Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Zagospodarowanie przestrzenne regionów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zagospodarowanie przestrzenne regionów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 9

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza w zakresie geografii na poziomie szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumienie idei tworzenia planów zagospodarowania przestrzennego, konstruowania planów przestrzennych poziomu krajowego, regionalnego oraz lokalnego zgodnie z uwarunkowaniami prawno-administracyjnymi i wymogami środowiska, znajomość systemu planowania przestrzennego w Polsce

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Gospodarka przestrzenna – nauka, praktyka - pojęcie, definicje gospodarki przestrzennej, miejsce wśród nauk pokrewnych, zainteresowanie gospodarką przestrzenną, uwarunkowania gospodarki przestrzennej2
T-A-2Przestrzeń - pojęcie przestrzeni, cechy przestrzeni, atrybuty przestrzeni, usytuowanie w przestrzeni, podział przestrzeni, percepcja przestrzeni3
T-A-3Struktura przestrzenna – definicja, elementy, układy przestrzenne, kształtowanie się struktury przestrzennej (dynamika)2
T-A-4Zakres, struktura i podmioty gospodarki przestrzennej2
T-A-5Cele i znaczenie gospodarki przestrzennej. Gospodarka przestrzenią i w przestrzeni - użytkowanie przestrzeni, rodzaje i formy użytkowania, użytkowanie w różnej skali przestrzennej2
T-A-6Renta budowlana i gruntowa2
T-A-7Pryncypia zagospodarowania przestrzennego2
T-A-8Ład przestrzenny, zagrożenia ładu, konflikty przestrzenne, bariery gospodarowania2
T-A-9Polityka przestrzenna – pojęcie, podmioty, zasady polityki przestrzennej, instrumenty polityki przestrzennej2
T-A-10Planowanie przestrzenne na poziomie krajowym. System planowania w Polsce: planowanie na poziomie krajowym, regionalnym oraz lokalnym. Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Programy rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego, Plan zagospodarowania przestrzennego województwa, Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Treść, forma oraz znaczenie planów przestrzennych dla gospodarki przestrzennej. Procedury i zasady sporządzania, uzgadniania i zatwierdzania dokumentów planistycznych5
T-A-11Zaliczenie1
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Aktywny udział w dyskusji10
A-A-3Zapoznanie z literaturą przedmiotu10
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją multimedialną i dyskusją
M-2Metoda praktyczna / indywidualne ćwiczenia

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne: test jednokrotnego wyboru

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D30/6.4_W01
Student zna i rozumie pojęcia z zakresu planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce
GT_1A_W05C-1T-A-2, T-A-9, T-A-5, T-A-8, T-A-4, T-A-7, T-A-6, T-A-3, T-A-1, T-A-10M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D30/6.4_U01
Student potrafi dostrzegać, rozpoznawać i opisać sytuacje konfliktowe w gospodarowaniu przestrzenią
GT_1A_U01C-1T-A-9, T-A-8, T-A-6, T-A-3, T-A-10, T-A-1, T-A-4, T-A-7, T-A-2, T-A-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D30/6.4_K01
Student jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej
GT_1A_K02C-1T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-10, T-A-1, T-A-5, T-A-9, T-A-2M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D30/6.4_W01
Student zna i rozumie pojęcia z zakresu planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce
2,0Student nie zna i nie rozumie pojęć z zakresu planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie pojęcia z zakresu planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny zna i rozumie pojęcia z zakresu planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie pojęcia z zakresu planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
4,5Student w stopniu większym niż dobry zna i rozumie pojęcia z zakresu planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie pojęcia z zakresu planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D30/6.4_U01
Student potrafi dostrzegać, rozpoznawać i opisać sytuacje konfliktowe w gospodarowaniu przestrzenią
2,0Student nie potrafi dostrzegać, rozpoznawać i opisać sytuacje konfliktowe w gospodarowaniu przestrzenią.
3,0Student potrafi dostrzegać, rozpoznawać i opisać sytuacje konfliktowe w gospodarowaniu przestrzenią w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi dostrzegać, rozpoznawać i opisać sytuacje konfliktowe w gospodarowaniu przestrzenią w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi dostrzegać, rozpoznawać i opisać sytuacje konfliktowe w gospodarowaniu przestrzenią w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi dostrzegać, rozpoznawać i opisać sytuacje konfliktowe w gospodarowaniu przestrzenią w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi dostrzegać, rozpoznawać i opisać sytuacje konfliktowe w gospodarowaniu przestrzenią w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D30/6.4_K01
Student jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej
2,0Student nie jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej
4,5Student w stopniu większym niż dobry jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej

Literatura podstawowa

  1. Nowak, M. J., Funkcje narzędzi polityki przestrzennej, Polska Akademia Nauk. Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa, 2020, https://www.academia.edu/download/64555866/StudiaKPZKNowak2.pdf
  2. Zwolak, S., Instytucja ładu przestrzennego w polskim prawie, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio G (Ius), 2021, 68(1), https://journals.umcs.pl/g/article/view/11855
  3. Nowak, M. J., Integrated development planning and local spatial policy tools., Journal of Economics and Management, 2020, 41(3), 69-86
  4. Śleszyński, P., Nowak, M., Sudra, P., Załęczna, M., & Blaszke, M., Economic consequences of adopting local spatial development plans for the spatial management system: The case of Poland, Land, 2021, 10(2), 112
  5. Trzcińska, D., Prawo planowania i zagospodarowania przestrzennego z perspektywy środowiska i jego ochrony, Wolters Kluwer, Warszawa, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Albrechts, L., Healey, P., & Kunzmann, K. R., Strategic spatial planning and regional governance in Europe., Journal of the American Planning Association, 2003, 69(2), 113-129

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Gospodarka przestrzenna – nauka, praktyka - pojęcie, definicje gospodarki przestrzennej, miejsce wśród nauk pokrewnych, zainteresowanie gospodarką przestrzenną, uwarunkowania gospodarki przestrzennej2
T-A-2Przestrzeń - pojęcie przestrzeni, cechy przestrzeni, atrybuty przestrzeni, usytuowanie w przestrzeni, podział przestrzeni, percepcja przestrzeni3
T-A-3Struktura przestrzenna – definicja, elementy, układy przestrzenne, kształtowanie się struktury przestrzennej (dynamika)2
T-A-4Zakres, struktura i podmioty gospodarki przestrzennej2
T-A-5Cele i znaczenie gospodarki przestrzennej. Gospodarka przestrzenią i w przestrzeni - użytkowanie przestrzeni, rodzaje i formy użytkowania, użytkowanie w różnej skali przestrzennej2
T-A-6Renta budowlana i gruntowa2
T-A-7Pryncypia zagospodarowania przestrzennego2
T-A-8Ład przestrzenny, zagrożenia ładu, konflikty przestrzenne, bariery gospodarowania2
T-A-9Polityka przestrzenna – pojęcie, podmioty, zasady polityki przestrzennej, instrumenty polityki przestrzennej2
T-A-10Planowanie przestrzenne na poziomie krajowym. System planowania w Polsce: planowanie na poziomie krajowym, regionalnym oraz lokalnym. Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Programy rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego, Plan zagospodarowania przestrzennego województwa, Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Treść, forma oraz znaczenie planów przestrzennych dla gospodarki przestrzennej. Procedury i zasady sporządzania, uzgadniania i zatwierdzania dokumentów planistycznych5
T-A-11Zaliczenie1
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Aktywny udział w dyskusji10
A-A-3Zapoznanie z literaturą przedmiotu10
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D30/6.4_W01Student zna i rozumie pojęcia z zakresu planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W05Zna dylematy współczesnej gospodarki, w tym gospodarki turystycznej i rozumie czynniki wpływające na jej stan i zmiany
Cel przedmiotuC-1Rozumienie idei tworzenia planów zagospodarowania przestrzennego, konstruowania planów przestrzennych poziomu krajowego, regionalnego oraz lokalnego zgodnie z uwarunkowaniami prawno-administracyjnymi i wymogami środowiska, znajomość systemu planowania przestrzennego w Polsce
Treści programoweT-A-2Przestrzeń - pojęcie przestrzeni, cechy przestrzeni, atrybuty przestrzeni, usytuowanie w przestrzeni, podział przestrzeni, percepcja przestrzeni
T-A-9Polityka przestrzenna – pojęcie, podmioty, zasady polityki przestrzennej, instrumenty polityki przestrzennej
T-A-5Cele i znaczenie gospodarki przestrzennej. Gospodarka przestrzenią i w przestrzeni - użytkowanie przestrzeni, rodzaje i formy użytkowania, użytkowanie w różnej skali przestrzennej
T-A-8Ład przestrzenny, zagrożenia ładu, konflikty przestrzenne, bariery gospodarowania
T-A-4Zakres, struktura i podmioty gospodarki przestrzennej
T-A-7Pryncypia zagospodarowania przestrzennego
T-A-6Renta budowlana i gruntowa
T-A-3Struktura przestrzenna – definicja, elementy, układy przestrzenne, kształtowanie się struktury przestrzennej (dynamika)
T-A-1Gospodarka przestrzenna – nauka, praktyka - pojęcie, definicje gospodarki przestrzennej, miejsce wśród nauk pokrewnych, zainteresowanie gospodarką przestrzenną, uwarunkowania gospodarki przestrzennej
T-A-10Planowanie przestrzenne na poziomie krajowym. System planowania w Polsce: planowanie na poziomie krajowym, regionalnym oraz lokalnym. Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Programy rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego, Plan zagospodarowania przestrzennego województwa, Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Treść, forma oraz znaczenie planów przestrzennych dla gospodarki przestrzennej. Procedury i zasady sporządzania, uzgadniania i zatwierdzania dokumentów planistycznych
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna / indywidualne ćwiczenia
M-1Wykład z prezentacją multimedialną i dyskusją
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne: test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie pojęć z zakresu planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie pojęcia z zakresu planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny zna i rozumie pojęcia z zakresu planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie pojęcia z zakresu planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
4,5Student w stopniu większym niż dobry zna i rozumie pojęcia z zakresu planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie pojęcia z zakresu planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D30/6.4_U01Student potrafi dostrzegać, rozpoznawać i opisać sytuacje konfliktowe w gospodarowaniu przestrzenią
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Cel przedmiotuC-1Rozumienie idei tworzenia planów zagospodarowania przestrzennego, konstruowania planów przestrzennych poziomu krajowego, regionalnego oraz lokalnego zgodnie z uwarunkowaniami prawno-administracyjnymi i wymogami środowiska, znajomość systemu planowania przestrzennego w Polsce
Treści programoweT-A-9Polityka przestrzenna – pojęcie, podmioty, zasady polityki przestrzennej, instrumenty polityki przestrzennej
T-A-8Ład przestrzenny, zagrożenia ładu, konflikty przestrzenne, bariery gospodarowania
T-A-6Renta budowlana i gruntowa
T-A-3Struktura przestrzenna – definicja, elementy, układy przestrzenne, kształtowanie się struktury przestrzennej (dynamika)
T-A-10Planowanie przestrzenne na poziomie krajowym. System planowania w Polsce: planowanie na poziomie krajowym, regionalnym oraz lokalnym. Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Programy rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego, Plan zagospodarowania przestrzennego województwa, Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Treść, forma oraz znaczenie planów przestrzennych dla gospodarki przestrzennej. Procedury i zasady sporządzania, uzgadniania i zatwierdzania dokumentów planistycznych
T-A-1Gospodarka przestrzenna – nauka, praktyka - pojęcie, definicje gospodarki przestrzennej, miejsce wśród nauk pokrewnych, zainteresowanie gospodarką przestrzenną, uwarunkowania gospodarki przestrzennej
T-A-4Zakres, struktura i podmioty gospodarki przestrzennej
T-A-7Pryncypia zagospodarowania przestrzennego
T-A-2Przestrzeń - pojęcie przestrzeni, cechy przestrzeni, atrybuty przestrzeni, usytuowanie w przestrzeni, podział przestrzeni, percepcja przestrzeni
T-A-5Cele i znaczenie gospodarki przestrzennej. Gospodarka przestrzenią i w przestrzeni - użytkowanie przestrzeni, rodzaje i formy użytkowania, użytkowanie w różnej skali przestrzennej
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną i dyskusją
M-2Metoda praktyczna / indywidualne ćwiczenia
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne: test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dostrzegać, rozpoznawać i opisać sytuacje konfliktowe w gospodarowaniu przestrzenią.
3,0Student potrafi dostrzegać, rozpoznawać i opisać sytuacje konfliktowe w gospodarowaniu przestrzenią w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi dostrzegać, rozpoznawać i opisać sytuacje konfliktowe w gospodarowaniu przestrzenią w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi dostrzegać, rozpoznawać i opisać sytuacje konfliktowe w gospodarowaniu przestrzenią w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi dostrzegać, rozpoznawać i opisać sytuacje konfliktowe w gospodarowaniu przestrzenią w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi dostrzegać, rozpoznawać i opisać sytuacje konfliktowe w gospodarowaniu przestrzenią w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D30/6.4_K01Student jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy eksperckiej w przypadku trudności z samodzielną realizacją zadań
Cel przedmiotuC-1Rozumienie idei tworzenia planów zagospodarowania przestrzennego, konstruowania planów przestrzennych poziomu krajowego, regionalnego oraz lokalnego zgodnie z uwarunkowaniami prawno-administracyjnymi i wymogami środowiska, znajomość systemu planowania przestrzennego w Polsce
Treści programoweT-A-3Struktura przestrzenna – definicja, elementy, układy przestrzenne, kształtowanie się struktury przestrzennej (dynamika)
T-A-4Zakres, struktura i podmioty gospodarki przestrzennej
T-A-6Renta budowlana i gruntowa
T-A-7Pryncypia zagospodarowania przestrzennego
T-A-8Ład przestrzenny, zagrożenia ładu, konflikty przestrzenne, bariery gospodarowania
T-A-10Planowanie przestrzenne na poziomie krajowym. System planowania w Polsce: planowanie na poziomie krajowym, regionalnym oraz lokalnym. Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Programy rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego, Plan zagospodarowania przestrzennego województwa, Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy. Treść, forma oraz znaczenie planów przestrzennych dla gospodarki przestrzennej. Procedury i zasady sporządzania, uzgadniania i zatwierdzania dokumentów planistycznych
T-A-1Gospodarka przestrzenna – nauka, praktyka - pojęcie, definicje gospodarki przestrzennej, miejsce wśród nauk pokrewnych, zainteresowanie gospodarką przestrzenną, uwarunkowania gospodarki przestrzennej
T-A-5Cele i znaczenie gospodarki przestrzennej. Gospodarka przestrzenią i w przestrzeni - użytkowanie przestrzeni, rodzaje i formy użytkowania, użytkowanie w różnej skali przestrzennej
T-A-9Polityka przestrzenna – pojęcie, podmioty, zasady polityki przestrzennej, instrumenty polityki przestrzennej
T-A-2Przestrzeń - pojęcie przestrzeni, cechy przestrzeni, atrybuty przestrzeni, usytuowanie w przestrzeni, podział przestrzeni, percepcja przestrzeni
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna / indywidualne ćwiczenia
M-1Wykład z prezentacją multimedialną i dyskusją
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne: test jednokrotnego wyboru
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej
4,5Student w stopniu większym niż dobry jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej