Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)
Sylabus przedmiotu Turystyka aktywna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka turystyczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Turystyka aktywna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 8 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Postawy wiedzy z turystyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy na temat specyfiki turystyki aktywnej, jej rodzajów oraz prozdrowotnej i prospołecznej roli w życiu człowieka. |
C-2 | Ukształtowanie postawy opierajacej się na aktywnym stylu życia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Definicja turystyki aktywnej, jej rodzaje i formy uprawiania, rys historyczny. | 5 |
T-A-2 | Nowe trendy na rynku w zakresie turystyki aktywnej | 5 |
T-A-3 | Aktywny styl życia i funkcje turystyki aktywnej | 3 |
T-A-4 | Infrastruktura turystyki aktywnej i praktyczne aspekty jej organizacji | 2 |
T-A-5 | Specyfika popytu i podaży na turystyki aktywnej w stosunku do innych wyjazdów turystycznych | 2 |
T-A-6 | Koszty uprawiania turystyki aktywnej | 5 |
T-A-7 | Etyka i regulacje prawne w uprawianiu turystyki aktywnej. | 2 |
T-A-8 | zaliczenie | 1 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-A-2 | przygotowanie do zaliczenia | 15 |
A-A-3 | studiowanie literatury | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_D13/4.7_W01 Student zna i rozumie wiedzę dotyczącą organizacji turystyki aktywnej | GT_1A_W04, GT_1A_W03 | — | C-2, C-1 | T-A-3, T-A-6, T-A-8, T-A-7, T-A-1, T-A-5, T-A-2, T-A-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_D13/4.7_U01 Student potrafi opracować ofertę imprezy turystyki aktywnej oraz zaproponować produkt turystyczny w tym zakresie | GT_1A_U01, GT_1A_U08 | — | C-2, C-1 | T-A-4, T-A-7, T-A-8, T-A-6, T-A-3, T-A-5, T-A-2, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_D13/4.7_K01 Student jest gotów do promowania właściwych postaw dotyczących organizowania i uczestnictwa w imprezach z zakresu turystyki aktywnej. | GT_1A_K01, GT_1A_K02 | — | C-1, C-2 | T-A-4, T-A-7, T-A-6, T-A-5, T-A-2, T-A-8, T-A-1, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_D13/4.7_W01 Student zna i rozumie wiedzę dotyczącą organizacji turystyki aktywnej | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie wiedzy dotyczącej organizacji turystyki aktywnej |
3,0 | Student zna i rozumie wiedzy dotyczącej organizacji turystyki aktywnej w co najmniej 50% | |
3,5 | Student zna i rozumie wiedzy dotyczącej organizacji turystyki aktywnej w co najmniej 60% | |
4,0 | Student zna i rozumie wiedzy dotyczącej organizacji turystyki aktywnej w co najmniej 70% | |
4,5 | Student zna i rozumie wiedzy dotyczącej organizacji turystyki aktywnej w co najmniej 80% | |
5,0 | Student zna i rozumie wiedzy dotyczącej organizacji turystyki aktywnej w co najmniej 90% |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_D13/4.7_U01 Student potrafi opracować ofertę imprezy turystyki aktywnej oraz zaproponować produkt turystyczny w tym zakresie | 2,0 | Student nie potrafi opracować oferty imprezy turystyki aktywnej oraz nie potrafi zaproponować produktu turystycznego w tym zakresie |
3,0 | Student potrafi opracować ofertę imprezy turystyki aktywnej oraz zaproponować produkt turystyczny w tym zakresie w co najmniej w 50% | |
3,5 | Student potrafi opracować ofertę imprezy turystyki aktywnej oraz zaproponować produkt turystyczny w tym zakresie w co najmniej w 60% | |
4,0 | Student potrafi opracować ofertę imprezy turystyki aktywnej oraz zaproponować produkt turystyczny w tym zakresie w co najmniej w 70% | |
4,5 | Student potrafi opracować ofertę imprezy turystyki aktywnej oraz zaproponować produkt turystyczny w tym zakresie w co najmniej w 80% | |
5,0 | Student potrafi opracować ofertę imprezy turystyki aktywnej oraz zaproponować produkt turystyczny w tym zakresie w co najmniej w 90% |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_D13/4.7_K01 Student jest gotów do promowania właściwych postaw dotyczących organizowania i uczestnictwa w imprezach z zakresu turystyki aktywnej. | 2,0 | Student nie jest gotów do promowania właściwych postaw dotyczących organizowania i uczestnictwa w imprezach z zakresu turystyki aktywnej. |
3,0 | Student jest gotów do promowania właściwych postaw dotyczących organizowania i uczestnictwa w imprezach z zakresu turystyki aktywnej w co najmniej 50% | |
3,5 | Student jest gotów do promowania właściwych postaw dotyczących organizowania i uczestnictwa w imprezach z zakresu turystyki aktywnej w co najmniej 60% | |
4,0 | Student jest gotów do promowania właściwych postaw dotyczących organizowania i uczestnictwa w imprezach z zakresu turystyki aktywnej w co najmniej 70% | |
4,5 | Student jest gotów do promowania właściwych postaw dotyczących organizowania i uczestnictwa w imprezach z zakresu turystyki aktywnej w co najmniej 80% | |
5,0 | Student jest gotów do promowania właściwych postaw dotyczących organizowania i uczestnictwa w imprezach z zakresu turystyki aktywnej w co najmniej 90% |
Literatura podstawowa
- Lesiów T., Nowe trendy w pracy przewodnickiej, Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław, 2022
- Wojciech Lewicki , Bogusław Stankiewicz, Ocena innowacyjnych i zrównoważonych rodzajów turystyki w opinii turystów na przykładzie usług z sektora przemysłu morskiego, Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, Szczecin, 2016, vol. 28, Issue 82, P. 79-88., http://www.wydawnictwo.zut.edu.pl/files/magazines/2/60/768.pdf
- Janusz Merski, Joanna Warecka., Turystyka kwalifikowana, turystyka aktywna, ALMAMER Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa, 2009, ISBN: 9788360197868
Literatura dodatkowa
- Wojciech Lewicki i Bogusław Stankiewicz, . Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju turystyki morskiej przybrzeżnej i śródlądowej - studium przypadku aglomeracja Szczecin, Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, Szczecin, 2016, vol. 28, Issue 82, P. 69-78., http://www.wydawnictwo.zut.edu.pl/files/magazines/2/60/767.pdf
- red. W. Włodzimierz Gaworecki, Zbigniew Mroczyński, Turystyka i sport dla wszystkich w promocji zdrowego stylu życia, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa : na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki, Gdańsk, 2008, ISBN: 9788389081179