Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje betonowe-2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jarosław Błyszko <Jaroslaw.Blyszko@zut.edu.pl>, Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs Matematyki |
W-2 | Ukonczony kurs Fizyki |
W-3 | Ukończony kurs Wytrzymałości materiałów |
W-4 | Ukończony kurs Materiałów i wyrobów budowlanych |
W-5 | Ukończony kurs Chemii budowlanej |
W-6 | Ukończony kurs Budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych |
W-7 | Ukończony kurs Fundamentowania |
W-8 | Ukonczony kurs Konstrukcje betonowe-1 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności projektowania elementów ściskanych mimośrodowo. |
C-2 | Zapoznanie studentów z podstawami projektowania ław i stóp fundamentowych. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności analizy pracy elementów żelbetowych w konstrukcjach szkieletowych i ramowych. |
C-4 | Zapoznanie studentów z ogólną charakterystyką betonowych budowli przemysłowych i konstrukcji sprężonych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt wybranych elementów żelbetowej konstrukcji ramowej: podciągu, słupa i stopy fundamentowej, stanowiących fragment szkieletowego układu konstrukcyjnego budynku. Konstruowanie zbrojenia i opracowanie rysunków wykonawczych projektowanych elementów. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu imperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu. | 3 |
T-W-2 | Nośność graniczna słupów betonowych. Wymiarowanie zbrojenia elementów ściskanych: kryterium dużego i małego mimośrodu, zbrojenie w układzie symetrycznym. | 3 |
T-W-3 | Zasady zbrojenia słupów zwykłych | 1 |
T-W-4 | Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia | 1 |
T-W-5 | Płyty krzyżowo zbrojone - statyka i systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami | 2 |
T-W-6 | Elementy rozciągane - kryterium małego i dużego mimośrdodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych | 2 |
T-W-7 | Obliczanie i konstruowanie fundamentów bezposrednich: rodzaje fundamentów, ławy i stopy fundamentowe, obliczanie zbrojenia na zginanie. Projektowanie elementów żelbetowych na przebicie | 4 |
T-W-8 | Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, układy statyczne, zasady konstruowania i zbrojenia węzłów. | 2 |
T-W-9 | Stropy płaskie: rodzaje, zasady kształtowania i wymiarowania zbrojenia | 2 |
T-W-10 | Ściany oporowe - rodzaje ścian oporowych, statyka, wymiarowanie i konstruowanie zbrojenia w ścianach płytowo-kątowych i pytowo-żebrowych | 2 |
T-W-11 | Schody żelbetowe: schematy statyczne, izasady obliczania i kształtowania zbrojenia. | 2 |
T-W-12 | Obiekty budownictwa przemysłowego w budownictwie betonowym: podstawowe zasady kształtowania i zbrojenia żelbetowych zbiorników na ciecze, silosów i zasobników. | 4 |
T-W-13 | Konstrukcje sprężone - podstawowe zasady wymiarowania i obliczania zbrojenia. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | Udział w konsultacjach | 4 |
A-P-3 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 10 |
A-P-4 | Zaliczenie projektu | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Opracowywanie materiałów z wykładów w ciągu semestru | 14 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 12 |
A-W-4 | Udział w egzaminie | 3 |
59 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_C/14-2_W01 Zna zasady pracy elementów w układach stropowych i ramowych, schodów żelbetowych, ścian oporowych oraz zasady konstruowania fundamentów żelbetowych bezpośrednich. Zna podstawowe zasady pracy i wymiarowania elementów żelbetowych konstrukcji szkieletowych oraz żelbetowych zbiorników na ciecze i materiały sypkie. Zna podstawy pracy elementów sprężonych. | BIE-NL_1A_W07, BIE-NL_1A_W15, BIE-NL_1A_W08, BIE-NL_1A_W10, BIE-NL_1A_W17 | — | — | C-3, C-1 | T-P-1, T-W-6, T-W-11, T-W-2, T-W-10, T-W-9, T-W-1, T-W-8, T-W-12, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-13 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_C/14-2_U01 Potrafi zaprojektować elementy złożonych konstrukcji ramowych i stropów budynków o konstrukcji szkieletowej włączając fundamenty bezpośrednie w postaci ław i stóp. | BIE-NL_1A_U17, BIE-NL_1A_U11, BIE-NL_1A_U09, BIE-NL_1A_U01, BIE-NL_1A_U02, BIE-NL_1A_U07 | — | — | C-3, C-1 | T-P-1, T-W-6, T-W-11, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-12, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-13 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_C/14-2_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się | BIE-NL_1A_K01 | — | — | C-3, C-1 | T-P-1, T-W-6, T-W-11, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-12, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-13 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_C/14-2_W01 Zna zasady pracy elementów w układach stropowych i ramowych, schodów żelbetowych, ścian oporowych oraz zasady konstruowania fundamentów żelbetowych bezpośrednich. Zna podstawowe zasady pracy i wymiarowania elementów żelbetowych konstrukcji szkieletowych oraz żelbetowych zbiorników na ciecze i materiały sypkie. Zna podstawy pracy elementów sprężonych. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyrażnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów w pracy będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_C/14-2_U01 Potrafi zaprojektować elementy złożonych konstrukcji ramowych i stropów budynków o konstrukcji szkieletowej włączając fundamenty bezpośrednie w postaci ław i stóp. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawnosci merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_C/14-2_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów w pracy będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe wg Eurokodu 2 i norm związanych, PWN, Warszawa, 2019, 17, T. 1
- Knauff M., Obliczanie konstrukcji żelbetowych według Eurokodu 2, PWN, Warszawa, 2018, 3
- Golubińska A., Grzeszykowski B., Knauff M., Przykłady obliczania konstrukcji żelbetowych, PWN, Warszawa, 2018, 1, Zeszyt 3
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych., PWN, Warszawa, 2019, 16, T.2
Literatura dodatkowa
- Zybura A., Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2019, 2
- Golubińska A., Knauff. M. , Knyziak P., Tablice i wzory do projektowania konstrukcji żelbetowych z przykładami obliczeń, PWN, Warszawa, 2014, 2
- Horszczaruk E., O projektowaniu estakad kolei dużych prędkości w Chinach, Sigma-NOT, Warszawa, 2017, vol. 73, nr 5, Czasopismo "Inżynieria i Budownictwo"