Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Konsulting ekonomiczno-środowiskowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konsulting ekonomiczno-środowiskowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Milena Bera <Milena.Bera@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Milena Bera <Milena.Bera@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 10 1,00,50zaliczenie
konwersatoriaK6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wybrane aspekty wiedzy z zakresu mikroekonomii i zarządzania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Konsulting jako działalność społeczno – zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego.3
T-K-2Przedsiebiorczość i innowacje na obszarach wiejskich - aspekt środowiskowy3
T-K-3Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy;3
T-K-4Komunikacja interpersonalna w konsultingu środowiskowym. Model procesu komunikacji interpersonalnej, komunikowanie jako działanie społeczne.3
T-K-5Problemy ludności rolniczej jako przedmiot konsultingu środowiskowego, właściwa identyfikacja problemów środowiskowych i ekonomicznych. Zaliczenie.3
15
wykłady
T-W-1Podstawy konsultingu środowiskowego w aspekcie ekonomicznym.2
T-W-2Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej.3
T-W-3Konsulting środowiskowy w działalnośći przedsiębiorstw rolnych. Case Study.3
T-W-4Procedury rozwiązywania problemów dotyczących wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Zaliczenie.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w konserwatoriach.15
A-K-2Przygotowanie do zajęć, w tym rozwiązywanie zadań problemowych.6
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia.4
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.10
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Wykład konwersatoryjny
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta poprzez zadawanie pytań w formie pisemnej i ustnej podczas trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Analiza i ocena aktywności studentów podczas zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe w formie pisemnej, obejmujące zgadnienia omawiane w ramach konwersatoriów
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej obejmujący pytania z zakresu wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_C19_W01
Student zna i rozumie aspekt ekonomiczny konsultingu środowiskowego.
E_1A_W04, E_1A_W07, E_1A_W01C-1T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-K-3, T-K-1, T-K-2, T-K-4, T-K-5M-4, M-2, M-1, M-3S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_C19_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do analizy ekonomicznych i środowiiskowych zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych.
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03C-1T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-K-3, T-K-1, T-K-2, T-K-4, T-K-5M-4, M-2, M-1, M-3S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_C19_K01
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego.
E_1A_K03, E_1A_K02, E_1A_K01C-1T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-K-3, T-K-1, T-K-2, T-K-4, T-K-5M-4, M-2, M-1, M-3S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_C19_W01
Student zna i rozumie aspekt ekonomiczny konsultingu środowiskowego.
2,0Student nie zna i nie rozumie aspektu ekonomicznego konsultingu środowiskowego.
3,0Student zna i rozumie aspekt ekonomiczny konsultingu środowiskowego w stopniu dostatecznym.
3,5Student zna i rozumie aspekt ekonomiczny konsultingu środowiskowego w stopniu dostatecznym pus.
4,0Student zna i rozumie aspekt ekonomiczny konsultingu środowiskowego w stopniu dobrym.
4,5Student zna i rozumie aspekt ekonomiczny konsultingu środowiskowego w stopniu dobrym plus.
5,0Student zna i rozumie aspekt ekonomiczny konsultingu środowiskowego w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_C19_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do analizy ekonomicznych i środowiiskowych zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych.
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy ekonomicznej do analizy zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych.
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę ekonomiczną do analizy zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę ekonomiczną do analizy zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych w stopniu dostatecznym plus.
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę ekonomiczną do analizy zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę ekonomiczną do analizy zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych w stopniu dobrym plus.
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę ekonomiczną do analizy zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_C19_K01
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego.
2,0Nie jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego.
3,0Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego w stopniu dostatecznym.
3,5Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego w stopniu dostatecznym pl.us
4,0Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego w stopniu dobrym.
4,5Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego w stopniu dobrym plus.
5,0Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. Krystek Jacek, Ocena oddziaływania na środowisko, Wydwnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020
  2. Baran Jolanta, Janik Agnieszka, Ryszko Adam, Handel emisjami w teorii i praktyce, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa, 2011
  3. Kondratowicz-Pozorska Jolanta, Ekonomiczno-organizacyjne determinanty konkurencyjności ekologicznych gospodarstw rolnych w Polsce., Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Szczecin, 2013
  4. Polak Waldemar, Noch Tadeusz red., Globalne i regionalne problemy ochrony środowiska, Wydawnictwo Gdańskiej Wyższej Szkoły Administracji, Gdańsk, 2006
  5. Petr Sauer i in., Voluntary agreements in environmental policy, University of Economics, Prague, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Kagan A., Adamski M., Zdzieborska M., Efektywność funkcjonowania wielkoobszarowych gospodarstw rolnych po integracji z Unią Europejską, Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa, 2009
  2. Szczypa Piotr, Narzędzia rachunkowości wspomagające działalność proekologiczną przedsiębiorstw w Polsce., CeDeWu Sp. z o.o, Warszawa, 2012

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Konsulting jako działalność społeczno – zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego.3
T-K-2Przedsiebiorczość i innowacje na obszarach wiejskich - aspekt środowiskowy3
T-K-3Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy;3
T-K-4Komunikacja interpersonalna w konsultingu środowiskowym. Model procesu komunikacji interpersonalnej, komunikowanie jako działanie społeczne.3
T-K-5Problemy ludności rolniczej jako przedmiot konsultingu środowiskowego, właściwa identyfikacja problemów środowiskowych i ekonomicznych. Zaliczenie.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy konsultingu środowiskowego w aspekcie ekonomicznym.2
T-W-2Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej.3
T-W-3Konsulting środowiskowy w działalnośći przedsiębiorstw rolnych. Case Study.3
T-W-4Procedury rozwiązywania problemów dotyczących wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Zaliczenie.2
10

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w konserwatoriach.15
A-K-2Przygotowanie do zajęć, w tym rozwiązywanie zadań problemowych.6
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia.4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.10
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C19_W01Student zna i rozumie aspekt ekonomiczny konsultingu środowiskowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), ich struktury, a także relacje między nimi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W07Zna i rozumie fundamentalne dylematy ekonomiczne oraz społeczne współczesnej cywilizacji, w tym gospodarki
E_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.
Treści programoweT-W-3Konsulting środowiskowy w działalnośći przedsiębiorstw rolnych. Case Study.
T-W-2Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej.
T-W-1Podstawy konsultingu środowiskowego w aspekcie ekonomicznym.
T-W-4Procedury rozwiązywania problemów dotyczących wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Zaliczenie.
T-K-3Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy;
T-K-1Konsulting jako działalność społeczno – zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego.
T-K-2Przedsiebiorczość i innowacje na obszarach wiejskich - aspekt środowiskowy
T-K-4Komunikacja interpersonalna w konsultingu środowiskowym. Model procesu komunikacji interpersonalnej, komunikowanie jako działanie społeczne.
T-K-5Problemy ludności rolniczej jako przedmiot konsultingu środowiskowego, właściwa identyfikacja problemów środowiskowych i ekonomicznych. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-3Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Analiza i ocena aktywności studentów podczas zajęć
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta poprzez zadawanie pytań w formie pisemnej i ustnej podczas trwania zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe w formie pisemnej, obejmujące zgadnienia omawiane w ramach konwersatoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie aspektu ekonomicznego konsultingu środowiskowego.
3,0Student zna i rozumie aspekt ekonomiczny konsultingu środowiskowego w stopniu dostatecznym.
3,5Student zna i rozumie aspekt ekonomiczny konsultingu środowiskowego w stopniu dostatecznym pus.
4,0Student zna i rozumie aspekt ekonomiczny konsultingu środowiskowego w stopniu dobrym.
4,5Student zna i rozumie aspekt ekonomiczny konsultingu środowiskowego w stopniu dobrym plus.
5,0Student zna i rozumie aspekt ekonomiczny konsultingu środowiskowego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C19_U01Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do analizy ekonomicznych i środowiiskowych zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji i interpretacji procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem metod i narzędzi właściwych dla ekonomii
E_1A_U02Potrafi zastosować wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych w mikro-, mezo- i makroskali
E_1A_U03Potrafi rozwiązywać zadania i problemy w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając właściwie źródła i informacje z nich pochodzące, dokonując ich oceny, krytycznej analizy i syntezy
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.
Treści programoweT-W-3Konsulting środowiskowy w działalnośći przedsiębiorstw rolnych. Case Study.
T-W-2Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej.
T-W-1Podstawy konsultingu środowiskowego w aspekcie ekonomicznym.
T-W-4Procedury rozwiązywania problemów dotyczących wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Zaliczenie.
T-K-3Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy;
T-K-1Konsulting jako działalność społeczno – zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego.
T-K-2Przedsiebiorczość i innowacje na obszarach wiejskich - aspekt środowiskowy
T-K-4Komunikacja interpersonalna w konsultingu środowiskowym. Model procesu komunikacji interpersonalnej, komunikowanie jako działanie społeczne.
T-K-5Problemy ludności rolniczej jako przedmiot konsultingu środowiskowego, właściwa identyfikacja problemów środowiskowych i ekonomicznych. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-3Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Analiza i ocena aktywności studentów podczas zajęć
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta poprzez zadawanie pytań w formie pisemnej i ustnej podczas trwania zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe w formie pisemnej, obejmujące zgadnienia omawiane w ramach konwersatoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy ekonomicznej do analizy zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych.
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę ekonomiczną do analizy zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę ekonomiczną do analizy zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych w stopniu dostatecznym plus.
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę ekonomiczną do analizy zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę ekonomiczną do analizy zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych w stopniu dobrym plus.
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę ekonomiczną do analizy zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C19_K01Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K02Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania przedsięwzięć dla środowiska społecznego, a także inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
E_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a także ma świadomość konieczności zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.
Treści programoweT-W-3Konsulting środowiskowy w działalnośći przedsiębiorstw rolnych. Case Study.
T-W-2Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej.
T-W-1Podstawy konsultingu środowiskowego w aspekcie ekonomicznym.
T-W-4Procedury rozwiązywania problemów dotyczących wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Zaliczenie.
T-K-3Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy;
T-K-1Konsulting jako działalność społeczno – zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego.
T-K-2Przedsiebiorczość i innowacje na obszarach wiejskich - aspekt środowiskowy
T-K-4Komunikacja interpersonalna w konsultingu środowiskowym. Model procesu komunikacji interpersonalnej, komunikowanie jako działanie społeczne.
T-K-5Problemy ludności rolniczej jako przedmiot konsultingu środowiskowego, właściwa identyfikacja problemów środowiskowych i ekonomicznych. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-3Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Analiza i ocena aktywności studentów podczas zajęć
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta poprzez zadawanie pytań w formie pisemnej i ustnej podczas trwania zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe w formie pisemnej, obejmujące zgadnienia omawiane w ramach konwersatoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego.
3,0Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego w stopniu dostatecznym.
3,5Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego w stopniu dostatecznym pl.us
4,0Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego w stopniu dobrym.
4,5Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego w stopniu dobrym plus.
5,0Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego w stopniu bardzo dobrym.