Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Wycena i obrót nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Źródła informacji o nieruchomościach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Źródła informacji o nieruchomościach | ||
Specjalność | Wycena i obrót nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>, Monika Śpiewak-Szyjka <monika.spiewak-szyjka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien nabyć wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych związanych z gospodarką nieruchomościami. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Sądy wieczystoksięgowe, księgi wieczyste | 2 |
T-A-2 | Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków). Kataster nieruchomości a księgi wieczyste | 2 |
T-A-3 | Akty notarialne i inne dokumenty będące podstawą wpisu do ksiąg wieczystych oraz rejestrów wchodzących w skład operatu katastralnego | 2 |
T-A-4 | Ewidencja sieci uzbrojenia terenu, mapa zasadnicza, mapy tematyczne, pojęcie granicy nieruchomości gruntowej i pozyskiwanie danych o jej przebiegu w celu opisu przedmiotu wyceny | 2 |
T-A-5 | Analizy wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość oraz inne źródła informacji o nieruchomościach | 2 |
T-A-6 | Systemy geoinformacyjne | 4 |
T-A-7 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Czytanie wskazanej literatury i aktów prawnych | 6 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia przedmiotowe; wykorzystanie prezentacji multimedialnych |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D7/06_W01 Zna i rozumie elementarne pojęcia i instytucje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach | E_1A_W04, E_1A_W01 | — | C-1 | T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-6 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D7/06_U01 Potrafi umiejętnie korzystać z różnych źródeł informacji o nieruchomościach | E_1A_U01, E_1A_U02 | — | C-1 | T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-6 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D7/06_K01 Gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | E_1A_K04, E_1A_K03 | — | C-1 | T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-6 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D7/06_W01 Zna i rozumie elementarne pojęcia i instytucje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach | 2,0 | Student nie zna elementarnych pojęć i instytucji z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach |
3,0 | Student zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostateczny | |
4,0 | Student zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach w stopniu dobrym | |
4,5 | Student zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dobry | |
5,0 | Student zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D7/06_U01 Potrafi umiejętnie korzystać z różnych źródeł informacji o nieruchomościach | 2,0 | Nie potrafi korzystać z podstawowych źródeł informacji o nieruchomościach dla różnych potrzeb |
3,0 | Potrafi korzystać z podstawowych źródeł informacji o nieruchomościach dla różnych potrzeb w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi korzystać z podstawowych źródeł informacji o nieruchomościach dla różnych potrzeb w stopniu więcej niż dostateczny | |
4,0 | Potrafi korzystać z podstawowych źródeł informacji o nieruchomościach dla różnych potrzeb w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi korzystać z podstawowych źródeł informacji o nieruchomościach dla różnych potrzeb w sposób więcej niż dobry | |
5,0 | Potrafi korzystać z podstawowych źródeł informacji o nieruchomościach dla różnych potrzeb w sposób bardzo dobry |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D7/06_K01 Gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | Student nie jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w obszarze rynku nieruchomości |
3,0 | Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w obszarze rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w obszarze rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostateczny | |
4,0 | Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w obszarze rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w obszarze rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobry | |
5,0 | Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w obszarze rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- J. Dydenko, Szacowanie nieruchomści, Wolters Kluwer, Warszawa, 2020, 4 wydanie
- Anna Oleńczuk-Paszel, Monika Śpiewak-Szyjka, Michał Tarasiewicz, Podstawowe źródła informacji o nieruchomościach, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Szczecin, 2021
- Śpiewak-Szyjka M., Oleńczuk-Paszel A., Nowak M., Zaremba A., Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości, CeDeWu, Warszawa, 2021
Literatura dodatkowa
- Kuropatwiński J., Podstawa wpisu do księgi wieczystej, Wolters Kluwer, 2020
- J. Brzezicka, R. Wiśniewski, M. Figurska, Disequilibrium in the real estate market: Evidence from Poland, University of Warmia and Mazury in Olsztyn 2018, Olsztyn, 2018