Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Miernictwo drogowe i kolejowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Miernictwo drogowe i kolejowe | ||
Specjalność | Drogi, Ulice i Lotniska | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przedmiot geodezja |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uniejętność tyczenia trasy odcinki proste |
C-2 | Umiejetnosć obliczenia isprawdzania parametrów łuku |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Tyczenie trasy odcinki proste | 2 |
T-L-2 | Tyczenie łuku kolowego | 2 |
T-L-3 | Projektowanie łuku kołowego | 2 |
T-L-4 | Projektowanie łuku koszowego | 3 |
T-L-5 | Projektowanie krzywizn wyjazdow | 2 |
T-L-6 | Wyznaczanie promieni łuków | 4 |
T-L-7 | Tyczenie małych zatok na drodze | 3 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Tyczenie osi trasy komunikacyjnej : odcinki proste , łuki kolowe | 4 |
T-W-2 | Łuki koszowe | 2 |
T-W-3 | Krzywe przejściowe - parabola i klotoida | 3 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratioryjnych | 18 |
A-L-2 | Samodzielna realizacja zadań, studia literaturowe | 8 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-L-4 | Zaliczenie | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | Samodzielna realizacja zadania | 18 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-4 | Zaliczenie | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: sprawdzian z zakresu wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/DUL/D10_W01 Zna zasady odczytu map geodezyjnych | B_1A_W02 | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-1, T-W-3, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/DUL/D10_U01 Potrafi czytać mapy geodezyjne | B_1A_U11 | — | — | C-1, C-2 | T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-W-3, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/DUL/D10_K03 Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i zespołu | B_1A_K03 | — | — | C-1 | T-L-6, T-L-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/DUL/D10_W01 Zna zasady odczytu map geodezyjnych | 2,0 | |
3,0 | Student zna treści mapy geodezyjnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/DUL/D10_U01 Potrafi czytać mapy geodezyjne | 2,0 | |
3,0 | Student umie czytać mapy geodezyjne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/DUL/D10_K03 Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i zespołu | 2,0 | |
3,0 | Student dba bezpieczeństwo w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lipiński M, Tablice do tyczenia krzywych, PPWK, Warszawa, 1972
Literatura dodatkowa
- Gogoliński W., Jamka M., Zielina L., Miernictwo kolejowe, WKŁ, Warszawa, 1989
- Kosiński W., Geodezja, SGGW, Warszawa, 2005
- Przewłocki S., Geodezja inżynieryjno - drogowa, PWN, Warszawa, 2009