębiorstwa społecznego w branży turystycznej (praca w zespołach).
Metody nauczaniaM-4Metoda praktyczna: metoda projektu (praca w zespole).
M-2Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna.
M-3Metoda aktywizująca: metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z przedstawienia koncepcji przedsiębiorstwa społecznego w branzy turystycznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje postawy empatycznej, wrażliwości na problemy osób wykluczonych, problemy ekologiczne i społeczne.
3,0Student w ograniczonym stopniu wykazuje postawę empatyczną, wrażliwość na problemy osób wykluczonych, problemy ekologiczne i społeczne (z inspiracji nauczyciela).
3,5Student w średnim stopniu wykazuje postawę empatyczną, wrażliwość na problemy osób wykluczonych, problemy ekologiczne i społeczne (z inspiracji nauczyciela).
4,0Student samodzielnie wykazuje postawę empatyczną, wrażliwość na problemy osób wykluczonych, problemy ekologiczne i społeczne.
4,5Student samodzielnie wykazuje postawę empatyczną, wrażliwość na problemy osób wykluczonych, problemy ekologiczne i społeczne; ujawnia skłonność do ich rozwiązywania.
5,0Student samodzielne wykazuje postawę empaptyczną, wrażliwość na problemy osób wykuczonych, problemy ekologiczne i społeczne; ujawnia skłonność do ich rozwiązywania i potrafi wskazać takie rozwiązania.