Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Fundusze na innowacje:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fundusze na innowacje
Specjalność Innowacje w gospodarce
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Milena Bera <Milena.Bera@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK3 40 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z przedmiotów mikroekonomia i makroekonomia.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy z zakresu źródeł finansowania projektów innowacyjnych.
C-2Zapoznanie studentów z metodami i narzędziami pozwalającymi na zaplanowanie i zrealizowanie innowacyjnego projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami).
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu budowania partnerstwa na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Przegląd możliwych źródeł wsparcia dla projektów innowacyjnych4
T-K-2Logika interwencji funduszy unijnych. Źródła informacji o funduszach europejskich2
T-K-3Polityka Unii Europejskiej i priorytetowe obszary wsparcia3
T-K-4Inteligentne specjalizacje4
T-K-5Przeznaczenie i kategorie pomocy publicznej adresowanej do przedsiębiorstw z sektora MSP3
T-K-6Znaczenie projektów innowacyjnych w rozwoju regionu3
T-K-7Ryzyko a finansowanie projektów innowacyjnych4
T-K-8Zasady tworzenia struktur organizacyjnych odpowiednich dla kierowania innowacjami6
T-K-9Ocena efektywności finansowania projektu innowacyjnego4
T-K-10Etapy realizacji projektu innowacyjnego5
T-K-11Kolokwium zaliczeniowe2
40

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach40
A-K-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu i studiami przypadków.45
A-K-3Przygotowanie do kolokwium.40
125

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład inofrmacyjny, wykład konwersatoryjny, burza mózgów
M-2ćwiczenia przedmiotowe, wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test pisemny.
S-2Ocena formująca: Odpowiedzi na pytania w trakcie zajęć.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/3.1_W01
Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych. oraz proces planowania projektów innowacyjnych.
E_2A_W03, E_2A_W04, E_2A_W05, E_2A_W08, E_2A_W09, E_2A_W10, E_2A_W02, E_2A_W06, E_2A_W07, E_2A_W01C-1, C-2T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/3.1_U01
Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.
E_2A_U04, E_2A_U09, E_2A_U03, E_2A_U05, E_2A_U06, E_2A_U07, E_2A_U08, E_2A_U11, E_2A_U12, E_2A_U13, E_2A_U01, E_2A_U02C-1, C-2, C-3T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10, T-K-11M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/3.1_K01
Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K04, E_2A_K06, E_2A_K03, E_2A_K05C-1, C-2, C-3T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/3.1_W01
Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych. oraz proces planowania projektów innowacyjnych.
2,0Student nie zna i nie rozumie źródeł finansowania projektów innowacyjnych oraz nie zna i nie rozumie metod i narzędzi pozwalających na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami).
3,0Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dostatecznym (co najmniej w 55%).
3,5Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dostatecznym plus (co najmniej w 65%).
4,0Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dobrym (co najmniej w 75%).
4,5Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dobrym plus (co najmniej w 85%)
5,0Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu bardzo dobrym (co najmniej w 95%).

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/3.1_U01
Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.
2,0Student nie potrafi analizować i nie potrafi projektować struktury źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz nie potrafi budować partnerstwa na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.
3,0Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dostatecznym ( co najmniej w 55%).
3,5Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dostatecznym plus( co najmniej w 65%).
4,0Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dobrym ( co najmniej w 75%).
4,5Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dobrym plus( co najmniej w 85%).
5,0Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu bardzo dobrym ( co najmniej w 95%).

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/3.1_K01
Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
2,0Student nie jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
3,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dostatecznym (co najmniej w 55%).
3,5Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dostatecznym plus (co najmniej w 65%).
4,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dobrym (co najmniej w 75%).
4,5Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dobrym plus (co najmniej w 85%).
5,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie bardzo dobrym (co najmniej w 95%).

Literatura podstawowa

  1. Sołtyskik M, Projektowanie strategii innowacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2021
  2. Plata – Nalborski K., Projekty z dotacją. Podręcznik konsultanta, wnioskodawcy i beneficjenta, OnePress, Gliwice, 2017
  3. Rogulenko, Tatyana; Orlov, Evgeniy Vladimirovich; Smolyakov, Oleg Alexandrovich; Bodiako, Anna Vladimirovna, Analytical methods to assess financial capacity in face of innovation projects risks, 2021, : https://www.econbiz.de/Record/analytical-methods-to-assess-financial-capacity-in-face-of-innovation-projects-risks-rogulenko-tatyana/10013200835

Literatura dodatkowa

  1. Waniak-Michalak H., Pozabankowe źródła finansowania małych i średnich przedsiębiorstw, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2007
  2. Christiansen C.M., Anthony S. D., Innowacje. Następny krok, Wydawnictwo Studio Emka, Wydawnictwo Studio Emka, 2010

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Przegląd możliwych źródeł wsparcia dla projektów innowacyjnych4
T-K-2Logika interwencji funduszy unijnych. Źródła informacji o funduszach europejskich2
T-K-3Polityka Unii Europejskiej i priorytetowe obszary wsparcia3
T-K-4Inteligentne specjalizacje4
T-K-5Przeznaczenie i kategorie pomocy publicznej adresowanej do przedsiębiorstw z sektora MSP3
T-K-6Znaczenie projektów innowacyjnych w rozwoju regionu3
T-K-7Ryzyko a finansowanie projektów innowacyjnych4
T-K-8Zasady tworzenia struktur organizacyjnych odpowiednich dla kierowania innowacjami6
T-K-9Ocena efektywności finansowania projektu innowacyjnego4
T-K-10Etapy realizacji projektu innowacyjnego5
T-K-11Kolokwium zaliczeniowe2
40

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach40
A-K-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu i studiami przypadków.45
A-K-3Przygotowanie do kolokwium.40
125
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/3.1_W01Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych. oraz proces planowania projektów innowacyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metodologię badań w zakresie dyscypliny ekonomia i finanse
E_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne, relacje między nimi, występujące w nich więzi i rządzące nimi prawidłowości
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W08Zna i rozumie w pogłębionym stopniu system finansowy i jego wpływ na funkcjonowanie gospodarki
E_2A_W09Zna i rozumie fundamentalne dylematy i wyzwania ekonomiczne oraz społeczne współczesnej cywilizacji
E_2A_W10Zna i rozumie normy i reguły prawne, ekonomiczne, organizacyjne, etyczne i inne warunkujące funkcjonowanie gospodarki, w tym podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych
E_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i znaczenie ekonomii i finansów w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi i kierunki jej rozwoju
E_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody gromadzenia, przetwarzania, interpretacji i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a w szczególności metody ilościowe (w tym wnioskowanie statystyczne, ekonometrię i prognozowanie procesów ekonomicznych) oraz metody analizy ekonomiczno-finansowej
E_2A_W07Zna i rozumie w pogłębionym stopniu koncepcje i metody gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
E_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy z zakresu źródeł finansowania projektów innowacyjnych.
C-2Zapoznanie studentów z metodami i narzędziami pozwalającymi na zaplanowanie i zrealizowanie innowacyjnego projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami).
Treści programoweT-K-1Przegląd możliwych źródeł wsparcia dla projektów innowacyjnych
T-K-2Logika interwencji funduszy unijnych. Źródła informacji o funduszach europejskich
T-K-3Polityka Unii Europejskiej i priorytetowe obszary wsparcia
T-K-4Inteligentne specjalizacje
T-K-5Przeznaczenie i kategorie pomocy publicznej adresowanej do przedsiębiorstw z sektora MSP
T-K-6Znaczenie projektów innowacyjnych w rozwoju regionu
T-K-7Ryzyko a finansowanie projektów innowacyjnych
T-K-8Zasady tworzenia struktur organizacyjnych odpowiednich dla kierowania innowacjami
T-K-9Ocena efektywności finansowania projektu innowacyjnego
T-K-10Etapy realizacji projektu innowacyjnego
Metody nauczaniaM-1wykład inofrmacyjny, wykład konwersatoryjny, burza mózgów
M-2ćwiczenia przedmiotowe, wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test pisemny.
S-2Ocena formująca: Odpowiedzi na pytania w trakcie zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie źródeł finansowania projektów innowacyjnych oraz nie zna i nie rozumie metod i narzędzi pozwalających na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami).
3,0Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dostatecznym (co najmniej w 55%).
3,5Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dostatecznym plus (co najmniej w 65%).
4,0Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dobrym (co najmniej w 75%).
4,5Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dobrym plus (co najmniej w 85%)
5,0Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu bardzo dobrym (co najmniej w 95%).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/3.1_U01Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi z zakresu ekonomii i finansów
E_2A_U09Potrafi prowadzić debatę na tematy dotyczące zagadnień gospodarczych, wykorzystując dorobek i poglądy autorytetów ekonomii i finansów
E_2A_U03Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania, prognozowania i modelowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
E_2A_U05Potrafi dobierać źródła finansowania przedsięwzięć gospodarczych i wykorzystać wiedzę z zakresu rachunkowości w procesach gospodarowania
E_2A_U06Potrafi posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania oraz weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
E_2A_U07Potrafi analizować trendy w gospodarce (w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, krajowym, regionalnym i lokalnym) oraz złożone problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii i finansów
E_2A_U08Potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne z zakresu ekonomii i finansów ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców
E_2A_U11Potrafi przygotować w języku polskim lub obcym prace pisemne lub wystąpienia ustne z zakresu ekonomii i finansów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U12Potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym kierownicze role
E_2A_U13Potrafi samodzielnie planować i realizować proces własnego uczenia przez całe życie oraz inspirować innych do samodoskonalenia
E_2A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywania zadań w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
E_2A_U02Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji, wyjaśniania oraz prognozowania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz relacji między nimi, stosując właściwy dobór źródeł i informacji poprzez ich ocenę, krytyczną analizę, syntezę i twórczą interpretację
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy z zakresu źródeł finansowania projektów innowacyjnych.
C-2Zapoznanie studentów z metodami i narzędziami pozwalającymi na zaplanowanie i zrealizowanie innowacyjnego projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami).
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu budowania partnerstwa na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.
Treści programoweT-K-1Przegląd możliwych źródeł wsparcia dla projektów innowacyjnych
T-K-2Logika interwencji funduszy unijnych. Źródła informacji o funduszach europejskich
T-K-3Polityka Unii Europejskiej i priorytetowe obszary wsparcia
T-K-4Inteligentne specjalizacje
T-K-5Przeznaczenie i kategorie pomocy publicznej adresowanej do przedsiębiorstw z sektora MSP
T-K-6Znaczenie projektów innowacyjnych w rozwoju regionu
T-K-7Ryzyko a finansowanie projektów innowacyjnych
T-K-8Zasady tworzenia struktur organizacyjnych odpowiednich dla kierowania innowacjami
T-K-9Ocena efektywności finansowania projektu innowacyjnego
T-K-10Etapy realizacji projektu innowacyjnego
T-K-11Kolokwium zaliczeniowe
Metody nauczaniaM-1wykład inofrmacyjny, wykład konwersatoryjny, burza mózgów
M-2ćwiczenia przedmiotowe, wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test pisemny.
S-2Ocena formująca: Odpowiedzi na pytania w trakcie zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować i nie potrafi projektować struktury źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz nie potrafi budować partnerstwa na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.
3,0Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dostatecznym ( co najmniej w 55%).
3,5Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dostatecznym plus( co najmniej w 65%).
4,0Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dobrym ( co najmniej w 75%).
4,5Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dobrym plus( co najmniej w 85%).
5,0Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu bardzo dobrym ( co najmniej w 95%).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/3.1_K01Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści
E_2A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z zakresu ekonomii i finansów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
E_2A_K04Jest gotów do myślenia i rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
E_2A_K06Jest gotów do wykazywania tolerancji i otwartości wobec różnych poglądów, postaw i kultur
E_2A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, etyczne i polityczne oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
E_2A_K05Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się warunków i potrzeb społecznych przez identyfikację dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, przestrzeganie i rozwijanie zasad etyki zawodowej, podtrzymywanie etosu zawodowego i rozwijanie dorobku zawodu
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy z zakresu źródeł finansowania projektów innowacyjnych.
C-2Zapoznanie studentów z metodami i narzędziami pozwalającymi na zaplanowanie i zrealizowanie innowacyjnego projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami).
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu budowania partnerstwa na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.
Treści programoweT-K-1Przegląd możliwych źródeł wsparcia dla projektów innowacyjnych
T-K-2Logika interwencji funduszy unijnych. Źródła informacji o funduszach europejskich
T-K-3Polityka Unii Europejskiej i priorytetowe obszary wsparcia
T-K-4Inteligentne specjalizacje
T-K-5Przeznaczenie i kategorie pomocy publicznej adresowanej do przedsiębiorstw z sektora MSP
T-K-6Znaczenie projektów innowacyjnych w rozwoju regionu
T-K-7Ryzyko a finansowanie projektów innowacyjnych
T-K-8Zasady tworzenia struktur organizacyjnych odpowiednich dla kierowania innowacjami
T-K-9Ocena efektywności finansowania projektu innowacyjnego
T-K-10Etapy realizacji projektu innowacyjnego
Metody nauczaniaM-1wykład inofrmacyjny, wykład konwersatoryjny, burza mózgów
M-2ćwiczenia przedmiotowe, wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test pisemny.
S-2Ocena formująca: Odpowiedzi na pytania w trakcie zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
3,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dostatecznym (co najmniej w 55%).
3,5Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dostatecznym plus (co najmniej w 65%).
4,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dobrym (co najmniej w 75%).
4,5Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dobrym plus (co najmniej w 85%).
5,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie bardzo dobrym (co najmniej w 95%).