Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe- 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe- 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Władysław Szaflik <Wladyslaw.Szaflik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD8 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu ogrzewnictwa, ciepłownictwa wentylacji i klimatyzacji oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac inżynierskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac inżynierskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach30
A-SD-2przygotowanie prezentacji30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena prezentacji i aktywności oraz wiedzy na podstawie dyskusji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/A/09-2_W01
Student zna podstawową wiedzę z zakresu instalacji ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji i z zakresu ciepłownictwa
IS_1A_W07, IS_1A_W11, IS_1A_W22C-1T-SD-1M-1S-1
IS_1A_S1/A/09-2_W02
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu ogrzewnictwa ciepłownictwa, wentylacji i klimatyzacji.
IS_1A_W07, IS_1A_W18, IS_1A_W10C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/A/09-2_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu ogrzewnictwa, ciepłownictwa, wentylacji i klimatyzacji. Umie zaprojektować instalację ogrzewczą, źródło ciepła, układ wentylacji i klimatyzacji
IS_1A_U18, IS_1A_U14, IS_1A_U13, IS_1A_U05C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/A/09-2_K01
Jest gotów do przejęcia odpowiedzialności za pracę własną oraz wykazuje gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
IS_1A_K05, IS_1A_K04, IS_1A_K07C-1T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/A/09-2_W01
Student zna podstawową wiedzę z zakresu instalacji ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji i z zakresu ciepłownictwa
2,0
3,0Znajomość podstawowej wiedzy z zakresu HVAC i ciepłownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_1A_S1/A/09-2_W02
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu ogrzewnictwa ciepłownictwa, wentylacji i klimatyzacji.
2,0
3,0Znajomość podstawowej wiedzy o Instalacjach HVAC i z zakresu ciepłownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/A/09-2_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu ogrzewnictwa, ciepłownictwa, wentylacji i klimatyzacji. Umie zaprojektować instalację ogrzewczą, źródło ciepła, układ wentylacji i klimatyzacji
2,0
3,0Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu ogrzewnictwa, ciepłownictwa, wentylacji i klimatyzacji. Umie zaprojektowac instalację ogrzewcza, źródło ciepła, układ wentylacji i klimatyzacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/A/09-2_K01
Jest gotów do przejęcia odpowiedzialności za pracę własną oraz wykazuje gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
2,0
3,0Znajomość zasad wspólpracy w zespole i zasad odpowiedzialności zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura specjalistyczna dotycząca zagadnień omawianych przez studentów

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac inżynierskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac inżynierskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków30
30

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach30
A-SD-2przygotowanie prezentacji30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/09-2_W01Student zna podstawową wiedzę z zakresu instalacji ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji i z zakresu ciepłownictwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W07Zna i rozumie wybrane analityczne metody obliczeniowe i programy komputerowe przydatne do projektowania i obliczeń z zakresu inżynierii środowiska
IS_1A_W11Zna i rozumie podstawową wiedzę ogólną obejmującą urządzenia, armaturę, zabezpieczenia, systemy dystrybucji, zaopatrzenia w wodę, gaz i energię oraz regulację w instalacji sanitarnej
IS_1A_W22Zna i rozumie wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu ogrzewnictwa, ciepłownictwa wentylacji i klimatyzacji oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac inżynierskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac inżynierskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji i aktywności oraz wiedzy na podstawie dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Znajomość podstawowej wiedzy z zakresu HVAC i ciepłownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/09-2_W02Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu ogrzewnictwa ciepłownictwa, wentylacji i klimatyzacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W07Zna i rozumie wybrane analityczne metody obliczeniowe i programy komputerowe przydatne do projektowania i obliczeń z zakresu inżynierii środowiska
IS_1A_W18Zna i rozumie podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu inżynierii środowiska
IS_1A_W10Zna i rozumie podstawową wiedzę obejmującą procesy i urządzenia wykorzystywane w inżynierii środowiska dotyczące między innymi: •maszyn przepływowych i tłokowych, •gospodarki wodno-ściekowej, •ochrony wód i atmosfery, •melioracji, •techniki chłodniczej, •wentylacji i klimatyzacji, •ogrzewnictwa, •gospodarki odpadami •odnawialnych źródeł energii Zna podstawową terminologię w języku obcym nowożytnym
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu ogrzewnictwa, ciepłownictwa wentylacji i klimatyzacji oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac inżynierskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac inżynierskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji i aktywności oraz wiedzy na podstawie dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Znajomość podstawowej wiedzy o Instalacjach HVAC i z zakresu ciepłownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/09-2_U01Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu ogrzewnictwa, ciepłownictwa, wentylacji i klimatyzacji. Umie zaprojektować instalację ogrzewczą, źródło ciepła, układ wentylacji i klimatyzacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U18Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla inżynierii środowiska oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
IS_1A_U14Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego i dyskutować o nich
IS_1A_U13Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego oraz dokonać jej analizę
IS_1A_U05Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu ogrzewnictwa, ciepłownictwa wentylacji i klimatyzacji oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac inżynierskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac inżynierskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji i aktywności oraz wiedzy na podstawie dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu ogrzewnictwa, ciepłownictwa, wentylacji i klimatyzacji. Umie zaprojektowac instalację ogrzewcza, źródło ciepła, układ wentylacji i klimatyzacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/09-2_K01Jest gotów do przejęcia odpowiedzialności za pracę własną oraz wykazuje gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K05Jest gotów do działania w sposób profesjonalny i podejmowania etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu
IS_1A_K04Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz efektów swojej pracy
IS_1A_K07Jest gotów do przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. zagadnień inżynierii środowiska.
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu ogrzewnictwa, ciepłownictwa wentylacji i klimatyzacji oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac inżynierskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac inżynierskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji i aktywności oraz wiedzy na podstawie dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Znajomość zasad wspólpracy w zespole i zasad odpowiedzialności zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0