Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Transformacja cyfrowa w usługach turystycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Transformacja cyfrowa w usługach turystycznych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z Technologii informacyjnych
W-2Znajomość zagadnień z Marketingu
W-3Umiejętność posługiwania się różnymi nośnikami informacji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z cyfrowymi możliwościami rozwoju turystyki
C-2Umiejętność wykorzystania funkcji cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Cyfrowe pomysły biznesowe3
T-A-2Techniki przedsiębiorczości do szybkiej iteracji modelu biznesowego3
T-A-3Zarządzanie przez dane - Big Data, analityka danych5
T-A-4Marketing cyfrowy3
T-A-5Chatboty, internet przedmiotów (IoT), Bussiness Intelligence (BI), rzeczywistość wirtualna (VR) i rzeczywistość rozszerzona (AR)5
T-A-6System Informacji Przestrzennej (GIS), Globalne Systemy Dystrybucji (GDS), Technologie Samoobsługi (SST)5
T-A-7Zaliczenie1
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie się do zaliczenia10
A-A-3Zapoznanie z literaturą przedmiotu7
A-A-4Przygotowanie się do zajęć8
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda przypadków
M-2zajęcia informacyjne
M-3zajęcia multimedialne
M-4objaśnienie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Pisemne lub testowe zaliczenie zajęć

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D35/6.9_W01
Student zna i rozumie wpływ transformacji cyfrowych na rozwój gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności na rozwój usług turystycznych
GT_1A_W05C-1T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-1M-4, M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D35/6.9_U01
Student potrafi wykorzystywać funkcje cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych. Potrafi zastosować wybrane aplikacje i narzędzia internetowe do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce
GT_1A_U03C-1, C-2T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-6M-3, M-4, M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D35/6.9_K01
Student jest gotowy do oceny wykorzystanej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowych w usługach turystycznych
GT_1A_K04C-1T-A-6, T-A-5, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-2M-3, M-1, M-4, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D35/6.9_W01
Student zna i rozumie wpływ transformacji cyfrowych na rozwój gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności na rozwój usług turystycznych
2,0Student nie zna i nie rozumie wpływu transformacji cyfrowych na rozwój gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności na rozwój usług turystycznych
3,0Student zna i rozumie wpływu transformacji cyfrowych na rozwój gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności na rozwój usług turystycznych w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie wpływu transformacji cyfrowych na rozwój gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności na rozwój usług turystycznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student zna i rozumie wpływu transformacji cyfrowych na rozwój gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności na rozwój usług turystycznych w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie wpływu transformacji cyfrowych na rozwój gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności na rozwój usług turystycznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student zna i rozumie wpływu transformacji cyfrowych na rozwój gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności na rozwój usług turystycznych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D35/6.9_U01
Student potrafi wykorzystywać funkcje cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych. Potrafi zastosować wybrane aplikacje i narzędzia internetowe do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce
2,0Student nie potrafi wykorzystywać funkcje cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych. Nie potrafi zastosować wybranych aplikacje i narzędzi internetowych do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce
3,0Student potrafi wykorzystywać funkcje cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych w stopniu dostatecznym. Potrafi zastosować wybrane aplikacje i narzędzia internetowe do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystywać funkcje cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych w stopniu więcej niż dostatecznym. Potrafi zastosować wybrane aplikacje i narzędzia internetowe do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystywać funkcje cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych w stopniu dobrym. Potrafi zastosować wybrane aplikacje i narzędzia internetowe do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystywać funkcje cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych w stopniu więcej niż dobrym. Potrafi zastosować wybrane aplikacje i narzędzia internetowe do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystywać funkcje cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych w stopniu bardzo dobrym. Potrafi zastosować wybrane aplikacje i narzędzia internetowe do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D35/6.9_K01
Student jest gotowy do oceny wykorzystanej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowych w usługach turystycznych
2,0Student nie jest gotowy do oceny wykorzystanej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowych w usługach turystycznych
3,0Student jest gotowy do oceny wykorzystanej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowych w usługach turystycznych w stopniu dostatecznym
3,5Student jest gotowy do oceny wykorzystanej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowych w usługach turystycznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student jest gotowy do oceny wykorzystanej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowych w usługach turystycznych w stopniu dobrym
4,5Student jest gotowy do oceny wykorzystanej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowych w usługach turystycznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student jest gotowy do oceny wykorzystanej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowych w usługach turystycznych w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Grzegorz Mazurek, Transformacja cyfrowa, PWN, Warszawa, 2020
  2. Adam Pawlicz, E-turystyka. Ekonomiczne problemy implementacji technologii cyfrowych w sektorze turystycznym, PWN, Warszawa, 2012
  3. Marta Juszczyk, Rozbudowa Modelu Akceptacji Technologii dla potrzeb bezpiecznego wykorzystania tożsamości cyfrowej w małych i średnich przedsiębiorstwach, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin, 2020
  4. Katarzyna Boratyńska, Ewa Cieślik, Elżbieta Kacperska, Katarzyna Łukasiewicz, Anna Milewska, Gospodarka cyfrowa we współczesnym świecie – kraje V4, SGGW, Warszawa, 2021

Literatura dodatkowa

  1. Buhalis D., E-Tourism: Information Technology for Strategic Tourism Management, Pren- tice Hall, Englewood Cliffs, NJ, 2003
  2. Benckendorff, P. J., Xiang, Z. and Sheldon, P. J, Tourism Information Technology, CABI Tourism, Boston, 2019

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Cyfrowe pomysły biznesowe3
T-A-2Techniki przedsiębiorczości do szybkiej iteracji modelu biznesowego3
T-A-3Zarządzanie przez dane - Big Data, analityka danych5
T-A-4Marketing cyfrowy3
T-A-5Chatboty, internet przedmiotów (IoT), Bussiness Intelligence (BI), rzeczywistość wirtualna (VR) i rzeczywistość rozszerzona (AR)5
T-A-6System Informacji Przestrzennej (GIS), Globalne Systemy Dystrybucji (GDS), Technologie Samoobsługi (SST)5
T-A-7Zaliczenie1
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie się do zaliczenia10
A-A-3Zapoznanie z literaturą przedmiotu7
A-A-4Przygotowanie się do zajęć8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D35/6.9_W01Student zna i rozumie wpływ transformacji cyfrowych na rozwój gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności na rozwój usług turystycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W05Zna dylematy współczesnej gospodarki, w tym gospodarki turystycznej i rozumie czynniki wpływające na jej stan i zmiany
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z cyfrowymi możliwościami rozwoju turystyki
Treści programoweT-A-2Techniki przedsiębiorczości do szybkiej iteracji modelu biznesowego
T-A-3Zarządzanie przez dane - Big Data, analityka danych
T-A-4Marketing cyfrowy
T-A-6System Informacji Przestrzennej (GIS), Globalne Systemy Dystrybucji (GDS), Technologie Samoobsługi (SST)
T-A-5Chatboty, internet przedmiotów (IoT), Bussiness Intelligence (BI), rzeczywistość wirtualna (VR) i rzeczywistość rozszerzona (AR)
T-A-1Cyfrowe pomysły biznesowe
Metody nauczaniaM-4objaśnienie
M-1metoda przypadków
M-3zajęcia multimedialne
M-2zajęcia informacyjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pisemne lub testowe zaliczenie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie wpływu transformacji cyfrowych na rozwój gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności na rozwój usług turystycznych
3,0Student zna i rozumie wpływu transformacji cyfrowych na rozwój gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności na rozwój usług turystycznych w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie wpływu transformacji cyfrowych na rozwój gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności na rozwój usług turystycznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student zna i rozumie wpływu transformacji cyfrowych na rozwój gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności na rozwój usług turystycznych w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie wpływu transformacji cyfrowych na rozwój gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności na rozwój usług turystycznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student zna i rozumie wpływu transformacji cyfrowych na rozwój gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności na rozwój usług turystycznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D35/6.9_U01Student potrafi wykorzystywać funkcje cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych. Potrafi zastosować wybrane aplikacje i narzędzia internetowe do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U03Potrafi dobrać i stosować metody ilościowe i z zakresu teorii podejmowania decyzji, a także narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów oraz zjawisk gospodarczych z zakresu turystyki
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z cyfrowymi możliwościami rozwoju turystyki
C-2Umiejętność wykorzystania funkcji cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych
Treści programoweT-A-2Techniki przedsiębiorczości do szybkiej iteracji modelu biznesowego
T-A-1Cyfrowe pomysły biznesowe
T-A-5Chatboty, internet przedmiotów (IoT), Bussiness Intelligence (BI), rzeczywistość wirtualna (VR) i rzeczywistość rozszerzona (AR)
T-A-4Marketing cyfrowy
T-A-3Zarządzanie przez dane - Big Data, analityka danych
T-A-6System Informacji Przestrzennej (GIS), Globalne Systemy Dystrybucji (GDS), Technologie Samoobsługi (SST)
Metody nauczaniaM-3zajęcia multimedialne
M-4objaśnienie
M-1metoda przypadków
M-2zajęcia informacyjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pisemne lub testowe zaliczenie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystywać funkcje cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych. Nie potrafi zastosować wybranych aplikacje i narzędzi internetowych do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce
3,0Student potrafi wykorzystywać funkcje cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych w stopniu dostatecznym. Potrafi zastosować wybrane aplikacje i narzędzia internetowe do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystywać funkcje cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych w stopniu więcej niż dostatecznym. Potrafi zastosować wybrane aplikacje i narzędzia internetowe do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystywać funkcje cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych w stopniu dobrym. Potrafi zastosować wybrane aplikacje i narzędzia internetowe do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystywać funkcje cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych w stopniu więcej niż dobrym. Potrafi zastosować wybrane aplikacje i narzędzia internetowe do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystywać funkcje cyfrowych narzędzi stosowanych w usługach turystycznych w stopniu bardzo dobrym. Potrafi zastosować wybrane aplikacje i narzędzia internetowe do rozwiązywania problemów praktycznych we współczesnej gospodarce w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D35/6.9_K01Student jest gotowy do oceny wykorzystanej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowych w usługach turystycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z cyfrowymi możliwościami rozwoju turystyki
Treści programoweT-A-6System Informacji Przestrzennej (GIS), Globalne Systemy Dystrybucji (GDS), Technologie Samoobsługi (SST)
T-A-5Chatboty, internet przedmiotów (IoT), Bussiness Intelligence (BI), rzeczywistość wirtualna (VR) i rzeczywistość rozszerzona (AR)
T-A-1Cyfrowe pomysły biznesowe
T-A-4Marketing cyfrowy
T-A-3Zarządzanie przez dane - Big Data, analityka danych
T-A-2Techniki przedsiębiorczości do szybkiej iteracji modelu biznesowego
Metody nauczaniaM-3zajęcia multimedialne
M-1metoda przypadków
M-4objaśnienie
M-2zajęcia informacyjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pisemne lub testowe zaliczenie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotowy do oceny wykorzystanej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowych w usługach turystycznych
3,0Student jest gotowy do oceny wykorzystanej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowych w usługach turystycznych w stopniu dostatecznym
3,5Student jest gotowy do oceny wykorzystanej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowych w usługach turystycznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student jest gotowy do oceny wykorzystanej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowych w usługach turystycznych w stopniu dobrym
4,5Student jest gotowy do oceny wykorzystanej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowych w usługach turystycznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student jest gotowy do oceny wykorzystanej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowych w usługach turystycznych w stopniu bardzo dobrym