Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Bezpieczeństwo i higiena pracy
Sylabus przedmiotu Metodyka i dydaktyka szkoleń w zakresie BHP:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bezpieczeństwo i higiena pracy | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metodyka i dydaktyka szkoleń w zakresie BHP | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem zajęć jest przygotowanie słuchacza do prowadzenia szkoleń w zakresie BHP |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt: opracowanie scenariusza i przeprowadzenie szkolenia przez słuchacza | 8 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota szkolenia ludzi dorosłych | 1 |
T-W-2 | Rodzaje szkoleń | 1 |
T-W-3 | Przeprowadzanie rekrutacji | 1 |
T-W-4 | Strona merytoryczna szkolenia - tematyka, planowanie zajęć,określenie celów, wybór metody | 2 |
T-W-5 | Podsumowanie i ocena szkolenia | 1 |
T-W-6 | Przygotowanie prowadzącego szkolenie | 1 |
T-W-7 | Sytuacje trudne podczas szkoleń | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-P-2 | Opracowanie projektu | 41 |
A-P-3 | Zaliczenie projektu | 1 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 6 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 9 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu pisemnego - zadania otwarte |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_17/BHP_W01 Nabycie i uzupełnienie wiedzy z zakresu szkolenia osób dorosłych | BHP_10-_W09 | — | C-1 | T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_17/BHP_U01 Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia szkoleń z zakresu BHP | BHP_10-_U09 | — | C-1 | T-P-1, T-W-5, T-W-4 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_17/BHP_K01 Jest gotów pracować w zespole | BHP_10-_K02 | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_17/BHP_W01 Nabycie i uzupełnienie wiedzy z zakresu szkolenia osób dorosłych | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz nabył niepełną wiedzę dotyczącą andragogiki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_17/BHP_U01 Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia szkoleń z zakresu BHP | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz opracował słaby merytorycznie projekt | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_17/BHP_K01 Jest gotów pracować w zespole | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje niewystarczają umiejętności pracy w zespole | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kowalczuk R., Szkolenie osób dorosłych, WSiP, Warszawa, 2015
- Schultz D., Schultz S., Metodyka i dydaktyka szkoleń, PWN, Warszawa, 2016
Literatura dodatkowa
- Widerszal-Bazyl M., Czynniki psychologiczne i społeczne. Nauka o pracy, CIOP, Warszawa, 2010