Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
specjalność: Property Valuation and Real Estate Transactions

Sylabus przedmiotu Foreign language I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Economics
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Foreign language I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 9,0 ECTS (formy) 9,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK3 30 2,01,00zaliczenie
lektoratLK4 60 3,01,00zaliczenie
lektoratLK5 60 4,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of the language on a basic or extended level.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Using of a selected foreign language in various everyday life situations by means of skilful application of the principles of grammar and the vocabulary on B2 language proficiency level.
C-2Understanding and using basic specialist vocabulary related to the field of study.
C-3Raising the awareness of the need of continuous and autonomous education.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Przedstawianie siebie i innych wyrażanie preferencji, wygląd, charakter, zainteresowania. Narzędnik.2
T-LK-2Relacjonowanie zdarzeń, historia rodziny, kataklizmy, biografia. Dopełniacz.2
T-LK-3Porównywanie, streszczenie, rozrywki, hobby, sport. Przyimki statyczne i dynamiczne, zdania celowe.2
T-LK-4Opis, narodowości, zawody. Mianownik l. mn. rzeczowników męskoosobowych, liczebniki: dwaj, trzej…2
T-LK-5Definiowanie, wyrażanie opinii. Mianownik l. mn. przymiotników męskoosobowych, konstrukcje: ktoś, kto2
T-LK-6Edukacja, wykształcenie, komputer, Internet. Rzeczowniki odczasownikowe2
T-LK-7Praca i zatrudnienie, typy przedsiębiorstw, rozmowa o pracę, miejsce na praktykę, mówienie o problemach zawodowych, pisanie maili, życiorys i list motywacyjny4
T-LK-8Wywiad i opowiadanie, pochodzenie, idiomy ze słowem swój. Biernik, zaimek swój2
T-LK-9Nakazy, zakazy, polecenia, podróże, pakowanie, sprzęt kempingowy, lotnisko. Tryb rozkazujący, czasowniki niefleksyjne: trzeba, warto….2
T-LK-10Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.10
30
lektorat
T-LK-1Wyrażanie własnych opinii. „Na studiach w Polsce”. Swój; negacja podwójna i wielokrotna; trzeba, można, warto.3
T-LK-2Oburzenie i protest. „Między starymi a nowymi laty”. Państwo; nazwiska; nazwy deminutywne (zdrobnienia); powinien; tryb rozkazujący4
T-LK-3Komplementy „Trudna sztuka komplementowania”. Formy męskoosobowe i rzeczowe czasownika, aspekt czasowników, nazwy czynności.4
T-LK-4Prośba o radę „Jemy i chudniemy”. Imiesłów przymiotnikowy czynny; szyk przydawki przymiotnikowej; tryb warunkowy4
T-LK-5Argumentacja. „Uniwersytet mistrzów”. Imiesłów przymiotnikowy bierny; strona bierna; przymiotniki odrzeczownikowe4
T-LK-6Strach – niepokój – obojętność – fascynacja. „Jacy jesteście? Zdrowie i ekologia”. Składnia liczebników; deklinacja liczebników głównych; wyrazy złożone4
T-LK-7Porównywanie. „W sieci”. – „Między PRL-em a Rzeczpospolitą”. Imiesłowy przysłówkowe – współczesny i uprzedni; liczebniki zbiorowe, nazwy abstrakcyjnych cech (nazwy właściwości)4
T-LK-8Argumentacja „Skazani na miasto”. Formy bezosobowe; strona zwrotna; nazwy żeńskie3
T-LK-9Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów)20
T-LK-10Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.10
60
lektorat
T-LK-1Prośba o informacje, wysyłanie wiadomości, atrakcje turystyczne Polski listy, maile, SMS-y. Miejscownik, wołacz4
T-LK-2Relacjonowanie, poruszanie się, turystyka wyrażenia i idiomy oparte na czasownikach ruchu. Czasowniki ruchu4
T-LK-3Wyrażanie niezadowolenia, zniechęcanie, odradzanie składanie reklamacji, ruch drogowy, środki transportu4
T-LK-4Wydarzenia losowe, relacje międzyludzkie, mówienie o problemach życiowych. Wolontariat. Celownik4
T-LK-5Opowiadanie o tradycjach i faktach historycznych, historia powojenna- wiedza o Polsce, polskie tradycje świąteczne. Zaimek: się, siebie. Przyimki. Formy bezosobowe6
T-LK-6Wyrażanie relacji czasowych, perypetie, przygody, wspomnienia. Określenia czasu, Spójniki.4
T-LK-7Relacjonowanie zdarzeń, wiedza o Polsce: polityka i społeczeństwo. Aspekt4
T-LK-8Wyrażanie hipotez, przypuszczeń, agroturystyka, ekologia, ochrona środowiska. Tryb warunkowy, zdania warunkowe4
T-LK-9Mówienie o przyszłości, środowisko naturalne, świat roślin i zwierząt. Rekcja liczebników, daty4
T-LK-10Porównywanie, pytanie o opinie i wyrażanie opinii, konsumpcja, zakupy, reklamacje. Zdania podrzędnie złożone, partykuła: byle4
T-LK-11Wyrażanie emocji dyskusja, film, teatr, piractwo internetowe. Imiesłów przymiotnikowy bierny, strona bierna4
T-LK-12Wyrażanie podziwu, uznania, opinii krytycznej, dyskusje o sztuce, malarstwo, fotografia wystawy, wernisaże. Rzeczowniki zakończone na -um4
T-LK-13Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.10
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Practical classes30
A-LK-2Preparation for classes17
A-LK-3Individual tutorials3
50
lektorat
A-LK-1Practical classes60
A-LK-2Preparation for classes20
A-LK-3Individual tutorials3
A-LK-4Preparation for the exam.14
A-LK-5Exam3
100
lektorat
A-LK-1Practical classes60
A-LK-2Preparation for classes.12
A-LK-3Individual tutorials.3
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Practical classes
M-2Group work
M-3Presentation
M-4Discussion
M-5Work with text
M-6Listening comprehension
M-7writing formal letters

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Diagnostic test (F)
S-2Ocena formująca: Test (F)
S-3Ocena formująca: Presentation (F)
S-4Ocena podsumowująca: Written exam (P)
S-5Ocena podsumowująca: An oral exam (P)

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Ec_1A_A15_U01
has the ability to communicate on B2 level with various entities in a verbal and written form as well as reads and understands articles and reports concerning modern world
Ec_1A_U07, Ec_1A_U08C-1T-LK-1, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12M-1, M-4, M-7, M-2S-3, S-2, S-4, S-5
Ec_1A_A15_U02
has the ability to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field of study
Ec_1A_U07, Ec_1A_U08C-2T-LK-10M-1, M-3, M-5S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Ec_1A_A15_K01
is ready to evaluate his/her knowledge, skills and perceived content, as well as to develop linguistic competence
Ec_1A_K05C-3T-LK-1, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13M-1, M-4, M-2S-3, S-1, S-2, S-4, S-5

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Ec_1A_A15_U01
has the ability to communicate on B2 level with various entities in a verbal and written form as well as reads and understands articles and reports concerning modern world
2,0
3,0The student has the ability to communicate on a basic level with various entities in a verbal and written form.
3,5
4,0
4,5
5,0
Ec_1A_A15_U02
has the ability to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field of study
2,0
3,0The student understands basic specialist vocabulary in his/her field of study and uses it to a limited extent.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Ec_1A_A15_K01
is ready to evaluate his/her knowledge, skills and perceived content, as well as to develop linguistic competence
2,0
3,0The student is ready to evaluate his/her knowledge, skills and perceived content, as well as to develop linguistic competence.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. I. Stempek, A. Stelmach, Polski. Krok po kroku 2, Wyd. polish-courses.com
  2. E. Lipińska, Z polskim na ty. Podręcznik języka polskiego dla średnio zaawansowanych, Universitas, Kraków, 2010
  3. M. Szelc-Mays, Coś wam powiem… Ćwiczenia komunikacyjne dla średnio zaawansowanych, Universitas, Kraków, 2001
  4. M. Szelc-Mays, Nowe słowa – stare rzeczy. Podręcznik do nauczania słownictwa, Universitas, Kraków, 2004
  5. E. Lipińska, E.G. Dąmbska, Kiedyś wrócisz tu..., cz. I: Gdzie nadwiślański brzeg (B2), Universitas, Kraków, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Achtelik A., Hajduk-Gawron W., Madeja A., Świątek M., Zbiór zadań z języka polskiego oraz przykładowe testy certyfikatowe dla poziomu podstawowego, Universitas, Kraków, 2009, 2 CD. (B1)
  2. Janowska I., Planowanie lekcji języka obcego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli jezyków obcych, Universitas, Kraków, 2010
  3. Lipińska E., Nie ma róży bez kolców. Ćwiczenia ortograficzne dla obcokrajowców, Universitas, Kraków, 2011, (B1-B2)
  4. Seretny A., Lipińska E., Przewodnik po egzaminach certyfikowanych, Universitas, Kraków, 2005

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Przedstawianie siebie i innych wyrażanie preferencji, wygląd, charakter, zainteresowania. Narzędnik.2
T-LK-2Relacjonowanie zdarzeń, historia rodziny, kataklizmy, biografia. Dopełniacz.2
T-LK-3Porównywanie, streszczenie, rozrywki, hobby, sport. Przyimki statyczne i dynamiczne, zdania celowe.2
T-LK-4Opis, narodowości, zawody. Mianownik l. mn. rzeczowników męskoosobowych, liczebniki: dwaj, trzej…2
T-LK-5Definiowanie, wyrażanie opinii. Mianownik l. mn. przymiotników męskoosobowych, konstrukcje: ktoś, kto2
T-LK-6Edukacja, wykształcenie, komputer, Internet. Rzeczowniki odczasownikowe2
T-LK-7Praca i zatrudnienie, typy przedsiębiorstw, rozmowa o pracę, miejsce na praktykę, mówienie o problemach zawodowych, pisanie maili, życiorys i list motywacyjny4
T-LK-8Wywiad i opowiadanie, pochodzenie, idiomy ze słowem swój. Biernik, zaimek swój2
T-LK-9Nakazy, zakazy, polecenia, podróże, pakowanie, sprzęt kempingowy, lotnisko. Tryb rozkazujący, czasowniki niefleksyjne: trzeba, warto….2
T-LK-10Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.10
30

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Wyrażanie własnych opinii. „Na studiach w Polsce”. Swój; negacja podwójna i wielokrotna; trzeba, można, warto.3
T-LK-2Oburzenie i protest. „Między starymi a nowymi laty”. Państwo; nazwiska; nazwy deminutywne (zdrobnienia); powinien; tryb rozkazujący4
T-LK-3Komplementy „Trudna sztuka komplementowania”. Formy męskoosobowe i rzeczowe czasownika, aspekt czasowników, nazwy czynności.4
T-LK-4Prośba o radę „Jemy i chudniemy”. Imiesłów przymiotnikowy czynny; szyk przydawki przymiotnikowej; tryb warunkowy4
T-LK-5Argumentacja. „Uniwersytet mistrzów”. Imiesłów przymiotnikowy bierny; strona bierna; przymiotniki odrzeczownikowe4
T-LK-6Strach – niepokój – obojętność – fascynacja. „Jacy jesteście? Zdrowie i ekologia”. Składnia liczebników; deklinacja liczebników głównych; wyrazy złożone4
T-LK-7Porównywanie. „W sieci”. – „Między PRL-em a Rzeczpospolitą”. Imiesłowy przysłówkowe – współczesny i uprzedni; liczebniki zbiorowe, nazwy abstrakcyjnych cech (nazwy właściwości)4
T-LK-8Argumentacja „Skazani na miasto”. Formy bezosobowe; strona zwrotna; nazwy żeńskie3
T-LK-9Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów)20
T-LK-10Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.10
60

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Prośba o informacje, wysyłanie wiadomości, atrakcje turystyczne Polski listy, maile, SMS-y. Miejscownik, wołacz4
T-LK-2Relacjonowanie, poruszanie się, turystyka wyrażenia i idiomy oparte na czasownikach ruchu. Czasowniki ruchu4
T-LK-3Wyrażanie niezadowolenia, zniechęcanie, odradzanie składanie reklamacji, ruch drogowy, środki transportu4
T-LK-4Wydarzenia losowe, relacje międzyludzkie, mówienie o problemach życiowych. Wolontariat. Celownik4
T-LK-5Opowiadanie o tradycjach i faktach historycznych, historia powojenna- wiedza o Polsce, polskie tradycje świąteczne. Zaimek: się, siebie. Przyimki. Formy bezosobowe6
T-LK-6Wyrażanie relacji czasowych, perypetie, przygody, wspomnienia. Określenia czasu, Spójniki.4
T-LK-7Relacjonowanie zdarzeń, wiedza o Polsce: polityka i społeczeństwo. Aspekt4
T-LK-8Wyrażanie hipotez, przypuszczeń, agroturystyka, ekologia, ochrona środowiska. Tryb warunkowy, zdania warunkowe4
T-LK-9Mówienie o przyszłości, środowisko naturalne, świat roślin i zwierząt. Rekcja liczebników, daty4
T-LK-10Porównywanie, pytanie o opinie i wyrażanie opinii, konsumpcja, zakupy, reklamacje. Zdania podrzędnie złożone, partykuła: byle4
T-LK-11Wyrażanie emocji dyskusja, film, teatr, piractwo internetowe. Imiesłów przymiotnikowy bierny, strona bierna4
T-LK-12Wyrażanie podziwu, uznania, opinii krytycznej, dyskusje o sztuce, malarstwo, fotografia wystawy, wernisaże. Rzeczowniki zakończone na -um4
T-LK-13Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.10
60

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Practical classes30
A-LK-2Preparation for classes17
A-LK-3Individual tutorials3
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Practical classes60
A-LK-2Preparation for classes20
A-LK-3Individual tutorials3
A-LK-4Preparation for the exam.14
A-LK-5Exam3
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Practical classes60
A-LK-2Preparation for classes.12
A-LK-3Individual tutorials.3
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEc_1A_A15_U01has the ability to communicate on B2 level with various entities in a verbal and written form as well as reads and understands articles and reports concerning modern world
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEc_1A_U07He / she can prepare typical written works or oral presentations in the field of economics and finance in Polish or a foreign language, on specific issues, using theoretical approaches and various sources
Ec_1A_U08He / she can use a foreign language in accordance with the requirements set out for the B2 level of the Common European Framework of Reference for Languages
Cel przedmiotuC-1Using of a selected foreign language in various everyday life situations by means of skilful application of the principles of grammar and the vocabulary on B2 language proficiency level.
Treści programoweT-LK-1Wyrażanie własnych opinii. „Na studiach w Polsce”. Swój; negacja podwójna i wielokrotna; trzeba, można, warto.
T-LK-4Prośba o radę „Jemy i chudniemy”. Imiesłów przymiotnikowy czynny; szyk przydawki przymiotnikowej; tryb warunkowy
T-LK-3Komplementy „Trudna sztuka komplementowania”. Formy męskoosobowe i rzeczowe czasownika, aspekt czasowników, nazwy czynności.
T-LK-5Argumentacja. „Uniwersytet mistrzów”. Imiesłów przymiotnikowy bierny; strona bierna; przymiotniki odrzeczownikowe
T-LK-2Oburzenie i protest. „Między starymi a nowymi laty”. Państwo; nazwiska; nazwy deminutywne (zdrobnienia); powinien; tryb rozkazujący
T-LK-6Strach – niepokój – obojętność – fascynacja. „Jacy jesteście? Zdrowie i ekologia”. Składnia liczebników; deklinacja liczebników głównych; wyrazy złożone
T-LK-7Porównywanie. „W sieci”. – „Między PRL-em a Rzeczpospolitą”. Imiesłowy przysłówkowe – współczesny i uprzedni; liczebniki zbiorowe, nazwy abstrakcyjnych cech (nazwy właściwości)
T-LK-8Argumentacja „Skazani na miasto”. Formy bezosobowe; strona zwrotna; nazwy żeńskie
T-LK-9Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów)
T-LK-7Praca i zatrudnienie, typy przedsiębiorstw, rozmowa o pracę, miejsce na praktykę, mówienie o problemach zawodowych, pisanie maili, życiorys i list motywacyjny
T-LK-8Wywiad i opowiadanie, pochodzenie, idiomy ze słowem swój. Biernik, zaimek swój
T-LK-9Nakazy, zakazy, polecenia, podróże, pakowanie, sprzęt kempingowy, lotnisko. Tryb rozkazujący, czasowniki niefleksyjne: trzeba, warto….
T-LK-3Porównywanie, streszczenie, rozrywki, hobby, sport. Przyimki statyczne i dynamiczne, zdania celowe.
T-LK-2Relacjonowanie zdarzeń, historia rodziny, kataklizmy, biografia. Dopełniacz.
T-LK-1Przedstawianie siebie i innych wyrażanie preferencji, wygląd, charakter, zainteresowania. Narzędnik.
T-LK-4Opis, narodowości, zawody. Mianownik l. mn. rzeczowników męskoosobowych, liczebniki: dwaj, trzej…
T-LK-5Definiowanie, wyrażanie opinii. Mianownik l. mn. przymiotników męskoosobowych, konstrukcje: ktoś, kto
T-LK-6Edukacja, wykształcenie, komputer, Internet. Rzeczowniki odczasownikowe
T-LK-1Prośba o informacje, wysyłanie wiadomości, atrakcje turystyczne Polski listy, maile, SMS-y. Miejscownik, wołacz
T-LK-2Relacjonowanie, poruszanie się, turystyka wyrażenia i idiomy oparte na czasownikach ruchu. Czasowniki ruchu
T-LK-3Wyrażanie niezadowolenia, zniechęcanie, odradzanie składanie reklamacji, ruch drogowy, środki transportu
T-LK-4Wydarzenia losowe, relacje międzyludzkie, mówienie o problemach życiowych. Wolontariat. Celownik
T-LK-5Opowiadanie o tradycjach i faktach historycznych, historia powojenna- wiedza o Polsce, polskie tradycje świąteczne. Zaimek: się, siebie. Przyimki. Formy bezosobowe
T-LK-6Wyrażanie relacji czasowych, perypetie, przygody, wspomnienia. Określenia czasu, Spójniki.
T-LK-7Relacjonowanie zdarzeń, wiedza o Polsce: polityka i społeczeństwo. Aspekt
T-LK-8Wyrażanie hipotez, przypuszczeń, agroturystyka, ekologia, ochrona środowiska. Tryb warunkowy, zdania warunkowe
T-LK-9Mówienie o przyszłości, środowisko naturalne, świat roślin i zwierząt. Rekcja liczebników, daty
T-LK-10Porównywanie, pytanie o opinie i wyrażanie opinii, konsumpcja, zakupy, reklamacje. Zdania podrzędnie złożone, partykuła: byle
T-LK-11Wyrażanie emocji dyskusja, film, teatr, piractwo internetowe. Imiesłów przymiotnikowy bierny, strona bierna
T-LK-12Wyrażanie podziwu, uznania, opinii krytycznej, dyskusje o sztuce, malarstwo, fotografia wystawy, wernisaże. Rzeczowniki zakończone na -um
Metody nauczaniaM-1Practical classes
M-4Discussion
M-7writing formal letters
M-2Group work
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Test (F)
S-4Ocena podsumowująca: Written exam (P)
S-5Ocena podsumowująca: An oral exam (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student has the ability to communicate on a basic level with various entities in a verbal and written form.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEc_1A_A15_U02has the ability to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field of study
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEc_1A_U07He / she can prepare typical written works or oral presentations in the field of economics and finance in Polish or a foreign language, on specific issues, using theoretical approaches and various sources
Ec_1A_U08He / she can use a foreign language in accordance with the requirements set out for the B2 level of the Common European Framework of Reference for Languages
Cel przedmiotuC-2Understanding and using basic specialist vocabulary related to the field of study.
Treści programoweT-LK-10Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1Practical classes
M-3Presentation
M-5Work with text
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Test (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student understands basic specialist vocabulary in his/her field of study and uses it to a limited extent.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEc_1A_A15_K01is ready to evaluate his/her knowledge, skills and perceived content, as well as to develop linguistic competence
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEc_1A_K05He / she is ready to show openness to the world and understanding for different cultures
Cel przedmiotuC-3Raising the awareness of the need of continuous and autonomous education.
Treści programoweT-LK-1Wyrażanie własnych opinii. „Na studiach w Polsce”. Swój; negacja podwójna i wielokrotna; trzeba, można, warto.
T-LK-4Prośba o radę „Jemy i chudniemy”. Imiesłów przymiotnikowy czynny; szyk przydawki przymiotnikowej; tryb warunkowy
T-LK-3Komplementy „Trudna sztuka komplementowania”. Formy męskoosobowe i rzeczowe czasownika, aspekt czasowników, nazwy czynności.
T-LK-5Argumentacja. „Uniwersytet mistrzów”. Imiesłów przymiotnikowy bierny; strona bierna; przymiotniki odrzeczownikowe
T-LK-2Oburzenie i protest. „Między starymi a nowymi laty”. Państwo; nazwiska; nazwy deminutywne (zdrobnienia); powinien; tryb rozkazujący
T-LK-6Strach – niepokój – obojętność – fascynacja. „Jacy jesteście? Zdrowie i ekologia”. Składnia liczebników; deklinacja liczebników głównych; wyrazy złożone
T-LK-7Porównywanie. „W sieci”. – „Między PRL-em a Rzeczpospolitą”. Imiesłowy przysłówkowe – współczesny i uprzedni; liczebniki zbiorowe, nazwy abstrakcyjnych cech (nazwy właściwości)
T-LK-8Argumentacja „Skazani na miasto”. Formy bezosobowe; strona zwrotna; nazwy żeńskie
T-LK-9Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów)
T-LK-10Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
T-LK-7Praca i zatrudnienie, typy przedsiębiorstw, rozmowa o pracę, miejsce na praktykę, mówienie o problemach zawodowych, pisanie maili, życiorys i list motywacyjny
T-LK-8Wywiad i opowiadanie, pochodzenie, idiomy ze słowem swój. Biernik, zaimek swój
T-LK-9Nakazy, zakazy, polecenia, podróże, pakowanie, sprzęt kempingowy, lotnisko. Tryb rozkazujący, czasowniki niefleksyjne: trzeba, warto….
T-LK-10Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
T-LK-3Porównywanie, streszczenie, rozrywki, hobby, sport. Przyimki statyczne i dynamiczne, zdania celowe.
T-LK-2Relacjonowanie zdarzeń, historia rodziny, kataklizmy, biografia. Dopełniacz.
T-LK-1Przedstawianie siebie i innych wyrażanie preferencji, wygląd, charakter, zainteresowania. Narzędnik.
T-LK-4Opis, narodowości, zawody. Mianownik l. mn. rzeczowników męskoosobowych, liczebniki: dwaj, trzej…
T-LK-5Definiowanie, wyrażanie opinii. Mianownik l. mn. przymiotników męskoosobowych, konstrukcje: ktoś, kto
T-LK-6Edukacja, wykształcenie, komputer, Internet. Rzeczowniki odczasownikowe
T-LK-1Prośba o informacje, wysyłanie wiadomości, atrakcje turystyczne Polski listy, maile, SMS-y. Miejscownik, wołacz
T-LK-2Relacjonowanie, poruszanie się, turystyka wyrażenia i idiomy oparte na czasownikach ruchu. Czasowniki ruchu
T-LK-3Wyrażanie niezadowolenia, zniechęcanie, odradzanie składanie reklamacji, ruch drogowy, środki transportu
T-LK-4Wydarzenia losowe, relacje międzyludzkie, mówienie o problemach życiowych. Wolontariat. Celownik
T-LK-5Opowiadanie o tradycjach i faktach historycznych, historia powojenna- wiedza o Polsce, polskie tradycje świąteczne. Zaimek: się, siebie. Przyimki. Formy bezosobowe
T-LK-6Wyrażanie relacji czasowych, perypetie, przygody, wspomnienia. Określenia czasu, Spójniki.
T-LK-7Relacjonowanie zdarzeń, wiedza o Polsce: polityka i społeczeństwo. Aspekt
T-LK-8Wyrażanie hipotez, przypuszczeń, agroturystyka, ekologia, ochrona środowiska. Tryb warunkowy, zdania warunkowe
T-LK-9Mówienie o przyszłości, środowisko naturalne, świat roślin i zwierząt. Rekcja liczebników, daty
T-LK-10Porównywanie, pytanie o opinie i wyrażanie opinii, konsumpcja, zakupy, reklamacje. Zdania podrzędnie złożone, partykuła: byle
T-LK-11Wyrażanie emocji dyskusja, film, teatr, piractwo internetowe. Imiesłów przymiotnikowy bierny, strona bierna
T-LK-12Wyrażanie podziwu, uznania, opinii krytycznej, dyskusje o sztuce, malarstwo, fotografia wystawy, wernisaże. Rzeczowniki zakończone na -um
T-LK-13Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1Practical classes
M-4Discussion
M-2Group work
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Presentation (F)
S-1Ocena formująca: Diagnostic test (F)
S-2Ocena formująca: Test (F)
S-4Ocena podsumowująca: Written exam (P)
S-5Ocena podsumowująca: An oral exam (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is ready to evaluate his/her knowledge, skills and perceived content, as well as to develop linguistic competence.
3,5
4,0
4,5
5,0