Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Specjalistyczne materiały budowlane:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Specjalistyczne materiały budowlane
Specjalność Technologia i Organizacja Budownictwa
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych
Nauczyciel odpowiedzialny Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Jarosław Strzałkowski <Jaroslaw.Strzalkowski@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 1,50,38zaliczenie
projektyP6 15 2,50,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Materiały budowlane
W-2Budownictwo ogólne
W-3Fizyka budowli

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu dyscyplin specjalistycznych w budownictwie oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
C-2Przygotowanie do podejmowania decyzji w zakresie prawidłowego doboru i stosowania nowoczesnych materiałów budowlanych i wyrobów budowlanych w kształtowaniu przegród, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zagadnienia cieplno-wilgotnościowe oraz problemy akustyki, oświetlenia i trwałości.
C-3Przygotowanie do stosowania technik komputerowych w obliczeniach cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych oraz dobrania właściwych rozwiązań materiałowych, zapewniających poprawny, także pod wzgledem oświetlenia i akustyki, klimat pomieszczeń.
C-4Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie prostych i zaawansowanych programów komputerowych w obliczeniach cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych2
T-P-2Praca w programie WUFI - zapoznanie z programem.1
T-P-3Wprowadzanie materiałów i przegród budowlanych do bazy danych programu WUFI.1
T-P-4Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Ocena wpływu lokalizacji izolacji z uwagi na całkowitą zawartość wilgoci w przegrodzie.1
T-P-5Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Obliczenia dotyczące wysychania przegrody z wilgoci technologicznej.1
T-P-6Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Obliczenia cieplno-wilgotnościowe przegród budowlanych z uwzględnieniem dodatkowego źródła ciepła i wilgoci.1
T-P-7Animacje w programie WUFI, ocena wyników obliczeń i wykresów1
T-P-8Praca w programie THERM do modelowania mostków termicznych - zapoznanie z programem.1
T-P-9Praca w programie THERM - modelowanie zadanych mostków termicznych.5
T-P-10Zaliczenie ćwiczeń1
15
wykłady
T-W-1Właściwości i zastosowanie nowoczesnych materiałów/wyrobów budowlanych (wyroby konstrukcyjne nośne i nienośne). Wykorzystanie nanotechnologii w produkcji materiałów/wyrobów budowlanych14
T-W-2Wyroby wykończeniowe nowej generacji4
T-W-3Wykorzystanie surowców odpadowych w technologii materiałów/wyrobów budowlanych2
T-W-4Posadzki przemysłowe. Klinkierowe i kamionkowe posadzki układane techniką wibroprasowania2
T-W-5Kompozyty budowlane o wlaściwościach termoizolacyjnych3
T-W-6Materiały/wyroby stosowane w osuszaniu budynków. Technologie osuszania budynków2
T-W-7Prezentacja naukowych badań własnych materiałów/wyrobów budowlanych2
T-W-8Zaliczenie podsumowujące1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestniczenie w zajęciach14
A-P-2Zaliczenie ćwiczeń1
A-P-3Konsultacje5
A-P-4Wykonanie ćwiczeń projektowych zgodnie z wydanymi tematami40
A-P-5Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń15
75
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w wykładach29
A-W-2Zaliczenie wykładów1
A-W-3Konsultacje4
A-W-4Utrwalanie poznanego materiału z zakresu stosowania specjalistycznych materiałów i wyrobów budowlanych w bieżących realizacjach inżynierskich11
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów
M-3metody programowane - z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zapowiedziane kolokwia, ocena za projekty
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/TOB06_W01
Student zna aktualnie stosowane materiały i wyroby budowlane oraz normy i dokumenty oceny technicznej. Potrafi scharakteryzować podstawy technologii wytwarzania poznanych materiałów i wyrobów budowlanych. Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie przegród budowlanych.
B_1A_W15, B_1A_W07, B_1A_W14C-1, C-4T-W-2, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/TOB06_U01
Student właściwie dobiera materiały i wyroby do kształtowania elementów budowlanych i przegród konstrukcyjnych. Potrafi korzystać z programów komputerowych do modelowania przegród budowlanych w zakresie materiałowo-konstrukcyjnym jak i cieplno-wilgotnościowym oraz krytycznie ocenić uzyskane wyniki i wyciagać wnioski. Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty w projektowaniu elementów budowlanych i przegród konstrukcyjnych, w tym pomiary i symulacje komputerowe. Ma umiejętność samokształcenia.
B_1A_U06, B_1A_U10, B_1A_U17, B_1A_U22C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-P-2, T-P-8, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-1, T-P-4, T-P-9, T-P-5M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/TOB06_K01
Student jest gotowy do samodzielnego podejmowania się realizacji zadania inżynierskiego. W sposób właściwy organizuje pracę.
B_1A_K01C-4T-W-7, T-P-7M-1, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/TOB06_W01
Student zna aktualnie stosowane materiały i wyroby budowlane oraz normy i dokumenty oceny technicznej. Potrafi scharakteryzować podstawy technologii wytwarzania poznanych materiałów i wyrobów budowlanych. Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie przegród budowlanych.
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie wiedzy przypisanej do przedmiotu.
3,0Student w stopniu podstawowym zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz wytyczne techniczne ich stosowania w budownictwie. Potrafi scharakteryzować podstawy technologii wytwarzania poznanych materiałów i wyrobów budowlanych. Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie przegród budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/TOB06_U01
Student właściwie dobiera materiały i wyroby do kształtowania elementów budowlanych i przegród konstrukcyjnych. Potrafi korzystać z programów komputerowych do modelowania przegród budowlanych w zakresie materiałowo-konstrukcyjnym jak i cieplno-wilgotnościowym oraz krytycznie ocenić uzyskane wyniki i wyciagać wnioski. Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty w projektowaniu elementów budowlanych i przegród konstrukcyjnych, w tym pomiary i symulacje komputerowe. Ma umiejętność samokształcenia.
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie umiejętności przypisanych do przedmiotu.
3,0Student poprawnie dobiera materiały i wyroby budowlane do kształtowania przegród budowlanych. Potrafi korzystać z programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe modelowania przegród budowlanych w zakresie materiałowo-kostrukcyjnym oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki. Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty w projektowaniu przegród budowlanych, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciagać wnioski. Ma umiejętność samokształcenia.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/TOB06_K01
Student jest gotowy do samodzielnego podejmowania się realizacji zadania inżynierskiego. W sposób właściwy organizuje pracę.
2,0Student nie wywiązał się z kompetencji społecznych przypisanych do przedmiotu.
3,0Student wykazuje przygotowanie do organizacji i nadzorowania zadań inżynierskich. Potrafi samodzielnie podejmować decyzje.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Grabarczyk S., Fizyka budowli, Komputerowe wspomaganie projektowania budownictwa energooszczędnego., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2005
  2. PN-EN ISO 6946:2008, Komponenty budowlane i elementy budynku. Opór cieplny i współczynnik przenikania ciepła. Metoda obliczania.
  3. PN-EN ISO 13788:2003, Cieplno-wilgotnościowe właściwości komponentów budowlanych i elementów budynku. Temperatura powierzchni wewnętrznej konieczna do uniknięcia krytycznej wilgotności powierzchni i kondensacja międzywarstwowa. Metody obliczania.
  4. PN-EN ISO 14683:2008, Mostki cieplne w budynkach. Liniowy współczynnik przenikania ciepła. Metody uproszczone i wartości orientacyjne.
  5. PN-EN ISO 10211-2, Mostki cieplne w budynkach. Obliczanie strumieni cieplnych i temperatury powierzchni. Część 2: Liniowe mostki cieplne.

Literatura dodatkowa

  1. Krajowe i zagraniczne publikacje na temat materiałów i wyrobów o specjalnym zastosowaniu
  2. A. Stolarska, J. Strzałkowski, Analiza rozwiązań połączenia ściana-podłoga na gruncie z wariantowym usytuowaniem izolacji krawędziowej, CZASOPISMO INŻYNIERII LĄDOWEJ, ŚRODOWISKA I ARCHITEKTURY. JOURNAL OF CIVIL ENGINEERING, ENVIRONMENT AND ARCHITECTURE, 2016, tom 63, zeszyt 4
  3. A. Stolarska, J. Strzałkowski, Wykorzystanie programu CFD do oceny mostka termicznego w miejscu połączenia ściany z podłogą na gruncie, Izolacje, 2016, zeszyt 9, http://www.izolacje.com.pl/archiwum/id104,9-
  4. Teresa Rucińska, Magdalena Adamczuk, Błażej Ciesiński, Rucińska T., Adamczuk M., Ciesiński B., Wpływ materiału zmiennego fazowo na właściwości wytrzymałościowe i cieplne zapraw budowlanych, Przegląd Budowlany, Warszawa, 2020, 9, s. 44-53

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie prostych i zaawansowanych programów komputerowych w obliczeniach cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych2
T-P-2Praca w programie WUFI - zapoznanie z programem.1
T-P-3Wprowadzanie materiałów i przegród budowlanych do bazy danych programu WUFI.1
T-P-4Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Ocena wpływu lokalizacji izolacji z uwagi na całkowitą zawartość wilgoci w przegrodzie.1
T-P-5Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Obliczenia dotyczące wysychania przegrody z wilgoci technologicznej.1
T-P-6Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Obliczenia cieplno-wilgotnościowe przegród budowlanych z uwzględnieniem dodatkowego źródła ciepła i wilgoci.1
T-P-7Animacje w programie WUFI, ocena wyników obliczeń i wykresów1
T-P-8Praca w programie THERM do modelowania mostków termicznych - zapoznanie z programem.1
T-P-9Praca w programie THERM - modelowanie zadanych mostków termicznych.5
T-P-10Zaliczenie ćwiczeń1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Właściwości i zastosowanie nowoczesnych materiałów/wyrobów budowlanych (wyroby konstrukcyjne nośne i nienośne). Wykorzystanie nanotechnologii w produkcji materiałów/wyrobów budowlanych14
T-W-2Wyroby wykończeniowe nowej generacji4
T-W-3Wykorzystanie surowców odpadowych w technologii materiałów/wyrobów budowlanych2
T-W-4Posadzki przemysłowe. Klinkierowe i kamionkowe posadzki układane techniką wibroprasowania2
T-W-5Kompozyty budowlane o wlaściwościach termoizolacyjnych3
T-W-6Materiały/wyroby stosowane w osuszaniu budynków. Technologie osuszania budynków2
T-W-7Prezentacja naukowych badań własnych materiałów/wyrobów budowlanych2
T-W-8Zaliczenie podsumowujące1
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestniczenie w zajęciach14
A-P-2Zaliczenie ćwiczeń1
A-P-3Konsultacje5
A-P-4Wykonanie ćwiczeń projektowych zgodnie z wydanymi tematami40
A-P-5Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń15
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w wykładach29
A-W-2Zaliczenie wykładów1
A-W-3Konsultacje4
A-W-4Utrwalanie poznanego materiału z zakresu stosowania specjalistycznych materiałów i wyrobów budowlanych w bieżących realizacjach inżynierskich11
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/D/TOB06_W01Student zna aktualnie stosowane materiały i wyroby budowlane oraz normy i dokumenty oceny technicznej. Potrafi scharakteryzować podstawy technologii wytwarzania poznanych materiałów i wyrobów budowlanych. Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie przegród budowlanych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
B_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W14Zna i rozumie wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie konstrukcji oraz organizację robót budowlanych
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu dyscyplin specjalistycznych w budownictwie oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
C-4Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki.
Treści programoweT-W-2Wyroby wykończeniowe nowej generacji
T-W-6Materiały/wyroby stosowane w osuszaniu budynków. Technologie osuszania budynków
T-W-7Prezentacja naukowych badań własnych materiałów/wyrobów budowlanych
T-W-3Wykorzystanie surowców odpadowych w technologii materiałów/wyrobów budowlanych
T-W-4Posadzki przemysłowe. Klinkierowe i kamionkowe posadzki układane techniką wibroprasowania
T-W-5Kompozyty budowlane o wlaściwościach termoizolacyjnych
T-W-1Właściwości i zastosowanie nowoczesnych materiałów/wyrobów budowlanych (wyroby konstrukcyjne nośne i nienośne). Wykorzystanie nanotechnologii w produkcji materiałów/wyrobów budowlanych
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie wiedzy przypisanej do przedmiotu.
3,0Student w stopniu podstawowym zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz wytyczne techniczne ich stosowania w budownictwie. Potrafi scharakteryzować podstawy technologii wytwarzania poznanych materiałów i wyrobów budowlanych. Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie przegród budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/D/TOB06_U01Student właściwie dobiera materiały i wyroby do kształtowania elementów budowlanych i przegród konstrukcyjnych. Potrafi korzystać z programów komputerowych do modelowania przegród budowlanych w zakresie materiałowo-konstrukcyjnym jak i cieplno-wilgotnościowym oraz krytycznie ocenić uzyskane wyniki i wyciagać wnioski. Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty w projektowaniu elementów budowlanych i przegród konstrukcyjnych, w tym pomiary i symulacje komputerowe. Ma umiejętność samokształcenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U06Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki
B_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
B_1A_U17Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych
B_1A_U22Potrafi samodzielnie planować i realizować własny proces uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu dyscyplin specjalistycznych w budownictwie oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
C-2Przygotowanie do podejmowania decyzji w zakresie prawidłowego doboru i stosowania nowoczesnych materiałów budowlanych i wyrobów budowlanych w kształtowaniu przegród, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zagadnienia cieplno-wilgotnościowe oraz problemy akustyki, oświetlenia i trwałości.
C-3Przygotowanie do stosowania technik komputerowych w obliczeniach cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych oraz dobrania właściwych rozwiązań materiałowych, zapewniających poprawny, także pod wzgledem oświetlenia i akustyki, klimat pomieszczeń.
Treści programoweT-W-2Wyroby wykończeniowe nowej generacji
T-W-4Posadzki przemysłowe. Klinkierowe i kamionkowe posadzki układane techniką wibroprasowania
T-W-5Kompozyty budowlane o wlaściwościach termoizolacyjnych
T-W-1Właściwości i zastosowanie nowoczesnych materiałów/wyrobów budowlanych (wyroby konstrukcyjne nośne i nienośne). Wykorzystanie nanotechnologii w produkcji materiałów/wyrobów budowlanych
T-P-2Praca w programie WUFI - zapoznanie z programem.
T-P-8Praca w programie THERM do modelowania mostków termicznych - zapoznanie z programem.
T-P-3Wprowadzanie materiałów i przegród budowlanych do bazy danych programu WUFI.
T-P-6Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Obliczenia cieplno-wilgotnościowe przegród budowlanych z uwzględnieniem dodatkowego źródła ciepła i wilgoci.
T-P-7Animacje w programie WUFI, ocena wyników obliczeń i wykresów
T-P-1Omówienie prostych i zaawansowanych programów komputerowych w obliczeniach cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych
T-P-4Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Ocena wpływu lokalizacji izolacji z uwagi na całkowitą zawartość wilgoci w przegrodzie.
T-P-9Praca w programie THERM - modelowanie zadanych mostków termicznych.
T-P-5Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Obliczenia dotyczące wysychania przegrody z wilgoci technologicznej.
Metody nauczaniaM-2metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów
M-3metody programowane - z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zapowiedziane kolokwia, ocena za projekty
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie umiejętności przypisanych do przedmiotu.
3,0Student poprawnie dobiera materiały i wyroby budowlane do kształtowania przegród budowlanych. Potrafi korzystać z programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe modelowania przegród budowlanych w zakresie materiałowo-kostrukcyjnym oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki. Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty w projektowaniu przegród budowlanych, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciagać wnioski. Ma umiejętność samokształcenia.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/D/TOB06_K01Student jest gotowy do samodzielnego podejmowania się realizacji zadania inżynierskiego. W sposób właściwy organizuje pracę.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Jest gotów do samodzielnego podejmowania niezależnych prac, wykazując się właściwą organizacją pracy
Cel przedmiotuC-4Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki.
Treści programoweT-W-7Prezentacja naukowych badań własnych materiałów/wyrobów budowlanych
T-P-7Animacje w programie WUFI, ocena wyników obliczeń i wykresów
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-3metody programowane - z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zapowiedziane kolokwia, ocena za projekty
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wywiązał się z kompetencji społecznych przypisanych do przedmiotu.
3,0Student wykazuje przygotowanie do organizacji i nadzorowania zadań inżynierskich. Potrafi samodzielnie podejmować decyzje.
3,5
4,0
4,5
5,0