Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Zastosowanie matematyki w ekonomii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zastosowanie matematyki w ekonomii
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Perzyńska <joanna.perzynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość matematyki ze szkoły ponadpodstawowej w zakresie podstawowym

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy z matematyki wyższej
C-2Zdobycie przez studentów wiedzy niezbędnej do zrozumienia przedmiotów wykorzystujących zaawansowany aparat matematyczny takich jak: statystyka opisowa, prognozowanie w turystyce, metody ilościowe w turystyce i in.
C-3Przygotowanie studentów do stosowania wiedzy matematycznej w badaniu zjawisk gospodarczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawy algebry liniowej (macierze, wyznaczniki, układy równań) i przykłady jej zastosowań w ekonomii (model przepływów międzygałęziowych, regresja liniowa i klasyczna metoda najmniejszych kwadratów w zapisie macierzowym)5
T-A-2Granice funkcji i przykłady ich zastosowań w ekonomii (stała Eulera i logarytm naturalny, procent prosty i składany, kapitalizacja ciągła, poziom nasycenia funkcji popytu)5
T-A-3Kolokwium nr 11
T-A-4Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema lokalne i globalne funkcji kosztów/przychodów, stopa wzrostu, wartości marginalne, elastyczność)5
T-A-5Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema warunkowe i bezwarunkowe, metoda najmniejszych kwadratów, wartości marginalne, elastyczność cząstkowa)5
T-A-6Rachunek całkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (koszt/przychód/zysk całkowity i średni, modele wzrostu)7
T-A-7Kolokwium nr 22
30
wykłady
T-W-1Macierze i wyznaczniki. Układy równań liniowych2
T-W-2Granice funkcji1
T-W-3Pochodna funkcji jednej zmiennej. Elementy badania przebiegu zmienności funkcji2
T-W-4Pochodne cząstkowe i ekstrema funkcji wielu zmiennych1
T-W-5Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej2
T-W-6Równania różniczkowe1
T-W-7Kolokwium1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych10
A-A-3Przygotowanie do kolokwiów10
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-problemowy
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego rozwiązywania zadań podczas zajęć
S-3Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań domowych
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_B01/1.3_W01
Student zna i rozumie teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami ich zastosowań w ekonomii
GT_1A_W01C-1, C-2, C-3T-A-2, T-A-7, T-A-5, T-A-1, T-W-7, T-A-4, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-A-6, T-A-3M-1, M-2S-4, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_B01/1.3_U01
Student potrafi wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań dotyczących zjawisk gospodarczych
GT_1A_U03C-1, C-2, C-3T-A-2, T-A-7, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-A-6M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_B01/1.3_K01
Student jest gotów do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
GT_1A_K02, GT_1A_K01C-1, C-2, C-3T-A-3, T-A-7, T-A-6, T-A-1, T-W-7, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-A-2, T-A-4, T-W-5, T-A-5, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_B01/1.3_W01
Student zna i rozumie teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami ich zastosowań w ekonomii
2,0Student nie zna i nie rozumie teoretycznych podstaw analizy matematycznej i algebry liniowej oraz nie zna przykładów ich zastosowania
3,0Student zna i rozumie w stopniu dostatecznym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
3,5Student zna i rozumie w stopniu więcej niż dostatecznym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
4,0Student zna i rozumie w stopniu dobrym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
4,5Student zna i rozumie w stopniu więcej niż dobrym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
5,0Student zna i rozumie w stopniu bardzo dobrym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_B01/1.3_U01
Student potrafi wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań dotyczących zjawisk gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystać poznanych definicji i twierdzeń analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_B01/1.3_K01
Student jest gotów do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
2,0Student nie jest gotów do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
3,0Student jest gotów w stopniu dostatecznym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
3,5Student jest gotów w stopniu więcej niż dostatecznym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
4,0Student jest gotów w stopniu dobrym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
4,5Student jest gotów w stopniu więcej niż dobrym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
5,0Student jest gotów w stopniu bardzo dobrym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych

Literatura podstawowa

  1. Krysicki W., Włodarski L., Analiza matematyczna w zadaniach. część 1 i 2, PWN, Warszawa, 2022
  2. Banaś J., Podstawy matematyki dla ekonomistów, WNT, Warszawa, 2023
  3. Batóg B., Bieszk-Stolorz B., Foryś I., Guzowska M., Heberlein K., Matematyka dla studentów ekonomii, finansów i zarządzania, Diffin, Warszawa, 2020
  4. Winnicki K., Miklewska J., Perzyńska J., Zbiór przykładów i zadań z matematyki dla studentów studiów zaocznych, AR, Szczecin, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Babula E., Czerwonka L., Zastosowanie matematyki w ekonomii i zarządzaniu / Mathematical applications in economics and management, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
  2. Osborne M.J., Mathematical methods for economic theory, https://mjo.osborne.economics.utoronto.ca/index.php/tutorial/index/1/toc
  3. Hoy M., Livernois J., McKenna Ch., Rees R., Stengos T., Mathematics for Economics, MIT Press, 2022, 4
  4. Piszczała J., Matematyka i jej zastosowanie w naukach ekonomicznych, AE, Poznań, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawy algebry liniowej (macierze, wyznaczniki, układy równań) i przykłady jej zastosowań w ekonomii (model przepływów międzygałęziowych, regresja liniowa i klasyczna metoda najmniejszych kwadratów w zapisie macierzowym)5
T-A-2Granice funkcji i przykłady ich zastosowań w ekonomii (stała Eulera i logarytm naturalny, procent prosty i składany, kapitalizacja ciągła, poziom nasycenia funkcji popytu)5
T-A-3Kolokwium nr 11
T-A-4Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema lokalne i globalne funkcji kosztów/przychodów, stopa wzrostu, wartości marginalne, elastyczność)5
T-A-5Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema warunkowe i bezwarunkowe, metoda najmniejszych kwadratów, wartości marginalne, elastyczność cząstkowa)5
T-A-6Rachunek całkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (koszt/przychód/zysk całkowity i średni, modele wzrostu)7
T-A-7Kolokwium nr 22
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Macierze i wyznaczniki. Układy równań liniowych2
T-W-2Granice funkcji1
T-W-3Pochodna funkcji jednej zmiennej. Elementy badania przebiegu zmienności funkcji2
T-W-4Pochodne cząstkowe i ekstrema funkcji wielu zmiennych1
T-W-5Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej2
T-W-6Równania różniczkowe1
T-W-7Kolokwium1
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych10
A-A-3Przygotowanie do kolokwiów10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_B01/1.3_W01Student zna i rozumie teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami ich zastosowań w ekonomii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy z matematyki wyższej
C-2Zdobycie przez studentów wiedzy niezbędnej do zrozumienia przedmiotów wykorzystujących zaawansowany aparat matematyczny takich jak: statystyka opisowa, prognozowanie w turystyce, metody ilościowe w turystyce i in.
C-3Przygotowanie studentów do stosowania wiedzy matematycznej w badaniu zjawisk gospodarczych
Treści programoweT-A-2Granice funkcji i przykłady ich zastosowań w ekonomii (stała Eulera i logarytm naturalny, procent prosty i składany, kapitalizacja ciągła, poziom nasycenia funkcji popytu)
T-A-7Kolokwium nr 2
T-A-5Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema warunkowe i bezwarunkowe, metoda najmniejszych kwadratów, wartości marginalne, elastyczność cząstkowa)
T-A-1Podstawy algebry liniowej (macierze, wyznaczniki, układy równań) i przykłady jej zastosowań w ekonomii (model przepływów międzygałęziowych, regresja liniowa i klasyczna metoda najmniejszych kwadratów w zapisie macierzowym)
T-W-7Kolokwium
T-A-4Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema lokalne i globalne funkcji kosztów/przychodów, stopa wzrostu, wartości marginalne, elastyczność)
T-W-3Pochodna funkcji jednej zmiennej. Elementy badania przebiegu zmienności funkcji
T-W-1Macierze i wyznaczniki. Układy równań liniowych
T-W-4Pochodne cząstkowe i ekstrema funkcji wielu zmiennych
T-W-5Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej
T-W-6Równania różniczkowe
T-W-2Granice funkcji
T-A-6Rachunek całkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (koszt/przychód/zysk całkowity i średni, modele wzrostu)
T-A-3Kolokwium nr 1
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Kolokwium
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie teoretycznych podstaw analizy matematycznej i algebry liniowej oraz nie zna przykładów ich zastosowania
3,0Student zna i rozumie w stopniu dostatecznym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
3,5Student zna i rozumie w stopniu więcej niż dostatecznym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
4,0Student zna i rozumie w stopniu dobrym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
4,5Student zna i rozumie w stopniu więcej niż dobrym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
5,0Student zna i rozumie w stopniu bardzo dobrym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_B01/1.3_U01Student potrafi wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań dotyczących zjawisk gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U03Potrafi dobrać i stosować metody ilościowe i z zakresu teorii podejmowania decyzji, a także narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów oraz zjawisk gospodarczych z zakresu turystyki
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy z matematyki wyższej
C-2Zdobycie przez studentów wiedzy niezbędnej do zrozumienia przedmiotów wykorzystujących zaawansowany aparat matematyczny takich jak: statystyka opisowa, prognozowanie w turystyce, metody ilościowe w turystyce i in.
C-3Przygotowanie studentów do stosowania wiedzy matematycznej w badaniu zjawisk gospodarczych
Treści programoweT-A-2Granice funkcji i przykłady ich zastosowań w ekonomii (stała Eulera i logarytm naturalny, procent prosty i składany, kapitalizacja ciągła, poziom nasycenia funkcji popytu)
T-A-7Kolokwium nr 2
T-A-1Podstawy algebry liniowej (macierze, wyznaczniki, układy równań) i przykłady jej zastosowań w ekonomii (model przepływów międzygałęziowych, regresja liniowa i klasyczna metoda najmniejszych kwadratów w zapisie macierzowym)
T-A-4Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema lokalne i globalne funkcji kosztów/przychodów, stopa wzrostu, wartości marginalne, elastyczność)
T-A-5Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema warunkowe i bezwarunkowe, metoda najmniejszych kwadratów, wartości marginalne, elastyczność cząstkowa)
T-A-3Kolokwium nr 1
T-A-6Rachunek całkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (koszt/przychód/zysk całkowity i średni, modele wzrostu)
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego rozwiązywania zadań podczas zajęć
S-3Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań domowych
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać poznanych definicji i twierdzeń analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_B01/1.3_K01Student jest gotów do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy eksperckiej w przypadku trudności z samodzielną realizacją zadań
GT_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, a także odbieranych treści
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy z matematyki wyższej
C-2Zdobycie przez studentów wiedzy niezbędnej do zrozumienia przedmiotów wykorzystujących zaawansowany aparat matematyczny takich jak: statystyka opisowa, prognozowanie w turystyce, metody ilościowe w turystyce i in.
C-3Przygotowanie studentów do stosowania wiedzy matematycznej w badaniu zjawisk gospodarczych
Treści programoweT-A-3Kolokwium nr 1
T-A-7Kolokwium nr 2
T-A-6Rachunek całkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (koszt/przychód/zysk całkowity i średni, modele wzrostu)
T-A-1Podstawy algebry liniowej (macierze, wyznaczniki, układy równań) i przykłady jej zastosowań w ekonomii (model przepływów międzygałęziowych, regresja liniowa i klasyczna metoda najmniejszych kwadratów w zapisie macierzowym)
T-W-7Kolokwium
T-W-2Granice funkcji
T-W-3Pochodna funkcji jednej zmiennej. Elementy badania przebiegu zmienności funkcji
T-W-1Macierze i wyznaczniki. Układy równań liniowych
T-W-6Równania różniczkowe
T-A-2Granice funkcji i przykłady ich zastosowań w ekonomii (stała Eulera i logarytm naturalny, procent prosty i składany, kapitalizacja ciągła, poziom nasycenia funkcji popytu)
T-A-4Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema lokalne i globalne funkcji kosztów/przychodów, stopa wzrostu, wartości marginalne, elastyczność)
T-W-5Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej
T-A-5Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema warunkowe i bezwarunkowe, metoda najmniejszych kwadratów, wartości marginalne, elastyczność cząstkowa)
T-W-4Pochodne cząstkowe i ekstrema funkcji wielu zmiennych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego rozwiązywania zadań podczas zajęć
S-3Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań domowych
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
3,0Student jest gotów w stopniu dostatecznym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
3,5Student jest gotów w stopniu więcej niż dostatecznym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
4,0Student jest gotów w stopniu dobrym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
4,5Student jest gotów w stopniu więcej niż dobrym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
5,0Student jest gotów w stopniu bardzo dobrym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych