Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: Engineering Structures

Sylabus przedmiotu Computer Aided Metal Structures Design:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Computer Aided Metal Structures Design
Specjalność Engineering Structures
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Popiel <Piotr.Popiel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl>, Agnieszka Pełka-Sawenko <Agnieszka.Pelka-Sawenko@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 1,20,50zaliczenie
wykładyW2 15 0,80,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Computer skills. Knowledge of the main mechanical and technological properties of steel and the basic range of steel products; ability to design and construct simple steel elements (beams, columns, bearings); knowledge of the basic design principles of steel halls.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The student can create drawing documentation of a building with steel structure

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1The design of the building structure made of hot-rolled elements.30
30
wykłady
T-W-1The use of CAD programs to prepare drawing documentation of complex metal structures. Introduction to the Bocad program (Tekla): structural modeling, drawing generation, macrodefinitions, COPL prametric macros, interactive tables. Test15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in classes29
A-L-2Completion of project classes1
30
wykłady
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Individual study5
20

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Project

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment
S-2Ocena podsumowująca: Passing the lecture test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_ES/D/11_W01
The student knows to advanced methods of making drawings of steel structures
B-A_2A_W09C-1T-W-1M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_ES/D/11_U01
The student is able to create drawing documentation of a steel structure with the use of advanced CAD programs
B-A_2A_U07, B-A_2A_U08C-1T-L-1M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_ES/D/11_K01
The student is ready to be aware of the need to study independently and improve professional skills
B-A_2A_K01C-1T-W-1, T-L-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CE_2A_ES/D/11_W01
The student knows to advanced methods of making drawings of steel structures
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CE_2A_ES/D/11_U01
The student is able to create drawing documentation of a steel structure with the use of advanced CAD programs
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CE_2A_ES/D/11_K01
The student is ready to be aware of the need to study independently and improve professional skills
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. BOCAD Service International, COPL - Bocad - 3D, własne, Bohun, 2011
  2. A. Pełka-Sawenko, T. Wróblewski , M. Szumigała, Validation of computational models of steel-concrete composite beams, ENGINEERING TRANSACTIONS, Poznań, 2016, Volume 64, 1, http://et.ippt.gov.pl/

Literatura dodatkowa

  1. Bocad, Bocad 3D manual, Bocad, Ostrów Wlkp., 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1The design of the building structure made of hot-rolled elements.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1The use of CAD programs to prepare drawing documentation of complex metal structures. Introduction to the Bocad program (Tekla): structural modeling, drawing generation, macrodefinitions, COPL prametric macros, interactive tables. Test15
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in classes29
A-L-2Completion of project classes1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Individual study5
20
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_ES/D/11_W01The student knows to advanced methods of making drawings of steel structures
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W09Knows and understands advanced methods and computer programs used in solving complex tasks in the field of civil engineering
Cel przedmiotuC-1The student can create drawing documentation of a building with steel structure
Treści programoweT-W-1The use of CAD programs to prepare drawing documentation of complex metal structures. Introduction to the Bocad program (Tekla): structural modeling, drawing generation, macrodefinitions, COPL prametric macros, interactive tables. Test
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Passing the lecture test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_ES/D/11_U01The student is able to create drawing documentation of a steel structure with the use of advanced CAD programs
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U07Can use advanced specialized tools to search for useful information, communication and obtaining software supporting the work of a designer and organizer of construction processes
B-A_2A_U08Can prepare technical documentation in the environment of selected CAD programs
Cel przedmiotuC-1The student can create drawing documentation of a building with steel structure
Treści programoweT-L-1The design of the building structure made of hot-rolled elements.
Metody nauczaniaM-2Project
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_ES/D/11_K01The student is ready to be aware of the need to study independently and improve professional skills
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K01Is ready to independently integrate the acquired knowledge and undertake in an organized manner new and comprehensive activities aimed at the implementation of the undertaken engineering task, also in conditions of limited access to the necessary information
Cel przedmiotuC-1The student can create drawing documentation of a building with steel structure
Treści programoweT-W-1The use of CAD programs to prepare drawing documentation of complex metal structures. Introduction to the Bocad program (Tekla): structural modeling, drawing generation, macrodefinitions, COPL prametric macros, interactive tables. Test
T-L-1The design of the building structure made of hot-rolled elements.
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment
S-2Ocena podsumowująca: Passing the lecture test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0