Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | E_2A_D3/3.1_U01 | Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie
oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_2A_U04 | Potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi z zakresu ekonomii i finansów |
---|
E_2A_U09 | Potrafi prowadzić debatę na tematy dotyczące zagadnień gospodarczych, wykorzystując dorobek i poglądy autorytetów ekonomii i finansów |
E_2A_U03 | Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania, prognozowania i modelowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych |
E_2A_U05 | Potrafi dobierać źródła finansowania przedsięwzięć gospodarczych i wykorzystać wiedzę z zakresu rachunkowości w procesach gospodarowania |
E_2A_U06 | Potrafi posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania oraz weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne |
E_2A_U07 | Potrafi analizować trendy w gospodarce (w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, krajowym, regionalnym i lokalnym) oraz złożone problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii i finansów |
E_2A_U08 | Potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne z zakresu ekonomii i finansów ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców |
E_2A_U11 | Potrafi przygotować w języku polskim lub obcym prace pisemne lub wystąpienia ustne z zakresu ekonomii i finansów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
E_2A_U12 | Potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym kierownicze role |
E_2A_U13 | Potrafi samodzielnie planować i realizować proces własnego uczenia przez całe życie oraz inspirować innych do samodoskonalenia |
E_2A_U01 | Potrafi wykorzystać wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywania zadań w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny |
E_2A_U02 | Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji, wyjaśniania oraz prognozowania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz relacji między nimi, stosując właściwy dobór źródeł i informacji poprzez ich ocenę, krytyczną analizę, syntezę i twórczą interpretację |
Cel przedmiotu | C-1 | Zdobycie wiedzy z zakresu źródeł finansowania projektów innowacyjnych. |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z metodami i narzędziami pozwalającymi na zaplanowanie i zrealizowanie innowacyjnego projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami). |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu budowania partnerstwa na rzecz realizacji projektów innowacyjnych. |
Treści programowe | T-K-1 | Przegląd możliwych źródeł wsparcia dla projektów innowacyjnych |
---|
T-K-2 | Logika interwencji funduszy unijnych. Źródła informacji o funduszach europejskich |
T-K-3 | Polityka Unii Europejskiej i priorytetowe obszary wsparcia |
T-K-4 | Inteligentne specjalizacje |
T-K-5 | Przeznaczenie i kategorie pomocy publicznej adresowanej do przedsiębiorstw z sektora MSP |
T-K-6 | Znaczenie projektów innowacyjnych w rozwoju regionu |
T-K-7 | Ryzyko a finansowanie projektów innowacyjnych |
T-K-8 | Zasady tworzenia struktur organizacyjnych odpowiednich dla kierowania innowacjami |
T-K-9 | Ocena efektywności finansowania projektu innowacyjnego |
T-K-10 | Etapy realizacji projektu innowacyjnego |
T-K-11 | Kolokwium zaliczeniowe |
Metody nauczania | M-1 | wykład inofrmacyjny, wykład konwersatoryjny, burza mózgów |
---|
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe, wykład problemowy |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Test pisemny. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Odpowiedzi na pytania w trakcie zajęć. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi analizować i nie potrafi projektować struktury źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz nie potrafi budować partnerstwa na rzecz realizacji projektów innowacyjnych. |
3,0 | Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dostatecznym ( co najmniej w 55%). |
3,5 | Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dostatecznym plus( co najmniej w 65%). |
4,0 | Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dobrym ( co najmniej w 75%). |
4,5 | Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dobrym plus( co najmniej w 85%). |
5,0 | Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu bardzo dobrym ( co najmniej w 95%). |