Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Innowacje w gospodarce
Sylabus przedmiotu Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami | ||
Specjalność | Gospodarka nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza dotycząca rynku nieruchomości i gospodarki nieruchomościami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie i zrozumienie podstawowej wiedzy z zakresu posrednictwa w obrocie nieruchomościami |
C-2 | Opanowanie umiejętności stosowania różnych procedur w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami |
C-3 | Zapoznanie studentów z zasadami dokonywania różnych transakcji nieruchomościowych |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności posrednictwa w obrocie nieruchomościami |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika | 1 |
T-A-2 | Sporządzanie umowy pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, rodzaje umów | 2 |
T-A-3 | Działania pośrednika po stronie popytu | 4 |
T-A-4 | Działania pośrednika po stronie podaży | 4 |
T-A-5 | Wybrane czynności związane z zawarciem transakcji | 4 |
T-A-6 | Przygotowywanie projektów symulacji | 6 |
T-A-7 | Zaliczenie przedmiotu | 4 |
25 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami | 1 |
T-W-2 | Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami, standardy i etyka zawodowa, organizacje zawodowe pośrednika w obrocie nieruchomościami | 3 |
T-W-3 | Umowy pośrednictwa w obrocie nieruchomościami | 3 |
T-W-4 | Procedury w obrocie nieruchomościami | 3 |
T-W-5 | Czynności związane z zawieraniem transakcji | 1 |
T-W-6 | Zarządzanie biurem pośrednictwa w obrocie nieruchomościami | 3 |
T-W-7 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęciach | 25 |
A-A-2 | Przegląd wskazanej literatury | 10 |
A-A-3 | Przegląd wskazanych aktów prawnych | 10 |
A-A-4 | Praca nad przygotowaniem symulacji trancakscji | 5 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie wskazanej literatury | 4 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 6 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacją multimedialna |
M-2 | Dyskusja |
M-3 | Rozwiązywanie przykładów |
M-4 | Analiza studiów przypadków |
M-5 | Prezentacja projektów symulacji |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: praca zaliczeniowa w formie symulacji transakcji |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia pisemnego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D1/3.2_W01 Zna i rozumie rolę i funkcje pośrednika w obrocie nieruchomościami | E_2A_W05 | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-4 | M-3, M-4, M-5 | S-3, S-2 |
E_2A_D1/3.2_W02 Zna i rozumie uwarunkowania i procedury stosowane podczas transakcji kupna/sprzedaży, najmu, dzierżawy dotyczących różnych nieruchomości | E_2A_W04, E_2A_W06, E_2A_W07 | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D1/3.2_U01 Potrafi prawidłowo przeprowadzić procedurę transakcji kupna/sprzedaży, najmu, dzierżawy itd. dla różnych nieruchomości | E_2A_U01, E_2A_U02 | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-A-4 | M-2, M-1, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D1/3.2_K01 Gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli pośrednika w obrocie nieruchomościami | E_2A_K05 | — | C-2, C-4 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-A-4 | M-3, M-4, M-5 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D1/3.2_W01 Zna i rozumie rolę i funkcje pośrednika w obrocie nieruchomościami | 2,0 | Nie zna i nie rozumie roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami |
3,0 | W stopniu dostatecznym zna i rozumie rolę i funkcje pośrednika w obrocie nieruchomościami | |
3,5 | W stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie rolę i funkcje pośrednika w obrocie nieruchomościami | |
4,0 | W stopniu dobrym zna i rozumie rolę i funkcje pośrednika w obrocie nieruchomościami | |
4,5 | W stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie rolę i funkcje pośrednika w obrocie nieruchomościami | |
5,0 | W stopniu bardzo dobrym zna i rozumie rolę i funkcje pośrednika w obrocie nieruchomościami | |
E_2A_D1/3.2_W02 Zna i rozumie uwarunkowania i procedury stosowane podczas transakcji kupna/sprzedaży, najmu, dzierżawy dotyczących różnych nieruchomości | 2,0 | Nie zna i nie rozumie prcedur stosowanych w pośrednictwie w obrocie nieruchomościami dla różnych rodzajów transakcji |
3,0 | W stopniu dostatecznym student zna i rozumie prcedury stosowane w pośrednictwie w obrocie nieruchomościami dla różnych rodzajów transakcji | |
3,5 | W stopniu więcej niż dostateczny student zna i rozumie prcedury stosowane w pośrednictwie w obrocie nieruchomościami dla różnych rodzajów transakcji | |
4,0 | W stopniu dobrym student zna i rozumie prcedury stosowane w pośrednictwie w obrocie nieruchomościami dla różnych rodzajów transakcji | |
4,5 | W stopniu więcej niż dobry student zna i rozumie prcedury stosowane w pośrednictwie w obrocie nieruchomościami dla różnych rodzajów transakcji | |
5,0 | W stopniu bardzo dobrym student zna i rozumie prcedury stosowane w pośrednictwie w obrocie nieruchomościami dla różnych rodzajów transakcji |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D1/3.2_U01 Potrafi prawidłowo przeprowadzić procedurę transakcji kupna/sprzedaży, najmu, dzierżawy itd. dla różnych nieruchomości | 2,0 | Student nie potrafi zidentyfikować wybranych procedur i samodzielnie przepowdzić symulacji transakcji dla różnych nieruchomości |
3,0 | Student potrafi zidentyfikować wybranne procedury i samodzielnie przepowdzić symulację transakcji dla różnych nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi zidentyfikować wybranne procedury i samodzielnie przepowdzić symulację transakcji dla różnych nieruchomości w stopniu więcej niż dostateczny | |
4,0 | Student potrafi zidentyfikować wybranne procedury i samodzielnie przepowdzić symulację transakcji dla różnych nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi zidentyfikować wybranne procedury i samodzielnie przepowdzić symulację transakcji dla różnych nieruchomości w stopniu więcej niż dobry | |
5,0 | Student potrafi zidentyfikować wybranne procedury i samodzielnie przepowdzić symulację transakcji dla różnych nieruchomości w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D1/3.2_K01 Gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli pośrednika w obrocie nieruchomościami | 2,0 | Student nie jest gotów pełnić rolę pośrednika w obrocie nieruchomościami |
3,0 | W stopniu dostatecznym student jest gotów pełnić rolę pośrednika w obrocie nieruchomościami | |
3,5 | W stopniu więcej niz dostateczny student jest gotów pełnić rolę pośrednika w obrocie nieruchomościami | |
4,0 | W stopniu dobryym student jest gotów pełnić rolę pośrednika w obrocie nieruchomościami | |
4,5 | W stopniu więcej niż dobry student jest gotów pełnić rolę pośrednika w obrocie nieruchomościami | |
5,0 | W stopniu bardzo dobrym student jest gotów pełnić rolę pośrednika w obrocie nieruchomościami |
Literatura podstawowa
- Karpiński W., Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami. Tworzenie i doskonalenie warsztatu pracy., C.H.Beck, Warszawa, 2012
- Wysokińska U., Instrukcja obsługi biura pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, Terra Nowa, Gdańsk, 2011, Wydanie II
- Brzesczyńska S., Umowy w obrocie nieruchomościami. Aspekty podatkowe i cywilnoprawne. . Nieruchomości w praktyce., C.H.Beck, Warszawa, 2020
- Strzelczyk R., Prawo obrotu nieruchomościami., C.H.Beck, Warszawa, 2019
- Brzeszczyńska S., Ciepła H., Obrót nieruchomościami w praktyce notarialnej, sądowej, egzekucyjnej, podatkowej z wzorami umów, Wolters Kluver, Warszawa, 2018
- Brzezińskiego Z. (red.), Pośrednik na rynku nieruchomości, Poltext, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Real Estate Magazine, Forum Media Polska Sp. z o.o., Poznań, 2020, dwumiesięcznik
- Świat nieruchomości, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, 2020, kwartalnik
- Nieruchomości, C.H.Beck, Warszawa, 2020, kwartalnik
- Lucille R. Young, The successful Real Estate agent: How to build a profitable business as a real estate agent in your first, Independently published, 2022