Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy ekobiznesu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy ekobiznesu
Specjalność Ekobiznes
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 20 1,00,50zaliczenie
konwersatoriaK4 20 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z zakresu podstaw finansów i finansów przedsiębiorstw, podstaw ekologii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie ekologicznych aspektów procesu gospodarowania.
C-2Zdobycie wiedzy z zakresu źródeł finansowania inwestycji ekologicznych w przedsiębiorstwie.
C-3Zapoznanie studentów z metodami i narzędziami pozwalającymi na ocenę efektywności zaangażowania wewnętrznych oraz zewnętrznych źródeł finansowania ekobiznesu
C-4Zdobycie wiedzy z zakresu marketingu ekologicznego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Źródła finansowania inwestycji ekologicznych w przedsiębiorstwie.2
T-K-2Rola i znaczenie środków własnych i obcych w finansowaniu ochrony środowiska w przedsiębiorstwie2
T-K-3Możliwości pozyskiwania środków celowych z funduszy unijnych2
T-K-4Perspektywa poszukiwania innowacyjnych rozwiązań finansowania ekoinwestycji przedsiębiorstw2
T-K-5Proekologiczny marketing – wprowadzenie2
T-K-6Marketing MIX w ekomarketingu4
T-K-7Innowacje proekologiczne2
T-K-8Ekostrategie przedsiębiorstw2
T-K-9Konkurencja na rynku produktów i usług ekologicznych1
T-K-10Zaliczenie1
20
wykłady
T-W-1Ograniczoność zasobów środowiska i problem ich zagospodarowania w ekonomii.2
T-W-2Problemy ekonomicznej analizy ochrony środowiska w gospodarce rynkowej2
T-W-3Rola i funkcje środowiska naturalnego w procesach gospodarczych.2
T-W-4Priorytetowe znaczenie zrównoważonego rozwoju w gospodarowaniu zasobami naturalnymi i ochronie środowiska.2
T-W-5Obowiązki i strategie przedsiębiorstw w zakresie ochrony środowiska4
T-W-6Zielony marketing w procesie zarządzania współczesną firmą4
T-W-7Determinant zachowań konsumentów produktów i usług ekologicznych2
T-W-8Rynek produktów i usług ekologicznych1
T-W-9Zaliczenie1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach20
A-K-2Studiowanie literatury20
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia10
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia problemowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca -ocena sprawdzianu zaliczeniowego

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/4.2_W01
Student zna i rozumie pojęcia stosowane w ekonomii środowiska oraz z zakresu ekologicznych aspektów procesu gospodarowania.
E_1A_W04, E_1A_W01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9M-1S-1
E_1A_D2/4.2_W02
Student zna i wymienia podmioty rynku dóbr i usług ekologicznych
E_1A_W07C-3T-W-6, T-W-8, T-K-7, T-K-9M-2S-1
E_1A_D2/4.2_W04
Student zna i rozumie specyfikę marketingu ekologicznego
E_1A_W01C-4T-W-8, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-9M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/4.2_U01
Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania inwestycji ekologicznych oraz potrafi projektować działania z zakresu marketingu ekologicznego w przedsiębiorstwie.
E_1A_U01, E_1A_U05, E_1A_U10C-1, C-2, C-3T-W-7, T-W-8, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/4.2_K01
Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób przedsiębiorczy zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju, opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów.
E_1A_K05, E_1A_K01C-2, C-3T-W-7, T-W-8, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/4.2_W01
Student zna i rozumie pojęcia stosowane w ekonomii środowiska oraz z zakresu ekologicznych aspektów procesu gospodarowania.
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć stosowanych w ekonomii środowiska oraz z zakresu ekologicznych aspektów procesu gospodarowania , źródeł finansowania inwestycji ekologicznych i marketingu ekologicznego w przedsiębiorstwie w stopniu dostatecznym.
3,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia stosowane w ekonomii środowiska oraz z zakresu ekologicznych aspektów procesu gospodarowania i źródeł finansowania inwestycji ekologicznych i marketingu ekologicznego w przedsiębiorstwie w stopniu dostatecznym ( co najmniej 55%).
3,5Student zna i rozumie podstawowe pojęcia stosowane w ekonomii środowiska oraz z zakresu ekologicznych aspektów procesu gospodarowania i źródeł finansowania inwestycji ekologicznych i marketingu ekologicznego w przedsiębiorstwie w stopniu dostatecznym plus ( co najmniej 65%).
4,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia stosowane w ekonomii środowiska oraz z zakresu ekologicznych aspektów procesu gospodarowania i źródeł finansowania inwestycji ekologicznych i marketingu ekologicznego w przedsiębiorstwie w stopniu dobrym ( co najmniej 75%).
4,5Student zna i rozumie podstawowe pojęcia stosowane w ekonomii środowiska oraz z zakresu ekologicznych aspektów procesu gospodarowania i źródeł finansowania inwestycji ekologicznych i marketingu ekologicznego w przedsiębiorstwie w stopniu dobrym plus ( co najmniej 85%).
5,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia stosowane w ekonomii środowiska oraz z zakresu ekologicznych aspektów procesu gospodarowania i źródeł finansowania inwestycji ekologicznych i marketingu ekologicznego w przedsiębiorstwie w stopniu bardzo dobrym ( co najmniej 95%).
E_1A_D2/4.2_W02
Student zna i wymienia podmioty rynku dóbr i usług ekologicznych
2,0Student nie zna i nie wymienia podmiotyów rynku dóbr i usług ekologicznych
3,0Student zna i wymienia podmioty rynku dóbr i usług ekologicznych w w stopniu dostatecznym (co najmniej w 55%).
3,5Student zna i wymienia podmioty rynku dóbr i usług ekologicznych w w stopniu dostatecznym plus(co najmniej w 65%).
4,0Student zna i wymienia podmioty rynku dóbr i usług ekologicznych w w stopniu dobrym (co najmniej w 75%).
4,5Student zna i wymienia podmioty rynku dóbr i usług ekologicznych w w stopniu dobrym plus (co najmniej w 85%).
5,0Student zna i wymienia podmioty rynku dóbr i usług ekologicznych w w stopniu stopniu bardzo dobrym (co najmniej w 95%).
E_1A_D2/4.2_W04
Student zna i rozumie specyfikę marketingu ekologicznego
2,0Student nie zna i nie rozumie specyfikę marketingu ekologicznego
3,0Student zna i rozumie specyfikę marketingu ekologicznego w stopniu dostatecznym (co najmniej w 55%).
3,5Student zna i rozumie specyfikę marketingu ekologicznego w stopniu dostatecznym plus(co najmniej w 65%).
4,0Student zna i rozumie specyfikę marketingu ekologicznego w stopniu dobrym (co najmniej w 75%).
4,5Student zna i rozumie specyfikę marketingu ekologicznego w stopniu dobrym plus (co najmniej w 85%).
5,0Student zna i rozumie specyfikę marketingu ekologicznego w stopniu bardzo dobrym (co najmniej w 95%).

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/4.2_U01
Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania inwestycji ekologicznych oraz potrafi projektować działania z zakresu marketingu ekologicznego w przedsiębiorstwie.
2,0Student nie potrafi analizować i projektować struktury źródeł finansowania inwestycji ekologicznych oraz rynku produktów i usług ekologicznych.
3,0Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania inwestycji ekologicznych oraz rynku produktów i usług ekologicznych w stopniu dostatecznym (co najmniej w 55%).
3,5Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania inwestycji ekologicznych oraz rynku produktów i usług ekologicznych w stopniu dostatecznym plus(co najmniej w 65%).
4,0Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania inwestycji ekologicznych oraz rynku produktów i usług ekologicznych w stopniu dobrym (co najmniej w 75%).
4,5Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania inwestycji ekologicznych oraz rynku produktów i usług ekologicznych w stopniu dobrym plus (co najmniej w 85%).
5,0Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania inwestycji ekologicznych oraz rynku produktów i usług ekologicznych w stopniu bardzo dobrym (co najmniej w 95%).

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/4.2_K01
Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób przedsiębiorczy zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju, opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów.
2,0Student nie jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób przedsiębiorczy zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju produkcji.
3,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób przedsiębiorczy zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju produkcji w stopniu dostatecznym ( co najmniej 55%).
3,5Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób przedsiębiorczy zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju produkcji w stopniu dostatecznym plus ( co najmniej 65%).
4,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób przedsiębiorczy zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju produkcji w stopniu dobrym ( co najmniej 75%).
4,5Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób przedsiębiorczy zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju produkcji w stopniu dobrym plus ( co najmniej 85%).
5,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób przedsiębiorczy zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju produkcji w stopniu bardzo dobrym ( co najmniej 95%).

Literatura podstawowa

  1. S. Czaja, A. Becla, Ekologiczne podstawy procesów gospodarowania, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław, 2007
  2. Red. B. Fiedor, Podstawy ekonomii środowiska i zasobów naturalnych, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa, 2007
  3. Wrońska-Bukalska, E., Finansowanie działalności przedsiębiorstwa. Aspekty podatkowe księgowe i finansowe, Difin SA., 2016
  4. Katrandjiev, H, Ecological marketing, green marketing, sustainable marketing: Synonyms оr аn evolution оf ideas, Economic Alternatives, 1(7), 71-82., 2016, https://www.unwe.bg/uploads/Alternatives/Katrandjiev_br1_2016-7.pdf)
  5. Zaremba-Warnke, Sabina. - red, Marketing ekologiczny, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Waniak-Michalak H., Pozabankowe źródła finansowania małych i średnich przedsiębiorstw, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2007
  2. Jarin, A., Ecological marketing practices for creating competitive advantage, European Journal of Business and Management, 6(24), 2014, https://www.researchgate.net/publication/353484935_Ecological_Marketing_Practices_for_Creating_Competitive_Advantage)
  3. Agnieszka Becla, Stanisław Czaja, Anetta Zielińska, , Ecological information management in the context of sustainable development : chosen issues, I-BiS s.c, BiS s.c. Andrzej Bieroński, Przemysław Bieroński, Jelenia Góra, 2010
  4. Brandys, J., Marketing ekologiczny–założenia, perspektywy, Zeszyt Naukowy Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie, Kraków, 2013, https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-54a5f76e-70bc-4c2f-aa3d-51779c0dcaae).

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Źródła finansowania inwestycji ekologicznych w przedsiębiorstwie.2
T-K-2Rola i znaczenie środków własnych i obcych w finansowaniu ochrony środowiska w przedsiębiorstwie2
T-K-3Możliwości pozyskiwania środków celowych z funduszy unijnych2
T-K-4Perspektywa poszukiwania innowacyjnych rozwiązań finansowania ekoinwestycji przedsiębiorstw2
T-K-5Proekologiczny marketing – wprowadzenie2
T-K-6Marketing MIX w ekomarketingu4
T-K-7Innowacje proekologiczne2
T-K-8Ekostrategie przedsiębiorstw2
T-K-9Konkurencja na rynku produktów i usług ekologicznych1
T-K-10Zaliczenie1
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ograniczoność zasobów środowiska i problem ich zagospodarowania w ekonomii.2
T-W-2Problemy ekonomicznej analizy ochrony środowiska w gospodarce rynkowej2
T-W-3Rola i funkcje środowiska naturalnego w procesach gospodarczych.2
T-W-4Priorytetowe znaczenie zrównoważonego rozwoju w gospodarowaniu zasobami naturalnymi i ochronie środowiska.2
T-W-5Obowiązki i strategie przedsiębiorstw w zakresie ochrony środowiska4
T-W-6Zielony marketing w procesie zarządzania współczesną firmą4
T-W-7Determinant zachowań konsumentów produktów i usług ekologicznych2
T-W-8Rynek produktów i usług ekologicznych1
T-W-9Zaliczenie1
20

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach20
A-K-2Studiowanie literatury20
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/4.2_W01Student zna i rozumie pojęcia stosowane w ekonomii środowiska oraz z zakresu ekologicznych aspektów procesu gospodarowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), ich struktury, a także relacje między nimi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Poznanie ekologicznych aspektów procesu gospodarowania.
Treści programoweT-W-1Ograniczoność zasobów środowiska i problem ich zagospodarowania w ekonomii.
T-W-2Problemy ekonomicznej analizy ochrony środowiska w gospodarce rynkowej
T-W-3Rola i funkcje środowiska naturalnego w procesach gospodarczych.
T-W-4Priorytetowe znaczenie zrównoważonego rozwoju w gospodarowaniu zasobami naturalnymi i ochronie środowiska.
T-W-6Zielony marketing w procesie zarządzania współczesną firmą
T-W-7Determinant zachowań konsumentów produktów i usług ekologicznych
T-W-5Obowiązki i strategie przedsiębiorstw w zakresie ochrony środowiska
T-K-3Możliwości pozyskiwania środków celowych z funduszy unijnych
T-K-4Perspektywa poszukiwania innowacyjnych rozwiązań finansowania ekoinwestycji przedsiębiorstw
T-K-5Proekologiczny marketing – wprowadzenie
T-K-6Marketing MIX w ekomarketingu
T-K-7Innowacje proekologiczne
T-K-8Ekostrategie przedsiębiorstw
T-K-9Konkurencja na rynku produktów i usług ekologicznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca -ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć stosowanych w ekonomii środowiska oraz z zakresu ekologicznych aspektów procesu gospodarowania , źródeł finansowania inwestycji ekologicznych i marketingu ekologicznego w przedsiębiorstwie w stopniu dostatecznym.
3,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia stosowane w ekonomii środowiska oraz z zakresu ekologicznych aspektów procesu gospodarowania i źródeł finansowania inwestycji ekologicznych i marketingu ekologicznego w przedsiębiorstwie w stopniu dostatecznym ( co najmniej 55%).
3,5Student zna i rozumie podstawowe pojęcia stosowane w ekonomii środowiska oraz z zakresu ekologicznych aspektów procesu gospodarowania i źródeł finansowania inwestycji ekologicznych i marketingu ekologicznego w przedsiębiorstwie w stopniu dostatecznym plus ( co najmniej 65%).
4,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia stosowane w ekonomii środowiska oraz z zakresu ekologicznych aspektów procesu gospodarowania i źródeł finansowania inwestycji ekologicznych i marketingu ekologicznego w przedsiębiorstwie w stopniu dobrym ( co najmniej 75%).
4,5Student zna i rozumie podstawowe pojęcia stosowane w ekonomii środowiska oraz z zakresu ekologicznych aspektów procesu gospodarowania i źródeł finansowania inwestycji ekologicznych i marketingu ekologicznego w przedsiębiorstwie w stopniu dobrym plus ( co najmniej 85%).
5,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia stosowane w ekonomii środowiska oraz z zakresu ekologicznych aspektów procesu gospodarowania i źródeł finansowania inwestycji ekologicznych i marketingu ekologicznego w przedsiębiorstwie w stopniu bardzo dobrym ( co najmniej 95%).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/4.2_W02Student zna i wymienia podmioty rynku dóbr i usług ekologicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W07Zna i rozumie fundamentalne dylematy ekonomiczne oraz społeczne współczesnej cywilizacji, w tym gospodarki
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z metodami i narzędziami pozwalającymi na ocenę efektywności zaangażowania wewnętrznych oraz zewnętrznych źródeł finansowania ekobiznesu
Treści programoweT-W-6Zielony marketing w procesie zarządzania współczesną firmą
T-W-8Rynek produktów i usług ekologicznych
T-K-7Innowacje proekologiczne
T-K-9Konkurencja na rynku produktów i usług ekologicznych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca -ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie wymienia podmiotyów rynku dóbr i usług ekologicznych
3,0Student zna i wymienia podmioty rynku dóbr i usług ekologicznych w w stopniu dostatecznym (co najmniej w 55%).
3,5Student zna i wymienia podmioty rynku dóbr i usług ekologicznych w w stopniu dostatecznym plus(co najmniej w 65%).
4,0Student zna i wymienia podmioty rynku dóbr i usług ekologicznych w w stopniu dobrym (co najmniej w 75%).
4,5Student zna i wymienia podmioty rynku dóbr i usług ekologicznych w w stopniu dobrym plus (co najmniej w 85%).
5,0Student zna i wymienia podmioty rynku dóbr i usług ekologicznych w w stopniu stopniu bardzo dobrym (co najmniej w 95%).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/4.2_W04Student zna i rozumie specyfikę marketingu ekologicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-4Zdobycie wiedzy z zakresu marketingu ekologicznego
Treści programoweT-W-8Rynek produktów i usług ekologicznych
T-K-5Proekologiczny marketing – wprowadzenie
T-K-6Marketing MIX w ekomarketingu
T-K-7Innowacje proekologiczne
T-K-9Konkurencja na rynku produktów i usług ekologicznych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca -ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie specyfikę marketingu ekologicznego
3,0Student zna i rozumie specyfikę marketingu ekologicznego w stopniu dostatecznym (co najmniej w 55%).
3,5Student zna i rozumie specyfikę marketingu ekologicznego w stopniu dostatecznym plus(co najmniej w 65%).
4,0Student zna i rozumie specyfikę marketingu ekologicznego w stopniu dobrym (co najmniej w 75%).
4,5Student zna i rozumie specyfikę marketingu ekologicznego w stopniu dobrym plus (co najmniej w 85%).
5,0Student zna i rozumie specyfikę marketingu ekologicznego w stopniu bardzo dobrym (co najmniej w 95%).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/4.2_U01Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania inwestycji ekologicznych oraz potrafi projektować działania z zakresu marketingu ekologicznego w przedsiębiorstwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji i interpretacji procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem metod i narzędzi właściwych dla ekonomii
E_1A_U05Potrafi komunikować się z otoczeniem posługując się specjalistyczną terminologią z zakresu ekonomii i finansów
E_1A_U10Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Poznanie ekologicznych aspektów procesu gospodarowania.
C-2Zdobycie wiedzy z zakresu źródeł finansowania inwestycji ekologicznych w przedsiębiorstwie.
C-3Zapoznanie studentów z metodami i narzędziami pozwalającymi na ocenę efektywności zaangażowania wewnętrznych oraz zewnętrznych źródeł finansowania ekobiznesu
Treści programoweT-W-7Determinant zachowań konsumentów produktów i usług ekologicznych
T-W-8Rynek produktów i usług ekologicznych
T-K-1Źródła finansowania inwestycji ekologicznych w przedsiębiorstwie.
T-K-2Rola i znaczenie środków własnych i obcych w finansowaniu ochrony środowiska w przedsiębiorstwie
T-K-3Możliwości pozyskiwania środków celowych z funduszy unijnych
T-K-4Perspektywa poszukiwania innowacyjnych rozwiązań finansowania ekoinwestycji przedsiębiorstw
T-K-5Proekologiczny marketing – wprowadzenie
T-K-6Marketing MIX w ekomarketingu
T-K-7Innowacje proekologiczne
T-K-8Ekostrategie przedsiębiorstw
T-K-9Konkurencja na rynku produktów i usług ekologicznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca -ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować i projektować struktury źródeł finansowania inwestycji ekologicznych oraz rynku produktów i usług ekologicznych.
3,0Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania inwestycji ekologicznych oraz rynku produktów i usług ekologicznych w stopniu dostatecznym (co najmniej w 55%).
3,5Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania inwestycji ekologicznych oraz rynku produktów i usług ekologicznych w stopniu dostatecznym plus(co najmniej w 65%).
4,0Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania inwestycji ekologicznych oraz rynku produktów i usług ekologicznych w stopniu dobrym (co najmniej w 75%).
4,5Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania inwestycji ekologicznych oraz rynku produktów i usług ekologicznych w stopniu dobrym plus (co najmniej w 85%).
5,0Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania inwestycji ekologicznych oraz rynku produktów i usług ekologicznych w stopniu bardzo dobrym (co najmniej w 95%).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/4.2_K01Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób przedsiębiorczy zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju, opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K05Jest gotów do wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
E_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a także ma świadomość konieczności zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-2Zdobycie wiedzy z zakresu źródeł finansowania inwestycji ekologicznych w przedsiębiorstwie.
C-3Zapoznanie studentów z metodami i narzędziami pozwalającymi na ocenę efektywności zaangażowania wewnętrznych oraz zewnętrznych źródeł finansowania ekobiznesu
Treści programoweT-W-7Determinant zachowań konsumentów produktów i usług ekologicznych
T-W-8Rynek produktów i usług ekologicznych
T-K-1Źródła finansowania inwestycji ekologicznych w przedsiębiorstwie.
T-K-2Rola i znaczenie środków własnych i obcych w finansowaniu ochrony środowiska w przedsiębiorstwie
T-K-3Możliwości pozyskiwania środków celowych z funduszy unijnych
T-K-4Perspektywa poszukiwania innowacyjnych rozwiązań finansowania ekoinwestycji przedsiębiorstw
T-K-5Proekologiczny marketing – wprowadzenie
T-K-6Marketing MIX w ekomarketingu
T-K-7Innowacje proekologiczne
T-K-8Ekostrategie przedsiębiorstw
T-K-9Konkurencja na rynku produktów i usług ekologicznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca -ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób przedsiębiorczy zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju produkcji.
3,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób przedsiębiorczy zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju produkcji w stopniu dostatecznym ( co najmniej 55%).
3,5Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób przedsiębiorczy zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju produkcji w stopniu dostatecznym plus ( co najmniej 65%).
4,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób przedsiębiorczy zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju produkcji w stopniu dobrym ( co najmniej 75%).
4,5Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób przedsiębiorczy zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju produkcji w stopniu dobrym plus ( co najmniej 85%).
5,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób przedsiębiorczy zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju produkcji w stopniu bardzo dobrym ( co najmniej 95%).