Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy żywienia człowieka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy żywienia człowieka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość chemii i biologii na poziomie szkoły średnie

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie roli i funkcji składników odżywczych
C-2Poznanie norm żywieniowych i zasad racjonalnego odżywiania człowieka
C-3Poznanie zasad żywienia zbiorowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zasady prawidłowego żywienia2
T-A-2Trawienie i wchłanianie podstawowych składników odżywczych2
T-A-3Białka- rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie2
T-A-4Lipidy-rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie2
T-A-5Węglowodany - rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie3
T-A-6Makro i mikroelementy diety3
T-A-7Mody i systemy żywieniowe4
T-A-8Żywieniowa promocja zdrowia2
T-A-9Żywienie zbiorowe- planowanie, organizacja, wymogi sanitarne4
T-A-10Zaliczenie przedmiotu1
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Studiowanie literatury i norm żywieniowych15
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-A-4Przygotowanie pracy zaliczeniowej5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2Rozwiązywanie zadań i analiza jadłospisów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta
S-2Ocena formująca: Ocena z pracy zaliczeniowej na wybrany temat
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D23/5.8_W01
Student zna i rozumie podstawy wiedzy o roli podstawowych składników odżywczych oraz zasadach racjonalnego żywienia człowieka
GT_1A_W02C-2, C-1, C-3T-A-4, T-A-8, T-A-2, T-A-1, T-A-9, T-A-3, T-A-6, T-A-7, T-A-5M-1, M-2S-3
GT_1A_D23/5.8_W02
Student zna i rozumie podstawy wiedzy dotyczące różnych diet, mód i systemów żywieniowych a także o organizacji i planowaniu żywienia zbiorowego
GT_1A_W03, GT_1A_W02C-1, C-2, C-3T-A-4, T-A-9, T-A-1, T-A-8, T-A-5, T-A-2, T-A-6, T-A-3, T-A-7M-2, M-1S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D23/5.8_U01
Student potrafi planować i organizować żywienie zbiorowe uwzględniając zasady racjonalnego odżywiania, mody i systemy żywieniowe, a także wymogi sanitarne
GT_1A_U04, GT_1A_U08, GT_1A_U01C-1, C-3, C-2T-A-4, T-A-3, T-A-8, T-A-5, T-A-9, T-A-6, T-A-2, T-A-7, T-A-1M-2, M-1S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D23/5.8_K01
Student ma świadomość istnienia zależności pomiędzy sposobem żywieniia a zdrowiem, zarówno w żywieniu indywidualnym, jak i zbiorowym
GT_1A_K04, GT_1A_K05C-1, C-3, C-2T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-1, T-A-7, T-A-3, T-A-2, T-A-4M-2, M-1S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D23/5.8_W01
Student zna i rozumie podstawy wiedzy o roli podstawowych składników odżywczych oraz zasadach racjonalnego żywienia człowieka
2,0Student nie zna i nie rozumie podstaw wiedzy o roli podstawowych składników odżywczych oraz zasadach racjonalnego żywienia człowieka
3,0Student zna i rozumie podstawy wiedzy o roli podstawowych składników odżywczych oraz zasadach racjonalnego żywienia człowieka w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie podstawy wiedzy o roli podstawowych składników odżywczych oraz zasadach racjonalnego żywienia człowieka w stopniu więcej niz dostateczny
4,0Student zna i rozumie podstawy wiedzy o roli podstawowych składników odżywczych oraz zasadach racjonalnego żywienia człowieka w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie podstawy wiedzy o roli podstawowych składników odżywczych oraz zasadach racjonalnego żywienia człowieka w stopniu więcej niż dobry
5,0Student zna i rozumie podstawy wiedzy o roli podstawowych składników odżywczych oraz zasadach racjonalnego żywienia człowieka w stopniu bardzo dobrym
GT_1A_D23/5.8_W02
Student zna i rozumie podstawy wiedzy dotyczące różnych diet, mód i systemów żywieniowych a także o organizacji i planowaniu żywienia zbiorowego
2,0Student nie zna i nie rozumie wiedzy dotyczącej różnych diet, mód i systemów żywieniowych, a także ma wiedzę o organizacji i planowaniu żywienia zbiorowego
3,0Student zna i rozumie podstawy wiedzy dotyczącej różnych diet, mód i systemów żywieniowych, a także o organizacji i planowaniu żywienia zbiorowego w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie podstawy wiedzy dotyczące różnych diet, mód i systemów żywieniowych, a także o organizacji i planowaniu żywienia zbiorowego w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student zna i rozumie podstawy wiedzy dotyczące różnych diet, mód i systemów żywieniowych, a także o organizacji i planowaniu żywienia zbiorowego w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie podstawy wiedzy dotyczącej różnych diet, mód i systemów żywieniowych, a także o organizacji i planowaniu żywienia zbiorowego w stopniu bardziej niż dobry
5,0Student zna i rozumie podstawy wiedzy dotyczącej różnych diet, mód i systemów żywieniowych, a także o organizacji i planowaniu żywienia zbiorowego w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D23/5.8_U01
Student potrafi planować i organizować żywienie zbiorowe uwzględniając zasady racjonalnego odżywiania, mody i systemy żywieniowe, a także wymogi sanitarne
2,0Student nie potrafi planować i organizować żywienia zbiorowego uwzględniając zasady racjonalnego odzywiania, mody i systemy żywieniowe a także wymogi sanitarne
3,0Student potrafi planować i organizować żywienie zbiorowe uwzględniając zasady racjonalnego odżywiania, mody i systemy żywieniowe a także wymogi sanitarne w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi planować i organizować żywienie zbiorowe uwzględniając zasady racjonalnego odżywiania, mody i systemy żywieniowe a także wymogi sanitarne w stopniu wiecej niż dostateczny
4,0Student potrafi planować i organizować żywienie zbiorowe uwzględniając zasady racjonalnego odżywiania, mody i systemy żywieniowe a także wymogi sanitarne w stopniu dobrym
4,5Student potrafi planować i organizować żywienie zbiorowe uwzględniając zasady racjonalnego odżywiania, mody i systemy żywieniowe a także wymogi sanitarne w stopniu więcej niż dobry
5,0Student potrafi planować i organizować żywienie zbiorowe uwzględniając zasady racjonalnego odżywiania, mody i systemy żywieniowe a także wymogi sanitarne w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D23/5.8_K01
Student ma świadomość istnienia zależności pomiędzy sposobem żywieniia a zdrowiem, zarówno w żywieniu indywidualnym, jak i zbiorowym
2,0Student nie ma świadomości istnienia zależności pomiędzy sposobem żywieniia a zdrowiem, zarówno w żywieniu indywidualnym, jak i zbiorowym
3,0Student ma świadomość istnienia zależności pomiędzy sposobem żywieniia a zdrowiem, zarówno w żywieniu indywidualnym, jak i zbiorowym w stopniu dostatecznym
3,5Student ma świadomość istnienia zależności pomiędzy sposobem żywieniia a zdrowiem, zarówno w żywieniu indywidualnym, jak i zbiorowym w stopniu baedziej niż dostatecznym
4,0Student ma świadomość istnienia zależności pomiędzy sposobem żywieniia a zdrowiem, zarówno w żywieniu indywidualnym, jak i zbiorowym w stopniu dobrym
4,5Student ma świadomość istnienia zależności pomiędzy sposobem żywieniia a zdrowiem, zarówno w żywieniu indywidualnym, jak i zbiorowym w stopniu bardziej niż dobrym
5,0Student ma świadomość istnienia zależności pomiędzy sposobem żywieniia a zdrowiem, zarówno w żywieniu indywidualnym, jak i zbiorowym w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Gawęcki J., ŻYWIENIE CZŁOWIEKA. PODSTAWY NAUKI O ŻYWIENIU, WN PWN, Warszawa, 2012, II/III
  2. Gawęcki j., Roszkowski W., ŻYWIENIE CZŁOWIEKA A ZDROWIE PUBLICZNE TOM 3, PWN, Warszawa, 2017
  3. Gawęcki J., Grzymisławski M., ŻYWIENIE CZŁOWIEKA ZDROWEGO I CHOREGO TOM 2, PWN, Warszawa, 2012, II

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zasady prawidłowego żywienia2
T-A-2Trawienie i wchłanianie podstawowych składników odżywczych2
T-A-3Białka- rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie2
T-A-4Lipidy-rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie2
T-A-5Węglowodany - rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie3
T-A-6Makro i mikroelementy diety3
T-A-7Mody i systemy żywieniowe4
T-A-8Żywieniowa promocja zdrowia2
T-A-9Żywienie zbiorowe- planowanie, organizacja, wymogi sanitarne4
T-A-10Zaliczenie przedmiotu1
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Studiowanie literatury i norm żywieniowych15
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-A-4Przygotowanie pracy zaliczeniowej5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D23/5.8_W01Student zna i rozumie podstawy wiedzy o roli podstawowych składników odżywczych oraz zasadach racjonalnego żywienia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
Cel przedmiotuC-2Poznanie norm żywieniowych i zasad racjonalnego odżywiania człowieka
C-1Poznanie roli i funkcji składników odżywczych
C-3Poznanie zasad żywienia zbiorowego
Treści programoweT-A-4Lipidy-rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie
T-A-8Żywieniowa promocja zdrowia
T-A-2Trawienie i wchłanianie podstawowych składników odżywczych
T-A-1Zasady prawidłowego żywienia
T-A-9Żywienie zbiorowe- planowanie, organizacja, wymogi sanitarne
T-A-3Białka- rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie
T-A-6Makro i mikroelementy diety
T-A-7Mody i systemy żywieniowe
T-A-5Węglowodany - rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2Rozwiązywanie zadań i analiza jadłospisów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstaw wiedzy o roli podstawowych składników odżywczych oraz zasadach racjonalnego żywienia człowieka
3,0Student zna i rozumie podstawy wiedzy o roli podstawowych składników odżywczych oraz zasadach racjonalnego żywienia człowieka w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie podstawy wiedzy o roli podstawowych składników odżywczych oraz zasadach racjonalnego żywienia człowieka w stopniu więcej niz dostateczny
4,0Student zna i rozumie podstawy wiedzy o roli podstawowych składników odżywczych oraz zasadach racjonalnego żywienia człowieka w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie podstawy wiedzy o roli podstawowych składników odżywczych oraz zasadach racjonalnego żywienia człowieka w stopniu więcej niż dobry
5,0Student zna i rozumie podstawy wiedzy o roli podstawowych składników odżywczych oraz zasadach racjonalnego żywienia człowieka w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D23/5.8_W02Student zna i rozumie podstawy wiedzy dotyczące różnych diet, mód i systemów żywieniowych a także o organizacji i planowaniu żywienia zbiorowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące struktur i zasad funkcjonowania podmiotów gospodarczych z zakresu gospodarki turystycznej w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej
GT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
Cel przedmiotuC-1Poznanie roli i funkcji składników odżywczych
C-2Poznanie norm żywieniowych i zasad racjonalnego odżywiania człowieka
C-3Poznanie zasad żywienia zbiorowego
Treści programoweT-A-4Lipidy-rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie
T-A-9Żywienie zbiorowe- planowanie, organizacja, wymogi sanitarne
T-A-1Zasady prawidłowego żywienia
T-A-8Żywieniowa promocja zdrowia
T-A-5Węglowodany - rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie
T-A-2Trawienie i wchłanianie podstawowych składników odżywczych
T-A-6Makro i mikroelementy diety
T-A-3Białka- rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie
T-A-7Mody i systemy żywieniowe
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie zadań i analiza jadłospisów
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie wiedzy dotyczącej różnych diet, mód i systemów żywieniowych, a także ma wiedzę o organizacji i planowaniu żywienia zbiorowego
3,0Student zna i rozumie podstawy wiedzy dotyczącej różnych diet, mód i systemów żywieniowych, a także o organizacji i planowaniu żywienia zbiorowego w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie podstawy wiedzy dotyczące różnych diet, mód i systemów żywieniowych, a także o organizacji i planowaniu żywienia zbiorowego w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student zna i rozumie podstawy wiedzy dotyczące różnych diet, mód i systemów żywieniowych, a także o organizacji i planowaniu żywienia zbiorowego w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie podstawy wiedzy dotyczącej różnych diet, mód i systemów żywieniowych, a także o organizacji i planowaniu żywienia zbiorowego w stopniu bardziej niż dobry
5,0Student zna i rozumie podstawy wiedzy dotyczącej różnych diet, mód i systemów żywieniowych, a także o organizacji i planowaniu żywienia zbiorowego w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D23/5.8_U01Student potrafi planować i organizować żywienie zbiorowe uwzględniając zasady racjonalnego odżywiania, mody i systemy żywieniowe, a także wymogi sanitarne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U04Potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią w środowisku związanym z gospodarką turystyczną i poza nim
GT_1A_U08Potrafi planować i organizować indywidulaną pracę oraz współdziałać z innymi osobami w ramach realizacji prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
GT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Cel przedmiotuC-1Poznanie roli i funkcji składników odżywczych
C-3Poznanie zasad żywienia zbiorowego
C-2Poznanie norm żywieniowych i zasad racjonalnego odżywiania człowieka
Treści programoweT-A-4Lipidy-rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie
T-A-3Białka- rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie
T-A-8Żywieniowa promocja zdrowia
T-A-5Węglowodany - rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie
T-A-9Żywienie zbiorowe- planowanie, organizacja, wymogi sanitarne
T-A-6Makro i mikroelementy diety
T-A-2Trawienie i wchłanianie podstawowych składników odżywczych
T-A-7Mody i systemy żywieniowe
T-A-1Zasady prawidłowego żywienia
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie zadań i analiza jadłospisów
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego
S-2Ocena formująca: Ocena z pracy zaliczeniowej na wybrany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi planować i organizować żywienia zbiorowego uwzględniając zasady racjonalnego odzywiania, mody i systemy żywieniowe a także wymogi sanitarne
3,0Student potrafi planować i organizować żywienie zbiorowe uwzględniając zasady racjonalnego odżywiania, mody i systemy żywieniowe a także wymogi sanitarne w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi planować i organizować żywienie zbiorowe uwzględniając zasady racjonalnego odżywiania, mody i systemy żywieniowe a także wymogi sanitarne w stopniu wiecej niż dostateczny
4,0Student potrafi planować i organizować żywienie zbiorowe uwzględniając zasady racjonalnego odżywiania, mody i systemy żywieniowe a także wymogi sanitarne w stopniu dobrym
4,5Student potrafi planować i organizować żywienie zbiorowe uwzględniając zasady racjonalnego odżywiania, mody i systemy żywieniowe a także wymogi sanitarne w stopniu więcej niż dobry
5,0Student potrafi planować i organizować żywienie zbiorowe uwzględniając zasady racjonalnego odżywiania, mody i systemy żywieniowe a także wymogi sanitarne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D23/5.8_K01Student ma świadomość istnienia zależności pomiędzy sposobem żywieniia a zdrowiem, zarówno w żywieniu indywidualnym, jak i zbiorowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
GT_1A_K05Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za wykonywane obowiązki zawodowe, ze świadomością wymagania tego do innych, a także dbałością o dorobek i tradycje wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-1Poznanie roli i funkcji składników odżywczych
C-3Poznanie zasad żywienia zbiorowego
C-2Poznanie norm żywieniowych i zasad racjonalnego odżywiania człowieka
Treści programoweT-A-5Węglowodany - rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie
T-A-6Makro i mikroelementy diety
T-A-8Żywieniowa promocja zdrowia
T-A-9Żywienie zbiorowe- planowanie, organizacja, wymogi sanitarne
T-A-1Zasady prawidłowego żywienia
T-A-7Mody i systemy żywieniowe
T-A-3Białka- rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie
T-A-2Trawienie i wchłanianie podstawowych składników odżywczych
T-A-4Lipidy-rodzaje, rola fizjologiczna i zapotrzebowanie
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie zadań i analiza jadłospisów
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego
S-2Ocena formująca: Ocena z pracy zaliczeniowej na wybrany temat
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości istnienia zależności pomiędzy sposobem żywieniia a zdrowiem, zarówno w żywieniu indywidualnym, jak i zbiorowym
3,0Student ma świadomość istnienia zależności pomiędzy sposobem żywieniia a zdrowiem, zarówno w żywieniu indywidualnym, jak i zbiorowym w stopniu dostatecznym
3,5Student ma świadomość istnienia zależności pomiędzy sposobem żywieniia a zdrowiem, zarówno w żywieniu indywidualnym, jak i zbiorowym w stopniu baedziej niż dostatecznym
4,0Student ma świadomość istnienia zależności pomiędzy sposobem żywieniia a zdrowiem, zarówno w żywieniu indywidualnym, jak i zbiorowym w stopniu dobrym
4,5Student ma świadomość istnienia zależności pomiędzy sposobem żywieniia a zdrowiem, zarówno w żywieniu indywidualnym, jak i zbiorowym w stopniu bardziej niż dobrym
5,0Student ma świadomość istnienia zależności pomiędzy sposobem żywieniia a zdrowiem, zarówno w żywieniu indywidualnym, jak i zbiorowym w stopniu bardzo dobrym