Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Organizacja przedsiębiorstw budowlanych 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja przedsiębiorstw budowlanych 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Siewiera <Agnieszka.Siewiera@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 17 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczenie kursu: Organizacja przedsiębiorstw budowlanych I |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z zasadami organizowania i funkcjonowania przedsiębiorstwa, efektywnością działalności |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | ćwiczenia na wybranej spółkce: 1. rejestracja spółki w Polsce: KRS (KRS-WA, KRS-WK, KRS-WM, KRS-WE, KRS-WL, KRS-WH) oraz: Umowa/statut spółki wara z pozostałymi dokumentami (lista wspólników, oświadczenie o wniesieniu wkładów na pokrycie kapitału zakładowego, itp.) dodatkowo rejestracja spółki w US, ZUS, Bank; 2 W oparciu o sprawozdania finansowe i sprawozdanie z działalności przedstawić podział zysku/ pokrycie straty na koniec zeszłego roku obrotowego (walne, powziąć konieczne uchwały zatwierdzające rok obrotowy). 3 Opracować plan ekspansji, rozwoju firmy (opisać zadania, cele oraz przedstawić konieczny na ten cel budżet - kontrola z celami strategicznymi firmy). | 14 |
T-A-2 | zaliczenie ćwiczeń | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Osoba fizyczna a prawna; przedsiębiorstwo. | 1 |
T-W-2 | PKD, funkcje: SR i KRS-u - postępowanie rejestracyjne, akt założycielski | 2 |
T-W-3 | rodzaje spółek: spółka cywilna, spółki prawa handlowego (osobowe a kapitałowe) | 4 |
T-W-4 | paneuropejskie formy prowadzenia działalności | 1 |
T-W-5 | spółka zoo: powstanie - postępowanie rejestracyjne, wyciąg z rejestru handlowego, umowa spółki; prawa i obowiązki wspólników, uprzywilejowanie; organy spółki; zmiana umowy sp., podwyższenie, obniżenie kapitału, wyłączenie wspólnika, postępowanie likwidacyjne, odpowiedzialność cywilnoprawna | 4 |
T-W-6 | koniec roku obrotowego - sprawozdania finansowe, ocena biegłego rewidenta, podział zysku/pokrycie strat w firmie; | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | samodzielana realizacja zadań | 7 |
A-A-3 | konsultacje | 4 |
A-A-4 | utrwalanie treści na podstawie wykładów i literatury, przygotowanie do zalicznia | 3 |
A-A-5 | zaliczenie | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | utrwalanie treści na podstawie wykładów i literatury, przygotowanie do egzaminu | 40 |
A-W-3 | konsultacje | 2 |
A-W-4 | egzamin | 3 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna |
M-2 | metoda przypadków, metoda sytuacyjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: pisemny egzamin |
S-2 | Ocena formująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/15-2_W01 student potrafi ocenić koszty, ryzyko i efektywność w działalnosći gospodarczej | BIE-NL_1A_W19 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-6, T-A-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/15-2_U01 student potrafi ocenić koszty, ryzyko i efektywność w działalności gospodarczej | BIE-NL_1A_U23 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/15-2_K01 student jest gotowy do postępowania w sposób odpowiedzialny i etyczny za wspólnie realizowane zadania oraz wykazuje się kreatywnością i komunikatywnością w rozwiązywaniu problemów inżynierskich | BIE-NL_1A_K05, BIE-NL_1A_K06 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/15-2_W01 student potrafi ocenić koszty, ryzyko i efektywność w działalnosći gospodarczej | 2,0 | |
3,0 | potrafi objaśnić zasady funkcjonowania rynku oraz prowadzenia działalności gospodarczej; zaliczenie pisemne: 60% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/15-2_U01 student potrafi ocenić koszty, ryzyko i efektywność w działalności gospodarczej | 2,0 | |
3,0 | umie wyszukiwać, zinterpretować dostępne informacje z zakresu ekonomii i zastosować je w podejmowaniu decyzji biznesowych; zaliczenie pisemne: 60% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/15-2_K01 student jest gotowy do postępowania w sposób odpowiedzialny i etyczny za wspólnie realizowane zadania oraz wykazuje się kreatywnością i komunikatywnością w rozwiązywaniu problemów inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | aktywna postawa do postępowania zgodnie z zasadami etyki, świadomość profesjonalizmu; kreatywność, otwartość, świadomość znaczenia ekonomii w branży budowlanej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- -, Ustawa z dn. 15. 09. 2000r. – Kodeks Spółek Handlowych, Dz. U. Nr 94 poz. 1037 z późn. zm, 2001
- Zdzisław Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021
- -, Ustawa z dn.20.08.1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym, Dz.U.1997 nr 121 poz.769 z późn. zm., 2001
- Ricky W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa, 2020
Literatura dodatkowa
- Stankiewicz M., Konkurencyjność przedsiębiorstwa: budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Toruń, 2007
- Sudoł ST., Przedsiębiorstwo: podstawy nauki o przedsiębiorstwie, zarządzanie przedsiębiorstwem, Warszawa, 2006
- Janik B., Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, Warszawa, 2005
- Agnieszka Siewiera, Certyfikacja wielokryterialna jako narzędzie realizacji koncepcji CSV na przykładzie budowlanych projektów inwestycyjnych, wug, Gdańsk, 2020
- Agnieszka Siewiera, Analiza ryzyka w procesie zarządzania projektem budowlanym, wnus, Szczecin, 2018