Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Wykonanie pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wykonanie pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD6 0 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student uczestniczył w seminariach

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie ze standardami pisania pracy dyplomowej obowiązującymi na Wydziale
C-2Utrwalenie posiadanej wiedzy, zdobycie umiejętności argumentowania, uzasadniania wlasnego stanowiska

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Student realizuje wybrany temat i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej licencjackiej0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Praca ze studentem10
A-PD-2Konsultacje2
A-PD-3Przygotowanie i zlożenie pracy dyplomowej do obrony238
250

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Indywidualna praca z opiekunem pracy - dyskusja nad zagadnieniem badawczym, analiza materiałów źródłowych, metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez opiekuna pracy i recenzenta

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_A10/6.2_W01
Student zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale
GT_1A_W01, GT_1A_W03, GT_1A_W08, GT_1A_W05C-1, C-2T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_A10/6.2_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji
GT_1A_U01, GT_1A_U02, GT_1A_U03, GT_1A_U08, GT_1A_U07C-2, C-1T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_A10/6.2_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
GT_1A_K01, GT_1A_K02C-2, C-1T-PD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_A10/6.2_W01
Student zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale
2,0Student nie zna i nie rozumie: celów i zakresu pracy dyplomowej, zasad korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasad dyplomowania obowiązujące na Wydziale
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale
3,5Student w stopniu wiecej niż dostatecznym zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_A10/6.2_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy zdobytej w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji
4,0Student w stopniu dobrym potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_A10/6.2_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
3,5Student w stopniu wiecej niż dostatecznym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  2. Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, 2011, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
  6. Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacka, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
  4. Joy De Jong, Effective strategies for academic writing: essay, paper, thesis, journal article, bachelor, master, phd, Coutinho, 2017
  5. Lancaster Thomas, Avoid Plagiarism, SAGE Publications LTD, 2019

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Student realizuje wybrany temat i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej licencjackiej0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Praca ze studentem10
A-PD-2Konsultacje2
A-PD-3Przygotowanie i zlożenie pracy dyplomowej do obrony238
250
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_A10/6.2_W01Student zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
GT_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące struktur i zasad funkcjonowania podmiotów gospodarczych z zakresu gospodarki turystycznej w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej
GT_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności turystycznej z uwzględnieniem regulacji dotyczących podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
GT_1A_W05Zna dylematy współczesnej gospodarki, w tym gospodarki turystycznej i rozumie czynniki wpływające na jej stan i zmiany
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie ze standardami pisania pracy dyplomowej obowiązującymi na Wydziale
C-2Utrwalenie posiadanej wiedzy, zdobycie umiejętności argumentowania, uzasadniania wlasnego stanowiska
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej licencjackiej
Metody nauczaniaM-1Indywidualna praca z opiekunem pracy - dyskusja nad zagadnieniem badawczym, analiza materiałów źródłowych, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez opiekuna pracy i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie: celów i zakresu pracy dyplomowej, zasad korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasad dyplomowania obowiązujące na Wydziale
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale
3,5Student w stopniu wiecej niż dostatecznym zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_A10/6.2_U01Student potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
GT_1A_U02Potrafi weryfikować i dobierać źródła danych i pochodzące z nich informacje podejmując procesy oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu rozwiązywania zadań i problemów z zakresu gospodarki turystycznej
GT_1A_U03Potrafi dobrać i stosować metody ilościowe i z zakresu teorii podejmowania decyzji, a także narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów oraz zjawisk gospodarczych z zakresu turystyki
GT_1A_U08Potrafi planować i organizować indywidulaną pracę oraz współdziałać z innymi osobami w ramach realizacji prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
GT_1A_U07Potrafi przygotować wystąpienie ustne lub pracę pisemną w języku polskim lub obcym z wybranych zagadnień szczegółowych z obszaru gospodarki turystycznej, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy, a także różnych źródeł danych
Cel przedmiotuC-2Utrwalenie posiadanej wiedzy, zdobycie umiejętności argumentowania, uzasadniania wlasnego stanowiska
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie ze standardami pisania pracy dyplomowej obowiązującymi na Wydziale
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej licencjackiej
Metody nauczaniaM-1Indywidualna praca z opiekunem pracy - dyskusja nad zagadnieniem badawczym, analiza materiałów źródłowych, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez opiekuna pracy i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy zdobytej w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji
4,0Student w stopniu dobrym potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_A10/6.2_K01Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, a także odbieranych treści
GT_1A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy eksperckiej w przypadku trudności z samodzielną realizacją zadań
Cel przedmiotuC-2Utrwalenie posiadanej wiedzy, zdobycie umiejętności argumentowania, uzasadniania wlasnego stanowiska
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie ze standardami pisania pracy dyplomowej obowiązującymi na Wydziale
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej licencjackiej
Metody nauczaniaM-1Indywidualna praca z opiekunem pracy - dyskusja nad zagadnieniem badawczym, analiza materiałów źródłowych, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez opiekuna pracy i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
3,5Student w stopniu wiecej niż dostatecznym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści