Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Prawo budowlane i podstawy wiedzy technicznej z budownictwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo budowlane i podstawy wiedzy technicznej z budownictwa
Specjalność Wycena i obrót nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu podstawowych pojęć i instytucji prawnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z gospodarki przestrzennej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych9
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie9
T-W-3Proces inwestycyjny w budownictwie7
T-W-4Ocena stanu technicznego budynków5
T-W-5Podstawy kosztorysowania5
T-W-6Gospodarka przestrzenna8
T-W-7Zaliczenie2
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu10
A-W-3Analiza dokumentacji10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja
M-4Analiza studiów przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego (test jednokrotnego wyboru)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/4.1_W01
Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia z budownictwa ogólnego
E_1A_W08C-2T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2
E_1A_D4/4.1_W02
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego
E_1A_W08C-1T-W-3, T-W-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2
E_1A_D4/4.1_W03
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej
E_1A_W08C-3T-W-6M-3, M-1, M-2, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/4.1_U01
Student potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych. Potrafi wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości.
E_1A_U04C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/4.1_K01
Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej.
E_1A_K01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/4.1_W01
Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia z budownictwa ogólnego
2,0Student nie zna podstawowych zagadnień z budownictwa ogólnego, tj. uwarunkowań technicznych funkcjonowania obiektów budowlanych, stosowanych w budownictwie technologii, określania stanu technicznego obiektów budowlanych, podstaw kosztorysowania.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zagadnienia z budownictwa ogólnego, tj. uwarunkowania techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych, stosowane w budownictwie technologie, określanie stanu technicznego obiektów budowlanych, podstawy kosztorysowania.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny zna podstawowe zagadnienia z budownictwa ogólnego, tj. uwarunkowania techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych, stosowane w budownictwie technologie, określanie stanu technicznego obiektów budowlanych, podstawy kosztorysowania.
4,0Student w stopniu dobrym zna podstawowe zagadnienia z budownictwa ogólnego, tj. uwarunkowania techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych, stosowane w budownictwie technologie, określanie stanu technicznego obiektów budowlanych, podstawy kosztorysowania.
4,5Student w stopniu większym niż dobry zna podstawowe zagadnienia z budownictwa ogólnego, tj. uwarunkowania techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych, stosowane w budownictwie technologie, określanie stanu technicznego obiektów budowlanych, podstawy kosztorysowania.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna podstawowe zagadnienia z budownictwa ogólnego, tj. uwarunkowania techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych, stosowane w budownictwie technologie, określanie stanu technicznego obiektów budowlanych, podstawy kosztorysowania.
E_1A_D4/4.1_W02
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego
2,0Student nie zna podstawowych pojęć i problemów z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
3,0Student w stopniu dostatecznym zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
4,0Student w stopniu dobrym zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
4,5Student w stopniu większym niż dobry zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
E_1A_D4/4.1_W03
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć z zakresu gospodarki przestrzennej
3,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/4.1_U01
Student potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych. Potrafi wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości.
2,0Student nie potrafi przygotować wniosków do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentacji procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowych konstrukcji budowlanych i elementów konstrukcyjnych obiektów budowlanych. Nie potrafi wykorzystać dokumentów planistycznych w procesach zachodzących na rynku nieruchomości.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych, a także potrafi wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych, a także potrafi wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych, a także potrafi wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości.
4,5Student w stopniu większym niż dobry potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych, a także potrafi wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych, a także potrafi wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/4.1_K01
Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej.
2,0Student nie jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej.
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej.
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej.
4,5Student w stopniu większym niż dobry jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej.

Literatura podstawowa

  1. Bandarzewski, K., Legalizacja części obiektu budowlanego (uwagi na tle art. 48 i 49 Prawa budowlanego), Samorząd Terytorialny, 2019, https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171549545
  2. Baryłka, A., Wprowadzenie do zagadnienia problemów techniczno-prawnych eksploatacji obiektów budowlanych, Inżynieria Bezpieczeństwa Obiektów Antropogenicznych, 2019, https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-c469c87a-38cd-4ac3-8a5f-533de35fef35/c/Artykul-9-z-numeru-1-2-z-2019.pdf
  3. Hussain, A., Calabria-Holley, J., Lawrence, M., Ansell, M. P., Jiang, Y., Schorr, D., & Blanchet, P., Development of novel building composites based on hemp and multi-functional silica matrix, Composites Part B: Engineering, 2019, 156, https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1359836818313453
  4. Konieczny, P., Projekt budowlany w procesie inwestycyjno-budowlanym, 2021, https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281855
  5. Śleszyńska, E., Obowiązki właścicieli obiektów budowlanych oraz inwestorów. Przegląd, konserwacja i roboty budowlane, 2022, https://books.google.com/books?hl=pl&lr=&id=dDNuEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PA5&dq=prawo+budowlane&ots=5t8lFmJb58&sig=OWhXMLqb9Jkt4GpCNI_Go0tuSY4
  6. Zięty J.J., Charakter prawny oświadczenia inwestora o dysponowanie nieruchomością na cele budowlane-zagadnienia cywilnoprawne i administracyjne, Civitas et Lex, 2020, 28(4), https://czasopisma.uwm.edu.pl/index.php/cel/article/view/5378
  7. Zwolak, S., Sytuacja prawna inwestora w przypadku utraty prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, Przegląd Prawa Publicznego, 2020, https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171590099
  8. Huang, H., Hong, Z., Zhou, H., Wu, J., & Jin, N., Knowledge graph construction and application of power grid equipment, Mathematical Problems in Engineering, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
  2. Rozporządzenie z dnia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
  3. Krępa, K., Projekt budowlany w świetle nowelizacji prawa budowlanego, Budownictwo i Prawo, 2020, 23, https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-b214a417-3226-415f-98da-b2db4914d060

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych9
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie9
T-W-3Proces inwestycyjny w budownictwie7
T-W-4Ocena stanu technicznego budynków5
T-W-5Podstawy kosztorysowania5
T-W-6Gospodarka przestrzenna8
T-W-7Zaliczenie2
45

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu10
A-W-3Analiza dokumentacji10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D4/4.1_W01Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia z budownictwa ogólnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działań związanych z funkcjonowaniem gospodarki
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego
Treści programoweT-W-5Podstawy kosztorysowania
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie
T-W-4Ocena stanu technicznego budynków
T-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja
M-4Analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego (test jednokrotnego wyboru)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych zagadnień z budownictwa ogólnego, tj. uwarunkowań technicznych funkcjonowania obiektów budowlanych, stosowanych w budownictwie technologii, określania stanu technicznego obiektów budowlanych, podstaw kosztorysowania.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zagadnienia z budownictwa ogólnego, tj. uwarunkowania techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych, stosowane w budownictwie technologie, określanie stanu technicznego obiektów budowlanych, podstawy kosztorysowania.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny zna podstawowe zagadnienia z budownictwa ogólnego, tj. uwarunkowania techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych, stosowane w budownictwie technologie, określanie stanu technicznego obiektów budowlanych, podstawy kosztorysowania.
4,0Student w stopniu dobrym zna podstawowe zagadnienia z budownictwa ogólnego, tj. uwarunkowania techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych, stosowane w budownictwie technologie, określanie stanu technicznego obiektów budowlanych, podstawy kosztorysowania.
4,5Student w stopniu większym niż dobry zna podstawowe zagadnienia z budownictwa ogólnego, tj. uwarunkowania techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych, stosowane w budownictwie technologie, określanie stanu technicznego obiektów budowlanych, podstawy kosztorysowania.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna podstawowe zagadnienia z budownictwa ogólnego, tj. uwarunkowania techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych, stosowane w budownictwie technologie, określanie stanu technicznego obiektów budowlanych, podstawy kosztorysowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D4/4.1_W02Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działań związanych z funkcjonowaniem gospodarki
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego
Treści programoweT-W-3Proces inwestycyjny w budownictwie
T-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja
M-4Analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego (test jednokrotnego wyboru)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć i problemów z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
3,0Student w stopniu dostatecznym zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
4,0Student w stopniu dobrym zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
4,5Student w stopniu większym niż dobry zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D4/4.1_W03Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działań związanych z funkcjonowaniem gospodarki
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z gospodarki przestrzennej
Treści programoweT-W-6Gospodarka przestrzenna
Metody nauczaniaM-3Dyskusja
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy
M-4Analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego (test jednokrotnego wyboru)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć z zakresu gospodarki przestrzennej
3,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D4/4.1_U01Student potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych. Potrafi wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U04Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z gospodarki przestrzennej
Treści programoweT-W-2Przegląd technologii w budownictwie
T-W-4Ocena stanu technicznego budynków
T-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych
T-W-3Proces inwestycyjny w budownictwie
T-W-5Podstawy kosztorysowania
T-W-6Gospodarka przestrzenna
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja
M-4Analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego (test jednokrotnego wyboru)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przygotować wniosków do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentacji procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowych konstrukcji budowlanych i elementów konstrukcyjnych obiektów budowlanych. Nie potrafi wykorzystać dokumentów planistycznych w procesach zachodzących na rynku nieruchomości.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych, a także potrafi wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych, a także potrafi wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych, a także potrafi wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości.
4,5Student w stopniu większym niż dobry potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych, a także potrafi wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych, a także potrafi wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D4/4.1_K01Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a także ma świadomość konieczności zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z gospodarki przestrzennej
Treści programoweT-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych
T-W-3Proces inwestycyjny w budownictwie
T-W-5Podstawy kosztorysowania
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie
T-W-4Ocena stanu technicznego budynków
T-W-6Gospodarka przestrzenna
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja
M-4Analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej.
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej.
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej.
4,5Student w stopniu większym niż dobry jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej.