Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Wycena i obrót nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Seminarium I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka WEk
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS4 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza ekonomiczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej
C-2Przygotowanie do prowadzenia działalności naukowej lub udziału w tej działalności

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Uwarunkowania prawne procesu dyplomowania. Omówienie procedury dyplomowania obowiązującej na Wydziale Ekonomicznym ZUT. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.5
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Określanie przedmiotu i zakresu pracy dyplomowej. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego.5
T-S-3Zapoznanie studentów z wybranymi metodami prowadzenia badań naukowych w naukach społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem dyscypliny ekonomia i finanse.5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Przygotowanie do zajęć10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena za przygotowaną i przedstawioną koncepcję pracy dyplomowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_A07_W01
Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej; zna i rozumie wybrane metody prowadzenia badań naukowych
E_1A_W03, E_1A_W07, E_1A_W08, E_1A_W01C-1, C-2T-S-2, T-S-3, T-S-1M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_A07_U01
Student potrafi wykorzystać techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł, porządkowania i analizy materiału badawczego
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U07C-1, C-2T-S-2, T-S-3, T-S-1M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_A07_K01
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
E_1A_K05, E_1A_K01C-1, C-2T-S-2, T-S-3, T-S-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_A07_W01
Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej; zna i rozumie wybrane metody prowadzenia badań naukowych
2,0Student nie ma wiedzy niezbędnej do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej; nie zna wybranych metod prowadzenia badań naukowych
3,0Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej; zna wybrane metody prowadzenia badań naukowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_A07_U01
Student potrafi wykorzystać techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł, porządkowania i analizy materiału badawczego
2,0Student nie umie wykorzystać technik poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł, porządkowania i analizy materiału badawczego
3,0Student umie wykorzystać techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł, porządkowania i analizy materiału badawczego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_A07_K01
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  2. Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
  6. Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
  4. Joy De Jong, Effective strategies for academic writing: essay, paper, thesis, journal article, bachelor, master, phd, Coutinho, 2017
  5. Lancaster Thomas, Avoid Plagiarism, SAGE Publications LTD, 2019

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Uwarunkowania prawne procesu dyplomowania. Omówienie procedury dyplomowania obowiązującej na Wydziale Ekonomicznym ZUT. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.5
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Określanie przedmiotu i zakresu pracy dyplomowej. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego.5
T-S-3Zapoznanie studentów z wybranymi metodami prowadzenia badań naukowych w naukach społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem dyscypliny ekonomia i finanse.5
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Przygotowanie do zajęć10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_A07_W01Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej; zna i rozumie wybrane metody prowadzenia badań naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metodologię badań w zakresie dyscypliny ekonomia i finanse
E_1A_W07Zna i rozumie fundamentalne dylematy ekonomiczne oraz społeczne współczesnej cywilizacji, w tym gospodarki
E_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działań związanych z funkcjonowaniem gospodarki
E_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej
C-2Przygotowanie do prowadzenia działalności naukowej lub udziału w tej działalności
Treści programoweT-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Określanie przedmiotu i zakresu pracy dyplomowej. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego.
T-S-3Zapoznanie studentów z wybranymi metodami prowadzenia badań naukowych w naukach społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem dyscypliny ekonomia i finanse.
T-S-1Uwarunkowania prawne procesu dyplomowania. Omówienie procedury dyplomowania obowiązującej na Wydziale Ekonomicznym ZUT. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena za przygotowaną i przedstawioną koncepcję pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy niezbędnej do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej; nie zna wybranych metod prowadzenia badań naukowych
3,0Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej; zna wybrane metody prowadzenia badań naukowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_A07_U01Student potrafi wykorzystać techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł, porządkowania i analizy materiału badawczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji i interpretacji procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem metod i narzędzi właściwych dla ekonomii
E_1A_U02Potrafi zastosować wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych w mikro-, mezo- i makroskali
E_1A_U03Potrafi rozwiązywać zadania i problemy w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając właściwie źródła i informacje z nich pochodzące, dokonując ich oceny, krytycznej analizy i syntezy
E_1A_U04Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
E_1A_U07Potrafi przygotować typowe prace pisemne lub wystąpienia ustne z zakresu ekonomii i finansów w języku polskim lub obcym, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych oraz różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej
C-2Przygotowanie do prowadzenia działalności naukowej lub udziału w tej działalności
Treści programoweT-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Określanie przedmiotu i zakresu pracy dyplomowej. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego.
T-S-3Zapoznanie studentów z wybranymi metodami prowadzenia badań naukowych w naukach społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem dyscypliny ekonomia i finanse.
T-S-1Uwarunkowania prawne procesu dyplomowania. Omówienie procedury dyplomowania obowiązującej na Wydziale Ekonomicznym ZUT. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena za przygotowaną i przedstawioną koncepcję pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać technik poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł, porządkowania i analizy materiału badawczego
3,0Student umie wykorzystać techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł, porządkowania i analizy materiału badawczego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_A07_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K05Jest gotów do wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
E_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a także ma świadomość konieczności zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej
C-2Przygotowanie do prowadzenia działalności naukowej lub udziału w tej działalności
Treści programoweT-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Określanie przedmiotu i zakresu pracy dyplomowej. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego.
T-S-3Zapoznanie studentów z wybranymi metodami prowadzenia badań naukowych w naukach społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem dyscypliny ekonomia i finanse.
T-S-1Uwarunkowania prawne procesu dyplomowania. Omówienie procedury dyplomowania obowiązującej na Wydziale Ekonomicznym ZUT. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.
Metody nauczaniaM-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena za przygotowaną i przedstawioną koncepcję pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0