Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Analityka gospodarcza

Sylabus przedmiotu Rachunkowość informatyczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rachunkowość informatyczna
Specjalność Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość rachunkowości finansowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania oraz procedurami obsługi finansowo-księgowych systemów informatycznych
C-2Przygotowanie studentów do obsługi wybranego programu finansowo-księgowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do doanych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont1
T-L-2Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego5
T-L-3Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego2
T-L-4Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych1
T-L-5Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych10
T-L-6Rozliczanie rozrachunków2
T-L-7Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych.1
T-L-8Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald na dowolny przedział czasowy1
T-L-9Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podsatwie danych wprowadzonych do systemu4
T-L-10Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego1
T-L-11Zaliczenie przedmiotu2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych30
A-L-2Przygotowanie do zajęć20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wyjaśnienie
M-2metoda przypadków
M-3ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć labolatoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/06_W01
Student zna i rozumie zasady obsługi wybranego programu finansowo-księgowego
E_1A_W06, E_1A_W07, E_1A_W05, E_1A_W01C-1T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-7, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-6M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/06_U01
Student potrafi obsługiwać wybrany system finasnowo-księgowy
E_1A_U09, E_1A_U01, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05, E_1A_U10C-2T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-7, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-6M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/06_K01
Student jest gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi.
E_1A_K04, E_1A_K03, E_1A_K02, E_1A_K05, E_1A_K01C-1, C-2T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-7, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-6M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/06_W01
Student zna i rozumie zasady obsługi wybranego programu finansowo-księgowego
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad obsługi wybranego systemu finansowo-księgowego
3,0Student ma wiedzę i rozumie, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze
3,5Student ma wiedzę i rozumie, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności,
4,0Student ma wiedzę i rozumie, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów
4,5Student ma wiedzę i rozumie, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę i bardzo dobrze rozumie, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/06_U01
Student potrafi obsługiwać wybrany system finasnowo-księgowy
2,0Student nie potrafi obsługiwać wybranego systemu finasnowo-księgowego
3,0Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze
3,5Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności
4,0Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów
4,5Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów
5,0Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/06_K01
Student jest gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi.
2,0Student nie jest gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
3,0Student czasami przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
3,5Student często przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
4,0Student bardzo często przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
5,0Student jest zawsze gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi

Literatura podstawowa

  1. ., Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. 2021, poz. 217, 2021
  2. Kiziukiewicz T. (red.), Ustawa o rachunkowości. Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021
  3. C. Yacht, M.Lowenkron, Computer Accounting with Quickbooks online & Cloud Based Approach, McGraw-Hill, 2020, 3

Literatura dodatkowa

  1. ., Instrukcje wybranych systemów informatycznych rachunkowości, Symfonia FK, Rewizor GT, 0
  2. D. Kay, Computer Accounting with Quickbooks online, MaGraw-Hill, 2022, 3

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do doanych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont1
T-L-2Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego5
T-L-3Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego2
T-L-4Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych1
T-L-5Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych10
T-L-6Rozliczanie rozrachunków2
T-L-7Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych.1
T-L-8Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald na dowolny przedział czasowy1
T-L-9Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podsatwie danych wprowadzonych do systemu4
T-L-10Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego1
T-L-11Zaliczenie przedmiotu2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych30
A-L-2Przygotowanie do zajęć20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/06_W01Student zna i rozumie zasady obsługi wybranego programu finansowo-księgowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji), a także metody i narzędzia (w tym informatyczne) pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych dotyczących zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W07Zna i rozumie fundamentalne dylematy ekonomiczne oraz społeczne współczesnej cywilizacji, w tym gospodarki
E_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w instytucjach społeczno-gospodarczych, a także zarządzającego nimi, rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania oraz procedurami obsługi finansowo-księgowych systemów informatycznych
Treści programoweT-L-8Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald na dowolny przedział czasowy
T-L-9Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podsatwie danych wprowadzonych do systemu
T-L-10Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego
T-L-7Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych.
T-L-1Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do doanych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont
T-L-3Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego
T-L-4Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych
T-L-5Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych
T-L-2Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego
T-L-6Rozliczanie rozrachunków
Metody nauczaniaM-1wyjaśnienie
M-2metoda przypadków
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad obsługi wybranego systemu finansowo-księgowego
3,0Student ma wiedzę i rozumie, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze
3,5Student ma wiedzę i rozumie, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności,
4,0Student ma wiedzę i rozumie, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów
4,5Student ma wiedzę i rozumie, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę i bardzo dobrze rozumie, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/06_U01Student potrafi obsługiwać wybrany system finasnowo-księgowy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U09Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współpracować z innymi osobami w ramach działań zespołowych
E_1A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji i interpretacji procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem metod i narzędzi właściwych dla ekonomii
E_1A_U03Potrafi rozwiązywać zadania i problemy w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając właściwie źródła i informacje z nich pochodzące, dokonując ich oceny, krytycznej analizy i syntezy
E_1A_U04Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
E_1A_U05Potrafi komunikować się z otoczeniem posługując się specjalistyczną terminologią z zakresu ekonomii i finansów
E_1A_U10Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie studentów do obsługi wybranego programu finansowo-księgowego
Treści programoweT-L-8Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald na dowolny przedział czasowy
T-L-9Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podsatwie danych wprowadzonych do systemu
T-L-10Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego
T-L-7Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych.
T-L-1Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do doanych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont
T-L-3Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego
T-L-4Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych
T-L-5Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych
T-L-2Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego
T-L-6Rozliczanie rozrachunków
Metody nauczaniaM-1wyjaśnienie
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć labolatoryjnych
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi obsługiwać wybranego systemu finasnowo-księgowego
3,0Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze
3,5Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności
4,0Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów
4,5Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów
5,0Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/06_K01Student jest gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu
E_1A_K03Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K02Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania przedsięwzięć dla środowiska społecznego, a także inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
E_1A_K05Jest gotów do wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
E_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a także ma świadomość konieczności zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania oraz procedurami obsługi finansowo-księgowych systemów informatycznych
C-2Przygotowanie studentów do obsługi wybranego programu finansowo-księgowego
Treści programoweT-L-8Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald na dowolny przedział czasowy
T-L-9Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podsatwie danych wprowadzonych do systemu
T-L-10Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego
T-L-7Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych.
T-L-1Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do doanych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont
T-L-3Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego
T-L-4Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych
T-L-5Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych
T-L-2Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego
T-L-6Rozliczanie rozrachunków
Metody nauczaniaM-1wyjaśnienie
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć labolatoryjnych
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
3,0Student czasami przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
3,5Student często przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
4,0Student bardzo często przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
5,0Student jest zawsze gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi