Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Utrzymanie i remonty konstrukcji budowlanych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Utrzymanie i remonty konstrukcji budowlanych | ||
Specjalność | Technologia i Organizacja Budownictwa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Borucka-Lipska <Jolanta.Borucka-Lipska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs matematyki |
W-2 | Ukończony kurs fizyki |
W-3 | Ukończony kurs wytrzymałości materiałów |
W-4 | Ukończony kurs materiałów budowlanych I i II |
W-5 | Ukończony kurs konstrukcji betonowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność oceny stanu technicznego elementów konstrukcyjnych |
C-2 | Umiejętność właściwej oceny technologii i prawidłowego doboru materiałów na bezpieczeństwo konstrukcji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt remontu lub wzmocnienie wybranego elementu konstrukcji | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Omówienie wymogów formalno-prawnych obowiązujących w zakresie utrzymania obiektów i konstrukcji budowlanych | 2 |
T-W-2 | Zasady prowadzenia badań diagnostycznych w odniesieniu do eksploatowanych konstrukcji | 2 |
T-W-3 | Fundamenty budynków | 2 |
T-W-4 | Izolacje przeciwwilgociowe | 2 |
T-W-5 | Budynki z betonu | 4 |
T-W-6 | Budynki wielkopłytowe | 2 |
T-W-7 | Budynki drewniane | 2 |
T-W-8 | Budynki o konstrukcji stalowej | 2 |
T-W-9 | Budynki murowe | 2 |
T-W-10 | Dachy i pokrycia dachowe | 2 |
T-W-11 | Balkony i tarasy | 2 |
T-W-12 | Stropy i stropodachy | 2 |
T-W-13 | Okna i drzwi balkonowe | 2 |
T-W-14 | Zaliczenie przedmiotu | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestniczenie w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | Wykonanie projektu | 44 |
A-P-3 | Konsultacje | 1 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 27 |
A-W-3 | Zaliczenie wykładów | 2 |
A-W-4 | Konsultacje | 1 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-dydaktyczny, prezentacje multimedialne |
M-2 | Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu na podstawie wybranej formy |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych na podstawie wybranej formy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB09_W01 Student zna i rozumie typowe technologie inżynierskie, zasady analizy i konstruowania obiektów budownictwa ogólnego, zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane | B_1A_W15, B_1A_W10, B_1A_W17 | — | — | C-1, C-2 | T-W-8, T-W-11, T-W-9, T-W-12, T-W-6, T-W-7, T-W-10, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-13 | M-1 | S-1 |
B_1A_S1/D/TOB09_W02 Zna podstawowe normy stosowane w budownictwie | B_1A_W07 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-W-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB09_U01 Student potrafi dobrać podstawowe materiały i wyroby budowlane oraz potrafi odczytać rysunki budowlane | B_1A_U11, B_1A_U17 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-11, T-W-10, T-W-4, T-W-13 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
B_1A_S1/D/TOB09_U02 Potrafi wyszukiwać i korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu do wyszukiwania informacji oraz potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą realizacji zadania | B_1A_U14, B_1A_U21 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB09_K01 Student jest gotowy do odpowiedzialności za własną pracę, pracę w zespole i bierze odpowiedzialność za wykonywane zadanie | B_1A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-8, T-W-11, T-W-9, T-W-12, T-W-6, T-W-7, T-W-10, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-13, T-W-14, T-W-1, T-W-2 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB09_W01 Student zna i rozumie typowe technologie inżynierskie, zasady analizy i konstruowania obiektów budownictwa ogólnego, zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane | 2,0 | |
3,0 | Słaba znajomość typowych technologii stosowanych w budownictwie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/D/TOB09_W02 Zna podstawowe normy stosowane w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Potrafi dobrać odpowiednie normy dotyczące badanych zagadnień z pomocą prowadzącego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB09_U01 Student potrafi dobrać podstawowe materiały i wyroby budowlane oraz potrafi odczytać rysunki budowlane | 2,0 | |
3,0 | Student zna i potrafi dobrać podstawowe materiały budowlane | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/D/TOB09_U02 Potrafi wyszukiwać i korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu do wyszukiwania informacji oraz potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą realizacji zadania | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukać i skorzystać z zasobów Internetu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB09_K01 Student jest gotowy do odpowiedzialności za własną pracę, pracę w zespole i bierze odpowiedzialność za wykonywane zadanie | 2,0 | |
3,0 | Student ma słabą świadomość odpowiedzialności za własną pracę, popełnia świadome błędy, słabo pracuje w zespole | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa, Remonty budynków mieszkalnych, Arkady, 2008
- Czarnecki Lech, Emmons Peter, Naprawa i ochrona konstrukcji z betonu, Polski Cement, 2002
- Praca zbiorowa, Bezpieczny budynek, Forum, 2007
Literatura dodatkowa
- Kamiński M., Jasiczak J., Buczkowski W., Błaszczyński T., Trwałość i skuteczność napraw obiektów budowlanych, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, 2007
- Praca zbiorowa pod kierunkiem Stefańczyk B., Budownictwo ogólne, 2011
- Borucka-Lipska J., Kamiński S., Kładka przez rzekę Regalicę w Szczecinie - pomost pod rurociąg wodny śr 1000 - rozbiórka obiektu, Miejskie obiekty mostowe : VII seminarium : referaty, 2017
- Kiernożycki W., Borucka-Lipska J., Niektóre uwarunkowania materiałowe składu betonu konstrukcji masywnych, Wybrane zagadnienia teoretyczne i doświadczalne w badaniach materiałów i konstrukcji budowlanych : praca zbiorowa, 2017