Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Centra logistyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Centra logistyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem oraz ekonomicznych uwarunkowań jego funkcjonowania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku | 2 |
T-A-2 | Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL | 2 |
T-A-3 | Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe | 2 |
T-A-4 | Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL | 2 |
T-A-5 | Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL | 2 |
T-A-6 | Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL | 2 |
T-A-7 | Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL | 2 |
T-A-8 | Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL. | 1 |
T-A-9 | Kierunki rozwoju CL w UE | 1 |
T-A-10 | Przedstawienie krótkich prezentacji | 1 |
T-A-11 | Zaliczenie | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-A-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 16 |
A-A-3 | Przygotowanie prezentacji | 16 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny |
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny |
M-3 | Metody aktywizujące: metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru |
S-2 | Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_C04/2.1_W01 Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka | E_2A_W04, E_2A_W05 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
E_2A_C04/2.1_W02 Student zna i rozumie pogłębione zagadnienia dotyczące wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania | E_2A_W04, E_2A_W05, E_2A_W01 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
E_2A_C04/2.1_W03 Student zna i rozumie pogłębione zagadnienia dotyczące poglądów na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji | E_2A_W04, E_2A_W05, E_2A_W01 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_C04/2.1_U01 Student potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia badawcze | E_2A_U03, E_2A_U02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
E_2A_C04/2.1_U02 Student potrafi analizować zjawiska społeczne, rozszerzone o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej | E_2A_U03, E_2A_U02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
E_2A_C04/2.1_U03 Student potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym | E_2A_U03, E_2A_U07, E_2A_U02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
E_2A_C04/2.1_U05 Student potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe i prawne | E_2A_U06 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_C04/2.1_K01 Student jest gotów do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewidywania wielokierunkowych skutków społecznych swojej działalności | E_2A_K03 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
E_2A_C04/2.1_K02 Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | E_2A_K04 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
E_2A_C04/2.1_K04 Student jest gotów do skutecznego realizowania postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych | E_2A_K03 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_C04/2.1_W01 Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka | 2,0 | Nie posiada rozszerzonej wiedzy o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i pogłębionej wiedzy w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka |
3,0 | Posiada w stopniu dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka | |
3,5 | Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka | |
4,0 | Posiada w stopniu dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka | |
4,5 | Posiada w stopniu więcej niż dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka | |
5,0 | Posiada w stopniu bardzo dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka | |
E_2A_C04/2.1_W02 Student zna i rozumie pogłębione zagadnienia dotyczące wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania | 2,0 | Nie posiada pogłębionej wiedzy dotyczącej wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania |
3,0 | Posiada w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania | |
3,5 | Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania | |
4,0 | Posiada w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania | |
4,5 | Posiada w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania | |
5,0 | Posiada w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania | |
E_2A_C04/2.1_W03 Student zna i rozumie pogłębione zagadnienia dotyczące poglądów na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji | 2,0 | Nie posiada pogłębionej wiedzy o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji |
3,0 | Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dobrym | |
4,5 | Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_C04/2.1_U01 Student potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia badawcze | 2,0 | Nie potrafi prognozować i modelować złożonych procesów i zjawisk społecznych z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych |
3,0 | Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_C04/2.1_U02 Student potrafi analizować zjawiska społeczne, rozszerzone o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej | 2,0 | Nie posiada umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzonej o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej |
3,0 | Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dobrym | |
4,5 | Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_C04/2.1_U03 Student potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym | 2,0 | Nie potrafi śledzić i analizować trendów w gospodarce, oceniać efektów rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym |
3,0 | Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_C04/2.1_U05 Student potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe i prawne | 2,0 | Nie potrafi weryfikować swoich działań ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne |
3,0 | Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_C04/2.1_K01 Student jest gotów do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewidywania wielokierunkowych skutków społecznych swojej działalności | 2,0 | Nie opracowuje projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz nie przewiduje wielokierunkowych skutków społecznych swojej działalności |
3,0 | Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dobrym | |
4,5 | Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_C04/2.1_K02 Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | Nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy |
3,0 | Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym | |
4,5 | Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_C04/2.1_K04 Student jest gotów do skutecznego realizowania postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych | 2,0 | Nie realizuje skutecznie postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych |
3,0 | Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dobrym | |
4,5 | Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Skowron-Grabowska B., Centra logistyczne w łańcuchach dostaw, PWN, Warszawa, 2010
- Christowa Cz., Podstawy budowy i funkcjonowania portowych centrów logistycznych, Wydawnictwo Akademii Morskiej w Szczecinie, Szczecin, 2005
Literatura dodatkowa
- Paul R. Murphy jr, Donald F. Wood, Nowoczesna logistyka, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2011
- Gołembska E., Logistyka w gospodarce światowej, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2009
- Budner W. W., Logistics centre – location and its significance for the city, Conference: ISMC 2019 - 15th International Strategic Management Conference, 2019, (open access)
- Lipińska-Słota A., Mindur M., The Future of the European Logistics Centres as Nodal Objects of Intermodal Transport Infrastructure, Logistics and Transport No 2(38)/2018, 2018, (open access)
- Izdebski W., Szwed C., Skudlarski J., Kryś P., Formulating a uniform definition of a logistics centre, Research in Logistics & Production, Vol. 7, No. 4, 30 August 2017, 2017, (open access)
- Kostrzewski M., Filina-Dawidowicz L., Walusiak S., Modern technologies development in logistics centers: the case study of Poland, Transportation Research Procedia 55 (2021) 268–275, 2021, (open access)