Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
Sylabus przedmiotu Marketing management and planning:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Economics | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing management and planning | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of basics of marketing |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To know the basic concepts of marketing management. |
C-2 | To have basic knowledge about the stages of preparing marketing plans |
C-3 | Be able to carry out marketing analyzes and formulate marketing strategies. |
C-4 | Education of market-oriented attitudes. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | General analysis of the company's situation | 4 |
T-A-2 | Company's mission and market | 2 |
T-A-3 | SWOT analysis | 2 |
T-A-4 | Analysis of the attractiveness of market segments | 2 |
T-A-5 | Product positioning | 3 |
T-A-6 | Planning the company's marketing strategy | 4 |
T-A-7 | Marketing program: product, price, place, promotion | 4 |
T-A-8 | Ongoing management of the implementation of marketing plans | 4 |
25 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The essence, process, stages and functions of marketing management | 4 |
T-W-2 | Structure of marketing plan | 4 |
T-W-3 | Marketing program: product, price, place, promotion | 3 |
T-W-4 | Control of marketing plan | 3 |
T-W-5 | Course passing - test | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | In-class participation | 25 |
A-A-2 | Analysis of the company's situation - group work | 12 |
A-A-3 | Case study analysis - group work | 11 |
A-A-4 | consultations | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | In-class participation | 15 |
A-W-2 | Preparation for test | 8 |
A-W-3 | student's own work | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture |
M-2 | Problem lecture |
M-3 | Case study analysis |
M-4 | preparation and presentation of projects using multimedia forms |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Assessment of in-class participation |
S-2 | Ocena podsumowująca: Project - case study and solution proposals |
S-3 | Ocena podsumowująca: Colloquium - test and problem questions. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_C14/4.4_W01 The student knows and understands the basic concepts of marketing management and planning | Ec_1A_W01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-3 |
Ec_1A_C14/4.4_W02 The student knows and understands the structure and content of the marketing plan | Ec_1A_W05, Ec_1A_W07, Ec_1A_W08 | — | C-2, C-3 | T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-3 | M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_C14/4.4_U01 The student can use knowledge to create a marketing plan | Ec_1A_U01, Ec_1A_U04, Ec_1A_U07 | — | C-4, C-3 | T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-1, T-A-8, T-A-5 | M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_C14/4.4_K01 The student is ready to critically assess the role of marketing management in the company | Ec_1A_K01, Ec_1A_K03, Ec_1A_K04 | — | C-4 | T-W-1, T-W-4, T-A-8 | M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_C14/4.4_W01 The student knows and understands the basic concepts of marketing management and planning | 2,0 | It does not define the basic concepts of marketing management and planning |
3,0 | Defines the basic concepts of marketing management and planning. | |
3,5 | Uses a conceptual apparatus in the field of marketing planning and management. | |
4,0 | Identifies activities related to the development of marketing plans | |
4,5 | Has knowledge about the development of marketing plans. | |
5,0 | Explains the importance of marketing plans in enterprise development. | |
Ec_1A_C14/4.4_W02 The student knows and understands the structure and content of the marketing plan | 2,0 | He does not know the structure and content of marketing plans. |
3,0 | He can replace the elements of the structure and content of marketing plans. | |
3,5 | He is able to discuss the elements of the structure and content of marketing plans. | |
4,0 | Has the ability to develop company's marketing plans. | |
4,5 | Has the ability to implement enterprise marketing plans. | |
5,0 | He can explain the importance of marketing plans in the development of the company. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_C14/4.4_U01 The student can use knowledge to create a marketing plan | 2,0 | He can not manage the development of marketing plans. |
3,0 | He can assess the role of marketing plans in the company's operations. | |
3,5 | He can critically evaluate the quality of marketing plans. | |
4,0 | He can analyze the advantages and disadvantages of the marketing plans developed. | |
4,5 | He can develop company's marketing plans. | |
5,0 | He can implement company's marketing plans. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_C14/4.4_K01 The student is ready to critically assess the role of marketing management in the company | 2,0 | He does not understand the role of marketing management in an enterprise. |
3,0 | Understands the importance of competitiveness in the company's operations. | |
3,5 | Understands the role of marketing plans in the development of a company and its competitive struggle in market conditions. | |
4,0 | He understands the role of the company's marketing activities for society. | |
4,5 | Identifies the development company as a workplace for community members. | |
5,0 | He is able to argue the strengths and weaknesses of marketing plans in the development of the company. |
Literatura podstawowa
- Knecht Z., Zarządzanie i planowanie marketingowe, C.H. Beck, Warszawa, 2008
- Rosa G., Zarządzanie marketingowe, CH Beck, Warszawa, 2012
- Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa, 2020
- Kotler Ph, Keller k, Marketing Management. Global Edition, Pearson, London, 2021
Literatura dodatkowa
- Kotler Ph., Keller K.L., Marketing, Rebis, Warszawa, 2018
- Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Ivan Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2017