Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Polityka innowacyjności:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Polityka innowacyjności | ||
Specjalność | Innowacje w gospodarce | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza na temat zjawisk gospodarczych i innowacji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Dostarczenie informacji i wiedzy o najlepszych praktykach realizacji polityki innowacyjnej i jej roli we wzroście konkurencyjności gospodarki; |
C-2 | Zapoznanie studentów z praktycznymi ścieżkami poszukiwania i wdrażania innowacji (od idei do komercjalizacji) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Definicja i interpretacja innowacji | 2 |
T-K-2 | Aktywna polityka społeczna jako przykład innowacji | 2 |
T-K-3 | Innowacje w pomocy społecznej – analiza przykładów w Polsce i UE | 4 |
T-K-4 | Innowacje społeczne – m.in. aktywizacja osób zagrożonych ubóstwem, opieka nad osobami niepełnosprawnymi | 2 |
T-K-5 | Idee vs rzeczywistości innowacji społecznych | 2 |
T-K-6 | Prezentacje projektów przygotowanych przez studentów | 6 |
T-K-7 | Zaliczenie | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Polityka innowacyjności – istota zakres i cele. Koncepcja innowacji społecznych | 4 |
T-W-2 | Instrumenty polityki innowacyjności. Etapy tworzenia innowacji społecznych | 4 |
T-W-3 | Polityka wspierania innowacyjności w Polsce i Unii Europejskiej | 3 |
T-W-4 | Perspektywa 2021-2027 a innowacyjność. European Social Innovation Competition | 3 |
T-W-5 | Polityka innowacyjna państwa. Finansowanie i zarządzanie | 2 |
T-W-6 | Różne poziomy agregacji dla polityki innowacyjnej (mega, makro, mezo, regio, mikro) | 2 |
T-W-7 | Gospodarka a innowacje technologiczne – powstawanie narodowych systemów innowacji | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-K-2 | Wyszukiwanie i analiza wskazanej literatury | 13 |
A-K-3 | Przygotowanie projektu | 14 |
A-K-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 13 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | Egzamin | 2 |
A-W-3 | przygotowanie do egzaminu | 23 |
A-W-4 | Wyszukiwanie i analizowanie wskazanej literatury | 20 |
65 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
M-2 | Metoda aktywizująca: metoda przypadków (case study) |
M-3 | Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena z egzaminu pisemnego |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z projektu przygotowanego przez studenta |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium w formie pisemnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/2.2_W01 Student zna i rozumie tematykę innowacyjności, jej roli we wzroście konkurencyjności kraju, regionu, przedsiębiorstwa | E_2A_W03, E_2A_W02, E_2A_W01 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/2.2_U01 Student potrafi określać warunki dostępu do źródeł innowacji w gospodarce i społeczeństwie | E_2A_U13, E_2A_U01 | — | C-1, C-2 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/2.2_K01 Student jest gotów do kreowania kultury innowacji i wskazywania przykładów innowacji społecznych | E_2A_K04, E_2A_K03 | — | C-1, C-2 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/2.2_W01 Student zna i rozumie tematykę innowacyjności, jej roli we wzroście konkurencyjności kraju, regionu, przedsiębiorstwa | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie tematyki innowacyjności, jej roli we wzroście konkurencyjności kraju, regionu, przedsiębiorstwa |
3,0 | Student zna i rozumie tematykę innowacyjności, jej roli we wzroście konkurencyjności kraju, regionu, przedsiębiorstwa w stopniu dostatecznym ( co najmniej 55%). | |
3,5 | Student zna i rozumie tematykę innowacyjności, jej roli we wzroście konkurencyjności kraju, regionu, przedsiębiorstwa w stopniu dostatecznym plus ( co najmniej 65%). | |
4,0 | Student zna i rozumie tematykę innowacyjności, jej roli we wzroście konkurencyjności kraju, regionu, przedsiębiorstwa w stopniu dobrym ( co najmniej 75%). | |
4,5 | Student zna i rozumie tematykę innowacyjności, jej roli we wzroście konkurencyjności kraju, regionu, przedsiębiorstwa w stopniu dobrym plus ( co najmniej 85%) | |
5,0 | Student zna i rozumie tematykę innowacyjności, jej roli we wzroście konkurencyjności kraju, regionu, przedsiębiorstwa w stopniu bardzo dobrym ( co najmniej 95%). |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/2.2_U01 Student potrafi określać warunki dostępu do źródeł innowacji w gospodarce i społeczeństwie | 2,0 | Student nie potrafi określać warunkiów dostępu do źródeł innowacji w gospodarce i społeczeństwie |
3,0 | Student potrafi określać warunki dostępu do źródeł innowacji w gospodarce i społeczeństwie w stopniu dostatecznym ( co najmniej 55%). | |
3,5 | Student potrafi określać warunki dostępu do źródeł innowacji w gospodarce i społeczeństwie w stopniu dostatecznym plus ( co najmniej 65%). | |
4,0 | Student potrafi określać warunki dostępu do źródeł innowacji w gospodarce i społeczeństwie w stopniu dobrym ( co najmniej 75%). | |
4,5 | Student potrafi określać warunki dostępu do źródeł innowacji w gospodarce i społeczeństwie w stopniu dobrym plus ( co najmniej 85%). | |
5,0 | Student potrafi określać warunki dostępu do źródeł innowacji w gospodarce i społeczeństwie w stopniu bardzo dobrym ( co najmniej 95%). |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/2.2_K01 Student jest gotów do kreowania kultury innowacji i wskazywania przykładów innowacji społecznych | 2,0 | Student nie jest gotów do kreowania kultury innowacji i wskazywania przykładów innowacji społecznych |
3,0 | Student jest gotów do kreowania kultury innowacji i wskazywania przykładów innowacji społecznych w stopniu dostatecznym ( co najmniej 55%). | |
3,5 | Student jest gotów do kreowania kultury innowacji i wskazywania przykładów innowacji społecznych w stopniu dostatecznym plus ( co najmniej 65%). | |
4,0 | Student jest gotów do kreowania kultury innowacji i wskazywania przykładów innowacji społecznych w stopniu dobrym ( co najmniej 75%). | |
4,5 | Student jest gotów do kreowania kultury innowacji i wskazywania przykładów innowacji społecznych w stopniu dobrym plus ( co najmniej 85%). | |
5,0 | Student jest gotów do kreowania kultury innowacji i wskazywania przykładów innowacji społecznych w stopniu bardzo dobrym ( co najmniej 95%). |
Literatura podstawowa
- Krzysztof Santarek, Józef Gawlik, Anna Boratyńska-Sala, Anna Kiełbus, Wacław Gierulski, Bożena Kaczmarska, Aleksandra Sulerz, Działania rozwijające kreatywność i innowacyjność studentów : ekspertyza Komitetu Inżynierii Produkcji Polskiej Akademii Nauk, Polska Akademia Nauk. Komitet Inżynierii Produkcji. Warszawa :, Warszawa, 2016
- Ewa Gruszewska, Kreacja, innowacyjność, handel zagraniczny, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok, 2015
Literatura dodatkowa
- Kogabayev, Timur & Maziliauskas, Antanas, The definition and classification of innovation., Holistica. 8. 10.1515/hjbpa-2017-0005., 2017, https://www.researchgate.net/publication/318180953_The_definition_and_classification_of_innovation