Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: Engineering Structures
Sylabus przedmiotu Sustainable Construction 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sustainable Construction 1 | ||
Specjalność | Engineering Structures | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Jarosław Strzałkowski <Jaroslaw.Strzalkowski@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Building Materials, Civil Engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge of design challenges for a changing climate - Basic knowledge of modern low-energy buildings design standards |
C-2 | Skills of defining main energy demands of building according to its features - Skills of finding proper solutions for construction for different climates |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design for sustainability - design for climate change | 14 |
T-P-2 | Test | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Sustainable development | 1 |
T-W-2 | Climate change and challenges for the building environment | 1 |
T-W-3 | Building energy demands | 2 |
T-W-4 | Contemporary low-energy building standards | 2 |
T-W-5 | Building thermal energy models | 2 |
T-W-6 | Design for sustainability - design for climate change | 6 |
T-W-7 | Final test | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in project classes | 15 |
A-P-2 | Project work | 7 |
A-P-3 | Preparing for project presentation | 2 |
A-P-4 | Participation in the test | 1 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Essays preparation | 3 |
A-W-3 | Preparation for passing | 6 |
A-W-4 | Final test participation | 1 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Project work |
M-3 | Essays |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous assesment |
S-2 | Ocena podsumowująca: Grade |
S-3 | Ocena podsumowująca: Project work |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ES/D/05-3_W01 Student knows and understands the knowledge related to buildings sustainable design issues and developmental trends in modern low-energy buildings design | B-A_2A_W06, B-A_2A_W13 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ES/D/05-3_U01 Skills to define energy demands of building for different climates and choosing building construction solutions in case of climate change | B-A_2A_U01, B-A_2A_U11 | — | — | C-2 | T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ES/D/05-3_K01 Is able professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task | B-A_2A_K01 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ES/D/05-3_W01 Student knows and understands the knowledge related to buildings sustainable design issues and developmental trends in modern low-energy buildings design | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge related to building sustainable design issues and developmental trends in modern low-energy buildings design | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ES/D/05-3_U01 Skills to define energy demands of building for different climates and choosing building construction solutions in case of climate change | 2,0 | |
3,0 | Student has basic skills to define energy demands of building for different climates and choosing building construction solutions in case of climate change | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ES/D/05-3_K01 Is able professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task | 2,0 | |
3,0 | At the primary level Is able professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Edwards B., Rough Guide to Sustainability - 3rd Edition, RIBA Pablishing, London, 2010
- Guzowski M., Towards Zero-energy Architecture - New Solar Design, Laurence King Publishing, London, 2010
- Hegger M., Fuchs M., Stark T., Zeumer M., Energy Manual. Sustainable Architecture - Edition Detail, Birkhäuser, Basel, Boston, Berlin, 2008
- Smith P.F., Architecture in a Climate of Change - A guide to sustainable design - Second edition., Elsevier Architectural Press, Amsterdam – Boston – Heidelberg – London – New York – Oxford – Paris – San Diego – San Francisco – Singapore – Sydney – Tokyo, 2005