Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Metodologia badań naukowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metodologia badań naukowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK4 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza z zakresu ludzkich procesów poznawczych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1W wyniku zorganizowanego procesu kształcenia student będzie: miał ogólną wiedzę na temat metodologicznych uwarunkowań pracy twórczej,
C-2Poznaać i zrozumieć specyfikę procesu preparacji pracy promocyjnej,
C-3Poznać i potrafić rozwiązywać problemy pojawiające się podczas tworzenia pracy promocyjnej
C-4Poznanie i zrozumienie istoty procesu twórczego i konieczność stosowania się do zasad pisarstwa naukowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Cechy ekonomii jako nauki. Metodologia badań naukowych-kwestie definicyjne. Miejsce w systemie nauk w kontekście rozoju ekonomii.2
T-K-2Cechy wiedzy naukowej i nienaukowej. Metody gromadzennia wiedzy faktualnej.2
T-K-3Charakterystyka podstawowych elementów instrumentarium badawczego2
T-K-4Podstawowe wymogi stawiane pracom promocyjnym.Charakterystyka podstawowych elementów metodycznych pracy promocyjnej. Procedura rozwiązywania problemów badawczych.6
T-K-5Podstawowe źrodła błędów i ich eliminacja przy przygotowaniu prac promocyjnych.2
T-K-6Zaliczenie przedmiotu1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2Praca własna studenta: przygotowanie do bieżących konwersatoriów- opracowanie zadań zleconych przez nauczyciela,analiza i przygotowanie literatury do poszczególnych tematów zajęć, przygotowanie do zaliczenia10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe-wykład konwersatoryjny
M-2Metody podajace-pogadanka sokratyczna
M-3Metody praktyczne o charakterze aktywizującym-rozwiązywanie zadań wskazanych przez prowadzącego

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wyrażająca się poprzez aprobatę lub dezaprobatę aktywności,stopnia opanowania wiedzy, reprezentowanej postawy(uczestnicząca lub nieuczestnicząca ) uczestnika zajęć, również prac pisemnych podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_A11/4.1_W01
Ma wiedzę z zakresu metodologii badań naukowych.
GT_1A_W01C-1, C-2, C-3, C-4T-K-1, T-K-4, T-K-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
GT_1A_A11/4.1_W02
Mą wiedzę o procedurze postępowania badawczego stosowanego w naukach społecznych.
GT_1A_W01C-1, C-2, C-3, C-4T-K-1, T-K-4, T-K-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
GT_1A_A11/4.1_W03
Ma wiedzę o procesie preparacji pracy promocyjnej i jej elementach metodycznych.
GT_1A_W01C-1, C-2, C-3, C-4T-K-1, T-K-4, T-K-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_A11/4.1_U01
Potrafi rozwiązywać elementarne problemy występujące podczas tworzenia pracy promocyjnej.
GT_1A_U01C-3, C-4T-K-1, T-K-4, T-K-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_A11/4.1_K01
Świadomy znaczenia stosowania się do zasad etycznych pisarstwa naukowego.
GT_1A_K05C-4T-K-1, T-K-4, T-K-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_A11/4.1_W01
Ma wiedzę z zakresu metodologii badań naukowych.
2,0Student nie jest w stanie: - zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu metodologii badań naukowych, -wskazać co to jest literatura tematu i przedmiotu badań i co jej nie stanowi, -wskazać podstawowych elementow metodycznych pracy, -rozrożniać, definiować i korzystać ze źrodeł wiedzy faktualnej, -wskazać na czym polega i z jakich stadiów sklada się procedura rozwiązywania problemów badawczych, -wymienić i scharakteryzować podstawowe metody badawcze służące gromadzeniu wiedzy faktualnej w ekonomii.
3,0student : -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy material programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany, -w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne- nieznaczne błędy językowe)
4,5Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu odpowiadania- bez trudności
5,0Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy -bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -odpowiada bezbłędnym językiem, prawidłowo i pewnie
GT_1A_A11/4.1_W02
Mą wiedzę o procedurze postępowania badawczego stosowanego w naukach społecznych.
2,0Student nie posiada elementarnej wiedzy o procedurze postępowania badawczego stosowanego w naukach społecznych (ekonomii).
3,0Student posiada elementarną wiedzę o procedurze postępowania badawczego stosowanego w naukach społecznych (ekonomii).
3,5Student posiada podstawową wiedzę o procedurze postępowania badawczego stosowanego w naukach społecznych (ekonomii).
4,0Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy material programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany, -w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi częściowo błędna).
4,5Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu odpowiadania- bez trudnosci
5,0Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy -bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -odpowiada bezbłędnym językiem, prawidłowo i pewnie
GT_1A_A11/4.1_W03
Ma wiedzę o procesie preparacji pracy promocyjnej i jej elementach metodycznych.
2,0Student nie posiada elementarnej wiedzy o procesie preparacji pracy promocyjnej i jej elementach metodycznych.
3,0Student posiada elementarną wiedzę o procesie preparacji pracy promocyjnej i jej elementach metodycznych.
3,5Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy material programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany, -w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne- nieznaczne błędy językowe)
4,5Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu odpowiadania- bez trudnosci
5,0Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy -bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -odpowiada bezbłędnym językiem, prawidłowo i pewnie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_A11/4.1_U01
Potrafi rozwiązywać elementarne problemy występujące podczas tworzenia pracy promocyjnej.
2,0Nie potrafi zindentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi się pojawić na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową.
3,0Potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami zwiazanymi z procesem preparacji pracy promocyjnej.
3,5Potrafi zidentyfikować i poradzic sobie z pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami zwiazanymi z procesem preparacji pracy promocyjnej.
4,0Potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji pracy promocyjnej.
4,5Potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji wlasnego przedsięwzięcia badawczego.
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności zwiazane z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_A11/4.1_K01
Świadomy znaczenia stosowania się do zasad etycznych pisarstwa naukowego.
2,0Nie wykazuje zainteresowania, ani chęci poznania elementarnej wiedzy z zakresu zasad etycznych-prezentujac poglady i opinie swiadczące o znajdowaniu się w stadium prekonwencjonalnym rozwoju moralnego.
3,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o elementarnym zainteresowaniu postawą etyczną w pracy naukowej (stadium rozwoju moralnego konwencjonalne- pierwsza podfaza).
3,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o chęci stosowania sie do zasad pisarstwa naukowego (stadium rozwoju moralnego konwencjonalne -druga podfaza).
4,0Prezetuje poglady i opinie charakterystyczne dla stadium postkonwencjalnego rozwoju moralnego.
4,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o kierowaniu się w swoim postępowaniu pryncypiami moralnymi.
5,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o kierowaniu się w swoim postępowaniu pryncypiami moralnymi.

Literatura podstawowa

  1. W. Czakon, Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Gab, Warszawa, 2016
  2. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa, 2020

Literatura dodatkowa

  1. S. Stachak, Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Diffin, Warszawa, 2013
  2. I Gilboa, A Postlewaite, L Samuelson, D Schmeidler, Economic Theory: Economics, Methods and Methodology, PIER Working Paper Archive, 2022

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Cechy ekonomii jako nauki. Metodologia badań naukowych-kwestie definicyjne. Miejsce w systemie nauk w kontekście rozoju ekonomii.2
T-K-2Cechy wiedzy naukowej i nienaukowej. Metody gromadzennia wiedzy faktualnej.2
T-K-3Charakterystyka podstawowych elementów instrumentarium badawczego2
T-K-4Podstawowe wymogi stawiane pracom promocyjnym.Charakterystyka podstawowych elementów metodycznych pracy promocyjnej. Procedura rozwiązywania problemów badawczych.6
T-K-5Podstawowe źrodła błędów i ich eliminacja przy przygotowaniu prac promocyjnych.2
T-K-6Zaliczenie przedmiotu1
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2Praca własna studenta: przygotowanie do bieżących konwersatoriów- opracowanie zadań zleconych przez nauczyciela,analiza i przygotowanie literatury do poszczególnych tematów zajęć, przygotowanie do zaliczenia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_A11/4.1_W01Ma wiedzę z zakresu metodologii badań naukowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1W wyniku zorganizowanego procesu kształcenia student będzie: miał ogólną wiedzę na temat metodologicznych uwarunkowań pracy twórczej,
C-2Poznaać i zrozumieć specyfikę procesu preparacji pracy promocyjnej,
C-3Poznać i potrafić rozwiązywać problemy pojawiające się podczas tworzenia pracy promocyjnej
C-4Poznanie i zrozumienie istoty procesu twórczego i konieczność stosowania się do zasad pisarstwa naukowego.
Treści programoweT-K-1Cechy ekonomii jako nauki. Metodologia badań naukowych-kwestie definicyjne. Miejsce w systemie nauk w kontekście rozoju ekonomii.
T-K-4Podstawowe wymogi stawiane pracom promocyjnym.Charakterystyka podstawowych elementów metodycznych pracy promocyjnej. Procedura rozwiązywania problemów badawczych.
T-K-3Charakterystyka podstawowych elementów instrumentarium badawczego
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe-wykład konwersatoryjny
M-2Metody podajace-pogadanka sokratyczna
M-3Metody praktyczne o charakterze aktywizującym-rozwiązywanie zadań wskazanych przez prowadzącego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wyrażająca się poprzez aprobatę lub dezaprobatę aktywności,stopnia opanowania wiedzy, reprezentowanej postawy(uczestnicząca lub nieuczestnicząca ) uczestnika zajęć, również prac pisemnych podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie: - zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu metodologii badań naukowych, -wskazać co to jest literatura tematu i przedmiotu badań i co jej nie stanowi, -wskazać podstawowych elementow metodycznych pracy, -rozrożniać, definiować i korzystać ze źrodeł wiedzy faktualnej, -wskazać na czym polega i z jakich stadiów sklada się procedura rozwiązywania problemów badawczych, -wymienić i scharakteryzować podstawowe metody badawcze służące gromadzeniu wiedzy faktualnej w ekonomii.
3,0student : -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy material programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany, -w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne- nieznaczne błędy językowe)
4,5Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu odpowiadania- bez trudności
5,0Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy -bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -odpowiada bezbłędnym językiem, prawidłowo i pewnie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_A11/4.1_W02Mą wiedzę o procedurze postępowania badawczego stosowanego w naukach społecznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1W wyniku zorganizowanego procesu kształcenia student będzie: miał ogólną wiedzę na temat metodologicznych uwarunkowań pracy twórczej,
C-2Poznaać i zrozumieć specyfikę procesu preparacji pracy promocyjnej,
C-3Poznać i potrafić rozwiązywać problemy pojawiające się podczas tworzenia pracy promocyjnej
C-4Poznanie i zrozumienie istoty procesu twórczego i konieczność stosowania się do zasad pisarstwa naukowego.
Treści programoweT-K-1Cechy ekonomii jako nauki. Metodologia badań naukowych-kwestie definicyjne. Miejsce w systemie nauk w kontekście rozoju ekonomii.
T-K-4Podstawowe wymogi stawiane pracom promocyjnym.Charakterystyka podstawowych elementów metodycznych pracy promocyjnej. Procedura rozwiązywania problemów badawczych.
T-K-3Charakterystyka podstawowych elementów instrumentarium badawczego
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe-wykład konwersatoryjny
M-2Metody podajace-pogadanka sokratyczna
M-3Metody praktyczne o charakterze aktywizującym-rozwiązywanie zadań wskazanych przez prowadzącego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wyrażająca się poprzez aprobatę lub dezaprobatę aktywności,stopnia opanowania wiedzy, reprezentowanej postawy(uczestnicząca lub nieuczestnicząca ) uczestnika zajęć, również prac pisemnych podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada elementarnej wiedzy o procedurze postępowania badawczego stosowanego w naukach społecznych (ekonomii).
3,0Student posiada elementarną wiedzę o procedurze postępowania badawczego stosowanego w naukach społecznych (ekonomii).
3,5Student posiada podstawową wiedzę o procedurze postępowania badawczego stosowanego w naukach społecznych (ekonomii).
4,0Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy material programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany, -w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi częściowo błędna).
4,5Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu odpowiadania- bez trudnosci
5,0Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy -bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -odpowiada bezbłędnym językiem, prawidłowo i pewnie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_A11/4.1_W03Ma wiedzę o procesie preparacji pracy promocyjnej i jej elementach metodycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1W wyniku zorganizowanego procesu kształcenia student będzie: miał ogólną wiedzę na temat metodologicznych uwarunkowań pracy twórczej,
C-2Poznaać i zrozumieć specyfikę procesu preparacji pracy promocyjnej,
C-3Poznać i potrafić rozwiązywać problemy pojawiające się podczas tworzenia pracy promocyjnej
C-4Poznanie i zrozumienie istoty procesu twórczego i konieczność stosowania się do zasad pisarstwa naukowego.
Treści programoweT-K-1Cechy ekonomii jako nauki. Metodologia badań naukowych-kwestie definicyjne. Miejsce w systemie nauk w kontekście rozoju ekonomii.
T-K-4Podstawowe wymogi stawiane pracom promocyjnym.Charakterystyka podstawowych elementów metodycznych pracy promocyjnej. Procedura rozwiązywania problemów badawczych.
T-K-3Charakterystyka podstawowych elementów instrumentarium badawczego
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe-wykład konwersatoryjny
M-2Metody podajace-pogadanka sokratyczna
M-3Metody praktyczne o charakterze aktywizującym-rozwiązywanie zadań wskazanych przez prowadzącego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wyrażająca się poprzez aprobatę lub dezaprobatę aktywności,stopnia opanowania wiedzy, reprezentowanej postawy(uczestnicząca lub nieuczestnicząca ) uczestnika zajęć, również prac pisemnych podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada elementarnej wiedzy o procesie preparacji pracy promocyjnej i jej elementach metodycznych.
3,0Student posiada elementarną wiedzę o procesie preparacji pracy promocyjnej i jej elementach metodycznych.
3,5Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy material programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany, -w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne- nieznaczne błędy językowe)
4,5Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu odpowiadania- bez trudnosci
5,0Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy -bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -odpowiada bezbłędnym językiem, prawidłowo i pewnie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_A11/4.1_U01Potrafi rozwiązywać elementarne problemy występujące podczas tworzenia pracy promocyjnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Cel przedmiotuC-3Poznać i potrafić rozwiązywać problemy pojawiające się podczas tworzenia pracy promocyjnej
C-4Poznanie i zrozumienie istoty procesu twórczego i konieczność stosowania się do zasad pisarstwa naukowego.
Treści programoweT-K-1Cechy ekonomii jako nauki. Metodologia badań naukowych-kwestie definicyjne. Miejsce w systemie nauk w kontekście rozoju ekonomii.
T-K-4Podstawowe wymogi stawiane pracom promocyjnym.Charakterystyka podstawowych elementów metodycznych pracy promocyjnej. Procedura rozwiązywania problemów badawczych.
T-K-3Charakterystyka podstawowych elementów instrumentarium badawczego
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe-wykład konwersatoryjny
M-2Metody podajace-pogadanka sokratyczna
M-3Metody praktyczne o charakterze aktywizującym-rozwiązywanie zadań wskazanych przez prowadzącego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wyrażająca się poprzez aprobatę lub dezaprobatę aktywności,stopnia opanowania wiedzy, reprezentowanej postawy(uczestnicząca lub nieuczestnicząca ) uczestnika zajęć, również prac pisemnych podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi zindentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi się pojawić na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową.
3,0Potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami zwiazanymi z procesem preparacji pracy promocyjnej.
3,5Potrafi zidentyfikować i poradzic sobie z pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami zwiazanymi z procesem preparacji pracy promocyjnej.
4,0Potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji pracy promocyjnej.
4,5Potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji wlasnego przedsięwzięcia badawczego.
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności zwiazane z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_A11/4.1_K01Świadomy znaczenia stosowania się do zasad etycznych pisarstwa naukowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K05Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za wykonywane obowiązki zawodowe, ze świadomością wymagania tego do innych, a także dbałością o dorobek i tradycje wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-4Poznanie i zrozumienie istoty procesu twórczego i konieczność stosowania się do zasad pisarstwa naukowego.
Treści programoweT-K-1Cechy ekonomii jako nauki. Metodologia badań naukowych-kwestie definicyjne. Miejsce w systemie nauk w kontekście rozoju ekonomii.
T-K-4Podstawowe wymogi stawiane pracom promocyjnym.Charakterystyka podstawowych elementów metodycznych pracy promocyjnej. Procedura rozwiązywania problemów badawczych.
T-K-3Charakterystyka podstawowych elementów instrumentarium badawczego
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe-wykład konwersatoryjny
M-2Metody podajace-pogadanka sokratyczna
M-3Metody praktyczne o charakterze aktywizującym-rozwiązywanie zadań wskazanych przez prowadzącego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wyrażająca się poprzez aprobatę lub dezaprobatę aktywności,stopnia opanowania wiedzy, reprezentowanej postawy(uczestnicząca lub nieuczestnicząca ) uczestnika zajęć, również prac pisemnych podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zainteresowania, ani chęci poznania elementarnej wiedzy z zakresu zasad etycznych-prezentujac poglady i opinie swiadczące o znajdowaniu się w stadium prekonwencjonalnym rozwoju moralnego.
3,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o elementarnym zainteresowaniu postawą etyczną w pracy naukowej (stadium rozwoju moralnego konwencjonalne- pierwsza podfaza).
3,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o chęci stosowania sie do zasad pisarstwa naukowego (stadium rozwoju moralnego konwencjonalne -druga podfaza).
4,0Prezetuje poglady i opinie charakterystyczne dla stadium postkonwencjalnego rozwoju moralnego.
4,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o kierowaniu się w swoim postępowaniu pryncypiami moralnymi.
5,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o kierowaniu się w swoim postępowaniu pryncypiami moralnymi.