Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Stalowe konstrukcje przemysłowe/Industrial steel structures:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Stalowe konstrukcje przemysłowe/Industrial steel structures
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 15 2,00,70zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mathematics/ Matematyka
W-2Descriptive geometry/ Geometria wykreślna
W-3Strength of materials/ Wytrzymałość materiałów
W-4Structural mechanics/ Mechanika budowli
W-5Basic course of steel structures/ Podstawowy kurs konstrukcji metalowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The aim of the subject is to familiarize the students with a typical case of structural design in 3D. Doing that the students get the understanding of the designer's role in the total process of investment. The lucture is extended by the desription of other typical industrial objects including also managerial aspects of design and erection./ Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów organizacji i zarządzania z klasycznym przypadkiem wymiarowania przestrzennych konstrukcji stalowych. Na przykładzie wykonywanego przez studentów projektu hali przemysłowej studenci nabierają zrozumienia roli projektowania złożonych obiektów budowlanych w całości procesu inwestycyjnego. Wykład uzupełniony jest o opis innych typowych obiektów przemysłowych, także pod kątem organizacji ich projektowania i wznoszenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Design of a simple industrial building/ Projekt prostej hali przemysłowej15
15
wykłady
T-W-1Industrial workshops and halls: anatomy of the structure, loads, cladding, investment process aspects/ Warsztaty i hale przemysłowe: konstrukcja, obciążenia, obudowa, aspekty procesu inwestycyjnego9
T-W-2Steel storage tanks/ Zbiorniki stalowe3
T-W-3Industrial chimneys/ Kominy przemysłowe2
T-W-4Trestle bridges/ Estakady podsuwnicowe1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Attending the design classes/ Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Design of selected parts of the structure/ Projekt wybranych fragmentów konstrukcji36
A-P-3Preparation for passing the project/ Przygotowania do zaliczenia projektu4
A-P-4Consultation/Konsultacje4
A-P-5Passing the project/ Zaliczenie projektu1
60
wykłady
A-W-1Attending the lectures/ Udział w wykładach15
A-W-2Private work and study/ Praca własna studenta12
A-W-3Consultation/Konsultacje2
A-W-4Test/ Zaliczenie1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture/ Wykład informacyjny
M-2Design classes/ Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Passing the project/ Zaliczenie projektu
S-2Ocena podsumowująca: Passing the lecture/ Zaliczenie wykładu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_D/12-2_W01
W wyniku odbytych zajęć student posiada wiedzę związaną z problemami projektowania złożonych konstrukcji stalowych, gdzie bazując na odpowiednich normach jest w stanie wykonstruować określony obiekt budownictwa przemysłowego (halę) i uwzględnić wpływ przyjętych rozwiązań na jego realizację
BIE-NL_1A_W07, BIE-NL_1A_W08, BIE-NL_1A_W13, BIE-NL_1A_W10C-1T-P-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_D/12-2_U01
Student posiada umiejętność zaprojektowania względnie prostej konstrukcji inżynierskiej uwzględniając działające na nią obciążenia i dokonać oceny ze szczególnym uwzględnieniem wpływu stosowanych rozwiązań na proces inwestycyjny
BIE-NL_1A_U02, BIE-NL_1A_U07C-1T-P-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_D/12-2_K01
Dzięki pracy w zespołach o międzynarodowym składzie student nabiera zrozumienia wagi własnych działań w kontekście osiągów zespołu, w którym pracuje
BIE-NL_1A_K04C-1T-P-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE_1A_D/12-2_W01
W wyniku odbytych zajęć student posiada wiedzę związaną z problemami projektowania złożonych konstrukcji stalowych, gdzie bazując na odpowiednich normach jest w stanie wykonstruować określony obiekt budownictwa przemysłowego (halę) i uwzględnić wpływ przyjętych rozwiązań na jego realizację
2,0
3,0The student is expected to know the basic structural solutions for the objects of interest/ Wymagana jest znajomość podstawowych rozwiązań konstrukcyjnych typowych dla omawianych typów obiektów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE_1A_D/12-2_U01
Student posiada umiejętność zaprojektowania względnie prostej konstrukcji inżynierskiej uwzględniając działające na nią obciążenia i dokonać oceny ze szczególnym uwzględnieniem wpływu stosowanych rozwiązań na proces inwestycyjny
2,0Basic mistakes concerning methods and calculations necessary in given problem, the lack of proper desription of the project and the lack of ability to describe the problem in English show that the student cannot solve the given problem/ Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. Niezdolność omówienia problemu w języku angielskim.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5W merytorycznie i formalnie poprawnym rozwiązaniu występuje kilka błędów o znaczeniu lokalnym nie rzutujących na ogólną poprawność rozwiązania lub pojawiło się istotne naruszenie któregoś z formalnych aspektów opracowania.
4,0Rozwiązanie w zasadzie całkowicie poprawne, ale w którymś elemencie występuje wyraźny błąd o znaczeniu lokalnym lub wyraźne naruszenie któregoś z aspektów formalnych.
4,5Prawidłowe rozwiązanie z drobnymi błędami nie wpływającymi na jego jakość merytoryczną i formalną. Błędy te są w sposób oczywisty łatwe do wykrycia, a usterki formalne łatwe do naprawienia.
5,0Rozwiązanie całkowicie poprawne w podanym zakresie projektu pod względem merytorycznym i formalnym z co najwyżej nielicznymi, drobnymi, lokalnymi, nie powtarzającymi się błędami.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE_1A_D/12-2_K01
Dzięki pracy w zespołach o międzynarodowym składzie student nabiera zrozumienia wagi własnych działań w kontekście osiągów zespołu, w którym pracuje
2,0
3,0Social competences are not evaluated directly. Work in the international teams means that positive mark of the project is equivalent to the positive mark for social competences/ Kompetencje społeczne nie podlegają bezpośrednio ocenie. Wykonywanie projektu w zespołach o składzie międzynarodowym oznacza, że pozytywna ocena merytoryczna projektu jest implicite także pozytywną oceną kompetencji społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Dowling P.J., Knowles P.R., Owens G.W., Structural Steel Design, Butterworths, London
  2. Bates W., Design of structural steelwork. Workshop with EOT crane, Constrado, Croydon
  3. Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz.II, Arkady, Warszawa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Structural Eurocodes (Eurocode 0, Eurocode 1, Eurocode 3), 2011
  2. Bogucki Władysław, Żyburtowicz Mikołaj, Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2005
  3. Paczkowski Wiesław, Chosen aspects of strengthening of steel structures in Eurocode formulation, ZK2014 Metal structures. Scientific-Technical Conference, Kielce University of Technology, 2014

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Design of a simple industrial building/ Projekt prostej hali przemysłowej15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Industrial workshops and halls: anatomy of the structure, loads, cladding, investment process aspects/ Warsztaty i hale przemysłowe: konstrukcja, obciążenia, obudowa, aspekty procesu inwestycyjnego9
T-W-2Steel storage tanks/ Zbiorniki stalowe3
T-W-3Industrial chimneys/ Kominy przemysłowe2
T-W-4Trestle bridges/ Estakady podsuwnicowe1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Attending the design classes/ Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Design of selected parts of the structure/ Projekt wybranych fragmentów konstrukcji36
A-P-3Preparation for passing the project/ Przygotowania do zaliczenia projektu4
A-P-4Consultation/Konsultacje4
A-P-5Passing the project/ Zaliczenie projektu1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Attending the lectures/ Udział w wykładach15
A-W-2Private work and study/ Praca własna studenta12
A-W-3Consultation/Konsultacje2
A-W-4Test/ Zaliczenie1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE_1A_D/12-2_W01W wyniku odbytych zajęć student posiada wiedzę związaną z problemami projektowania złożonych konstrukcji stalowych, gdzie bazując na odpowiednich normach jest w stanie wykonstruować określony obiekt budownictwa przemysłowego (halę) i uwzględnić wpływ przyjętych rozwiązań na jego realizację
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE-NL_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
BIE-NL_1A_W08Zna i rozumie zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
BIE-NL_1A_W13Zna i rozumie podstawową wiedzę ogólną w zakresie budownictwa. Zna podstawową terminologię w języku obcym, zgodnie ze studiowanym kierunkiem
BIE-NL_1A_W10Zna i rozumie zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego, komunikacyjnego i wodnego
Cel przedmiotuC-1The aim of the subject is to familiarize the students with a typical case of structural design in 3D. Doing that the students get the understanding of the designer's role in the total process of investment. The lucture is extended by the desription of other typical industrial objects including also managerial aspects of design and erection./ Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów organizacji i zarządzania z klasycznym przypadkiem wymiarowania przestrzennych konstrukcji stalowych. Na przykładzie wykonywanego przez studentów projektu hali przemysłowej studenci nabierają zrozumienia roli projektowania złożonych obiektów budowlanych w całości procesu inwestycyjnego. Wykład uzupełniony jest o opis innych typowych obiektów przemysłowych, także pod kątem organizacji ich projektowania i wznoszenia.
Treści programoweT-P-1Design of a simple industrial building/ Projekt prostej hali przemysłowej
T-W-4Trestle bridges/ Estakady podsuwnicowe
T-W-3Industrial chimneys/ Kominy przemysłowe
T-W-2Steel storage tanks/ Zbiorniki stalowe
T-W-1Industrial workshops and halls: anatomy of the structure, loads, cladding, investment process aspects/ Warsztaty i hale przemysłowe: konstrukcja, obciążenia, obudowa, aspekty procesu inwestycyjnego
Metody nauczaniaM-1Lecture/ Wykład informacyjny
M-2Design classes/ Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the project/ Zaliczenie projektu
S-2Ocena podsumowująca: Passing the lecture/ Zaliczenie wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is expected to know the basic structural solutions for the objects of interest/ Wymagana jest znajomość podstawowych rozwiązań konstrukcyjnych typowych dla omawianych typów obiektów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE_1A_D/12-2_U01Student posiada umiejętność zaprojektowania względnie prostej konstrukcji inżynierskiej uwzględniając działające na nią obciążenia i dokonać oceny ze szczególnym uwzględnieniem wpływu stosowanych rozwiązań na proces inwestycyjny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE-NL_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
BIE-NL_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Cel przedmiotuC-1The aim of the subject is to familiarize the students with a typical case of structural design in 3D. Doing that the students get the understanding of the designer's role in the total process of investment. The lucture is extended by the desription of other typical industrial objects including also managerial aspects of design and erection./ Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów organizacji i zarządzania z klasycznym przypadkiem wymiarowania przestrzennych konstrukcji stalowych. Na przykładzie wykonywanego przez studentów projektu hali przemysłowej studenci nabierają zrozumienia roli projektowania złożonych obiektów budowlanych w całości procesu inwestycyjnego. Wykład uzupełniony jest o opis innych typowych obiektów przemysłowych, także pod kątem organizacji ich projektowania i wznoszenia.
Treści programoweT-P-1Design of a simple industrial building/ Projekt prostej hali przemysłowej
T-W-4Trestle bridges/ Estakady podsuwnicowe
T-W-3Industrial chimneys/ Kominy przemysłowe
T-W-2Steel storage tanks/ Zbiorniki stalowe
T-W-1Industrial workshops and halls: anatomy of the structure, loads, cladding, investment process aspects/ Warsztaty i hale przemysłowe: konstrukcja, obciążenia, obudowa, aspekty procesu inwestycyjnego
Metody nauczaniaM-1Lecture/ Wykład informacyjny
M-2Design classes/ Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the project/ Zaliczenie projektu
S-2Ocena podsumowująca: Passing the lecture/ Zaliczenie wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Basic mistakes concerning methods and calculations necessary in given problem, the lack of proper desription of the project and the lack of ability to describe the problem in English show that the student cannot solve the given problem/ Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. Niezdolność omówienia problemu w języku angielskim.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5W merytorycznie i formalnie poprawnym rozwiązaniu występuje kilka błędów o znaczeniu lokalnym nie rzutujących na ogólną poprawność rozwiązania lub pojawiło się istotne naruszenie któregoś z formalnych aspektów opracowania.
4,0Rozwiązanie w zasadzie całkowicie poprawne, ale w którymś elemencie występuje wyraźny błąd o znaczeniu lokalnym lub wyraźne naruszenie któregoś z aspektów formalnych.
4,5Prawidłowe rozwiązanie z drobnymi błędami nie wpływającymi na jego jakość merytoryczną i formalną. Błędy te są w sposób oczywisty łatwe do wykrycia, a usterki formalne łatwe do naprawienia.
5,0Rozwiązanie całkowicie poprawne w podanym zakresie projektu pod względem merytorycznym i formalnym z co najwyżej nielicznymi, drobnymi, lokalnymi, nie powtarzającymi się błędami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE_1A_D/12-2_K01Dzięki pracy w zespołach o międzynarodowym składzie student nabiera zrozumienia wagi własnych działań w kontekście osiągów zespołu, w którym pracuje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE-NL_1A_K04Jest gotów do kreatywnego myślenia w trakcie rozwiązywania problemu inżynierskiego. Efektywnie wykorzystuje zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1The aim of the subject is to familiarize the students with a typical case of structural design in 3D. Doing that the students get the understanding of the designer's role in the total process of investment. The lucture is extended by the desription of other typical industrial objects including also managerial aspects of design and erection./ Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów organizacji i zarządzania z klasycznym przypadkiem wymiarowania przestrzennych konstrukcji stalowych. Na przykładzie wykonywanego przez studentów projektu hali przemysłowej studenci nabierają zrozumienia roli projektowania złożonych obiektów budowlanych w całości procesu inwestycyjnego. Wykład uzupełniony jest o opis innych typowych obiektów przemysłowych, także pod kątem organizacji ich projektowania i wznoszenia.
Treści programoweT-P-1Design of a simple industrial building/ Projekt prostej hali przemysłowej
T-W-4Trestle bridges/ Estakady podsuwnicowe
T-W-3Industrial chimneys/ Kominy przemysłowe
T-W-2Steel storage tanks/ Zbiorniki stalowe
T-W-1Industrial workshops and halls: anatomy of the structure, loads, cladding, investment process aspects/ Warsztaty i hale przemysłowe: konstrukcja, obciążenia, obudowa, aspekty procesu inwestycyjnego
Metody nauczaniaM-1Lecture/ Wykład informacyjny
M-2Design classes/ Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the project/ Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Social competences are not evaluated directly. Work in the international teams means that positive mark of the project is equivalent to the positive mark for social competences/ Kompetencje społeczne nie podlegają bezpośrednio ocenie. Wykonywanie projektu w zespołach o składzie międzynarodowym oznacza, że pozytywna ocena merytoryczna projektu jest implicite także pozytywną oceną kompetencji społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0