Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Wytrzymałość materiałów-1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wytrzymałość materiałów-1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adrian Silicki <Adrian.Silicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Jabłonka <Anna.Jablonka@zut.edu.pl>, Krzysztof Wierzbicki <Krzysztof.Wierzbicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | fizyka, matematyka, mechanika ogólna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z podstawowymi pojęciami oraz założeniami w wytrzymałości materiałów |
C-2 | Wykształcenie umiejętności wyznaczania sił przekrojowych i sporządzania ich wykresów w układach statycznie wyznaczalnych |
C-3 | Wykształcenie umiejętności wyznaczania charakterystyk geometrycznych przekrojów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Sporządzanie wykresów sił wewnętrznych dla belek i ram statycznie wyznaczalnych | 6 |
T-P-2 | Wyznaczanie charakterystyk geometrycznychi przekrojów | 6 |
T-P-3 | Kolokwia | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicje sił przekrojowych, zależności różniczkowe między siłami przekrojowymi | 2 |
T-W-2 | Sporządzanie wykresów sił wewnętrznych dla belek i ram statycznie wyznaczalnych | 6 |
T-W-3 | Wyznaczanie charakterystyk geometrycznych przekrojów | 6 |
T-W-4 | Zaliczenie wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach | 15 |
A-P-2 | Samodzielne rozwiązywanie zadań | 10 |
A-P-3 | Przygotowanie do kolokwiów | 8 |
A-P-4 | Konsultacje | 3 |
A-P-5 | Zaliczenie | 3 |
39 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Bieżące utrwalanie poznanego materiału | 2 |
A-W-3 | Konsultacje | 3 |
A-W-4 | Zaliczenie | 1 |
21 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny połączony z przykładowymi rozwiazaniami zadań |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_C/05-1_W01 Zna zasady sporządzania wykresów sił przekrojowych | BIE-NL_1A_W06, BIE-NL_1A_W04 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
BIE-NL_1A_C/05-1_W02 Zna zasady wyznaczania położenia osi głównych centalnych oraz momentów bezwładnosci względem tych osi | BIE-NL_1A_W04 | — | — | C-3 | T-P-2, T-W-3 | M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_C/05-1_U01 Umie wyznaczać siły przekrojowe w płaskich układach prętowych statycznie wyznaczalnych | BIE-NL_1A_U04 | — | — | C-2 | T-P-1, T-W-1 | M-2, M-3, M-1 | S-1 |
BIE-NL_1A_C/05-1_U02 Umie wyznaczać położenie osi głównych centralnych oraz obliczać momenty bezwładności względem tych osi | BIE-NL_1A_U04 | — | — | C-3 | T-P-2 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_C/05-1_K01 Jest świadomy odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń. | BIE-NL_1A_K04 | — | — | C-3, C-2 | T-P-1, T-P-2, T-W-1, T-W-3 | M-2, M-3, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_C/05-1_W01 Zna zasady sporządzania wykresów sił przekrojowych | 2,0 | |
3,0 | zna zasady sporządzania sił przekrojowych, zna zależności różniczkowe między siłami przekrojowymi | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BIE-NL_1A_C/05-1_W02 Zna zasady wyznaczania położenia osi głównych centalnych oraz momentów bezwładnosci względem tych osi | 2,0 | |
3,0 | zna zasady wyznaczania połóżenia osi głównych centralnych oraz obliczania momentów bezwładności względem tych osi | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_C/05-1_U01 Umie wyznaczać siły przekrojowe w płaskich układach prętowych statycznie wyznaczalnych | 2,0 | |
3,0 | umie wyznaczać siły przekrojowe w płaskich układach prętowych statycznie wyznaczalnych, lecz popełnia drobne błędy merytoryczne i rachunkowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BIE-NL_1A_C/05-1_U02 Umie wyznaczać położenie osi głównych centralnych oraz obliczać momenty bezwładności względem tych osi | 2,0 | |
3,0 | umie wyznaczać położenie osi głównych centralnych dla fugur płaskich i przekrojów składajacych się z kształtowników walcowanych, popełnia nieliczne błędy rachunkowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_C/05-1_K01 Jest świadomy odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń. | 2,0 | |
3,0 | Jest świadomy odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Cywiński Z., Mechanika budowli w zadaniach, PWN, Warszawa, 2008
- Dyląg Z., Jakubowicz A., Orłoś Z., Wytrzymałość materiałów, WNT, Warszawa, 2014
- Gawkowska L., Wytrzymałość materiałów, przykłady obliczeń, Wydawnictwo Uczelniane ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010, IV
- Grabowski J., Iwanczewska A., Zbiór zadań z wytrzymałości materiałów, OW PW, Warszawa, 2006, VII
- Jastrzębski P., Mutermilch J., Orłowski W., Wytrzymałość materiałów, Arkady, Warszawa, 1986
- Niezgodziński M., Niezgodziński T., Zadania z wytrzymałości materiałów, WNT, Warszawa, 2014
- Orłowski W., Słowański L., Wytrzymałość materiałów. Przykłady obliczeń, Arkady, Warszawa, 1978
Literatura dodatkowa
- Jakubowicz A., Orłoś Z., Wytrzymałość materiałów, PWN, Warszawa, 1978
- Chudzikiewicz A., Statyka budowli, PWN, Warszawa, 1976
- Silicki A, Silicka E., Metoda optymalnego wzmacniania przestrzennych konstrukcji kratowych z wykorzystaniem analizy wrażliwości systemowego wskaźnika niezawodności, Pomiary, Automatyka, Kontrola. Vol. 56, s. 613 - 616, 2010