Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Wycena i obrót nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Kształtowanie wizerunku firmy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kształtowanie wizerunku firmy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>, Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zarządzania i marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uczestnicy mają uzyskać podstawową wiedzą z zakresu kształtowania wizerunku firmy |
C-2 | mają samodzielnie oceniać wyrózniki tożsamosci i wykreowany wizerunek firmy |
C-3 | planować działania promocyjne konieczne do wykreowania pozytywnego wizerunku. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku. | 2 |
T-A-2 | Wizerunek a tożsamość i wyrózniki tożsamości. | 2 |
T-A-3 | Formułowanie misji firmy. Wpływ na wizerunek. | 3 |
T-A-4 | Wizerunek a kryzysy w działalności firmy. | 4 |
T-A-5 | Pracownik jako twórca wizerunku. | 4 |
T-A-6 | Etyka biznesu a wizerunek. | 4 |
T-A-7 | Zarządzanie wizerunkiem w czasie. | 2 |
T-A-8 | Badanie wizerunku firmy. | 2 |
T-A-9 | Prezentacja projektów | 2 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-A-2 | Przygotowanie projektu oceniającego wizerunek wybranej firmy | 20 |
A-A-3 | Analiza wiadomości medialnych - przygotowanie do zajęć. | 5 |
A-A-4 | Zadania problemowe - odpowiedź mailowa | 1 |
51 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy z wykorzystaniem prezentacji w PP oraz materiałów multimedialnych |
M-2 | Wykład konwersacyjny. |
M-3 | Analiza przypadków. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach (dyskusja). |
S-2 | Ocena formująca: Wykonywane prace domowe (krótkie prace, odpowiedź e-mailem). |
S-3 | Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O12/5.2_W01 studnet zna i rozumie istotę wizerunku i proces jego kształtowania | E_1A_W04, E_1A_W01 | — | C-1 | T-A-7, T-A-1, T-A-2 | M-3, M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O12/5.2_U01 student umie przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy | E_1A_U01, E_1A_U04 | — | C-2, C-3 | T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-1, T-A-5 | M-3, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O12/5.2_K01 student jest gotowy do krytycznej oceny działań frimy | E_1A_K03, E_1A_K01 | — | C-2, C-3 | T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-3, M-2 | S-2, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O12/5.2_W01 studnet zna i rozumie istotę wizerunku i proces jego kształtowania | 2,0 | |
3,0 | Student zna i rozumie proces kształtowania wizerunku. | |
3,5 | Student wymienia elementy tożsamości podmiotu | |
4,0 | Student zna i analizuje elementy kształtujące tożsamość podmiotu | |
4,5 | Strudent znai i rozumie zależności między tożsamością a wizerunkiem | |
5,0 | Student zna i rozumie działania mające na celu kształtowanie wizerunku firmy |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O12/5.2_U01 student umie przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy | 2,0 | |
3,0 | strudent umie sporządzać zestaw działań z zakresu Public Relations | |
3,5 | student umie przygotować propozycję działań prowadzących do oceny wizerunku firmy | |
4,0 | strudent umie dobierać działania z zakresu promocji konieczne do kształtowania wizerunku | |
4,5 | strudent umie wdrażać zasady etyki do programu działań kształtujących wizerunek | |
5,0 | student umie przygotowyać plany kształtowania wizerunku, jak i plany ratowania wizerunku w kryzysie |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O12/5.2_K01 student jest gotowy do krytycznej oceny działań frimy | 2,0 | |
3,0 | Student (absolwent) jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | |
3,5 | Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu | |
4,0 | Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | |
4,5 | Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | |
5,0 | Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy |
Literatura podstawowa
- Budzyński W., Public relations. Wizerunek. Reputacja. Tożsamość, Poltext, Warszawa, 2018
- Pułka L., Rozbicka P., Marka: wizerunek, wizualność, komunikacja, Libron, Warszawa, 2018
- Marcos Ormeño, Managing Corporate Brands, Deutscher Universitäts-Verlag, 2007, ISBN 978-3-8350-0781-9
- Bronowicz M., Komunikacja wizerunkowa: public relations, reklama, branding, Astrum, Warszawa, 2015
- Marcos Ormeño, Managing Corporate Brands, Deutscher Universitäts-Verlag, 2007, ISBN 978-3-8350-0781-9
Literatura dodatkowa
- Daszkiewicz M., Wrona S., Kreowanie marki korporacyjnej, Difin, Warszawa, 2014
- K.J. Rychter, Z. Chmielewski, D. Tworzydło, Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek, NEWS LINE, Rzeszów, 2012
- Verena Schwaighofer, Tourist Destination Images and Local Culture, Springer, 2014, ISBN 978-3-658-04520-3
- D. Meerman Scott, Marketing i PR w czasie rzeczywistym. Jak błyskawicznie dotrzeć do rynku i nawiązać kontakt z klientami, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2012
- Verena Schwaighofer, Tourist Destination Images and Local Culture, Springer, 2014, ISBN 978-3-658-04520-3