Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Ekobiznes

Sylabus przedmiotu Kształtowanie wizerunku firmy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kształtowanie wizerunku firmy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>, Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zarządzania i marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uczestnicy mają uzyskać podstawową wiedzą z zakresu kształtowania wizerunku firmy
C-2mają samodzielnie oceniać wyrózniki tożsamosci i wykreowany wizerunek firmy
C-3planować działania promocyjne konieczne do wykreowania pozytywnego wizerunku.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.2
T-A-2Wizerunek a tożsamość i wyrózniki tożsamości.2
T-A-3Formułowanie misji firmy. Wpływ na wizerunek.3
T-A-4Wizerunek a kryzysy w działalności firmy.4
T-A-5Pracownik jako twórca wizerunku.4
T-A-6Etyka biznesu a wizerunek.4
T-A-7Zarządzanie wizerunkiem w czasie.2
T-A-8Badanie wizerunku firmy.2
T-A-9Prezentacja projektów2
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie projektu oceniającego wizerunek wybranej firmy20
A-A-3Analiza wiadomości medialnych - przygotowanie do zajęć.5
A-A-4Zadania problemowe - odpowiedź mailowa1
51

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem prezentacji w PP oraz materiałów multimedialnych
M-2Wykład konwersacyjny.
M-3Analiza przypadków.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach (dyskusja).
S-2Ocena formująca: Wykonywane prace domowe (krótkie prace, odpowiedź e-mailem).
S-3Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O12/5.2_W01
studnet zna i rozumie istotę wizerunku i proces jego kształtowania
E_1A_W04, E_1A_W01C-1T-A-7, T-A-1, T-A-2M-3, M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O12/5.2_U01
student umie przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy
E_1A_U01, E_1A_U04C-2, C-3T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-1, T-A-5M-3, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O12/5.2_K01
student jest gotowy do krytycznej oceny działań frimy
E_1A_K03, E_1A_K01C-2, C-3T-A-6, T-A-7, T-A-8M-3, M-2S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O12/5.2_W01
studnet zna i rozumie istotę wizerunku i proces jego kształtowania
2,0
3,0Student zna i rozumie proces kształtowania wizerunku.
3,5Student wymienia elementy tożsamości podmiotu
4,0Student zna i analizuje elementy kształtujące tożsamość podmiotu
4,5Strudent znai i rozumie zależności między tożsamością a wizerunkiem
5,0Student zna i rozumie działania mające na celu kształtowanie wizerunku firmy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O12/5.2_U01
student umie przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy
2,0
3,0strudent umie sporządzać zestaw działań z zakresu Public Relations
3,5student umie przygotować propozycję działań prowadzących do oceny wizerunku firmy
4,0strudent umie dobierać działania z zakresu promocji konieczne do kształtowania wizerunku
4,5strudent umie wdrażać zasady etyki do programu działań kształtujących wizerunek
5,0student umie przygotowyać plany kształtowania wizerunku, jak i plany ratowania wizerunku w kryzysie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O12/5.2_K01
student jest gotowy do krytycznej oceny działań frimy
2,0
3,0Student (absolwent) jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
3,5Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
4,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
4,5Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
5,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy

Literatura podstawowa

  1. Budzyński W., Public relations. Wizerunek. Reputacja. Tożsamość, Poltext, Warszawa, 2018
  2. Pułka L., Rozbicka P., Marka: wizerunek, wizualność, komunikacja, Libron, Warszawa, 2018
  3. Marcos Ormeño, Managing Corporate Brands, Deutscher Universitäts-Verlag, 2007, ISBN 978-3-8350-0781-9
  4. Bronowicz M., Komunikacja wizerunkowa: public relations, reklama, branding, Astrum, Warszawa, 2015
  5. Marcos Ormeño, Managing Corporate Brands, Deutscher Universitäts-Verlag, 2007, ISBN 978-3-8350-0781-9

Literatura dodatkowa

  1. Daszkiewicz M., Wrona S., Kreowanie marki korporacyjnej, Difin, Warszawa, 2014
  2. K.J. Rychter, Z. Chmielewski, D. Tworzydło, Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek, NEWS LINE, Rzeszów, 2012
  3. Verena Schwaighofer, Tourist Destination Images and Local Culture, Springer, 2014, ISBN 978-3-658-04520-3
  4. D. Meerman Scott, Marketing i PR w czasie rzeczywistym. Jak błyskawicznie dotrzeć do rynku i nawiązać kontakt z klientami, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2012
  5. Verena Schwaighofer, Tourist Destination Images and Local Culture, Springer, 2014, ISBN 978-3-658-04520-3

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.2
T-A-2Wizerunek a tożsamość i wyrózniki tożsamości.2
T-A-3Formułowanie misji firmy. Wpływ na wizerunek.3
T-A-4Wizerunek a kryzysy w działalności firmy.4
T-A-5Pracownik jako twórca wizerunku.4
T-A-6Etyka biznesu a wizerunek.4
T-A-7Zarządzanie wizerunkiem w czasie.2
T-A-8Badanie wizerunku firmy.2
T-A-9Prezentacja projektów2
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie projektu oceniającego wizerunek wybranej firmy20
A-A-3Analiza wiadomości medialnych - przygotowanie do zajęć.5
A-A-4Zadania problemowe - odpowiedź mailowa1
51
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O12/5.2_W01studnet zna i rozumie istotę wizerunku i proces jego kształtowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), ich struktury, a także relacje między nimi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Uczestnicy mają uzyskać podstawową wiedzą z zakresu kształtowania wizerunku firmy
Treści programoweT-A-7Zarządzanie wizerunkiem w czasie.
T-A-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.
T-A-2Wizerunek a tożsamość i wyrózniki tożsamości.
Metody nauczaniaM-3Analiza przypadków.
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem prezentacji w PP oraz materiałów multimedialnych
M-2Wykład konwersacyjny.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie proces kształtowania wizerunku.
3,5Student wymienia elementy tożsamości podmiotu
4,0Student zna i analizuje elementy kształtujące tożsamość podmiotu
4,5Strudent znai i rozumie zależności między tożsamością a wizerunkiem
5,0Student zna i rozumie działania mające na celu kształtowanie wizerunku firmy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O12/5.2_U01student umie przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji i interpretacji procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem metod i narzędzi właściwych dla ekonomii
E_1A_U04Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
Cel przedmiotuC-2mają samodzielnie oceniać wyrózniki tożsamosci i wykreowany wizerunek firmy
C-3planować działania promocyjne konieczne do wykreowania pozytywnego wizerunku.
Treści programoweT-A-4Wizerunek a kryzysy w działalności firmy.
T-A-6Etyka biznesu a wizerunek.
T-A-7Zarządzanie wizerunkiem w czasie.
T-A-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.
T-A-5Pracownik jako twórca wizerunku.
Metody nauczaniaM-3Analiza przypadków.
M-2Wykład konwersacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Wykonywane prace domowe (krótkie prace, odpowiedź e-mailem).
S-3Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0strudent umie sporządzać zestaw działań z zakresu Public Relations
3,5student umie przygotować propozycję działań prowadzących do oceny wizerunku firmy
4,0strudent umie dobierać działania z zakresu promocji konieczne do kształtowania wizerunku
4,5strudent umie wdrażać zasady etyki do programu działań kształtujących wizerunek
5,0student umie przygotowyać plany kształtowania wizerunku, jak i plany ratowania wizerunku w kryzysie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O12/5.2_K01student jest gotowy do krytycznej oceny działań frimy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a także ma świadomość konieczności zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-2mają samodzielnie oceniać wyrózniki tożsamosci i wykreowany wizerunek firmy
C-3planować działania promocyjne konieczne do wykreowania pozytywnego wizerunku.
Treści programoweT-A-6Etyka biznesu a wizerunek.
T-A-7Zarządzanie wizerunkiem w czasie.
T-A-8Badanie wizerunku firmy.
Metody nauczaniaM-3Analiza przypadków.
M-2Wykład konwersacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Wykonywane prace domowe (krótkie prace, odpowiedź e-mailem).
S-3Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.
S-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach (dyskusja).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student (absolwent) jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
3,5Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
4,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
4,5Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
5,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy