Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Wycena i obrót nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Teoria stosunków międzynarodowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoria stosunków międzynarodowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z zakresu makro i mikroekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych kategorii ekonomicznych zwiazanych ze stosukami międzynarodowymi
C-2poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych teorii wymiany międzynarodowej
C-3zrozumienie przez studentów mechanizmów gospodarczych w skali międzynarodowej
C-4opanowanie umiejętności formułowania ogólnych wniosków dotyczących problemów ekonomicznych wspólczesnego świata

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-11. Przedklasyczne teorie wymiany międzynarodowej;2
T-A-22. Teoria i zasada kosztów absolutnych;2
T-A-33. Teoria i zasada kosztów komparatywnych;2
T-A-44. Wkład J.S. Milla i A. Marshalla – prawo wzajemnego popytu;2
T-A-55. Teoria i zasada kosztów realnych;2
T-A-66. Teoria i zasada kosztów alternatywnych;1
T-A-77. Teoria i zasada obfitości zasobów;1
T-A-88. Twierdzenia oparte na teorii obfitości zasobów;1
T-A-9Przedstawianie prezentacji2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć17
A-A-3Studiowanie literatuty10
A-A-4Prezentacja8
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca: wyklad informacyjny
M-2metoda problemowa: wykład problemowy
M-3metody aktywizujące: metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena zaangażowania i aktywności w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: ocena prezentacji przygotowanych przez studentów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O15_W01
Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia ekonomiczne
E_1A_W01C-2, C-4, C-3T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-3, T-A-8, T-A-6M-3, M-1, M-2S-2
E_1A_O15_W02
Student zna i rozumie pojęcie i metody interwencjonizmu państwowego
E_1A_W05C-1, C-2T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-3, T-A-8, T-A-6M-3, M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O15_U01
Potrafi identyfikować główne tendencje we współczesnych stosunkach międzynarodowych
E_1A_U01C-2, C-4, C-3T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-3, T-A-8, T-A-6M-3S-2
E_1A_O15_U02
Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
E_1A_U01, E_1A_U06C-1, C-2, C-4, C-3T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-3, T-A-8, T-A-6M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O15_K01
Student jest gotów do przyjęcia kreatywnej postawy w rozwiązywaniu problemów
E_1A_K01C-2, C-4, C-3T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-3, T-A-8, T-A-6M-3S-1
E_1A_O15_K02
Student jest gotów do rozwiązywania problemów ekonomicznych
E_1A_K02C-2, C-4, C-3T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-3, T-A-8, T-A-6M-3S-2
E_1A_O15_K03
Student jest gotów do rozwijania wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze
E_1A_K04C-4, C-3T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-3, T-A-8, T-A-6M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O15_W01
Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia ekonomiczne
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_O15_W02
Student zna i rozumie pojęcie i metody interwencjonizmu państwowego
2,0nie zna pojęcia i metod interwencjonizmu państwowego
3,0Zna pojęcie i metody interwencjonizmu państwowego w stopniu dostatecznym
3,5Zna pojęcie i metody interwencjonizmu państwowego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna pojęcie i metody interwencjonizmu państwowegow stopniu dobrym
4,5Zna pojęcie i metody interwencjonizmu państwowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna pojęcie i metody interwencjonizmu państwowego w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O15_U01
Potrafi identyfikować główne tendencje we współczesnych stosunkach międzynarodowych
2,0Nie zna podstawowych tendencji we współczesnych stosunkach międzynarodowych
3,0Posiada umiejętności z zakresu identyfikacji podstawowych tendencji w wymianie międzynarodowej w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi analizować tendencje w gospodarce globalnej odnosząc się do podstawowych teorii wymiany międzynarodowej w stopniu więcej, niż dostatecznym
4,0Radzi sobie z analizą bieżącej sytuacji w stosunkach międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Samodzielnie wyciąga wnioski z obserwacji bieżących tendencji w stosunkach w stopniu więcej, niż dobrym
5,0Potrafi samodzielnie analizować i wyciągać wnioski z obserwacji bieżących tendencji w stosunkach międzynarodowych przy jednoczesnym odnoszeniu się to teorii wymiany międzynarodowej w stopniu bardzo dobrym
E_1A_O15_U02
Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O15_K01
Student jest gotów do przyjęcia kreatywnej postawy w rozwiązywaniu problemów
2,0Student wykazuje brak jakiejkolwiek kreatywności
3,0Student jest kreatywny w stopniu dostatecznym
3,5Student jest kreatywny w ztopniu więcej niż dostateczny
4,0Student wykazuje zaangażowanie i kreatywność w stopniu dobrym
4,5Student wykazuje ponadprzeciętną kreatywność w rozwiązywaniu problemów
5,0Student wykazuje bardzo dobrą kreatywność w rozwiązywaniu problemów
E_1A_O15_K02
Student jest gotów do rozwiązywania problemów ekonomicznych
2,0Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych
3,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_O15_K03
Student jest gotów do rozwijania wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze
2,0Student nie rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze
3,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu dostatecznym
3,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu dobrym
4,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu wieciej niż dobrym
5,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Kacperska E. (red.), Polska we współczesnych międzynarodowych stosunkach gospodarczych, SGGW, Warszawa, 2019
  2. Parleka A., Dywersyfikacja handlu zagranicznego a rozwój gospodarczy, PWN, Warszawa, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Misaja J, Teoria i polityka wzrostu gospodarczego, CeDeWu, Warszawa, 2010
  2. Salvatore, D., International Economics, Fordham University, Fordham, 2016

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-11. Przedklasyczne teorie wymiany międzynarodowej;2
T-A-22. Teoria i zasada kosztów absolutnych;2
T-A-33. Teoria i zasada kosztów komparatywnych;2
T-A-44. Wkład J.S. Milla i A. Marshalla – prawo wzajemnego popytu;2
T-A-55. Teoria i zasada kosztów realnych;2
T-A-66. Teoria i zasada kosztów alternatywnych;1
T-A-77. Teoria i zasada obfitości zasobów;1
T-A-88. Twierdzenia oparte na teorii obfitości zasobów;1
T-A-9Przedstawianie prezentacji2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć17
A-A-3Studiowanie literatuty10
A-A-4Prezentacja8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O15_W01Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia ekonomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-2poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych teorii wymiany międzynarodowej
C-4opanowanie umiejętności formułowania ogólnych wniosków dotyczących problemów ekonomicznych wspólczesnego świata
C-3zrozumienie przez studentów mechanizmów gospodarczych w skali międzynarodowej
Treści programoweT-A-22. Teoria i zasada kosztów absolutnych;
T-A-44. Wkład J.S. Milla i A. Marshalla – prawo wzajemnego popytu;
T-A-11. Przedklasyczne teorie wymiany międzynarodowej;
T-A-77. Teoria i zasada obfitości zasobów;
T-A-55. Teoria i zasada kosztów realnych;
T-A-33. Teoria i zasada kosztów komparatywnych;
T-A-88. Twierdzenia oparte na teorii obfitości zasobów;
T-A-66. Teoria i zasada kosztów alternatywnych;
Metody nauczaniaM-3metody aktywizujące: metoda przypadków
M-1metoda podająca: wyklad informacyjny
M-2metoda problemowa: wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena prezentacji przygotowanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O15_W02Student zna i rozumie pojęcie i metody interwencjonizmu państwowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w instytucjach społeczno-gospodarczych, a także zarządzającego nimi, rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych kategorii ekonomicznych zwiazanych ze stosukami międzynarodowymi
C-2poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych teorii wymiany międzynarodowej
Treści programoweT-A-22. Teoria i zasada kosztów absolutnych;
T-A-44. Wkład J.S. Milla i A. Marshalla – prawo wzajemnego popytu;
T-A-11. Przedklasyczne teorie wymiany międzynarodowej;
T-A-77. Teoria i zasada obfitości zasobów;
T-A-55. Teoria i zasada kosztów realnych;
T-A-33. Teoria i zasada kosztów komparatywnych;
T-A-88. Twierdzenia oparte na teorii obfitości zasobów;
T-A-66. Teoria i zasada kosztów alternatywnych;
Metody nauczaniaM-3metody aktywizujące: metoda przypadków
M-1metoda podająca: wyklad informacyjny
M-2metoda problemowa: wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena prezentacji przygotowanych przez studentów
S-1Ocena formująca: Ocena zaangażowania i aktywności w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna pojęcia i metod interwencjonizmu państwowego
3,0Zna pojęcie i metody interwencjonizmu państwowego w stopniu dostatecznym
3,5Zna pojęcie i metody interwencjonizmu państwowego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna pojęcie i metody interwencjonizmu państwowegow stopniu dobrym
4,5Zna pojęcie i metody interwencjonizmu państwowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna pojęcie i metody interwencjonizmu państwowego w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O15_U01Potrafi identyfikować główne tendencje we współczesnych stosunkach międzynarodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji i interpretacji procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem metod i narzędzi właściwych dla ekonomii
Cel przedmiotuC-2poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych teorii wymiany międzynarodowej
C-4opanowanie umiejętności formułowania ogólnych wniosków dotyczących problemów ekonomicznych wspólczesnego świata
C-3zrozumienie przez studentów mechanizmów gospodarczych w skali międzynarodowej
Treści programoweT-A-22. Teoria i zasada kosztów absolutnych;
T-A-44. Wkład J.S. Milla i A. Marshalla – prawo wzajemnego popytu;
T-A-11. Przedklasyczne teorie wymiany międzynarodowej;
T-A-77. Teoria i zasada obfitości zasobów;
T-A-55. Teoria i zasada kosztów realnych;
T-A-33. Teoria i zasada kosztów komparatywnych;
T-A-88. Twierdzenia oparte na teorii obfitości zasobów;
T-A-66. Teoria i zasada kosztów alternatywnych;
Metody nauczaniaM-3metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena prezentacji przygotowanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych tendencji we współczesnych stosunkach międzynarodowych
3,0Posiada umiejętności z zakresu identyfikacji podstawowych tendencji w wymianie międzynarodowej w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi analizować tendencje w gospodarce globalnej odnosząc się do podstawowych teorii wymiany międzynarodowej w stopniu więcej, niż dostatecznym
4,0Radzi sobie z analizą bieżącej sytuacji w stosunkach międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Samodzielnie wyciąga wnioski z obserwacji bieżących tendencji w stosunkach w stopniu więcej, niż dobrym
5,0Potrafi samodzielnie analizować i wyciągać wnioski z obserwacji bieżących tendencji w stosunkach międzynarodowych przy jednoczesnym odnoszeniu się to teorii wymiany międzynarodowej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O15_U02Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji i interpretacji procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem metod i narzędzi właściwych dla ekonomii
E_1A_U06Potrafi brać udział w debacie przedstawiając i oceniając różne stanowiska i opinie oraz dyskutować na temat wybranych problemów współczesnej gospodarki, wykorzystując dorobek i poglądy autorytetów ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-1poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych kategorii ekonomicznych zwiazanych ze stosukami międzynarodowymi
C-2poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych teorii wymiany międzynarodowej
C-4opanowanie umiejętności formułowania ogólnych wniosków dotyczących problemów ekonomicznych wspólczesnego świata
C-3zrozumienie przez studentów mechanizmów gospodarczych w skali międzynarodowej
Treści programoweT-A-22. Teoria i zasada kosztów absolutnych;
T-A-44. Wkład J.S. Milla i A. Marshalla – prawo wzajemnego popytu;
T-A-11. Przedklasyczne teorie wymiany międzynarodowej;
T-A-77. Teoria i zasada obfitości zasobów;
T-A-55. Teoria i zasada kosztów realnych;
T-A-33. Teoria i zasada kosztów komparatywnych;
T-A-88. Twierdzenia oparte na teorii obfitości zasobów;
T-A-66. Teoria i zasada kosztów alternatywnych;
Metody nauczaniaM-3metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zaangażowania i aktywności w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O15_K01Student jest gotów do przyjęcia kreatywnej postawy w rozwiązywaniu problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a także ma świadomość konieczności zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-2poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych teorii wymiany międzynarodowej
C-4opanowanie umiejętności formułowania ogólnych wniosków dotyczących problemów ekonomicznych wspólczesnego świata
C-3zrozumienie przez studentów mechanizmów gospodarczych w skali międzynarodowej
Treści programoweT-A-22. Teoria i zasada kosztów absolutnych;
T-A-44. Wkład J.S. Milla i A. Marshalla – prawo wzajemnego popytu;
T-A-11. Przedklasyczne teorie wymiany międzynarodowej;
T-A-77. Teoria i zasada obfitości zasobów;
T-A-55. Teoria i zasada kosztów realnych;
T-A-33. Teoria i zasada kosztów komparatywnych;
T-A-88. Twierdzenia oparte na teorii obfitości zasobów;
T-A-66. Teoria i zasada kosztów alternatywnych;
Metody nauczaniaM-3metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zaangażowania i aktywności w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje brak jakiejkolwiek kreatywności
3,0Student jest kreatywny w stopniu dostatecznym
3,5Student jest kreatywny w ztopniu więcej niż dostateczny
4,0Student wykazuje zaangażowanie i kreatywność w stopniu dobrym
4,5Student wykazuje ponadprzeciętną kreatywność w rozwiązywaniu problemów
5,0Student wykazuje bardzo dobrą kreatywność w rozwiązywaniu problemów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O15_K02Student jest gotów do rozwiązywania problemów ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania przedsięwzięć dla środowiska społecznego, a także inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
Cel przedmiotuC-2poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych teorii wymiany międzynarodowej
C-4opanowanie umiejętności formułowania ogólnych wniosków dotyczących problemów ekonomicznych wspólczesnego świata
C-3zrozumienie przez studentów mechanizmów gospodarczych w skali międzynarodowej
Treści programoweT-A-22. Teoria i zasada kosztów absolutnych;
T-A-44. Wkład J.S. Milla i A. Marshalla – prawo wzajemnego popytu;
T-A-11. Przedklasyczne teorie wymiany międzynarodowej;
T-A-77. Teoria i zasada obfitości zasobów;
T-A-55. Teoria i zasada kosztów realnych;
T-A-33. Teoria i zasada kosztów komparatywnych;
T-A-88. Twierdzenia oparte na teorii obfitości zasobów;
T-A-66. Teoria i zasada kosztów alternatywnych;
Metody nauczaniaM-3metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena prezentacji przygotowanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych
3,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O15_K03Student jest gotów do rozwijania wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu
Cel przedmiotuC-4opanowanie umiejętności formułowania ogólnych wniosków dotyczących problemów ekonomicznych wspólczesnego świata
C-3zrozumienie przez studentów mechanizmów gospodarczych w skali międzynarodowej
Treści programoweT-A-22. Teoria i zasada kosztów absolutnych;
T-A-44. Wkład J.S. Milla i A. Marshalla – prawo wzajemnego popytu;
T-A-11. Przedklasyczne teorie wymiany międzynarodowej;
T-A-77. Teoria i zasada obfitości zasobów;
T-A-55. Teoria i zasada kosztów realnych;
T-A-33. Teoria i zasada kosztów komparatywnych;
T-A-88. Twierdzenia oparte na teorii obfitości zasobów;
T-A-66. Teoria i zasada kosztów alternatywnych;
Metody nauczaniaM-2metoda problemowa: wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zaangażowania i aktywności w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze
3,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu dostatecznym
3,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu dobrym
4,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu wieciej niż dobrym
5,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu bardzo dobrym