Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka turystyczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza ekonomiczna. |
W-2 | Podstawowe pojęcia związane z gospodarką turystyczną. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej. |
C-2 | Przygotowanie do prowadzenia działalności naukowej lub udziału w tej działalności. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Uwarunkowania prawne procesu dyplomowania. Omowienie procedury dyplomowania obowiązującej na Wydziale Ekonomicznym ZUT. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Analiza przykladowych i proponowanych przez studentow ujęć tematów prac. | 5 |
T-S-2 | Zasady formulowania celu pracy i pytań badawczych. Określenie przedmiotu i zakresu pracy dyplomowej. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego. | 5 |
T-S-3 | Zapoznanie studentów z wybranymi metodami prowadzenia badań naukowych w naukach społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem dyscypliny ekonomia i finanse oraz kierunku gospodarka turystyczna. | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-S-2 | Przygotowanie do zajęć. | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe - wykład konwersatoryjny. |
M-2 | Metody podające - wyklad informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-3 | Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena za przygotowaną i przedstawioną koncepcję pracy dyplomowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_A06/4.2_W01 Student zna i rozumie zasady formułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej; zna i rozumie wybrane metody prowadzenia badań naukowych | GT_1A_W02, GT_1A_W01, GT_1A_W05, GT_1A_W08 | — | C-2, C-1 | T-S-3, T-S-2, T-S-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_A06/4.2_U01 Student potrafi wykorzystać techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł oraz porządkowania i analizy materiału badawczego | GT_1A_U02, GT_1A_U03, GT_1A_U01, GT_1A_U07 | — | C-2, C-1 | T-S-3, T-S-2, T-S-1 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_A06/4.2_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | GT_1A_K01, GT_1A_K02 | — | C-2, C-1 | T-S-2, T-S-1, T-S-3 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_A06/4.2_W01 Student zna i rozumie zasady formułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej; zna i rozumie wybrane metody prowadzenia badań naukowych | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie zasad formułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, nie zna i nie rozumie wybranych metod prowadzenia badań naukowych |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie zasady formułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, zna i rozumie wybrane metody prowadzenia badań naukowych | |
3,5 | Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie zasady formułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, zna i rozumie wybrane metody prowadzenia badań naukowych | |
4,0 | Student w stopniu dobrym zna i rozumie zasady formułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, zna i rozumie wybrane metody prowadzenia badań naukowych | |
4,5 | Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie zasady formułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, zna i rozumie wybrane metody prowadzenia badań naukowych | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie zasady formułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, zna i rozumie wybrane metody prowadzenia badań naukowych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_A06/4.2_U01 Student potrafi wykorzystać techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł oraz porządkowania i analizy materiału badawczego | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać technik poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł oraz porządkowania i analizy materiału badawczego |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł oraz porządkowania i analizy materiału badawczego | |
3,5 | Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł oraz porządkowania i analizy materiału badawczego | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł oraz porządkowania i analizy materiału badawczego | |
4,5 | Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł oraz porządkowania i analizy materiału badawczego | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł oraz porządkowania i analizy materiału badawczego |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_A06/4.2_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | 2,0 | Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | |
3,5 | Student w stopniu więcej niż dostatecznym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | |
4,0 | Student w stopniu dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | |
4,5 | Student w stopniu więcej niż dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie.
- Procedura dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych., dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
- Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014
Literatura dodatkowa
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
- Joy De Jong, Effective strategies for academic writing: essay, paper, thesis, journal article, bachelor, master, phd, Coutinho, 2017
- Lancaster Thomas, Avoid Plagiarism, SAGE Publications LTD, 2019